راهنمای بازی رومیزی

راهنمای بازی استوژیت

سفر به قلمرو رویا

استوژیت یکی از بردگیم‌های جذاب است که ترکیبی از خلاقیت و ذهن خوانی بوده و در آن می‌توانید به بهترین شکل ممکن قدرت تخیل خودتان را به چالش بکشید. با پیکسل آرتس همراه باشید تا در این مطلب شما را با راهنمای بازی استوژیت آشنا کنیم.

اطلاعات کلی بازی

در بخش اول اطلاعات کلی بازی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهیم.

  • تعداد نفرات: ۳ تا ۶ نفره (بهترین حالت ۵ تا ۶ نفره)
  • مدت زمان بازی: ۳۰ دقیقه
  • سختی بازی: ۱.۲۲ از ۵
  • درجه سنی: بالای ۸ سال
  • سبک بازی: پارتی گیم

اجزا بازی :

  • ۹۶ کارت تصویر دار
  • ۶۴ کارت رای گیری بازی گروهی
  • ۸ مهره همرنگ با کارت‌های رای گیری
  • ۱ صفحه امتیاز دهی
  • دفترچه قوانین بازی

1

اطلاعات کلی و راهنمای بازی استوژیت

در بازی استوژیت شاهد کارت‌های مختلفی هستیم که روی هر یک از کارت‌های بازی تصاویر سورئالیستی وجود دارند که با دیدن هر یک از این کارت‌ها می‌توان تعبیرهای مختلفی از تصویر روی آن کرد. در این بازی باید قدرت ذهن خوانی و خلاقیت خود را به ۱۰۰ برسانید تا بتوانید برنده بازی شوید.

2

آموزش و راهنمای بازی استوژیت

برای شروع بازی باید صفحه امتیازات رو وسط میز بگذارید. باید به هر بازیکن یک دسته از کارت‌های رای گیری از یک رنگ که بازیکن انتخاب کرده است بدهید. روی هر یک از این کارت‌ها اعدادی از یک تا هشت نوشته شده اند.

مهره همرنگ با کارت‌ها را نیز به هر بازیکن بدهید تا آن را در نقطه شروع صفحه امتیازات قرار بدهد. به هر بازیکن ۶ کارت تصویر دار بدهید. نکته مهم این است که کارت‌ها باید از سایر بازیکن‌ها مخفی باشند و فقط صاحب کارت‌ها حق دارد به آن نگاه کند. بقیه کارت‌های تصویر دار برای انجام دورهای بعدی باید در گوشه‌ای باقی بمانند.

آموزش و راهنمای بازی مونوپولی
خواندن

بر اساس قوانین نوشته شده در راهنمای بازی استوژیت، بازیکنی که لباس او از همه رنگی تر است، بازی را باید شروع کند. شروع کننده بازی که قصه گو است، باید به نحوی که هیچ کس کارت او را نبیند، یک کارت از بین کارت‌های خود را انتخاب کرده و یک کلمه یا یک جمله مرتبط با تصویر باید بیان کرده و کارت را به پشت در وسط بگذارد.

سپس هر یک از بازیکن‌ها باید از بین کارت‌های خود یه کارت انتخاب کنند که به نظر آن‌ها نزدیک به جمله یا کلمه قصه گو است را انتخاب کرده و در وسط بر روی کارت قصه گو بگذارد. سپس تمامی کارت‌های وسط با هم برمی خوردند و سپس به رو برگرداننده می‌شوند. حالا باید بازیکنان حدس بزنند که کارت قصه گو کدام یک از کارت‌های رو شده است.

برای این کار، همه کارت‌ها در کنار صفحه امتیازات چیده می‌شوند، یعنی هر کدام مقابل یک عدد قرار می‌گیرند. بعد از مشاهده کارت ها، هر بازیکن باید کارتی که فکر می‌کند، کارت قصه گو است را انتخاب کرده و از بین کارت‌های رای گیری خود، شماره مورد نظرش را انتخاب کند. نکته مهمی که در رابطه با راهنمای بازی استوژیت باید بدانید این است که خود قصه گو اصلا نباید رای بدهد.

حالا قصه گو همه کارت‌های رای‌ها رو برداشته و سپس جلوی اعداد آن می‌گذارد و اعلام می‌کند که کارت خودش کدام یک از کارت‌های بازی بوده است.

حالا با توجه به انتخاب‌ها و رای بازیکنان، قصه گو امتیاز می‌گیرد. قصه گو در دو حالت هیچ امتیازی نخواهد گرفت:

  1. اگر هیچ یک از بازیکنان نتواند کارت قصه گو رو درست حدس بزند. علت این مسئله آن است که قصه گو جمله یا کلمه خیلی دور از تصویر را بیان کرده است. در این صورت بقیه بازیکن‌ها ۲ امتیاز دریافت کرده و می‌توانند مهره‌های خود را روی صفحه امتیازات ۲ خانه به جلو ببرند.
  2. اگر همه بازیکن‌ها بتوانند کارت قصه گو را درست حدس بزنند، قصه گو هیچ امتیازی نخواهد گرفت چون عبارت او به قدری نزدیک به تصویر بود که همه توانستند کارت او را حدس بزنند. در این صورت باز هم همه بازیکن‌ها ۲ امتیاز خواهند گرفت.
راهنمای بازی رکب (Condottiere)
خواندن

در نتیجه قصه گو زمانی امتیاز می‌گیرد که فقط یک سری از بازیکن‌ها کارت او را درست حدس زده باشند. در این حالت قصه گو ۳ امتیاز خواهد گرفت و بازیکنانی که کارت قصه گو را هم درست حدس زده اند، هر یک ۳ امتیاز  بدست می‌آورند.

یک نکته دیگر در راهنمای بازی استوژیت آن است که اگر یک بازیکن کارتی را انتخاب کرده باشد که در مرحله رای گیری بیشتر از کارت قصه گو رای آورده باشد، به تعداد رای‌ها بدست آمده، امتیاز خواهد گرفت. برای ادامه، کارت‌های رو شده از بازی خارج می‌شوند و هر بازیکن یک کارت جدید می‌گیرد تا دوباره شش کارت داشته باشد. کارت‌های رای گیری نیز به بازیکن‌ها برگرداننده می‌شود.

4

در ادامه نفر سمت چپ بازیکن شروع کننده، به عنوان قصه گوی انتخاب می‌شود و بازی به همین شکل ادامه پیدا می‌کند. در طول بازی هر زمان که کارت‌ها تمام شد، کارت‌های سوخته دوباره بر خورده و به افراد داده می‌شود. اولین بازیکنی که به امتیاز ۳۰ دست پیدا کند، برنده بازی استوژیت شده است.

کجا بازی کنیم؟

اگر از بازی استوژیت خوشتان آمده است، می‌توانید این بازی را به شکل‌های مختلف تجربه کنید.

خرید نسخه اورجینال

از آنجایی که به صورت کلی این بازی هیچ نیازی به دانستن زبان خاصی ندارد، شما می‌توانید حتی نسخه انگلیسی این بازی که نام آن Dixit است را نیز به راحتی خریداری کرده و آن را تجربه کنید.

5

خرید نسخه فارسی

شما می‌توانید به راحتی بازی استوژیت که نسخه فارسی بازی Dixit بوده و تصویر سازی آن متناسب با فرهنگ ایران شده است را به راحتی خریداری کنید. برای این بازی بسته الحاقی به نام استوژیت پلاس هم عرضه شده است که یک افزونه است که در آن ۹۶ کارت به بازی اضافه شده است.

آموزش بازی تخته نرد | نحوه چیدن تخته نرد
خواندن

Untitled

بازی آنلاین

سایت Boiteajeux به عنوان یکی از سایت‌های ارائه دهنده بردگیم آنلاین، نسخه اصلی استوژیت یعنی Dixit را به صورت آنلاین به وجود آورده است که می‌توانید آن را تجربه کنید.

نسخه چاپ کن و بازی کن

از آن جایی که بازی استوژیت گیم پلی خاص خودش را دارد، شما می‌توانید هم نسخه P&P آن را دانلود کرده و چاپ کنید و هم می‌توانید از هر کارت ایهام داری برای تجربه این بازی استفاده کنید.

6

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به راهنمای بازی استوژیت انداخته و این بردگیم خاص و پرطرفدار را به شما معرفی کردیم. اگر این بازی را تجربه کرده اید و یا علاقه مند هستید تا آن را تجربه کنید، می‌توانید نظرات خود را در مورد این بازی با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب ها
عضویت
اطلاع از
guest

2 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
علیرضا
علیرضا
3 سال قبل

ای کاش مطالب بردگیم بیشتری بنویسین و بردگیم های معتبر بین المللی هم مورد بررسی قرار بدین.
با تشکر

دکمه بازگشت به بالا
2
0
Would love your thoughts, please comment.x