مقالات ترجمه‌ای

پنج بازی اکتیویژن بلیزارد که باید احیا شوند

بازی‌هایی رها شده که حالا به بازگشت آن‌ها امیدوار شدیم

مایکروسافت در یک معامله غافلگیرکننده که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد، برنامه خود را برای خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را اعلام کرده است. با فرض اینکه هیچ مشکلی در مورد نهایی شدن این خرید وجود نداشته باشد مایکروسافت تا اواخر سال جاری میلادی یا اوایل ۲۰۲۳ حق امتیاز بازی‌های عظیمی مانند Call of Duty، World of Warcraft و کلی نام دیگر را در اختیار خواهد داشت. در حال حاضر اینترنت با بحث در مورد معنای این معامله برای ایکس باکس و به طور کلی گیمرها منفجر شده است. اما در حالی که بسیاری درباره بازی‌های بزرگ اکتیویژن بلیزارد صحبت می‌کنند، این هم جالب است که مایکروسافت می‌تواند برخی از آثار قدیمی‌تر آنان را احیا کرده یا بهبود بخشد.

بازی‌های اکتیویژن بلیزارد ممکن است به اندازه غول‌هایی مانند Call of Duty محبوب نباشند و تعداد کمی از آن‌ها مدت‌هاست که نسخه‌های جدید یا به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را ندیده‌اند. با این حال آن‌ها چیزهای زیادی را از نظر خلاقیت و تنوع در خود دارند و دلیلی وجود ندارد که پس از انتشار نسخه یا به‌روزرسانی‌های تازه، عملکرد خوبی نداشته باشند. در اینجا پنج سری بازی اکتیویژن بلیزارد که دوست داریم مایکروسافت آنان را احیا کند معرفی می‌کنیم.

Activision Blizzard

HeXen

چه می‌شود اگر DOOM به جای تسلیحات گرم پر از جادو باشد؟ این در اصل ایده بازی هکسن (HeXen) است، یک اکشن اول‌شخص فراموش شده از آثار قدیمی استودیوی ریون (Raven) که هرگز به اندازه DOOM محبوب نشد، اما مسلماً به همان اندازه سرگرم کننده بود. شما باید در آن بازی به کمک ترکیبی از طلسم‌های مرگبار و سلاح‌های قدرتمند، جهان را از نابودی نجات می‌دادید. در طول بازی مخاطبان می‌توانستند با جستجوی کامل هر منطقه، قفل اشیای پنهان، مسیرهای مخفی و مکان‌های جدید مراحل را باز کنند.

هرآنچه که باید از نسل نهم بدانید
خواندن

در آن زمان برخی از مرحله‌های بازی به دلیل اینکه کمی بیش از حد پیچیده هستند مورد انتقاد قرار گرفتند اما در نهایت عنصر کاوش و پازل‌های بازی باعث شدند که آن اثر از محصولات مشابه متمایز شود. توسعه دهنده این بازی در سال ۱۹۹۷ توسط اکتیویژن خریداری شد و از آنجایی که ناشر هکسن یعنی id Software نیز اکنون به لطف خرید ZeniMax Media در سال ۲۰۲۰ در اختیار مایکروسافت است، هر دو حقوق انتشار و توسعه هکسن در دست مایکروسافت قرار دارد.

هر دو بازی جدید DOOM اثبات کرده‌اند که با طراحی مراحل با کیفیت، گیم‌پلی خلاقانه و ظاهری جذاب، فرنچایزهای قدیمی می‌توانند در بازار امروزه نیز کاملاً موفق باشند. بنابراین من دوست دارم یک بازی جدید هکسن را ببینم.

Activision Blizzard

Singularity

عنوان دیگر استودیوی ریون که خیلی مورد توجه قرار دارد سینگولاریتی (Singularity) است، یک اکشن تیراندازی که دنیای تاریک آثاری نظیر F.E.A.R و معماهای بازی BioShock را با هم ترکیب کرده است. مکانیک منحصربه‌فرد سینگولاریتی دستگاه دست‌کاری زمان است، ابزاری که می‌تواند برای پیر شدن دشمنان، بازگشت زمان به عقب برای تعمیر اشیای شکسته، فرار از گلوله‌های دشمن و… استفاده شود. تسلط بر این ابزار ضروری است زیرا استفاده مؤثر از آن تنها راهی است که می‌توانید در برابر انواع مختلف دشمنان بازی شانس پیروزی داشته باشید.

سینگولارینی همچنین دارای یک داستان لذت بخش و خوش نوشته است که بیشتر بازیکنان آن را دوست داشتند، چیزی که برای ژانر اکشن تیراندازی معمول نیست. شخصیت‌ها دوست داشتنی و نسبتاً ظریف هستند و موضوع جنگ سردی بازی نیز دارای پیچش‌های واقعاً جالبی است. حتی در بازی چندین پایان وجود دارد که بازیکن بسته به اقدامات خود در لحظات پایانی می‌تواند به آن‌ها دست یابد.

۱۰ جلد برتر بازی‌های ویدیویی
خواندن

بعد از ادامه ندادن این بازی توسط Activision Blizzard، دیدن بازگشت مایکروسافت به سینگولاریتی در آینده، با نسخه‌ای کاملا جدید یا یک بازسازی، بسیار عالی خواهد بود. با وجود اینکه بازی در آن زمان تحت‌الشعاع سایر تیراندازی‌های بازار قرارگرفته بود، سینگولاریتی اثری است که از سفر در زمان به روشی خلاقانه و هیجان‌انگیز استفاده می‌کند.

Activision Blizzard

Prototype

بازی‌های جهان باز این روزها در همه‌جا محبوب هستند و به همین دلیل است که من دوست دارم سری پروتوتایپ (Prototype) را دوباره ببینم. در قسمت اول پروتوتایپ شما در نقش الکس مرسر بازی می‌کنید، مردی که هیچ خاطره‌ای از گذشته‌اش ندارد و می‌تواند قسمت‌هایی از بدنش را به‌طور غیرقابل توضیحی به تیغه، پنجه، شلاق، سپر و موارد دیگر تبدیل کند. هر فرمی که انتخاب می‌کنید دارای مزایا و معایب منحصربه‌فردی است و باید در حین کاوش در شهر نیویورک و تلاش برای کشف رمز و راز خلقت خود از همه آن‌ها بهره ببرید.

دقیقاً مانند قلاب، چتر نجات و لباس شخصیت ریکو رودریگز در سری Just Cause، مکانیک تغییر شکل در پروتوتایپ، کاوش دنیای باز آن را به لذتی مطلق تبدیل می‌کند. اگرچه برخی از ماموریت‌ها می‌توانند خسته‌کننده باشند و در اواخر بازی درجه سختی بازی زیادی بالا می‌رود اما در مجموع پروتوتایپ برای بازی‌ای که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد هنوز هم جذاب است. قسمت دوم این سری در سال ۲۰۱۲ این مشکلات را برطرف کرد و در عین حال آنچه از نسخه اصلی حفظ شدند آن را به یکی از بهترین آثاری بدل کردند که در اواخر نسل هفتم کنسول‌ها منتشر شد.

مایکروسافت و بازی‌های ابری
خواندن

طرفداران بازی‌های پروتوتایپ مدت‌هاست که منتظر شماره سوم هستند. بنابراین امیدواریم مایکروسافت که قرار است Activision Blizzard را تصاحب کند مایل باشد که برای سومین نسخه چراغ سبز نشان دهد. مایکروسافت همچنین باید تلاش کند تا نسخه‌های قبلی را برای رایانه شخصی اصلاح کند زیرا هیچ‌یک از این بازی‌ها به خوبی روی ویندوز ۱۰ یا ۱۱ اجرا نمی‌شوند.

Activision Blizzard

Spyro

در حالی که Crash Bandicoot در سال ۲۰۲۰ با قسمت چهارمش یک نسخه سراسر جدید دریافت کرد، سری اسپایرو (Spyro) به غیر از یک نسخه بازسازی شده، از سال ۲۰۰۸ بازی جدیدی نداشته است. این ناامید کننده است زیرا ترکیب اکشن، کاوش و سکو بازی سه‌بعدی در این محصول میان طرفداران این سبک محبوبیت بالایی دارد.

توسعه دهندگان در Activision Blizzard قبلا اشاره کرده بودند که ممکن است بازی جدید اسپایرو در دست ساخت باشد اما از آن زمان بیش از یک سال می‌گذرد و هیچ خبری در مورد Spyro 4 به گوش نرسیده است. بنابراین نمی‌توان مشخص کرد که آیا بازی به طور فعال در حال توسعه است یا اینکه آن را برای زمانی در آینده در نظر گرفته‌اند. اکنون که مایکروسافت به‌زودی مالک Activision Blizzard خواهد شد امیدوارم که تمایلی به انتشار بازی‌های جدید اسپایرو داشته باشد. با توجه به محبوبیت این سری معتقدم زمان آن رسیده است که اژدهای بنفش جذاب به ماجراجویی‌های جدیدی برود.

Activision Blizzard

Heroes of the Storm

تعداد کمی از بازی‌های چندنفره سبک MOBA در بازار هستند که می‌توانند تسلط League of  Legends و DOTA 2 را به چالش بکشند اما بازی رایگان Heroes of the Storm یکی از آن‌هایی است که تا حدودی این قابلیت را داشته است. مجموعه بزرگ قهرمانان، تنوع نقشه‌ها و مکانیک‌های گیم‌پلی فشرده و متمرکز بر کار گروهی، بازی را برای مدت طولانی به جایگزین محبوبی برای آن دو اسم بزرگ تبدیل کرده بود. با این همه پس از مدتی ناشر بازی تصمیم گرفت در اواخر سال ۲۰۱۸ توسعه آن را کاهش دهد از این روی طرفداران از اضافه شدن مکرر محتوای بازی و برطرف شدن اشکالات مهم بازی ناامید شده‌اند.

هر آنچه که باید درباره قابلیت Smart Delivery ایکس‌ باکس سری ایکس بدانید
خواندن

غفلت Activision Blizzard از Heroes of the Storm برای طرفداران آن تبدیل به یک شوخی شده است و این روزها، دیدن جوک‌هایی در مورد وضعیت کنونی بازی رایج است. برخی دیگر بدبین‌تر هستند و حتی معتقدند که اکتیویژن بلیزارد در چند سال آینده بازی را تعطیل خواهد کرد. پس از بسته شدن قرارداد خرید مایکروسافت، دیدن بازگشت به Heroes of the Storm و کمک به بازی با تعداد زیادی محتوای جدید با پشتیبانی بهتر، بسیار عالی خواهد بود. شاید حتی جالب باشد که مسترچیف هم به بازی اضافه شود! همچنین دیدن بازی برای کنسول‌های ایکس باکس هیجان‌انگیز است و آن به یکی از بهترین بازی‌های این کنسول بدل خواهد شد.

در نهایت باید گفت هنگام بحث در مورد خریده شدن Activision Blizzard تمرکز بر نام‌های بزرگی مانند Diablo یا Overwatch طبیعی است. اما مهم است که نام‌های کوچک‌تر و کمتر محبوب را نیز در نظر بگیریم. با منابع و استعدادهای زیادی که خانواده پویای مایکروسافت و یکس باکس می‌توانند فراهم کنند، همه این پنج مجموعه بازی می‌توانند در بازار مدرن پیشرفت کنند و تجربه‌ای قانع‌کننده از گیم‌پلی را به بازیکنان ارائه دهند. فکر کردن به این پتانسیل هیجان‌انگیز است و امیدواریم مایکروسافت از آن در آینده بهره ببرد.

منبع
windowscentral.com
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x