نسل هشتم دیگر دارد تمام میشود و این خبر خوشی است برای کسانی که از مجموعه بیپایان ریمسترها، ریمیکها، HD ریمسترها و… خسته شدند. در همین پلههای پایانی نسل هشتم، یک بازی دیگر کمابیش ریمستر شد تا بلکه کمی پول و سود «خالص» دربیاورد. در ادامه نگاهی میاندازیم به بازی Super Monkey Ball: Banana Blitz HD، همراه ما باشید.
Super Monkey Ball: Banana Blitz اولین بار برای کنسول Wii منتشر شد و در انحصار این کنسول ماند تا اینکه یک پسوند HD به نام خود اضافه کرد و دو سه ماه پیش راهی کنسولهای نسل هشتم شد. با معرفی این بازی برای کنسولهایی چون اکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و دیگر پلتفرمها خوشحال شدم، چون هم با سری Super Monkey Ball تجدید دیداری میکردم و هم کمی در برهوت بازیهای خانوادگی و چندنفره محلی این پلتفرمها آبی بهصورتم میزدم. راستش را بخواهید اصلا برایم مهم نبود که Super Monkey Ball: Banana Blitz HD صرفا یک بازعرضه از بازی اصلی است یا نه، چون همانطور که گفتم در این برهوت بهدنبال آب بودم ولی نگو که Banana Blitz HD سراب بود!
بازی دارای یک بخش تکنفره و چندنفره است که در بخش تکنفره شما بهترتیب مراحلی را پشت سر میگذارید و باسهایی را از پا درمیآورید، در بخش چندنفره نیز ۱۰ مینیگیم وجود دارد که میتوانید با سه نفر دیگر با آنها سرگرم شوید. حذف شدن مکانیکهای کنترلی حرکتی Wii باعث شده مینیگیمهای Banana Blitz HD در طراحی مکانیکها خلاقانه بهنظر برسند! هر مینیگیم با توجه به ماهیتاش استفاده متفاوتی از دکمههای کنترلر میکند و این تنوع هیجانانگیز و جذاب است، اما فقط تا وقتی همه مینیگیمها را یکبار تجربه کنید. در کل ۱۰ مینیگیم در بخش چندنفره بازی وجود دارد که این آمار در نسخه Wii پنجاه عدد بود!
زدن و کاستن از محتوای بازی اصلی در بخش تکنفره نیز دیده میشود. مراحل نسخه اصلی بازی تنوع بیشتری داشتند و از طراحی خلاقانهتری نیز برخوردار بودند. مراحل در Banana Blitz HD به نسبت کوتاهتر شدهاند و تعادلی نیز در مسیرهای طراحی شده هر مرحله وجود ندارد، یعنی شما حین چرخاندن توپ حاوی میمون خود اگر به پیچ تندی بخورید، قطعا از مسیر خارج شده و از دوباره باید از نقطه آغازین مرحله شروع کنید. پس از پیمودن مسیرهای بیشتر طاقتفرسا تا چالش برانگیز مراحل، هر ۱۰ مرحله شما با یک باس روبهرو میشوید که برعکس طاقتفرسا بودن مرحلههای عادی، جنگیدن با آنها نهتنها طاقتفرسا نیست و چالش برانگیز، بلکه احمقانه جلوه میکند! گاهی از خود میپرسید اصلا دلیل وجود این باسها در بازی چه بوده؟ چرا با چهار بار پریدن و زدن روی سر باس ۱۰ مرحله اول همه چیز به پایان میرسد؟ اگر بگوییم این سادگی احمقانه برای باج دادن به بازیکن بوده که مسیرهایی نفسگیر (!) را پشت سر گذاشته نیز باز داریم فلسفهی احمقانهای برای توجیح طراحی مراحل بازی میآوریم.
در بخش تکنفره شما صرفا میبایست مسیری را طی کنید، حواستان باشد به موقع به خط پایان برسید و به اندازه موز بخورید. هسته گیمپلی تمام بازیهای سری Super Monkey Ball همین بوده و اگر بهخوبی از آن استفاده شود، خیلی هم تجربه لذتبخشی را ارائه خواهد داد؛ کاری که Banana Blitz HD عکس آن را انجام داده. شاید بتوان تنها نکته مثبت اضافه شده به گیمپلی بازی را اضافه کردن «پرش» دانست که باعث شده فقط روی جلو رفتن در مسیر تمرکز نکنیم و روی گرفتن امتیاز بیشتر و عبور بهموقع از موانع نیز متمرکز شویم.
جالب است بدانید Super Monkey Ball: Banana Blitz HD در واقع یک ریمیک یا بازسازی از نسخه اصلی است و نه یک ریمستر، پس چرا بیشتر شبیه یک ریمستر شده؟ نه از نظر گرافیکی ارتقای چندانی صورت گرفته و نه آنچنان به عمق گیمپلی آن اضافه شده. به هر روی، اگر دنبال بازی چندنفره، سرگرمکننده و خانوادگی خوب میگردید مثل من گول Banana Blitz HD را نخورید.
جالب است بدانید Super Monkey Ball: Banana Blitz HD در واقع یک ریمیک یا بازسازی از نسخه اصلی است و نه یک ریمستر، پس چرا بیشتر شبیه یک ریمستر شده؟ نه از نظر گرافیکی ارتقای چندانی صورت گرفته و نه آنچنان به عمق گیمپلی آن اضافه شده. به هر روی، اگر دنبال بازی چندنفره، سرگرمکننده و خانوادگی خوب میگردید مثل من گول Banana Blitz HD را نخورید.
۳۰ دقیقه اوقات فراغت مفید با دوستان و خانواده
ببخشید تارخ جان ولی من توی گیمفا خونده بودم که این بازی ریمستر نسخه قبلیه پس چطوری به خاطرات گذشته گند زده وقتی فقط گرافیک بازی قبلی رو زیاد کرده؟
در واقع ریمیکه
بازی قبلی توی بخش مینیگیمهاش که میشه چند نفره بازیشون کرد ۵۰ مینی گیم داشت ولی این فقط ۱۰تا داره
حالا همین حجم از کمکاری و زدن از محتوای اصلی رو توی بخش تکنفره هم تصور کن + اضافه کردن باسهای بیخود و عملا بیمصرف…
کم کار شدی آقای ترهنده
بیشتر بنویس اقا
چشم چشم جواد عزیز
سعیم رو میکنم