نقد و بررسی

بررسی بازی Kingdom Two Crowns

دو تاج و یک تخت

سال گذشته بود که با تشکر از سرویس Xbox Game Pass امکان تجربه بازی به‌نام Kingdom: New Lands را پیدا کردم. عنوانی با طراحی ستودنی پیکسلی که شما را در نقش پادشاهی قرار می‌دهد که هدفش رهبری مردمانش برای رسیدن به سرزمین موعود بود. حال پس از گذشت مدتی شاهد عرضه نسخه دوم سری با نام Kingdom Two Crowns هستیم.

Kingdom Two Crowns، همانند نسخه قبلی خود، در ژانر استراتژی بوده و نیازمند فکر و برنامه‌ریزی از جانب بازی‌باز است. هدف در بازی Kingdom Two Crowns مشخص است: بسازید، گسترش دهید و دفاع کنید. حال بیایید این اهداف را با توضیح بیشتری بررسی کنیم. در ابتدای بازی شما کمپی خالی از سکنه داشته و باید از صفر شروع به ساخت و ساز کنید.

1546421094 3

با پرداخت یک سکه، افراد تازه‌ای به کمپ خود اضافه می‌کنید، سپس باید نقشی از بین بنا و کماندار، که با گذر زمان نقش‌های متعدد دیگری نیز اضافه می‌شوند، برای افراد کمپ خود انتخاب کنید. بنا، مسئول ساخت و ساز بوده و کماندار در نقش مدافع و شکارچی کمپ شما است. درآمد و بدست آوردن سکه در بازی با شکار حیوانات توسط کماندارتان یا با پیشرفت و ساخت مزرعه بدست می‌آید. در روز شما باید کمپ خود گسترش دهید، آن را ارتقا دهید و ساختمان‌های تازه ایجاد کنید و در شب، باید از خود در مقابل حملات دشمنان عجیبی و غریبی که Greed نام دارند، دفاع کنید. هرکس که پشت دیوارها بماند، Greedها سکه‌های او را می‌دزدند و وسایل دستش مانند کمان یا چکش را از او می‌گیرند. اگر شما نیز در بین نتوانید در مقابل Greedها دفاع کنید و دستشان به شما نیز برسد در ابتدا سکه‌های شما را با ضربه زدن دزدیده و اگر سکه‌ای نداشته باشید، تاج شما را می‌دزدند. با از دست دادن تاج بازی تمام و شما باخته‌اید. اگرچه در نسخه قبلی با دزدیده شدن تاج کل بازی به پایان می‌رسید و شما باید از ابتدا شروع به تجربه آن می‌کردید اما در نسخه دوم کمی کار راحت‌تر شده و اگر تاج شما دزدیده شود، بازی به‌صورت کلی تمام نمی‌شود، در عوض شاه جدیدی به بازی می‌آید و از جایی که شاه قبلی بازی را باخته ادامه می‌دهد.

بررسی بازی Dragon Quest Builders 2
خواندن

Kingdom

ساز و کار ابتدایی Kingdom Two Crowns بسیار ساده به‌نظر می‌رسد اما گول ظاهر ساده آن را نخورید! عمق استراتژی در Kingdom Two Crowns از آن چیزی که فکر می‌کنید بیشتر است و با گذر زمان نیز نقش‌ها، دشمنان و ارتقاهای تازه‌ای برای شما باز می‌شود که عمق بازی را بیش از پیش می‌کند. با گذشت هرروز و هرشب، دشمنان شما قوی‌تر می‌شوند، شما نیز باید از منابع محدود خود بهترین استفاده را کنید. هدف شما در قسمت بخش داستانی بازی، بازسازی کشتی خراب شده آن و رفتن به جزیره بعدی است. بازی دارای بخش بی‌پایان نیز بوده و در آن بخش شما می‌توانید تا جایی که می‌توانید از کمپ خود در مقابل دشمنان دفاع کنید.

1546421139 1

Kingdom Two Crowns به‌هیچ عنوان آموزش خاصی به شما نمی‌دهد و همه‌چیز را باید خودتان کشف کنید. این مورد شاید برای بعضی نکته منفی محسوب شود چرا که Two Crowns پر است از اتفاقات و رویدادهای ناگهانی و نامعلوم که بازی هیچگونه توضیحی برای آن‌ها نمی‌دهد و فرد باید خودش به‌کشف آن‌ها بپردازد؛ این باعث می‌شود روند بازی بسیار کُند باشد. در نسخه دوم واحد پولی دیگری نیز درکنار سکه به بازی اضافه شده که الماس است. الماس‌ها با گشت‌وگذار در مناطق بازی از صندوق‌ها خارج می‌شود. با الماس شما می‌توانید ارتقاهایی مانند دیوارهای سنگی و یا مرکب جدیدی مانند اژده‌ها و گوزن، خریداری کنید.

Kingdom two

مهم‌ترین ویژگی جدیدی که Kingdom Two Crowns نسبت به نسخه اول خود دارد و آنچه که اسم بازی نیز به آن اشاره داشته (Two Crowns) بخش دو نفره آن است. این ویژگی تازه به شما اجازه می‌دهد به‌راحتی نفر دومی را نیز به بازی اضافه کنید. با اضافه شدن نفر دوم مدیریت کمپ‌تان بیش از پیش ساده می‌شود و بسیاری از مشکلات کم می‌شوند. اگرچه هنوز دونفره آنلاین به بازی اضافه نشده و شما تنها می‌تواند به‌صورت Local و آفلاین به‌تجربه دونفره بپردازید. بخش آنلاین طبق گفته استودیوی سازنده در سال ۲۰۱۹ در قالب بروزرسانی رایگان به بازی اضافه می‌شود.

بررسی بازی Need For Speed Heat
خواندن

Kingdom Two Crowns عنوانی هوشندانه در سبک استراتژی است. سادگی گیم‌پلی و کنترل ساده آن باعث می‌شود افراد بیشتری بتوانند از آن لذت ببرند درعین حال Kingdom Two Crowns ظرفیت تجربه توسط کسانی که استراتژی عمیق‌تری از بازی می‌خواهند نیز دارد. متاسفانه روند کُند بازی ممکن است برای بعضی غیرقابل تحمل باشد اما اگر به‌دنبال تجربه یک بازی دونفره جذاب هستید و از سبک استراتژی خوشتان می‌آید، Kingdom Two Crowns پاسخی برای شماست.

Kingdom Two Crowns
انتخاب سردبیر

Kingdom Two Crowns عنوانی هوشندانه در سبک استراتژی است. سادگی گیم‌پلی و کنترل ساده آن باعث می‌شود افراد بیشتری بتوانند از آن لذت ببرند درعین حال Kingdom Two Crowns ظرفیت تجربه توسط کسانی که استراتژی عمیق‌تری از بازی می‌خواهند نیز دارد. متاسفانه روند کُند بازی ممکن است برای بعضی غیرقابل تحمل باشد اما اگر به‌دنبال تجربه یک بازی دونفره جذاب هستید و از سبک استراتژی خوشتان می‌آید، Kingdom Two Crowns پاسخی برای شماست.

بخش دونفره
گیم‌پلی ساده و درعین حال جذاب
طراحی پیکسلی زیبا
دنیایی پر از رمز و راز و نیازمند کشف شدن
عدم وجود بخش چندنفره در هنگام عرضه
روند بازی می‌تواند برای بعضی کُند باشد
تغییر پایه‌ای نسبت به نسخه اول خود ندارد

امتیاز بازی : 8 [عالی ]
این بازی ارزش زمان و هزینه شما را دارد. این بازی تغییری «پایه‌ای» در ژانر خود ایجاد نمی‌کند و تنها به تقویت پایه‌های گذاشته شده توسط بازی‌های بزرگ بسنده می‌کند. مطمئنا طرفداران ژانر بازی از آن لذت می‌برند. در این بین مشکلاتی نیز در بازی دیده می‌شود که البته بخاطر کیفیت دیگر بخش‌ها، تاثیر آن‌ها را به‌ندرت حس می‌کنیم. ممکن است در این بین مشکلاتی وجود داشته باشد اما به‌هیچ‌عنوان به تجربه اصلی بازی لطمه‌ای وارد نمی‌کند.
عالی
برچسب ها
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن