راهنمای بازی رومیزی

بهترین بازی‌های رومیزی دو نفره

لیستی از بهترین‌ها

اگر تنها دو نفر هستید و فرصت پیدا کردن دو دوست دیگر برای یک بازی چهارنفره را ندارید، بازی‌های رومیزی ۲ نفره کاملاً مناسب شما هستند. در واقع، آنها برای همه چیز مناسب هستند؛ از یک بازی دوستانه گرفته، تا یک بازی رقابتی با دوست صمیمی. بازی‌های رومیزی ۲ نفره ممکن است به زیبایی بازی‌های رومیزی دیگر نباشند، اما بازی‌هایی که ما در این مقاله از وب سایت پیکسل آرتس به شما معرفی کرده‌ایم جزو بهترین بازی‌های رومیزی هستند که تاکنون ساخته شده‌اند.

همچنین بازی‌های معرفی شده به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت افزایش ظرفیت را دارند و اگر کسی بخواهد می‌تواند به شما ملحق شود، اینکار حتی می‌تواند از لحاظ اقتصادی هم برای شما سودمند باشد؛ چرا که بازی‌های رومیزی بسیار گران هستند و تقسیم پول بین دوستان می‌تواند یک ایده بسیار خوب باشد. بسیاری از بازی‌های رومیزی که برای ۲ بازیکن طراحی شده‌اند، اندازه مناسبی دارند و در یک کوله‌پشتی به راحتی جای می‌گیرند. این یک ویژگی عالی برای کسانی است که به دنبال یک بازی رومیزی قابل حمل برای تعطیلات هستند.


بهترین بازی‌های رومیزی دو نفره – ۱۰ بازی برتر

۱. بازی Disney Villainous

تعداد بازیکن: ۲ – ۶ | رده سنی: ۱۰+ | درجه سختی: متوسط | مدت زمان راه‌اندازی: ۲ دقیقه | مدت زمان بازی: ۶۰ دقیقه

+ تاکتیکی و عمیق
+ طراحی زیبا
+ مکانزیم شخصیت محور
سخت در آموزش دادن

بدون شک بازی زومیزی Disney Villainous یکی از رضایت بخش‌ترین بازی‌های رومیزی ۲ نفره است. این عنوان علاوه بر اینکه به شما اجازه می‌دهد در نقش تمام شرورهای مورد علاقه خود در دنیای دیزنی بازی کنید، ویژگی‌های استراتژی منحصر به فردی هم دارد که شما را مجذوب خود می‌کند. اگرچه یادگیری آن ممکن است وقت‌گیر و سخت باشد، اما مطمئن باشید که ارزش یادگیری را دارد.

هدف شما ساده است: به یکی از ۶ شرور بازی پایان خوش آنها را بدهید. برای Maleficent، نفرین شدن قلمرو است. برای Jafar، چیره شدن بر جن و چشیدن نهایت قدرت کیهانی و دیگر شرورهای بازی هم به همین شکل پایان مرتبط با خود را دارند. در نگاه اول ممکن است بازی چندان جالب نباشد، اما با گذشت مدت کمی از بازی متوجه خواهید شد که هر شخصیت دارای یک هدف، صفحه و سبک بازی منحصر به فرد خود است. این موضوع باعث شده که شما مدت زمان بسیار بیشتری از تجربه و ویژگی‌های استراتژیک بازی لذت ببرید.

بازیکنان باهوش می‌توانند از ویژگی‌های قهرمان شرور خود استفاده کنند و نقشه‌های حریف خود را نقش بر آب کنند. همانطور که می‌بینید این بازی صرفا یک بازی رومیزی ساده نیست و برای پیروزی در آن باید دقیق و شرورانه فکر کنید. سریع‌ترین راه پیروزی، دام انداختن و خراب کردن نقشه‌های حریف مقابل است.


۲. بازی Pandemic

تعداد بازیکن: ۲ – ۴ | رده سنی: ۱۰+ | درجه سختی: سخت | مدت زمان راه‌اندازی: ۵ دقیقه | مدت زمان بازی: ۴۰ دقیقه

+ قابل بازی مجدد
+ عالی برای فکرهای استراتژیک
+ تنوع بسیاری دارد
عدم توازن (unbalance)

بازی Pandemic فضای ترسناک و مشابه این روزهای ما را دارد. در این بازی چهار ویروس کشنده در سراسر دنیا فراگیر شده‌اند که وظیفه شما پیدا کردن درمان مناسب و مقابله با این ویروس‌ها است.

راهنمای بازی رومیزی Catan
خواندن

خوشبختانه شخصیت‌های شما توانایی‌های خاصی دارند که به شما در این مسیر سخت کمک می‌کنند. برخی از شیوع گسترده ویروس جلوگیری می‌کنند و برخی دیگر مشغول پاکسازی محیط آلوده می‌شوند. امید داشتن در این بازی بسیار مهم است و اگر می‌خواهید که پیروز بیرون بیایید، باید حتما با یار خود هماهنگ بوده و با هم قدم بردارید. این یک بازی استراتژیک بوده و کار گروهی در آن از اهمیت بالایی برخورددار است، اگر کار گروهی نداشته باشید چیزی جز شکست در انتظار شما نخواهد بود.

این بازی رومیزی درست مانند بازی معرفی شده قبلی بسیار پیچیده است، چرا که شما در برابر زمان و احتمالات مبارزه می‌کنید و همین موضوع این بازی را خاص کرده است. با تمام این موارد، این بازی از ان دسته بازی‌هایی است که شما بارها و بارها آن را بازی کرده و خسته نخواهید شد، خصوصاً به این دلیل که در هر بازی بیماری در مکان‌های مختلفی شیوع پیدا می‌کند.


۳. بازی Forbidden Island

تعداد بازیکن: ۲ – ۴ | رده سنی: ۱۰+ | درجه سختی: متوسط | مدت زمان راه‌اندازی: ۵ دقیقه | مدت زمان بازی: ۳۰ دقیقه

+ تأکید بر حل مسئله
+ کار تیمی جذاب
+ وجود علامت‌ها با جزئیات بسیار
برخی ممکن است که فشار بالای بازی برایشان جذاب نباشد

بازی Forbidden Island باعث ایجاد و خلق یک مجموعه قوی برای این بازی رومیزی شد. این مجموعه اکنون شامل دو بازی جذاب دیگر به نام‌های Forbidden Desert و Forbidden Sky است. البته لازم به ذکر است که هیچ‌کدام از آنها به محبوبیت و بی‌نقص بودن بازی اصلی نمی‌رسند اما ارزش امتحان کردن را دارند.

با تمرکز بر روی کار تیمی و داشتن تنوع، هدف شما این است که وارد یک جزیره در حال غرق شدن شوید و قبل از اینکه برای همیشه در زیر امواج دفن شود گنج آن را پیدا کنید. متأسفانه شما زمان زیادی ندارید و جزیره لحظه به لحظه بیشتر در اعماق دریا فرو می‌رود، شما باید یک برنامه مناسب تنظیم کرده و در طول مسیر مشکلات را حل کنید تا به سرعت به گنج دست پیدا کنید.

هر بازیکن توانایی ویژه خود را دارد که می‌تواند به نوبه خود به تیم کمک کند. به عنوان مثال، خلبان می‌تواند به هر جایی که می‌خواهد منتقل شود یا غواض که می‌تواند به راحتی از مناطق سیل زده عبور کند. اگر به درستی و با برنامه از مهارت‌ها و فرصت‌های خود به عنوان یک تیم استفاده کنید، شما قطعا پیروز نهایی خواهید بود.

بازی Forbidden Island برای چهار نفر طزاحی شده است، اما بازی به صورت دو نفر هم نیز کاملاً امکان‌پذیر است و بسیار چالش برانگیز‌تر هم خواهد بود.


۴. بازی Ticket to Ride

تعداد بازیکن: ۲ – ۵ | رده سنی: ۸+ | درجه سختی: آسان | مدت زمان راه‌اندازی: ۲ دقیقه | مدت زمان بازی: ۶۰ دقیقه

+ جذابیت بسیار بالا
+ بارهای مختلف جهت حمل
+ قابلیت تکرار مجدد بالا
موضوع چندان هیجان انگیز نیست

مهم نیست که بازی Ticket to Ride را دو نفری و یا در یک گروه بزرگ‌تری بازی می‌کنید، این عنوان در هر دو حالت بسیار لذت بخش و سرگرم کننده است. قابل حمل و بیش از حد رقابتی بودن، این بازی رومیزی را خاص و جذاب کرده است.

بهترین بازی‌های رومیزی سال ۲۰۲۱
خواندن

این بازی بر خلاف ظاهری که دارد، از یک سیستم تاکتیکی پیچیده پشتیبانی می‌کند. ترکیب فوق العاده عالی خطر و پاداش در این بازی شما را وادار می‌کند که بارها و بارها به این بازی بازگردید. بازیکنان با ایجاد مسیرهای قطار در سراسر جهان بازی امتیاز کسب می‌کنند. خطوط خاص سود بالاتری دارند که برای تصاحب آن باید با حریف خود مسابقه بدهید. مسابقه به شما این امکان را می‌دهد که اگر حدس دقیقی از مسیر احتمالی رقیب خود بزنید، بتوانید مسیر او را قطع کنید و ضرر بزرگی به او بزنید.

از آنجا که منابع قابل حمل محدودی وجود دارد، مسیرهای مختلفی هم برای پیروزی خواهید داشت. آیا برای یک درآمد سریع مسیرهای کوتاه و بی‌ارزش را انتخاب می‌کنید؟ یا خطوط بزرگتر را تصاحب کرده و بر روی بازی بلند مدت تمرکز می‌کنید؟ گیم‌پلی بازی علی‌رغم سادگی بسیار جذاب است.


۵. بازی The Captain is Dead: Dangerous Planet

تعداد بازیکن: ۲ – ۷ | رده سنی: ۱۴+ | درجه سختی: سخت | مدت زمان راه‌اندازی: ۵ دقیقه | مدت زمان بازی: ۹۰ دقیقه

+ فضا سازی عالی
+ بالانس
+ بسیار چالش برانگیز
یادگیری سخت و پیچیده

پیراهن قرمزها تقریباً همیشه در Star Trek محکوم به فنا هستند، اما در این بازی، آنها به تنها امید شما تبدیل شده‌اند. بازی رومیزی The Captain is Dead: Dangerous Planet شما را در یک سیاره مملو از حشرات غول پیکر قرار می‌دهد که افسر شما به تازگی کشته شده و اکنون این شما هستنید که باید این تیم دور از خانه را در غارت این سیاره خطرناک رهبری کیند. حالا شما باید قبل از اینکه خودتان غذای این حشرات شوید، مأموریت این گروه را تکمیل کنید. این بازی یک تجربه تیمی هیجان‌انگیز و پرتنش است که علاقه‌مندان به بازی‌های رومیزی عاشق آن خواهند شد.

بازی Dangerous Planet اشتراکات زیادی با دیگر بازی‌های ردمیزی دارد. به عنوان مثال این بازی درست مانند بازی رومیزی Pandemic هر باری که اقدام به بازی دوباره می‌کنید، تنظیمات بازی تغییرکرده و هر چقدر که جلوتر می‌روید، اوضاع سخت‌تر می‌شود. به طور کلی این بازی یک چالش واقعی است و در نوع دو نفره خود چالش آن بیشتر هم خواهد شد.

به لطف سلاح، برج‌های دفاعی و گروه حرفه‌ای (هرکدام توانایی ویژه خودشان را دارند) که در اختیار دارید، مسیرهای زیادی برای پیروزی وجود دارد. همچنین قابلیت تنظیمات تصادفی بازی باعث شده که هر بازی شما خاص باشد و در مواردی به دلیل پیروزی شما هم تبدیل شود. آیا شما از مهارت‌های خود برای نابود کردن حشرات استفاده می‌کنید، و یا چیزی که برای آن به این سیاره آمده‌اید را برمی‌دارید و از آنجا خارج می‌شوید؟ تصمیم با شماست!


۶. بازی Sherlock Holmes: Consulting Detective

تعداد بازیکن: ۱ – ۸ | رده سنی: ۱۳+ | درجه سختی: سخت | مدت زمان راه‌اندازی: ۱۰ دقیقه | مدت زمان بازی: ۶۰+ دقیقه

+ رازهای درگیر کننده
+ داستان‌‌های واقع‌گرایانه
+ مسابقه با زمان
بسیار سخت

با اینکه حدود ۴۰ سال از انتشار آن می‌گذرد، Sherlock Holmes: Consulting Detective هنوز یک بازی رومیزی دو نفره فوق العاده است. به قدری درگیر کننده، واقع‌گرایانه و چالش برانگیز است که باعث می‌شود با هر پیروزی احساس افتخار و نبوغ سرشار کنید، این یک گزینه مناسب برای هر کسی است که به برنامه‌های تلویزیونی کارآگاهی یا کتاب‌های مرموز قتل علاقه دارد.

آموزش و راهنمای بازی مونوپولی
خواندن

شما در نقش یکی از اعضای بی‌نظیر خیابان بیکر (گروهی از زنان و مردان خوشحال که هولمز را در جریان همه اتفاقات لندن قرار می‌دهند) قرار می‌گیرید، هدف بازی این است که شما قبل از اینکه خود کارآگاه بزرگ موضوعات را کشف کند، این جنایات را حل کنید.

این بازی بسیار دشوار است و همچنین یک محدودیت زمانی بسیار دقیق هم دارد که می‌تواند بازی را دشوار‌تر کند. با این حال، جای نگرانی نیست؛ چرا که هر کاراگاه به سرنخ و موضوعات خاص خودش می‌رسد که سرعت پیشرفت تیم را بیشتر می‌کند. بازی بسیار واقع‌گرایانه است و طوری طراحی شده که تا مدت‌ها، هیچ بازی به مانند این بازی برای شما جذاب نخواهد بود.


۷. بازی Jaws

تعداد بازیکن: ۲ – ۴ | رده سنی: ۱۰+ | درجه سختی: متوسط | مدت زمان راه‌اندازی: ۲ دقیقه | مدت زمان بازی: ۶۰ دقیقه

+ هیجان‌ انگیز
+ بالانس
+ طراحی قدیمی
خسته کننده بودن ابتدای بازی

بازی Jaws کار غیرممکن را انجام داده، و آن هم ایجاد تجربه‌ای به موفق بودن فیلم همین بازی است. در واقع، این یکی از استرس‌زا ترین بازی‌های رومیزی دو نفره‌ است که می‌توانید تجربه کنید.

در بازی دو دور مجزا برای لذت بردن وجود دارد. دور اول در جزیره آمیتی اتفاق می‌افتد و شما کنترل شخصیت‌های بازی را در اختیار دارید و وظیفه دارید کوسه‌ای را که جان مردم را به خطر انداخته است را شکار کنید. حرکات شکارچی داستان ما پنهان است و قهرمانان ما باید هوشمندانه از ابزارهای خود استفاده کنند و همچینن یک برنامه مناسب برای دفع حملات احتمالی کوسه آماده کنند. هر دو گروه (کوسه و شکارچیان) چه برنده شوند و چه بازنده، به دور بعدی صعود می‌کنند.

دور دوم در کشتی Orca قرار دارد و ماموریت هر دو گروه هم مبارزه با مرگ و پیروز بیرون آمدن از آن است. برنده دور قبلی توانایی‌ها و یا سلاح‌های جدید دریافت می‌کند که در نبرد کمک حال او خواهند بود. دور دوم بسیار هیجان انگیز‌تر است و یک تجربه عالی به شما هدیه می‌دهد.


۸. بازی The Haunted Mansion: Call of the Spirits

تعداد بازیکن: ۲ – ۶ | رده سنی: ۸+ | درجه سختی: متوسط | مدت زمان راه‌اندازی: ۲ دقیقه | مدت زمان بازی: ۳۰ دقیقه

+ درگیری‌های جذاب و خلاقانه
+ مکانیزم استراتژیکی فوق‌العاده و قابل دسترس بودن
+ طراحی زیبا و هنری
مکانیزم دوئل می‌تواند بهبود یابد

بازی رومیزی Haunted Mansion یک چالش سخت برای دیزنی در پیش داشت، اینکه چگونه می‌خواهید یک پارک با موضوعی کلاسیک و در عین حال نه چندان محبوب را به یک بازی رومیزی سرگرم کننده تبدیل کنید؟ نتیجه در نهایت چیزی است که مشاهده می‌کنید، بازی‌ای سراسر جذابیت.

هدف شما این است که با خانه‌های روح زده ارتباط برقرار کنید و از این طریق کارت آنها را جمع آوری کنید. برخی امتیازها بلافاصله در اختیار شما قرار می‌گیرد و برخی دیگر در صورت تکمیل مجموعه کارت‌های مورد نظر پاداش بیشتری خواهند داشت. اینجاست که تاکتیک‌ها اهمیت پیدا می‌کنند. آیا شما از یک راه بی‌خطر با نتیجه‌ای مطمئن استفاده می‌کنید، یا هر چه را که دارید برای نتیجه‌ای باشکوه قمار می‌کنید؟ از آنجا که حریف شما هم کارهای مشابه‌ای انجام می‌دهد، می‌توانید با دنبال کردن حرکات حریف کارت‌های مورد نظر او را زودتر از او به دست آورید و برنامه‌های او را مختل کنید.

آموزش و راهنمای بازی شطرنج
خواندن

اما بازیکن‌ها تنها مشکل شما نخواهند بود. سه روح سرگردان نیز برای ایجاد هرج و مرج آماده هستند و اگر از مکان‌های یکی از بازیکنان عبور کنند، آن شخص باید کارت ‘Haunt’ را بگیرد. هرکسی که در انتها بیشترین کارت Haunt را داشته باشد مجازات می‌شود و تنها راه خلاص شدن از آنها، استفاده آنها می‌باشد. شما برای جمع آوری کارت ارواح و جلوگیری از عقب ماندن نسبت به حریف به آن نیاز خواهید داشت، بنابراین این موضوع کاملا متعادل بوده و در صورت استفاده صحیح، می‌تواند باعث پیروزی شما شود.


۹. بازی Hocus Pocus

تعداد بازیکن: ۲ – ۶ | رده سنی: ۸+ | درجه سختی: سخت | مدت زمان راه‌اندازی: ۵ دقیقه | مدت زمان بازی: ۳۰ دقیقه

+ چالش‌برانگیز و سخت
+ سبک هنری جذاب
+ گیم‌پلی شاد و هوشمندانه
می‌تواند به سختی شما را مجازات کند

اگر به دنبال بازی با حال و هوایی شاد و در عین حال ترسانک هستید، بازی رومیزی Hocus Pocus گزینه‌ مورد نظر شما است. بر اساس فیلم کلاسیک ۱۹۹۳ دیزنی ساخته شده و قرار است شما را با سه خواهر سندرسون (جادوگرانی که در یک هالووین سرنوشت ساز به زندگی باز می گردند) تنها بگذارد، سه خواهری که باید تا سپیده دم به دنیای ارواح برگردند. برای لذت بردن از این اقتباس لازم نیست با فیلم آشنا باشید، همچنین این فقط مختص کودکان نیست و به قدری پیچیده است که شما را سوپرایز خواهد کرد. این یک بازی چالش برانگیز برای تعداد ۲ بازیکن و بیشتر است که باعث می‌شود برای تجربه دوباره آن بارها و بارها بازگردید.

برای شکست دادن جادوگران باید معجونی سمی از بدن خودتان تهیه کنید و درست مانند فیلم، آن را با مواد ناخالص (انگشت پای مرده؟ شاید روغن جوش؟) ترکیب کنید. در این حین که مشغول آماده کردن و تشخیص رنگ و نوع سم خود هستید، طلوع آفتاب هم نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. دقت کنید که جادوگران خبیث ما‌ هم می‌توانند با استفاد از طلسمی نقشه شما را برهم بزنند، پس هوشیار باشید و آماده مقابله با این موضوع باشید.

متأسفانه، شما نمی‌توانید با هم تیمی‌های خود در مورد اینکه ابتدا کدام یک را به سرزمین ارواح برگردانیم ارتباط برقرار کنید مگر اینکه کارت Binx cat را در اختیار داشته باشید. در واقع، شما حتی نمی‌توانید به آنها نشان دهید که برای سم خود از چه موادی استفاده کرده‌اید. تنها می‌توانید نوع و رنگ خاص آن را از بازیکن بپرسید. از آنجا که آنها فقط می‌توانند با “بله” یا “نه” پاسخ دهند، این به معنی است که باید خودتان نوع و رنگ مورد نظر را حدس بزنید. این باعث می شود که برنامه شما برای نابود کردن جادوگران پیچیده‌تر شود و متحدان شما ممکن است به طور تصادفی کار شما را لغو کنند. این یک بازی بسیار عالی برای محک زدن درک و مهارت‌های غیرکلامی شما است.

راهنمای بازی پادشاهان دومینو (Kingdomino)
خواندن

۱۰. بازی King of Tokyo

تعداد بازیکن: ۲ – ۶ | رده سنی: ۸+ | درجه سختی: آسان | مدت زمان راه‌اندازی: ۲ دقیقه | مدت زمان بازی: ۳۰ دقیقه

+ تاس انداختن‌های هیجان‌انگیز در هنگام نبرد
+ عناصر اجتماعی
+ تم سرگرم کننده
استراتژی بسیار کمی دارد

اگر می‌خواهید یک بازی آسان با استراتژی بسیار کم داشته باشید، بازی رومیزی King of Tokyo یک گزینه عالی است. یک ماجراجویی مبتنی بر تاس که بر اساس داستان و شخصیت‌های گودزیلا ساخته شده، و شما را در شهری قرار می‌دهد که در حال خراب شدن و سوختن است.

این بازی می‌تواند یک تجربه بسیار جذاب و خنده‌دار باشد (به عنوان مثال یکی از هیولاها “پنگوئن فضایی” است). بازیکنان که هر کدام یکی از هیولا‌ها را در اختیار دارند مشغول مبارزه با یکدیگر هستند و هر کدام شهر توکیو را برای خود می‌دانند. هرچه بیشتر در خیابان‌های توکیو بمانید، امتیاز شما بیشتر می‌شود.

هر چند ایستادن روی پای خود چندان هم ساده نیست. حریف شما می‌تواند تا زمانی که شما در مرکز شهر هستید به شما حمله کند و بازیکنانی هم که در داخل شهر باشند، نمی‌توانند از هر زخمی که دریافت می‌کنند التیام پیدا کنند. شما می‌توانید شانس خود را با استفاده از کارت‌های توانایی افزایش دهید اما دقت کنید که این تنها کافی نیست و هنوز هم باید شانس خود را افزایش دهید. شما برای جمع آوری امتیاز باید تا می‌توانید در مرکز شهر بمانید و مقاومت کنید که همین موضوع نیاز به شانس بسیار دارد.

با این حال، بازی King of Tokyo چندان پیچیده نیست. صرف نظر از اینکه چه کسی در شهر است، مکانیزمی که بازی از آن پشتیبانی می‌کند همه چیز را ثابت و ساده نگه داشته است. شما سه تاس دارید که سه بار هم تاس‌ها را با هم می‌اندازید که در آخر هم انتخاب با شماست که کدام نتیجه را می‌خواهید حفظ کنید، به طور کلی شما بر اساس میزان سلامتی، قدرت و قدرت حمله امتیاز کسب می‌کنید. ساده بودن بازی باعث شده که آن برای کودکان و بزرگسالان بسیار مناسب باشد و بتواند به یک بازی عالی برای ۲ بازیکن و بیشتر تبدیل شود.


بهترین بازی‌های رومیزی دو نفره – عضو‌های افتخاری

۱۱. بازی Godtear

تعداد بازیکن: ۲  | رده سنی: ۱۴+ | درجه سختی: متوسط | مدت زمان راه‌اندازی: ۲ دقیقه | مدت زمان بازی: ۶۰ دقیقه

+ دسترسی راحت
+ ترکیب هوشمندانه مکانیزم‌های بازی با افسانه‌های داستان
+ مینیاتور‌های جذاب
به اندازه سایر بازی‌های سبک وار‌گیم چندان جالب نیست

به سختی می‌توان در سبکی مانند سبک وار‌گیم شناخته شد، اما بازی رومیزی Godtear شانس خوبی در این زمینه داشت و توانست نامی برای خود دست و پا کند. بازی Godtear به لطف تمرکز بر قابلیت دسترسی راحت و مکانیزم مشترک با بازی رومیزی Warhammer، می‌تواند چیزی منحصر به فرد ارائه دهد.

راهنمای بازی دبرنا | چگونه دبرنا بازی کنیم
خواندن

بازی Godtear یادآور بازی ویدئویی Overwatch است. در این نوع بازی‌ها همه چیز بستگی به شخصیت‌هایی دارد که هرگز فراموش نمی‌شوند و به بازی بستگی دارد که هرگز خسته کننده نمی‌شود و هر دو بازی هم قوانین پیچیده‌ای ندارند. هر آنچه که باید در بازی Godtear بدانید در کارت مرجع موجود است که باعث شده خیلی سریع بازی را یاد بگیرید. شما می‌توانید بسیار سریع‌تر از سایر بازی‌های وارگیم مانند Elder Scrolls: Call to Arms یاد بگیرید و بازی کنید.

داستان بازی هم به اندازه قوانین ساده و جذاب است. خدایان این جهان مرده‌اند و بقایای خرد شده آنها از آسمان در حال سقوط است و هرکسی که به “اشک‌های خداوند” دست پیدا کند، قدرت‌های باشکوهی به او عطا می‌شود و این همان چیزی است که شما برای آن مبارزه می‌کنید. این یک توضیح زیبا در ارتباط با جهانی است که همه با یکدیگر می‌جنگند. همچنین این یک روش خوب برای توجیه برخی از مکانیزم‌های غیر معمول بازی است. برای مثال، چرا برخی از شخصیت‌ها می‌توانند از جایی به جای دیگر نقشه جابه‌جا شوند؟ جواب ساده است، جادو!

مدل‌هایی که استفاده می‌کنید تا حدودی خیال انگیز هستند. اگرچه آنها به دلیل این که مونتاژ می‌شوند مانند بازی‌های حرفه‌ای کاملا دقیق نبوده و کمی متفاوت هستند، اما باز هم فوق‌العاده به نظر می‌رسند. یک بازی فوق‌العاده ۲ نفره که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.


۱۲. بازی Bananagrams

تعداد بازیکن: ۱ – ۸  | رده سنی: ۷+ | درجه سختی: سخت | مدت زمان راه‌اندازی: ۱ دقیقه | مدت زمان بازی: ۲۰ دقیقه

+ پرتنش و دیوانه‌وار
+ شما را وادار به فکر کردن می‌کند
+ بسیار کوچک و قابل حمل
بمی‌تواند خسته کننده باشد

ممکن است بگویید که این شبیه به باقی بازی‌های رومیزی نیست و بیشتر به بازی با کلمات شبیه است، درست فکر می‌کنید، اما چه رومیزی نباشد و چه باشد، بازی Bananagrams یک عنوان سرگرم کننده فوق العاده است. بسیار مناسب دو بازیکن بوده و به دلیل حجم کوچکی که دارد به راحتی حمل می‌شود، این بازی از آن دسته بازی‌هایی است که بارها و بارها برای تجربه آن بر می‌گردید.

ایده بازی ساده است. هر بازیکن ۲۴ قطعه تک حرفی دریافت می‌کند و باید آنها را در جدول کلمات متقاطع قرار دهد. هنگامی که قطعه‌های خود را به پایان رساندید (که سخت تر از آن است که فکر می‌کنید، به ویژه اگر قطعه‌ای با حرف “q” دریافت کنید)، باید یک قطعه دیگر از قطعات ذخیره بردارید و به جدول اضافه کنید. نکته مهم این است که حریف شما هم باید یک قطعه جدید نیز بگیرد حتی اگر قطعات خودش هم همچنان تمام نشده باشد.

این اتفاق باعث افزایش قطعات بلا استفاده شما می‌شود که در نتیجه فشار بیشتر هم به دنبال دارد. هدف کلی شما این است که اولین فردی باشید که از تمام قطعات ذخیره بازی یک کلمه با معنی درست کرده و پیروز مسابقه شده است.

بازی به گونه‌ای طراحی شده که هرگز نمی توانید حدس بزنید که رقیب شما با چه حرفی شروع خواهد کرد. این عنوان از آن دسته بازی‌هایی است که تا ماه‌ها برای ان باز می‌گردید.

راهنمای بازی استوژیت
خواندن

۱۳. بازی Tacocat Spelled Backwards

تعداد بازیکن: ۲ | رده سنی: ۷+ | درجه سختی: متوسط | مدت زمان راه‌اندازی: ۱ دقیقه | مدت زمان بازی: ۱۵ دقیقه

+ استراتژی خاص
+ آسان و سرگرم کننده
+ شوخ طبعی عجیب
ممکن است تکراری شود

بازی Tacocat Spelled Backwards یک بازی ساده و قابل حمل برای تنها ۲ بازیکن است که با طراحی خنده‌داری که دارد توانسته پیش از پیش جالب‌تر به نظر برسد.

هدف این بازی این است که Tacocat را در سمت خود قرار دهید، اما این یک تمرین در املا نیست. بلکه نبرد عقل است. بازی به این صورت است که هر دور با یکی از حریفات شروع شده و آن حریف یک کارت شماره بازی می‌کند، حریف مقابل می‌تواند با یک کارت با ارزش پاسخ دهد و یا می‌تواند کارتی را که کمترین ارزش را دارد قربانی کند. این مبارزه تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که هر دو بازیکن فقط یک کارت داشته باشند و بازیکنی که شماره کارت آن کمتر است می‌تواند Tacocat را به سمت خود بیاورد و پیروز مسابقه شود.

درگیری‌ها همیشه کوتاه نیستند و باید برای بازی طولانی هم برنامه داشته باشید. گاهی اوقات بهتر است کارت‌های ضعیف خود را رو کنید تا حریف خود را فریب دهید و با بهترین کارت خود او را غافلگیر کنید. این استراتژی لذت بازی را دو چندان می‌کند و قطعا چهره رقیب شما در آن لحظه دیدنی خواهد بود.

طراحی بازی بسیار خاص و در عین حال بسیار عجیب و غریب است. کارت‌ها ترکیبی از همه چیز هستند که همین آنها را عجیب کرده است و در این زمینه باید خلاقیت طراحان این بازی را ستود.


۱۴. بازی Ni No Kuni 2

تعداد بازیکن: ۱ – ۴ | رده سنی: ۱۴+ | درجه سختی: سخت | مدت زمان راه‌اندازی: ۵ دقیقه | مدت زمان بازی: ۳۰ دقیقه

+ تاکتیکی و چالش برانگیز
+ بازی سرعتی
+ طراحی زیبا
قطعه‌های بیشتری برای منابع نیاز دارد

به راحتی نمی‌توان بازی رومیزی Ni No Kuni 2 را دست کم گرفت. با سبک هنری و شخصیت‌های دوستانه‌ای که این بازی دارد، ممکن است تصور کنید که یک بازی ساده و راحت روبه‌رو هستید. اما شما در اشتباه هستید، چرا که این اقتباس از بازی ویدیویی Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom به شدت وحشیانه طراحی شده است!

یک بازی استراتژیک ماجراجویی که وظیفه بازسازی پادشاهی را بر عهده دارید، عنوان رومیزی Ni No Kuni 2 دارای سبکی فریبنده و غیر منتظره است که شما را وادار به بازگشت دوباره به این بازی می‌کند. جستجوها، کشتن هیولاها و استفاده از هرگونه غنیمت برای ساختن ساختمان‌های پادشاهی، باعث جذابیت مثال زدنی این بازی شده است.

زمان شما بسیار کم است. این بازی فقط پنج دور به طول می‌انجامد و همین موضوع تنش بازی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. شخصیت‌های شما هر کدام مهارت‌ها و ضعف‌های خودشان را دارند، لذا از آنها به درستی استفاده کنید.


نظر شما در ارتباط با بازی‌های معرفی شده چیست؟ آیا بدنبال بازی خاصی هستید؟ فراموش نکنید که نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید، ما پذیرای نظرات شما هستیم و با حوصله پاسخ یکایک شما عزیزان را خواهیم داد.
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x