تحلیل‌ها و یادداشت‌ها

داغ‌ترین شایعات کنفرانس ایکس‌باکس در E3

بررسی داغ‌ترین شایعات E3 2021 مایکروسافت

چند ماهی می‌شود که ایکس باکس وارد نسل جدید شده و از طرفی داریم به نمایشگاه سالانه E3 نزدیک می‌شویم، از این رو بازار شایعات در مورد پلتفرم‌های مایکروسافت حسابی داغ است. در این مقاله به بیان و بررسی مهم‌ترین شایعات مطرح شده می‌پردازیم و صحت و سقم آنان را می‌سنجیم.

آخرین شایعات داغ ایکس باکس که باید بدانید

حضور بازی Elden Ring در E3 امسال

اولین شایعه‌ای که امروز در موردش صحبت خواهیم کرد از طریق یک تصویر که به بیرون درز کرده حاصل شده است. ممکن است فکر کنید این تصویر واقعی نیست ولی با وجود این که ما هم باور نمی‌کنم این تصویر واقعی باشد، اطلاعات دیگری نیز منتشر شده که بر این شایعه صحه می‌گذارند. نخست این که به هر حال ناشر بازی اعلام کرده در E3 حضور خواهد داشت، ممکن است آنان بخواهند بالاخره یک گیم‎پلی مفصل از Elden Ring نمایش دهند. از سوی دیگر برخی فروشگاه‌های GameStop اخیراً وسایل تبلیغاتی مربوط به این بازی را دریافت کرده‌اند که احتمالاً قرار است بعد از نمایش گیم‎پلی، برای تبلیغ پیش‌خرید آن مورد استفاده قرار بگیرند. در هر حال چه طی E3 و چه خارج از آن انتظار می‌رود به زودی شاهد نمایشی از Elden Ring باشیم.

آخرین شایعات داغ ایکس باکس که باید بدانید

بازی Forza Horizon 5 در مکزیک

اخیراً یکی از نویسنده‌های وب‌سایت Windows Central در توییتی نوشته است دوست دارم روزی مکزیک را ببینم و در ادامه از شکلک پرچم مکزیک و خودرو استفاده کرده است. همین ترکیب موجب شده خیلی‌ها گمان کنند او از مکان بازی بعدی Forza Horizon اطلاع دارد و به آن اشاره می‌کند. با این که چنین توییتی چیزی را لزوماً اثبات نمی‌کند به هر حال احتمال قوی می‌رود بر خلاف تصورها این قسمت از بازی در ژاپن واقع نشود. همچنین شاید خیلی بیشتر از چیزی که فکر می‌کردیم به عرضه نسخه جدید بازی نزدیک باشیم. بدین معنا که پیش‌بینی می‌کنیم بازی در E3 رونمایی و همچنین پاییز امسال عرضه شود. به نظر می‌رسد مکزیک مکانی خارق‌العاده برای بازی Forza Horizon باشد. چیزهای زیادی برای جستجو هستند مثل مجموعه متنوعی از مناظر و سواحل پر زرق و برق تا ویرانه‌های باستانی مایا که در مکزیک وجود دارند. اینان خود موجب می‎شوند بیشتر برای چنین سفر مجازی آماده باشیم.

نگاهی به اولین محتوای الحاقی بزرگ Anthem
خواندن

آخرین شایعات داغ ایکس باکس که باید بدانید

تاریخ انتشار و انحصاری بودن Starfield برای ایکس باکس

از زمان رونمایی بازی Starfield طرفداران گرسنه جزییات بیشتری درباره این IP جدید شرکت بتزدا بوده‌اند. این هیجان منجر به انبوهی از شایعات پیرامون تاریخ انتشار و انحصاری بودن آن شده است. در حال حاضر بزرگ‌ترین سؤال در بین طرفداران این است که آیا Starfield در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود و آیا این اولین انحصاری بزرگ بتزدا برای ایکس باکس خواهد بود یا خیر؟ به نظر می‌رسد برخی از اعضای معتمد جامعه اینسایدرهای ایکس باکس این‌گونه فکر می‌کنند.

بیایید با آنچه می‌دانیم شروع کنیم. اواخر ژانویه ۲۰۲۱، زنیکمس که کمپانی مادر بتزدا است علامت تجاری خود را برای Starfield به‌روز کرد که برای اولین بار در دسامبر ۲۰۱۷ ثبت شده بود. این علامت تجاری طی چند سال گذشته به طور مداوم به‌روز شده است. گرچه از نظر تئوریک این اقدامات اصلاً معنی چندانی ندارند، بسیاری حدس می‌زنند که این امر به معنای قریب‌الوقوع بودن تاریخ انتشار Starfield است. در یک مقایسه نسبتاً جذاب، می بینیم که علامت‌های تجاری بازی‌های Fallout 4، Doom Ethernal و Doshonored 2 همگی در سال‌های انتشار خود در همان زمان از سال تمدید شده‌اند که به تازگی Starfield هم در آن به‌روز شده است. علاوه بر این، ما از چندین منبع دیگر شنیده‌ایم که اوایل امسال بحث‌هایی درباره هدف قرار دادن پنجره انتشار بازی در فصل پاییز وجود داشته است. بدیهی است که همه گیری کرونا برنامه عرضه خیلی از بازی‌ها را به تأخیر انداخته است و ممکن است استارفیلد هم دچار همین مشکل شده باشد.

اما در مورد انحصاری بودن بازی چطور؟ به طور قطع برخی از اینسایدرهای نام آشنای جامعه ایکس باکس اطمینان دارند که Starfield فقط روی پلتفرم‌های مایکروسافت منتشر خواهد کرد و بر این امر تأکید کرده‌اند. متأسفانه ما اطلاعاتی در مورد تأیید یا رد این موضوع ندارم با این حال با توجه به تمرکز مایکروسافت بر استفاده از مجموعه بازی‌های بتزدا برای رشد گیم پس، فکر می‌کنیم سناریوی مذکور فوق‌العاده محتمل است.

چگونه Starfield یکی از سنت‌های قدیمی The Elder Scrolls را ادامه خواهد داد
خواندن

آخرین شایعات داغ ایکس باکس که باید بدانید

همکاری IO Interactive با مایکروسافت و بازی Project Dragon

بر اساس شایعاتی می‌دانستیم مایکروسافت قصد همکاری با استودیو‌های خارجی را دارد اما جزییات دقیقی از آن در دسترس نبود. با این حال، برخی از اطلاعات تازه کشف شده به همکاری احتمالی بین IO  Interactive با مایکروسافت و محصولی به نام Project Dragon اشاره دارند. در مصاحبه اخیر وب‌سایت GamesIndustry.biz با مدیرعامل شرکت  IO Interactive، ایشان جزئیات جالب توجهی را درباره برنامه‌های آینده این توسعه دهنده به اشتراک گذاشت و تأیید کرد که خارج از پروژه بازی جیمز باند، یک گروه جداگانه از افراد حرفه‌ای مشغول کار روی اثری کاملاً جدید هستند. حقیقتاً ما انتظار چنین همکاری مشترکی را نداشتیم تا این که بازهم نویسنده Windows Central یعنی آقای Jez Corden شروع به صحبت کردن درباره این پروژه در توییتر کرد و زمانی که از او در مورد این مشارکت‌ها سؤال شد وی به مردم گفت حواستان به IO Interactive باشد.

در نهایت از اطلاعاتی که درباره این عنوان دریافت کرده‌ایم می‎توان نتیجه گیری کرد که به ظاهر، گروه سازنده هیتمن بالاخره این قاتل کهنه‌کار را کنار گذاشته‌اند تا برای تولید یک فضای خارق‌العاده‌تر وارد عرصه شوند. شایان ذکر است که شنیده شده Project Dragon هنوز در مراحل ساخت نمونه اولیه قرار دارد و احتمالاً چندین سال دیگر با عرضه آن فاصله داریم. تازه غیر معمول نیست که بازی‌ها در این مرحله از پیشرفت و توسعه کلاً تغییر کننده یا حتی اصلا کنار گذاشته شوند. پس در حالی که ما اطلاعات خوبی در مورد این پروژه مخفی به دست آورده‌ایم هنوز باید صبور باشیم و توقعاتمان را بی‌جهت بالا نبریم.

خوب و بد بازی‌هایی که ساختشان بیش از یک دهه زمان می‌برد
خواندن

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

نظر شما درباره آخرین شایعات ایکس باکس چیست؟ فکر می‌کنید Elden Ring را در صحنه E3 ببینیم؟ تصورتان از تاریخ عرضه استارفیلد چیست؟ منتظر نظرات شما هستیم.

منبع
www.windowscentral.com
عضویت
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
محمدامین
محمدامین
2 سال قبل

ایکس باکس ??

دکمه بازگشت به بالا
1
0
Would love your thoughts, please comment.x