راهنمای بازی رومیزی

بهترین بازی‌های رومیزی سال ۲۰۲۱

قفسه بازی‌های خودتان را با گلچین بهترین‌ها پر کنید!

بهترین بازی‌های رومیزی که این روزها می‌توان بازی کرد چیست؟ بالاخره تابستان آخرین روز‌های خودش را هم سپری کرد و پاییز بالاخره از راه رسید، اما اینکه برای تفریح از بیرون به داخل خانه نقل مکان کنید آنقدرها هم که فکر می‌کنید بد نیست. هنوز هم می‌توانید برای کمی اوقات فراغت به سمت گلچینی از بهترین بازی‌های رومیزی که به راحتی قابل انجام هستند بروید و خاطرات و تجربه‌های فوق‌العاده‌‌ای را به تنهایی یا با دوستان برای خودتان رقم بزنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین بازی‌های رومیزی سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی کنیم!

امروز ما اینجا هستیم که مجموعه‌ای از بهترین بازی‌های رومیزی موجود تا به امروز را به شما معرفی می‌کنیم:

  • Azul
  • Cosmic
  • The Crew
  • Wingspan
  • Gloomhaven
  • Codenames
  • Root
  • Pandemic Agency Season 0
  • The Resistance: Avalon
  • Eldritch Horror

به رغم بیشتر و بیشتر شدن سالانه عناوین رومیزی با کیفیت، این لیست به صورت ادامه وار بروزرسانی خواهد شد تا شما به بهترین عناوین ممکن تا به امروز دسترسی پیدا کنید. همچین این عناوین به اندازه‌ی کافی در انبار فروشندگان موجود هست که این مورد جایی برای نگرانی باقی نمی‌گذارد.

پس بیاید نگاهی به لیست بهترین عناوین رومیزی موجود تا ۲۰۲۱ بیندازیم:

بهترین بازی‌های رومیزی ۲۰۲۱
Azul

۱ – Azul – بهترین بازی‌های رومیزی

 ایا می‌توانید با طراحی بهتری موزاییک ممکن بیشترین امتیاز را نصیب خود کنید؟

در این بازی زیبا و رنگارنگ، بازیکنان باید  از کاشی‌های پلاستیکی با الگو‌های مختلف استفاده کنند تا در اخر موزاییک مورد علاقه خودشان را بسازند. اگر تازه وارد هستید و تجربه‌ای از بازی‌های رومیزی ندارید، بهترین جا برای شروع، بازی‌ای است که به بازیکنان اصول بازی‌های رومیزی را اموزش می‌دهد که این بازی بهترین نمونه برای شروع است؛ به دلیل اینکه همانند اثر‌های دیگر، بازیکن‌های تازه نفس را با مدیریت المان‌های پر تعداد سردرگم نمی‌کند. اما با این حال بازیکنان باید تمرکز کنند و حرکات بعدی را بچینند و یا پیشبینی کنند . زمینه‌ی این بازی تا حدودی خشک و کلیشه‌ای بنظر می‌رسد : بازیکنان بعنوان آرتیست باید برای پادشاهی پرتغالی بنام مانوئل اول موزاییک‌های زیبا طراحی کنند. البته که در دنیای بازی‌های رومیزی مضمون‌های تکراری و پس زمینه‌های کلیشه‌ای به وفور پیدا می‌شوند. از نظر گیمپلی، این بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد که بصورت نوبتی از یک محل مشترک کاشی بردارند تا با ان موزاییک‌های خود را کامل کنند.

در هر راند کاشی‌ها از یک کیسه برداشته شده و بصورت رندوم در کارخانه‌های کاشی پخش می‌شوند، و بازیکنی که بخواهد کاشی بردارد باید تمام کاشی‌های یک رنگ ان کیسه را بردارد. سپس این کاشی‌ها در ردیف مورد انتخاب بازیکن در میان موزاییک او با هدف اینکه ان ردیف را کاملا با تطابق به موزاییکش پر کند گذاشته می‌شوند. اگر بازیکنان در چینش کاشی‌های خود هوش به خرج بدهند می‌توانند با ساختن ست‌ها و الگو‌های مختلف امتیاز جمع کنند. و بازیکنی که در پایان راند بیشترین امتیاز را دارد برنده خواهد بود. این بازی سریع حرکت می‌کند، از قوانین ساده‌ای پیروی می‌کند و همچنان پتانسیل اینکه حتی با تجربه ترین بازیکنان را هم به چالش بکشد را نیز داراست. این بازی زیبای کاشی چینی یکی از باید‌های هر علاقه مند به بازی‌های رومیزی است.

آموزش بازی گروهی مافیا
خواندن

بهترین بازی‌های رومیزی ۲۰۲۱

۲ – Cosmic Encounter – بهترین بازی‌های رومیزی

با وجود عرضه‌ی اصلی اش در ۱۹۷۷، این بازی دوباره برای زمان حال احیا شد. و دلیلش هم واضح است جذابیت و هیجان بی رقیب آن و البته این بازی تا حدودی مشابه بازی معروف و هم سبکش یعنی Diplomacy  می‌باشد.  Cosmic Encounter، از بازیکنان می‌خواهد تا با بوجود اوردن اتحاد‌های موقت برای کمک به اهداف خودشان، بتوانند هرچقدر که می‌توانند برای خودشان قلمرو بگیرند و بر انها سلطنت کنند. ولی با این حال این بازی تجربه بسیار جالب تری به لطف گونه‌های فضایی جالب و متنوع خود نسبت به رقیبش یعنی دیپلوماسی ارائه می‌دهد.

اما برعکس رقیبش بجای کنترل کردن ملت‌های درحال جنگ، این بازی به بازیکنان اجازه‌ی فرماندهی ناوگان‌هایی که نماد امپراطوری جاه طلب خود هستند را می‌دهد. بازیکن می‌تواند از این ناوگان‌ها برای حمله به سیارات دیگر بازیکنان استفاده کنند و در نبرد این دو تساوی میان طرف‌های درگیر به معنای این است که صاحب اصلی آن سیاره سلطه خود را حفظ می‌کند. گرفتن یک رویه‌ی دوستانه با دیگر رقبا و متقاعد کردنشان به کمک کردن به شما می‌تواند برای شما بسیار سودمند باشد، در اخر بهتر است برای خودمان دوست بسازیم تا دشمن؛ حتی بصورت موقتی، نه؟ و همچنین قدرت‌های خاص برخی گونه‌ها به این معناست که بازیکنان باید برای متحد شدن با فضایی‌های عجیب و غریب دیگر کمی محتاطانه عمل کنند.تنوع گونه‌ها در این بازی بسیار بالاست، مثلا بعضی از انها قابلیت‌های قابل توجهی دارند.  برای مثال “بازنده‌ها” باید کل بازی را ببازند تا انرا برنده شوند ! و این چیزیست که این بازی را خاص و زیبا جلوه می‌دهد. در کل اگر طرفدار مکانیک‌ها و المان‌های رندوم و تصادفی در بازی‌ها نیستید احتمالا زود از Cosmic Encounter  خسته خواهید شد. اما اگر از بازی‌های رومیزی با مضمون‌های معنا‌دار و مکانیزم‌های خنده دار و عجیب غریب لذت می‌برید این بازی یک انتخاب عالی برای گروه‌های پرجمعیت که عاشق ‌هرج‌ومرج هستند می‌باشد.

the crew quest for planet nine board game cards

۳ – The Crew: The Quest for Planet Nine- بهترین بازی‌های رومیزی

یک بازی نوبتی و کارتی است که بازیکنان در هر دست باید با کارت‌های خود بازی کنند و برنده هر راند – یا دور کسی است که بهترین خال یا خال حکم ان دست را داشته باشد. به طور معمول بازی‌های راند به راند، عملا رقابتی هستند اما با این حال این بازی یک تجربه‌ی همکاری منحصر به فرد است. و این بازی بخاطر ترکیب مکانیزم همکاری بازیکنان و قانون سکوت اجباری اش از دیگر بازی‌های کارتی و کلیشه‌ای بازار یک پله بالاتر میرود. در هنگام بازی، بازیکنان از هر نوع ارتباط خارج از مکانیزم‌های بازی محروم اند. شاید درابتدا کمی عجیب بنظر برسد اما وقتی به این فکر کنید که شما یک فضانورد مشغول ماموریت هایتان در فضا هستید… انقدر‌ها هم عجیب نیست، چون در فضا هیچکس صدای شما را نمی‌شنود.

آموزش و راهنمای بازی مونوپولی
خواندن

 هر ماموریت در این بازی نیازمند یک سری کار‌های خاص می‌باشد مثلا؛ بردن یک دور با یک کارت بخصوص یا بازی کردن با یک ترتیب مشخص؛ و بازیکنان باید از غریزه و اگاهی خود برای قضاوت کردن موقع درست رو کردن کارت‌ها کمک بگیرند. البته جای گفتن دارد که این بازی تا حدودی شبیه به بازی The Mind می‌باشد، اما برعکس The Mind شانس انقدر‌ها هم مهم نیست. برخلاف The Mind  دراین بازی، بازیکنان با کارت‌های کمتر، تمرکز بیشتری دارند و می‌توانند با مشاهده‌ی کارت‌های دور انداخته شده و کارت‌های خودشان، قضاوتی درست برای بهترین زمان رو کردن کارت‌ها انجام بدهند. تمام کردن یک ماموریت حس فوق‌العاده‌ای را در این بازی دارد و حتی بازیکنان بی تجربه هم بعد از مدتی طعم شیرین برد را خواهند چشید.

wingspan

۴ – Wingspan – بهترین بازی‌های رومیزی

Wingspan ، ثابت می‌کند که بازی‌های رومیزی برای جذاب شدن نیازی به تعقیب و گریز‌های هیجان انگیز، تیراندازی و دوئل‌های پرتنش نخواهد داشت. بعضی اوقات هیچ چیزی بهتر از اینکه پاهایتان را روی هم بیندازید، ریلکس کنید و به چند پرنده غذا بدهید بهتر و ارامش بخش تر نیست. و این دقیقا خود Wingspan است. مملو از دانستنی‌های فوق‌العاده در مورد پرندگان، در‌ این بازی بازیکنان باید برای رساندن دوستان پرنده‌ی خود به زیستگاهشان تلاش کنند. این بازی که بعنوان یک بازی هسته محور شناخته می‌شود – که در آن بازیکنان اقداماتی را کسب یا ارتقا می‌دهند که برای ترکیب با یکدیگر طراحی شده اند – به لطف مکانیزم‌های عمیق گیمپلی اسان و قابل دسترس یک بازی کاملا رضایت بخش است. بازیکنان سه زیستگاه متنوع را دارند که می‌توانند پرندگان خود را در انها قرار دهند که هر یک از این زیستگاه‌ها عملکرد خاص خودشان را دارند؛ و بازیکنان برای جذب پرندگان، با انداختن تاس و انتخاب نتایج آن، مقدار مناسب غذا را از آشیانه‌ها بپردازند.

راهنما و آموزش بازی رومیزی Coup (کودتا)
خواندن

اضافه کردن کارت‌های پرنده‌ها به زیستگاه شما نه تنها به شما امتیاز می‌دهد؛ بلکه با توجه به ارزش آن پرنده، ویژگی‌هایی بعنوان جایزه می‌تواند به شما اضافه شود که باعث کسب امتیازهای بیشتر می‌شود. هر ۳ راند بازی هم پاداش خاص خودش را دارد که با کامل کردن پیش نیازهایش می‌توانید به آنها دست بیابید. همچنین اگر پرندگان در زیستگاه‌های متعلق به شما تخم بگذارند هم شما امتیاز کسب می‌کنید. وقتی که در بازی کردن Wingspan روی غلتک بیوفتید، هیچ چیز بهتر از این نیست که اقدامی بی نقص انجام دهید که شما را درست در مسیر کار بعدی قرار می‌دهد. که این لذت واقعی بازی‌های هسته محور است. تماشای این بازی پر از شوق و بازی کردن ان بسیار لذت بخش تر است که Wingspan را بدون توجه به دانش پرنده شناسی شما تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های رومیزی می‌کند.

gloomhaven

۵ – Gloomhaven – بهترین بازی‌های رومیزی

بازی‌های رومیزی با تم فانتزی مثل هوا به وفور پیدا می‌شوند. ولی چیز خاصی درباره‌ی Gloomhaven وجود دارد. شاید بخاطر این است که به طرز ماهرانه روی مرز یک بازی نقش افرینی و یک بازی رومیزی راه می‌رود؟ یا شاید هم بخاطر قابلیت انجام ماموریت‌های متنوع و جذاب در هر زمان دلخواه است ؟ یا حتی می‌تواند بخاطر تم تاریک و ظالمانه‌ دنیای بازی باشد. بخاطر همین دلایل و دلیل‌های بسیار دیگر این بازی دل گیمر‌های رومیزی را در ۲۰۱۷ تسخیر کرد. و هم اکنون هم تقریبا پس از چهار سال پس از عرضه اش به جذب مخاطب ادامه می‌دهد. در این بازی بازیکنان تبدیل به ماجراجویان شجاعی می‌شوند که به دنبال کار بزرگ بعدی خود در شهر GloomHaven  هستند. با گرفتن ماموریت‌های مختلف انها به عمق سیاه چال‌هایی می‌برند که مثل همیشه پر هیولاست.

وقتی بازیکنان در دنیای بازی به اکتشاف می‌پردازند ممکن است با سناریو‌هایی روبرو بشوند که باید بصورت گروهی تصمیماتی را برای داستان بازی بگیرند که در تغییر مسیر داستان آن نقش دارد؛ و هنگامی که مشکلات با صحبت کردن حل نمی‌شوند بازیکنان باید با همکاری با یکدیگر دشمنان و تمام چیز‌هایی که جلوی مسیرشان را گرفته اند را از پا در بیاورند. مبارزات Gloomhaven   بصورت نوبتی است و هر بازیکن باید به نوبت از قابلیت‌های منحصر‌به‌ فرد کاراکتر خود استفاده کند که هر کاراکتر هم یکسری قابلیت‌های مختلف و سبک بازی خودش را دارد. این که بتوانید تصمیم بگیرید، چه در داخل و چه بیرون از مبارزات؛ احتمالا چیزی است که باعث جذابیت بیشتر  Gloomhaven برای طرفدارانش می‌شود. جهان بازی بدون شک چشمگیر، مبارزات آن چالش برانگیز و سیستم لوت بازی کاملا مطلوب است. ولی این ازادی عمل است که باعث می‌شود Gloomhaven به یک اثر کو-اپ فوق‌العاده تبدیل شود.

راهنمای بازی دژ (Citadels)
خواندن

Codenames

۶ – Codenames – بهترین بازی‌های رومیزی

جاسوسی را با ترجمه و تفسیر کلمات ترکیب کنید و اسامی رمز را بدست بیاورید ! این بازی یک اثر گروهی است که در آن بازیکنان تبدیل به جاسوس‌هایی می‌شوند که باید به طور مخفیانه با همکاران خود ارتباط برقرار کنند.Codenames  اثر زیبایی است. زیرا در ظاهر بصورت فوق‌العاده‌ای ساده است؛ اما با این حال پتانسیل زیادی برای استفاده کردن از تک‌تک  فسفر‌های مغزتان را دارد. بازیکنان به دو تیم تقسیم می‌شوند که هر تیم راهنما یا “سرنخ دهنده” ی خودش را دارد و راهنما‌ها به نوبت باید به تیم خود سرنخ‌های یک کلمه‌ای بدهند که به کارت‌های روی میز مربوط باشند.

این واژه-کارت‌ها در یک چارچوب قرار می‌گیرند و راهنمای هر تیم به یک کارت دسترسی دارد که نشان می‌دهد هر تیم برای برد،  کدام کلمات را و در چه ترتیبی باید حدس بزند. راهنما‌ها می‌توانند هر چقدر که می‌خواهند واژه – کارت‌ها را با توجه به سرنخ خود به هم وصل کنند؛ اما باید در هنگام بیان سرنخ خود مشخص کنند که به چند واژه – کارت اشاره می‌کنند. و حدس زننده‌ها هنگامی که سرنخ خودشان را گرفتند باید یکی یکی کارت‌هایی که فکر می‌کنند به سرنخ مربوط است را انتخاب کنند. و اگر تیمی کارتی را حدس بزند که نباید می‌زد، نوبت انها درجا به پایان میرسد؛ که این حرکت باعث می‌شود انها یک امتیاز و یا حتی برد را به حریف خود بدهند.

Codenames ، بصورت غیرقابل انکاری جالب و ساده است. داشتن قوانین سر راست و نبود مانع‌های چالش برانگیز برای بازیکنان کم تجربه تر این بازی را منحصر به فرد می‌کنند. با این وجود Codenames  مسلما بازی ایست که لذتش با افرادی که می‌شناسید چند برابر می‌شود؛ مثلا گفتن یک سرنخ مزخرف ان هم فقط برای  یک نگاه  عاقل اندر سفیه از سوی هم تیمی‌های خود، چیز زیباییست و باعث می‌شود که این بازی شگفت انگیز بنظر برسد.

root

۷ – Root- بهترین بازی‌های رومیزی

این‌ بازی یک مثال درست و برجسته از این است که چطور بازی‌های رومیزی مدرن استراتژی عمیق و نقشه چیدن را نسبت به اجداد خود سهل و آسان تر کرده؛ و درست است به چند دستی نیاز دارید تا بازی دستتان بیاید و اینکه این بازی یکی از اسان ترین تجربه‌های بازی رومیزی شما نخواهد بود اما با این وجود، تم عجیب و غریب، داستان پس زمینه‌ی شگفت اور و سبک‌های گوناگون گیمپلی آن را به یک بازی بسیار محبوب برای کسانی که می‌خواهند ذهن و رقبای خود را به چالش بکشند تبدیل کرده است. Root، جهانی را ارائه می‌دهد با چهار جناح (Woodland Alliance, Vagabond, Marquese de Cat, Eyrie)

راهنمای بازی زیرخاکی (Dead Man's Draw)
خواندن

، که  با هم بر سر اینکه چه کسی جنگل کهن را به سلطه خواهد گرفت سر جنگ دارند. چهار جناج هم از نظر ایدئولوژیکی و سیاسی و هم از نظر گیمپلی رویکرد کاملا متفاوتی را به بازیکنان ارائه می‌دهند. برای مثال “ marquese de cat “، فقط به تولید انبوه و تسلط داشتن اهمیت می‌دهد که به معنای این است که هر بازیکنی که کنترل این جناح را بدست بگیرد باید با کنترل منابع و مناطق سر و کله بزند؛ در حالی که Woodland Alliance  بیشتر در طرح‌های جذب نیرو و اعتراضات نقش دارد  که بازیکن باید بیشتر به فکر توزیع و استقرار نیرو‌ها و انجام دادن کار‌های مهم برای رسیدن به سلطنت باشند. یاد گرفتن زیر و روی هر جناح باعث می‌شود که در Root  غرق شوید و با هر دست بازی کردن دانش شما از جناح‌های مختلف این بازی بیشتر و بیشتر شود؛ تا جایی که تمام حرکات حریف خود را قبل از به ثمر رساندنشان پیشبینی کنید که حس بسیار رضایت بخشی است. Root ، بازی ایست که شما را امتحان و به همان اندازه پاداشتان می‌دهد. پس امتحانش کنید.

PandemicSeason0

۸ – The Pandemic Legacy: Season 0 

سال ۱۹۶۲ است و جهان در چنگال جنگ سرد. گروهی از عاملین ویژه خود را در میان نبرد بین امریکا و شوروی پیدا می‌کنند و این انها را در نبردی مخفیانه برای اسراری که جهان را در معرض تهدید سلاح بیولوژیکی که ساخت شوروی است قرار می‌دهد. این زمینه‌ای از داستانی است که The Pandemic Legacy  برای بازیکنان خود شرح می‌دهد.

با انتشار اولین نسخه‌ی این سه گانه در ۲۰۱۵ بسیاری از قابلیت‌های این مجموعه مثل توانایی بازیکنان در تغییر کامل تخته و کارت‌های بازی، در حال حاضر یکی از جنبه‌های تعیین کننده‌ی این سری به شمار می‌رود.  Season 0 اخرین نسخه از این سه گانه است و علیرغم پایبند بودن به ریشه ها و اصول این سری – مثل سفر در دور دنیا و انجام ماموریت‌های خاص پیش از شیوع بیش از حد بیماری‌ها یا تمام شدن کارت‌های یک بازیکن که باعث باخت می‌شود – بسیاری از نوآوری‌ها و جنبه‌های جدید گیمپلی را معرفی می‌کند. همچنین، کاراکترها و داستان موجود در Season 0 ( که پیش درامد بازی‌های قبلی این سری است ) باعث می‌شوند که بازیکنان به ماجراجویی‌های جاسوس‌های خودشان بیشتر جذب بشوند و این فوق‌العاده است.

بهترین بازی‌های رومیزی دو نفره
خواندن

با جلو رفتن و پیشرفت بازیکنان در این اثر  Co Op  آنها مجبور به گرفتن تصمیماتی خواهند شد که بر روایت داستان منحصر به فرد خودشان تاثیر خواهد گذاشت و داشتن ازادی عمل برای تغییر جهت دادن به داستان Season 0  عمق و حق انتخاب واقعی می‌دهد و باعث می‌شود بازیکنان به سرنوشت بازی خیلی بیشتر از یک برد یا باخت اهمیت بدهند. همچنین بازیکنان می‌توانند بدون نیاز به تجربه‌ی دو نسخه‌ی قبلی این سری به انجام این بازی بپردازند که این به نوبه خود یک نقطه پرش بالقوه برای بازیکنان در حال تجربه این سری است.

Avalon

۹ – The Resistance: Avalon

این بازی الهام گرفته شده از اسطوره و افسانه‌های ارتورین می‌باشد و یک اثر اجتماع شناسی است که در انگلستان قرون وسطا سرچشمه می‌گیرد؛ جایی که بازیکنان تبدیل به اعضای میز سلطنتی می‌شوند و این به عهده‌ی بازیکنان طرف خیر است که یاران ساحره‌ی خبیث Mordred  را پیدا کنند و تاج و تخت پادشاهی را از سقوط نجات دهند. و اگرچه این ممکن است که همه در ابتدا خود را شوالیه‌های شجاع و با وفا معرفی کنند؛ برخی از این افراد هویت اصلی خود را پنهان می‌کنند. و در حالی که بازیکنان سمت خیر از درخواست‌های شاه ارتور پیروی می‌کنند، خائنان باید کار حریف‌های خود را در خفا دستکاری کنند و با خراب کردن کارهایشان آنها را بدنام کنند.

در هر راند از Avalon  بازیکنان به انتخاب همراهانی که توسط رهبر فعلی انجام شده است رای می‌دهند؛ و تیم منتخب، موفقیت یا شکست این کار را تایین می‌کنند و اگر رای اکثریت با انتخاب رهبر موافق باشد؛ بازیکنان مخفی باید یک کارت شکست یا موفقیت را انتخاب کند که سرنوشت ماموریت و پادشاهی را بر دوش گروه‌ها می‌گذارد. با سه موفقیت و سرنگون نشدن پادشاه طرف خیر به برد می‌رسد و برعکس آن با سه شکست و سقوط تاج و تخت Mordred  و همراهان خبیثش موفق می‌شوند. هر طرف  دارای کارت شخصیت‌های مهم است که هرکدام قابلیت منحصر به فرد خودشان را دارند مثل Merlin  که قابلیت شناسایی فرد خائن و همراه Modrid  را دارد ولی محبور است در طول بازی مثل Riddler  بتمن در قالب معما و رموز صحبت کند.

چیزی که باعث می‌شود Avalon بعنوان یک اثر جامعه شناختی عالی ظاهر شود این است که روند بازی را کش نمی‌دهد چون بازیکنان یک مورد تایین شده برای رای دادن دارند مثل کسی که در ماموریت است و بازیکنان می‌توانند از نتایج این ماموریت‌ها اطلاعات کسب کنند که این بازی را یک انتخاب ایده ال برای افراد و گروه‌هایی با حوصله کمتر می‌کند.

راهنمای بازی استوژیت
خواندن

Eldritch_Horror

۱۰ – The Eldritch Horror

بازی‌های رومیزی زیادی از سری رمان‌های Cthulhu Mythos  ( اثر H.P  LoveCraft   )  الهام گرفته شده اند. اما Eldritch Horror مطمئنا یکی از بهترین انها است. یک بازی Co Op مناسب برای یک تا هشت نفر که برای بازیکنان یک تجربه‌ی حماسی واقعی را به ارمغان می‌اورد و آنها را به سراسر دنیا و فراتر از آن در پی جستجو برای سرنخ‌هایی می‌فرستد که مجموعه‌ای از معما‌های دنیای تاریک Cthulhu را حل کنند. بازیکنان در Eldritch Horror می‌توانند از میان شخصیت‌های مختلف که هرکدام داستان و مهارت‌های خاص خودشان را دارند یکی را انتخاب کنند که در ماجراجویی شان در میان خیابان‌های خلوت و مرموز، دشت‌های یخ زده، معبد‌های مخفی و جهان‌های موازی با انها همراهی کنند.

بسته به اینکه بخواهید با کدام غول باستانی روبرو بشوید، شما باید یکسری معما را به پایان برسانید تا Doom Track (مکانیزم شمارشی که درصد پیشرفت شما در بیدار کردن یکی از غول‌های باستانی را نشان می‌دهد) به صفر برسد و خدایان بیدار شوند و اتش اخرالزمان را بر دنیای بازی بیندازند. معما‌ها با جمع کردن تعداد مشخصی از سرنخ‌ها حل می‌شوند و گروه بازیکنان باید در اخر نوبت هر بازیکن “ Mythos Stage “ را به اتمام برسانند (که در آن یکی از غول‌های باستانی با ایجاد دروازه‌های جهنمی هیولا‌ها را به جهان میاورد و یا با به اتمام رساندن اهداف شوم خود دنیا را با خشم خود و هرج و مرج پر می‌کند).

همچنین اگر ضربات زیادی به کاراکتر شما وارد شود یا در چالش‌های مهارت ازمایی شکست بخورید شخصیت شما ممکن است اسیب ببیند و یا بالکل از بازی حذف شود. Eldritch Horror ، با بازیکنان کاری می‌کند که احساس کنند گروهی توسری خور اما شجاع هستند که بدنبال کورسوی امیدی می‌گردند و انرا دنبال می‌کنند.علیرغم خطر و تهدید هیولا‌های شرور، فرقه گرایان دیوانه و موجودات عجیب الخلقه بازیکنان همچنان تلاش‌های پی در پی خود را برای پیدا کردن سرنخ بعدی و تجهیزات ارزشمندی که مرز میان مرگ و زندگی را می‌کشند ادامه می‌دهند و نا امید نمی‌شوند. این احساس به بازیکنان بسیار کمک می‌کند تا بازی Eldritch Horror  تا مدت‌ها در گوشه ذهنشان حک شود و تجربه‌ی ترسناک و زیبای آنرا به راحتی از یاد نبرند.

و این لیستی از بهترین عناوین رومیزی تا ۲۰۲۱ بود. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x