مقالات ترجمه‌ای

هر آنچه که از بازی Far Cry 6 می‌دانیم

تمام اطلاعات و جزئیات منتشر شده از بازی Far Cry 6

چندی پیش بالاخره ما شاهد معرفی بازی Far Cry 6، نسخه بعدی از این سری بازی‌های محبوب شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) بودیم. اینبار قرار است شما انقلابی چریکی را رهبری نموده، و مردم جزیره خیالی Yara (یارا) را از چنگال دیکتاتور بی‌رحم آن نجات دهید. پیش از معرفی این عنوان، شرکت یوبی‌سافت نمایشی از آن را به ما نشان داده و فرصتی فراهم کرد تا با کارگردان روایی بازی آقای نوید خاوری صحبت کنیم. در حالی که استودیوی سازنده Far Cry 6 هنوز آماده نیست تا جزئیات گیم‌پلی را به اشتراک بگذارد، ما موفق شدیم تا اطلاعات خوبی در مورد داستان و شخصیت‌های آن بدست آوریم. در ادامه با ما در پیکسل آرتس همراه باشید.

Far Cry 6 0

نبردی برای آزادی

به یارا خوش آمدید، بهشتی گرمسیری و حفاظت شده از گذر زمان، که در قلب منطقه کارائیب قرار دارد. هرچند این جزیره روزهای بهتری به خود دیده است. طبق توضیحات شرکت یوبی‌سافت: «ده‌ها سال تحریم اقتصادی مردم (جزیره) را از پای در آورده، و باعث ایجاد فقر و جدایی در جزیره شده است.» در حالی که اعمال دیکتاتور این جزیره رفته رفته ناخوشایندتر می‌شوند (در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه خواهیم داد)، شما درگیر انقلابی مدرن و چریکی خواهید شد. سفر شما برای نابودی این رژیم استبدادی شما را به جنگل‌های سرسبز، شهرهای شلوغ و سواحل زیبای جزیره یارا خواهد برد. یوبی‌سافت دنیای بازی Far Cry 6 را «گسترده‌ترین زمین بازی در سری Far Cry تا به امروز» نامیده است.

در بازی Far Cry 6 شما کنترل دنی روجوز (Dani Rojos) را برعهده خواهید گرفت که بسته به انتخاب شما می‌تواند یک شخصیت زن یا مرد باشد. آقای خاوری در مورد شخصیت دنی چنین می‌گویند: «در رابطه با دنی، ما می‌خواستیم شخصیتی را داشته باشیم که کاملاً موشن کپچر شده، از صداگذاری کاملی برخوردار است و شما می‌توانید (با او) هم در نقش مرد و هم در نقش زن بازی کنید. ما همچنین می‌خواستیم شخصیتی را بسازیم که در جزیره یارا به دنیا آمده و بزرگ شده، یک شخص بومی است، و کسی که الزاماً نمی‌توانست خود را بخشی از یک انقلاب یا شورش ببینند، اما (ناخواسته) درگیر ماجرای این جنبش آزادی‌خواهی می‌شود.»

15 نکته جذابی که باید از بازی Control بدانید
خواندن

خاوری می‌گوید که تیم کوچکی به کشور کوبا سفر کردند تا بتوانند برای داستان و محیط بازی Far Cry 6 از این کشور الهام‌ بگیرند. «ما توانستیم با مردم بومی صحبت کنیم و در فرهنگ و تنوع (این کشور) کاوش نماییم، اما ما همچنین موفق شدیم تا با مبارزان چریکی که در انقلاب آنجا مبارزه کرده بودند حرف بزنیم. دلایل بسیاری وجود دارد که مردم به یک انقلاب چریکی پیوسته و در آن مبارزه خواهند کرد. بعضی‌ها می‌خواهند تا یک اسلحه واقعی را شلیک نموده و آدرنالین حاصل از آن را تجربه نمایند، در حالی که دیگران برای خدمت به کشور و پرچمشان در این انقلاب‌ها شرکت می‌کنند. به نظرم این پویایی از لحاظ داستانی جالب بود و همچنین از لحاظ گیم‌پلی، این ایده و پویایی مبارزه داوود علیه جالوت (نبرد نیرویی ضعیفی در مقابل قدرتی غول‌آسا) جذاب به نظر می‌رسد. همچنین از آنجایی که این جزیره به مدت ۵۰ سال بوده که تحت محاصره (تحریم) است، ایده آنکه باید با هرچه دارید بسازید، بسیار جالب بود. هم از لحاظ گیم‌پلی و هم از لحاظ دیدگاه و رویکرد شما نسبت به بازی Far Cry 6.»

شرکت یوبی‌سافت می‌گوید به دلیل پیاده‌سازی ایده «استفاده از هرچه در اختیارتان قرار دارد»، می‌توانید انتظار دیدن سلاح‌های جالب و غیرمعمولی را در بازی داشته باشید. این شرکت همچنین بازگشت وسایل نقلیه و همراهان حیوانی در بازی Far Cry 6 را تأیید کرده است.

Far Cry 6 3

شخصیت منفی بازی Far Cry 6 دیکتاتوری بی‌رحم به نام آنتون کاستیلو است

سری Far Cry از لحاظ داشتن شخصیت منفی‌های زیرک شهرت دارد. از جوزف سید (Joseph Seed) که رهبر یک فرقه انقلابی بود گرفته تا پادشاهی دیوانه‌ای به نام پاگان مین (Pagan Min)، این سری مملوء از شخصیت‌های با ابهت است. آنتون کاستیلو (Antón Castillo) که نقش او را بازیگر محبوب سریال‌های Breaking Bad و Better Call Saul، آقای جانکارلو اسپوزیتو (Giancarlo Esposito) عهده‌دار است، بدون شک شخصی درخور این سری بوده و پیچیدگی‌های شخصیتی ویژه خود را نیز در بازی Far Cry 6 دارد. به عنوان رئیس جمهور یارا، وی این کشور را زیر کنترل شدید خود نگه داشته و اکثراً جهت دستیابی به چیزی که او «مصلحت عموم» می‌داند، دست به کارها و روش‌های بی‌رحمانه‌ای می‌زند. وی جهت بازگردانی این جزیره به دوران باشکوه پیشین به ریاست جمهوری آن انتخاب شده، و برای دستیابی به این مهم از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کند.

بهترین بازی‌های شوتر اول شخص (FPS) اندروید
خواندن

آنتون بر این باور بوده که جزیره یارا، ۵۰ سال پیش قبل از اولین انقلاب، در بهترین دوران خود به سر می‌برده است. وقتی در این زمینه با آقای خاوری صحبت کردیم، وی به ما گفت در آن زمان پدر آنتون کنترل جزیره یارا را برعهده داشته است. آقای خاوری در این مورد سخنان روبرو را بیان کردند: «اولین انقلاب در حقیقت کشور را تحت کنترل (انقلابیون) در آورده و نتیجه آن اعدام پدر آنتون جلوی چشمان او بود. پس از همان دوران کودکی، آنتون با این دیدگاه و جهان‌بینی بزرگ شده، که جزیره از خانواده او دزدیده شده است. و از آنجایی که جزیره یارا طی سال‌ها متحمل این سقوط اقتصادی بوده، به نظرم آنتون به این باور رسیده که تنها خانواده کاستیلو می‌تواند جزیره یارا را نجات دهد. پس زمانی که او برای ریاست جمهوری انتخاب می‌شود، هدف انتخاباتی او ساخت دوباره آن بهشت و بازگردانی پول‌های از دست رفته ۵۰ سال پیش یارا است. هرچند آنتون نمی‌گوید که این بهشت برای همگان نیست، (نمی‌گوید که) افرادی که با روش‌های او مخالفت کنند گرد‌آوری شده و به کار اجباری وا داشته می‌شوند، که این افراد باید به زور اسلحه کار کنند تا آنتون به هدفش برای جزیره یارا دست یابد.»

Far Cry 6 1

تمرکز روی رابطه آنتون با پسرش دیگو خواهد بود

تریلر این عنوان مشخص کرد که رابطه آنتون با پسرش یکی از مهمترین بخش‌های بازی Far Cry 6 است؛ آنتون در حال تربیت پسرش می‌باشد تا پس از او جایگزینش شود. اما آیا دیگو دنباله‌روی او خواهد بود؟ ما باید این موضوع را هنگام تجربه بازی Far Cry 6 کشف کنیم. شایان ذکر است که دقیقاً همین موضوع آنتون را به یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های منفی که تا به امروز دیده ایم بدل می‌کند. یک لحظه او رهبری فریبند است و لحظه دیگر پدری دلسوز.

نگاهی به روایت و روایتگری در بازی‌های ویدئویی
خواندن

خاوری در مورد این رابطه سخنان روبرو را می‌گوید: «مهمترین نکته برای ما ایجاد چنین شخصیتی بود که وسط یک انقلاب بدنیا آمده و پس از دیدن اعدام پدرش جهان‌پینی او دچار پیچ و تاب شده اما (حال) خودش نیز یک پدر است. به نظرم قرار داشتن در یک اتاق با یک دیکتاتور موضوع جالبی می‌باشد، این که ببینید چگونه تلاش نموده تا اعمال خود را توجیح کنند و اتفاقات را از دید آن‌ها مشاهده نمایید. علاوه بر آن، نه تنها آنتون را در نقش رهبری که کشورش را اداره می‌کند خواهیم دید، بلکه در نقش یک پدر، که می‌خواهد این درس‌های مریض، بی‌رحمانه و توهین‌آمیز را به پسرش یاد دهد. در عین حال، لایه دیگر (این رابطه) آن بوده که او (واقعاً) دیگو را دوست دارد. آنتون می‌خواهد تا دیگو بدون خطر و به صورتی امن بزرگ شود، و واقعاً باور دارد که کارهایش درست هستند. به نظرم این موضوعی است که جانکارلو، که نقش آنتون را بازی می‌کند، از همان ابتدا روی آن تمرکز داشت.»

خب پس نقش شخصیت اصلی بازی یعنی دنی در داستان این دو شخصیت چیست و چه نوع رابطه‌ای با آن‌ها خواهد داشت؟ یوبی‌سافت هنوز آماده نیست تا در مورد جزئیات این بخش از داستان بازی Far Cry 6 صحبت کند، اما خاوری اشاراتی به این بخش از بازی داشت. «این مثلث میان دنی، آنتون و دیگو یک موضوع کاملاً حیاتی است. چیزی که می‌توانم در این رابطه بگویم، این بوده که در مورد دیگو ما ایده داشتن این شخصیت نوجوان ۱۳ ساله برایمان خیلی جالب بود. به نظرم افراد زیادی یادشان می‌آید که چه حسی داشت که ۱۳ ساله باشند، حداقل برای من اینگونه است. درک این موضوع که چه کسی هستید و در دنیا چه نقشی دارید و زندگی چه معنایی دارد خودش به تنهایی دشوار می‌باشد. حال سعی کنید این کارها را در حالی که پسر یک دیکتاتور هستید که در حال اداره یک کشور است، انجام دهید. ما می‌خواستیم با استفاده از دیگو شخصیتی را بسازیم که به معنای واقعی روی لبه یک تیغ در حال حرکت است – که نمی‌دانید قرار است به کدام سمت آن سقوط کند. آیا قرار است دنباله‌روی پدرش باشد؟ آیا قرار است دیگو نیز یک دیکتاتور بی‌رحم شود؟ یا آنکه مسیر و راه خودش را ایجاد خواهد کرد؟ من هیجان زده هستم که بدانم بازیکنان در این مورد چه فکر می‌کنند.»

احتمالات و انتظارات از کنفرانس بتسدا در E3 2019
خواندن

Far Cry 6 4

دنیای بازی Far Cry 6 نسبت به عناوین قبلی تمرکز بیشتری روی بُعد عمودی دارد

برای اولین بار در این سری، یارا دارای پایتختی شلوغ و پرجمعیت به نام اسپرانزا (Esperanza) است. شما می‌توانید به صورت مخفیانه در این محیط جابجا شوید یا که اسلحه‌های خود را در آورده و در خیابان هفت‌تیرکشی کنید. آقای خاوری در این مورد می‌گویند «از همان ابتدای کار می‌دانستیم که می‌خواهیم یک شهر بزرگ پایتخت را در بازی نشان دهیم. ما در تاریخ دیگری در مورد جزئیات و عناصر بسیار زیادی از گیم‌پلی صحبت خواهیم کرد اما (این شهر) بدون شک نحوه بازی کردن و رویکرد شما نسبت به موارد مختلف را تغییر خواهد داد. وقتی یک شهر را در بازی دارید، مطمئنا بُعد عمودی (در دنیای شما) بیشتر درگیر خواهد بود… در عین حال شما واقعاً انقلاب را حس خواهید کرد. زیرا معمولاً یک انقلاب چریکی در جنگل‌ها و مزارع آغاز می‌شود اما (اینجا) شما به نحوی آنتون را دور زده و به او نزدیک می‌شوید. و زمانی که به یک شهر حمله نمایید آن وزن تحت فشار و ظلم بودن را، به واسطه بزرگی ساختمان‌ها و عبور از پشت‌بام و کوچه‌ها، حس می‌کنید. (این موضوع) نه تنها نحوه بازی کردن شما را تغییر می‌دهد، بلکه در حس منتقل شده از داستان نیز تأثیر می‌گذارد.»

Far Cry 6 5

بازگشت Guns for Hire (مزدوران پولی)

یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین عناصر Far Cry 5 در بازی Far Cry 6 نیز بازگشته است. اینبار نام این سیستم به Amigos for Hire (دوستان پولی) تغییر یافته، و بار دیگر به شما اجازه می‌دهد تا با شریکان جنگی کنترل شده توسط هوش مصنوعی، برای یاری رساندن به شما، همراه شوید. از یک جاسوس خسته KGB (سرویس امنیتی و اطلاعاتی جماهیر شوروی) گرفته تا یک سگ داگسهوند دوست داشتنی، می‌توانید نیروهایی کمکی مختلفی برای رد کردن مأموریت‌های بازی داشته باشید. شرکت یوبی‌سافت تنها بازگشت این ویژگی برای بازی Far Cry 6 را تأیید کرده و جزئیات بیشتری از آن با ما در میان نگذاشت. به گفته آقای خاوری سگ داگسهوند که چوریزو (Chorizo) نام دارد، همراه محبوب سازندگان می‌باشد. «شاید به عنوان یک تیز، بتوانم بگویم که او با مهربانی دشمنان را می‌کشد، پس هیجان‌زده هستم تا بازیکنان آن را تجربه کنند.»

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس وان
خواندن

Far Cry 6 2

تاریخ عرضه آن مشخص شده است

بازی Far Cry 6 قرار است در تاریخ ۱۸ فبریه ۲۰۲۱ (مصادف با ۳۰ بهمن ۱۳۹۹) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان، پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس، استدیا و رایانه‌های شخصی منتشر شود. شرکت یوبی‌سافت همچنین تأیید کرده که خریدارانی که این عنوان را روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان تهیه نمایند، بدون هیچ هزینه اضافی می‌توانند بازی خود را به نسخه نسل بعدی همان کنسول‌ها ارتقاء دهند.

منبع
Gameinformer
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن