راهنمای بازی

راهنمای قدم به قدم بازی Uncharted: The Lost Legacy (قسمت اول)

دردسرهای یک میراث گم شده (راهنمای مراحل اول تا چهارم)

Uncharted: The Lost Legacy اولین عنوان از مجموعه بازی‌های زیبای Uncharted بوده، که در آن بازیکنان شخصیتی غیر از نیتن دریک (Nathan Drake) را کنترل می‌کنند. این عنوان جذاب به صورت یک محتوای قابل دانلود مستقل بعد از عنوان Uncharted 4 عرضه گشته و با واکنش‌های خوبی از جانب هواداران روبرو شد. در این مقاله راهنمای قدم به قدم مراحل این عنوان را برای شما گرد‌آوری کرده‌ایم. با ما در ادامه همراه باشید.

۰. مقدمه (Prologue)

در این بخش به مقدمه عنوان Uncharted: The Lost Legacy خواهیم پرداخت. مقدمه بازی مرحله بسیار کوتاهی بوده که در آن شما از یک بازار عبور کرده و مخفیانه درون یک کامیون می‌روید. در این مرحله شما می‌توانید ۲ راز ابتدایی بازی را باز کنید و طراحی مرحله به صورتی بوده که شما آن‌ها را از دست نخواهید داد.

مکانی که در آن اولین عکس خود را می‌گیرید

پس از شروع مرحله شما باید دختری به نام مینو (Meenu) را دنبال کنید. به هنگام گذر از بازار نیازی نیست به دنبال جمع‌آوری اشیای دیگری بگردید، زیرا این بخش بسیار خطی است. فقط کافیست تا در کنار مکانی که باید از آن عکس بگیرید (۱/۱) بایستید و دکمه مثلث را بزنید. (شما بعداً می‌توانید از درون منوی Inventory تصویر گرفته شده خود را مشاهده کنید)

گنجینه دزدیده شده توسط مینو را پس بگیرید

به زودی کلویی (Chloe) متوجه می‌شود که مینو شی‌ء باستانی او را دزدیده است. خوشبختانه نیازی نیست شما واکنش خاصی به این موضوع داشته باشید. وقتی مینو قول می‌دهد تا این شیء را پس دهد، کافیست تا شما دکمه مثلت را بزنید تا «رسماً» گنجینه (۱/۱ – Ganesh Figurine) را بدست آورید.

مسیر خطی را دنبال کنید. مدت کوتاهی پس از ترک بازار، شما به مکانی می‌رسید که چندین کامیون نظامی در آنجا پارک هستند. مینو به صورت خودکار حواس گاردها را پرت می‌کند. شما در نقش کلویی باید سریعاً به پشت کامیونی که در تصویر می‌بینید نزدیک شده و درون آن قایم شوید. سعی نکنید در این مکان به جستجو بپردازید زیرا کامیون محل را ترک کرده و مأموریت شما ناموفق خواهد ماند. پس از ورود به کامیون مقدمه بازی به پایان می‌رسد.

۱. شورش (The Insurgency)

این مرحله نسبتاً آسان با طی کردن یک مسیر خطی در شهر آغاز می‌شود. در ادامه مسیر به چندین راه مختلف تقسیم شده اما همه آن‌ها به یک مکان ختم می‌شوند. طی این مرحله شما باید به صورت مخفیانه چندین دشمن را از پای در آورده و با مکانیزم‌های مختلف بازی آشنا شوید.

وقتی دشمن در کنار دیوار قرار دارد از حمله دستی استفاده کنید

حرکت خود بر روی خیابان را آغاز کنید. در بخش‌های ابتدایی این مرحله نیازی نیست تمامی مکان‌ها را بگردید زیرا رازهای بیشتری برای پیدا کردن در این بخش وجود ندارند. در کنار کامیون زیاد به شورشیان نزدیک نشوید زیرا پس از چندین هشدار آن‌ها به شما شلیک خواهند کرد. مقداری جلوتر شما یک ایست بازرسی را خواهید یافت که پس از رسیدن به آن میان‌ پرده‌ای (Cut scene) آغاز می‌شود.

وقتی بار دیگر کنترل کلویی را در دست گرفتید به مسیر خود ادامه داده و به زودی باید برای عبور از یک فنس به صورت نشسته حرکت کنید. به کوچه‌ای می‌رسید که دو شورشی در آن حضور دارند، پشت نزدیک‌ترین سنگر قایم شوید. صبر کنید تا دشمن به شما نزدیک شود سپس با زدن دکمه حمله دستی (Melee) او را به صورت مخفیانه از پای در آورید. حال شما باید با مخفی‌کاری به دومین دشمن نزدیک شده و او را نیز با یک حمله غافلگیرانه دستی از بین ببرید.

به مسیر خود ادامه داده تا به در قرمز برسید. به شورشیانی که در سمت چپ شما قرار دارند کاری نداشته باشید و بجای آن روی باز کردن در تمرکز کنید. این مکانی بوده که شما برای اولین‌بار با یک مینی‌گیم برای باز کردن قفل در روبرو خواهید شد. انجام این کار بسیار ساده است. آنالوگ سمت چپ را تا زمانی که شروع به لرزش کند جابجا نمایید، سپس آن را در همان نقطه نگه دارید تا کلویی پین مورد نظر را از کار بیندازد. برای باز کردن در و ورود به ساختمان شما باید این عمل را دو بار دیگر تکرار کنید.

شما از طبقه همکف آغاز کرده و باید خود را به طبقات بالایی برسانید. دو راه برای رسیدن به مقصد خود دارید، اما استفاده از هر کدام تغییری در نتیجه نهایی ایجاد نخواهد کرد. اولین گزینه استفاده از راه پله بوده و دومین راه که در تصویر مشاهده می‌کنید، بالا رفتن از بخش‌های تخریب شده ساختمان است.

سه نگهبان در این طبقه از ساختمان کشیک می‌دهند. با استفاده از دیوار و سایر اشیای موجود در محیط، به صورت مخفیانه به هر نگهبان نزدیک شده و از پشت آن‌ها را بی سر و صدا به قتل برسانید. اگر نگهبان‌ها شما را ببیند مأموریت شما شکست نمی‌خورد، اما به دلیل آغاز تیراندازی به سوی شما، کارتان دشوارتر خواهد شد.

مقصد شما سقف ساختمان بوده و بار دیگر شما راه‌های مختلفی برای رسیدن به آنجا دارید. اولین گزینه استفاده از پنجره‌ای است که در تصویر می‌بینید (پنجره در کنار یکی از نگهبان‌ها قرار دارد)، پس از آن بر روی قرنیز به سمت چپ رفته و بعد از یک نردبان استفاده کنید. گزینه دوم پیدا کردن راه پله دیگری بوده که شما را به سقف می‌رساند.

پس از رسیدن به پشت بام بجای آنکه سریعاً به نقطه مقابل بروید، ابتدا کمی به جستجو پرداخته تا همانند تصویر بالا گنجینه (۱/۱ – Sterling Silver Cigarette Case) را پیدا کنید.

اگر دشمنان نیدین را نگه داشتند باید به کمک او بروید

پس از پیدا کردن گنجینه، می‌توانید با استفاده از نردبان خود را به بالاترین نقطه پشت بام برسانید. در آنجا شما میان پرده دیگری را مشاهده خواهید نمود. به هنگام پدیدار شدن دشمنان مثلث را زده و سپس به مبارزه عادی با استفاده از حملات دستی بپردازید. اگر دشمن شما را گرفت، می‌توانید ابتدا دکمه غلتیدن را زده و سپس مثلث را بزنید.

نگران تعداد زیاد دشمنان نباشید زیرا به زودی نیدین (Nadine) به کمک شما خواهد آمد (این عمل به صورت خودکار رخ می‌دهد). او به شما کمک کرده تا تمامی شورشیان را از پای در آورید (هشدار – اگر نیدین توسط دشمن گرفته شد، به او حمله کرده تا نیدین را آزاد کنید). با شکست دادن دشمنان بر روی پشت بام این مرحله به پایان می‌رسد.

۲. نفوذ (Infiltration)

تکمیل کردن بخش‌های ابتدایی این مرحله دشوار نیست. تمرکز این بخش‌ها بر روی گشت و گذار در محیط بوده و باید اشاره کنیم که در صورت عبور سریع از این بخش‌ها، شما چندین راز را از دست خواهید داد. بخش پایانی این مرحله کمی دشوارتر است زیرا شما باید بدون توقف طولانی مدت در یک مکان، به فرار از دست دشمنان پرداخته تا به نقطه‌ای امن برسید.

عبور از درون شهر

مدت کوتاهی پس از شروع این مرحله شما باید روی پشت بام به مکان مشخص شده در تصویر بروید. در آنجا می‌توانید جایی برای عکس گرفتن (۱/۱) پیدا کنید.

راهنمای قدم به ‌قدم بازی Alcatraz: The Room Escape Game
خواندن

پس از گرفتن عکسی از آساو (Asav) شما باید به نردبانی که در نزدیکی شما قرار داشته بروید و با زدن دکمه صحیح، نیدین را به بالا فرستاده تا او راه بالا آمدن شما را نیز باز کند. پس از آن شما باید بر روی پشت بام پر شیب همسایه بپرید. پس از انجام اینکار شروع به سر خوردن خواهید کرد. شما باید در زمانی دقیق بار دیگر دکمه پرش را زده تا خود را بر روی تور عمودی کوچکی بگیرید.

از تابلوهای نئون برای رسیدن به سقف جدید استفاده کنید

به سمت دیواری مجاور با تابلوهای تبلیغاتی نئون حرکت کرده و بپرید. پس از گرفتن غرنیز باید با استفاده از لوله از ساختمان بالا بروید. به بخش‌های بالایی رسیده و به سمت چپ حرکت کنید تا بر روی اولین تابلوی نئون بپرید. حالا با استفاده از تابلو‌های نئون مجاور می‌توانید خود را به سقف ساختمان کناری برسانید.

بر روی سقف جدید باید به سمت دیوار رفته و روی یک غرنیز باریک به سمت چپ حرکت کنید. سپس پریده و با گرفتن لوله بالایی خود را به یک بالکن برسانید. شما می‌توانید به دو طریق به مکان بعدی برسید – با پریدن بر روی تابلوهای نئون یا بالا رفتن از یک سقف حلبی و پریدن بر روی سقف مجاور آن.

به زودی شما به بخشی از سقف می‌رسید که علف‌های بزرگ بر روی آن وجود دارند. در این بخش عجله نکرده و جلو نروید، بجای آن باید منطقه سمت راست خود را بگردید. به لطف جستجوی این منطقه شما گنجینه (۱/۵ – Bullet Whistle) نشان داده شده در تصویر را بدست می‌آورید.

پس از آن می‌توانید یک طناب را گرفته و به سمت پایین لیز بخورید تا بر روی سقف کوچکتری که آن نیز علف‌های بزرگی دارد قرار بگیرید. شما باید با دقت از پشت سر به نگهبان نزدیک شده تا او را از پای در آورید. پس از آن کلبه حلبی که نگهبان در آن حضور داشت را بررسی کرده تا گنجینه (۲/۵ – Military Service Lighter) دیگری را پیدا کنید.

درون این کلبه شما همچنین می‌توانید جعبه نارنجی رنگی را بیابید که دارای چرخ بوده و می‌توان آن را جابجا کرد. جعبه را بیرون برده و درست در کنار کلبه قرار دهید و بر روی سقف آن بروید. حال شما باید به سمت ساختمان زرد رنگ کناری پریده و بالای پشت بام آن بروید.

بر روی غرنیز حرکت کرده و به تابلوهای نئون جدیدی برسید که کمی از یکدیگر دورتر هستند. بر روی بزرگترین تابلوی نئون پریده، وقتی به دیوار جدید ساختمان رسیدید، به سمت راست حرکت کرده تا به یک ناودان عمودی برسید. از آن برای بالا رفتن استفاده کنید تا بار دیگر یک جعبه دارای چرخ را بیابید. آن را کمی جابجا کرده و سپس حتماً مکانی که این جعبه در آن پارک شده بود را جستجو کنید تا گنجینه (۳/۵ – Utility Spork) که در تصویر نشان داده شده را پیدا نمایید.

حال شما می‌توانید دوباره به هل دادن جعبه بازگردید. باید جعبه را به بخش پایین‌تر سقف جایی که نیدین در آن حضور دارد ببرید. باید به آرامی پایین رفته و پس از رسیدن به بخش پایین سقف، مسیر خود را ادامه دهید.

به انتهای میله آهنی رفته و بپرید. بر روی میله آهنی پیش رویتان تاب خورده و پرش دیگری انجام دهید. پس از آن می‌توانید به سمت چپ حرکت کنید. به زودی به بخش تخریب شده ساختمان خواهید رسید. پس از رسیدن به آنجا اولین کاری که می‌توانید انجام دهید یافتن و بدست آوردن گنجینه (۴/۵ – Traveling Inkwell) بوده که در انتهای راهروی تاریک نشان داده شده در تصویر قرار دارد.

گارد را پایین کشیده و به بالا رفتن خود ادامه دهید

ساختمان را جستجو کرده و به عناصر آهنی جدیدی که در بالای یک شکاف آویزان هستند برسید. در اینجا شما باید یک بالا رفتن آسان را انجام داده تا خود را پشت سر یک گارد برسانید. او را گرفته و به درون شکاف پرتاب کنید.

نزدیک لبه شده و هنگام پایین رفتن می‌توانید به سمت چپ یا راست حرکت کنید. جهت انتخابی شما مهم نیست زیرا هدفتان رسیدن به طبقات بالایی است. از یک بالکن بزرگ بالا رفته و به درهای بسته نزدیک شوید. مینی‌گیم آشنای باز کردن در را تکمیل کنید. با انجام اینکار شما به انبار موجود در اتاق زیر شیروانی دسترسی پیدا خواهید کرد.

بررسی اتاق زیر شیروانی

چندین شیء باستانی قابل تعامل در اتاق زیر شیروانی وجود دارند، هرچند بررسی آن‌ها کاملا اختیاری است. منطقه‌ای که باید به دقت برسید شود، ناحیه کناری پنجره بزرگ است زیرا در آنجا می‌توانید آخرین گنجینه (۵/۵ – Tactical Compass) را پیدا کنید.

برداشتن جعبه قفل (Lockbox) باید آخرین عمل شما در این محیط باشد زیرا با انجام آن قابلیت گشت و گذار در محیط به پایان رسیده و میان پرده‌ای پخش خواهد شد که در آن شما با آساو ملاقات خواهید کرد.

فرار

به هنگام فرار در دو نقطه مختلف باید پریده و یک طناب را بگیرید

در آخرین بخش از این مرحله شما باید از دست شورشیانی که به سمت کلویی و نیدین شلیک می‌کنند فرار کنید. با حرکت به سوی پنجره شکسته کار خود را آغاز نمایید. در هیچ مکانی بیش از اندازه توقف نکنید، خصوصاً اگر در درجات سختی بالاتر بازی می‌کنید زیرا هیچ جای امنی در این بخش وجود ندارد، حتی قایم شدن پشت کاورها نیز بی‌فایده است. به هنگام فرار شما باید از طناب‌ها استفاده نموده و بر روی پشت بام‌های مجاور بپرید.

میان پرده‌ای در زمان فرار شما نشان داده خواهد شد. پس از آن باید بار دیگر از تیرهای دشمن فرار کنید. در بخش دوم فرار شما باید به یاد داشته باشید که به هنگام لیز خوردن بر روی یک پشت بام با سراشیبی عمیق، به موقع بپرید. همچنین چندین مکان وجود داشته که شما باید در حالی که به سمتتان تیر‌اندازی می‌شود از اشیای آویزان بالا بروید، پس حواستان باشد در این بخش‌ها اشتباه نکنید. این مرحله به هنگام لیز خوردن شما بر روی سقف به پایان می‌رسد.

۳. بازگشت به خانه (Homecoming)

در این مرحله شما برای اولین بار می‌توانید از یک ماشین جیپ استفاده کنید، هرچند مسیر شما نسبتاً سر راست است. در بخش‌های پایانی مرحله نیز شما با اولین گروه بزرگ از مزدوران روبرو خواهید شد، البته فعلاً می‌توانید آن‌ها را بی سر و صدا و به صورت مخفی‌کاری، بدون آنکه کسی متوجه شود، از پا در آورید. هرچند اگر می‌خواهید به سبک رامبو وارد مهلکه شده و همه را بکشید، ما جلوی شما را نمی‌گیریم.

رسیدن به خرابه‌های کوچک

شما می‌توانید به محض آغاز این مرحله از این نقطه عکس بگیرید

پس از آغاز این مرحله جایی نروید، زیرا یک منظره زیبای قابل تعامل روبروی شما قرار دارد – جایی که می‌توانید از آن عکس بگیرید (۱/۳). بعد از آنکه عکس گرفتید حرکت خود را آغاز کنید. مسیر شما خطی بوده و شما را به یک جور اسکله بزرگ یا یک پل راهنمایی می‌کند. پل تخریب شده و شما را مجبور می‌نماید تا به دنبال مسیر دیگری برای رسیدن به جیپ بگردید.

راهنمای بازی NBA 2K21 | بهترین بیلدها برای بخش My Player
خواندن
وانمود کنید که شاهزاده ایرانی هستید تا آنکه بالاخره به لبه کوه برسید

به سمت راست رفته و از شیب لغزنده پایین بروید. به گیره قابل تعامل نگاه کرده و دکمه L1 رو بزنید تا برای اولین بار در این عنوان از قلاب خود استفاده کنید. با دویدن بر روی دیوار عمودی کناریتان طناب را تکان داده و بر روی پای راست دامنه سنگی بپرید. حال شما می‌توانید به آسانی از مانع پیش رویتان بالا رفته و خود را به نیدین برسانید.

وارد جیپ شده و رانندگی کنید. راهتان طولانی خواهد بود. نگران رفتن به مسیر اشتباه نباشید – به هنگام بالا رفتن از رودخانه سنگ‌های در کنار خیابان پدیدار شده که از انحرافات ناخواسته شما جلوگیری خواهند نمود.

وقتی به یک چشمه آب بسیار بزرگ همراه با یک دسته فلامینگو که تصویر آن در بالا نشان داده شده رسیدید، جیپ را متوقف کنید. بر روی سنگ‌ها نروید، از جیپ پایین آمده و مکان مناسبی برای عکس گرفتن (۲/۳) پیدا نمایید. بازی تنها زمانی به شما اجازه عکس گرفتن می‌دهد که فلامینگوها نترسیده و پرواز نکرده باشند.

پس از گرفتن تصویر، فلامینگوها را فراری داده و به جستجوی در مکانی که در آن قرار داشتند بپردازید. منطقه پشت سنگ بزرگ که در نزدیکی آبشار قرار دارد را بررسی کنید. شما در اینجا یک گنجینه (۱/۴ – Gupta Empire Coins) را پیدا خواهید نمود.

حال می‌توانید سوار جیپ شده و مسیر خود را ادامه دهید. ورودی غار در سمت چپ آبشار را پیدا کنید. مسیرتان را ادامه دهید تا نهایتا به یک خرابه کوچک با دروازه‌ای قفل برسید.

وینچ را به دروازه وصل کنید

اینجا شما برای اولین بار باید از وینچ استفاده کنید. وینچ در بخش جلویی گلگیر جیپ قرار گرفته و شما از آن برای باز کردن درهای بزرگ استفاده خواهید نمود. وینچ را از جلوی جیپ بردارید و طناب آن را به سمت در ببرید. با دروازه تعامل داشته تا طناب را دور آن بپیچانید.

به زودی چند دشمن پدیدار می‌شوند. سریعاً کاور گرفته و به سمت آن‌ها شلیک کنید. گروه بزرگی نبوده پس باید به راحتی از پسشان بر بیایید.

پس از پایان نبرد اجساد را بررسی کرده تا روی یکی از آن‌ها نارنجک پیدا کنید. پس از برداشتن نارنجک در سمت چپ خرابه‌ها به دنبال تاقچه بگردید. نارنجک خود را به آن سمت پرتاب نموده (نارنجک شما ممکن است کنار دیوار فرود آمده یا از بالای آن عبور نموده و در سوی دیگر دیوار منفجر شود)، تا دیوار را خراب کنید. پشت دیوار تخریب شده صندوق کوچکی وجود داشته که می‌توانید در آن یک گنجینه (۲/۴ – Silver Water Jar) پیدا نمایید.

حال به جیپ خود بازگشته و دنده عقب بروید. تا زمانی که در را کاملاً باز نکرده‌اید به حرکت به سمت عقب ادامه دهید. هم‌اکنون می‌توانید از این ورودی جدید برای پیشروی در بازی استفاده کنید.

جستجو در خرابه‌های بزرگ

به هنگام جستجو در بخش‌های جدید جنگل، پس از رسیدن به منطقه‌ای که دارای دو آبشار کوچک است، ماشین را متوقف کنید. از جیپ خارج شده و دور و بر خود را بررسی نمایید. مسیر نشان داده شده در تصویر را پیدا کرده تا به غار مخفی رفته و یک گنجینه (۳/۴ – Golden Fish Statuette) بدست آورید.

به حرکت کردن با جیپ خود ادامه دهید، اما حواستان باشد زیرا کمی جلوتر بازی از شما می‌خواهد تا از یک تپه گلی بالا بروید. برای بالا رفتن از این تپه شما باید از «جزایر» کوچک سنگی که در مسیر شما وجود دارند استفاده نمایید تا جیپ شما بتواند در این مسیر لغزنده از بخش‌های مستحکم آن بالا برود. علاوه بر آن، در ابتدای مسیر حواستان باشد که با سرعت کافی حرکت خود را آغاز کنید، در غیر این صورت جیپ شما اصلاً به سنگ‌ها نخواهد رسید.

یکی از دشمنان از نقطه بلندی منطقه را زیر نظر دارد

کلویی و نیدین به زودی به خرابه‌های بسیار بزرگتری خواهند رسید که در آنجا دشمنان بسیار زیادی نیز حضور دارند. برخلاف مبارزه قبلی، دشمنان این منطقه از حضور نیدین و کلویی بی اطلاع بوده و به صورت پیش‌فرض مشغول گشت‌زنی در این خرابه‌ها هستند. از این رو شما می‌توانید به آرامی و با مخفی کاری آن‌ها را از بین ببرید. اگر تصمیم گرفتید تا مسیر مخفی‌ کاری را در پیش بگیرید، سعی کنید تا در علف‌های بلند جابجا شوید و دشمنان تنهایی را از پای در آورید که در خط دید سایر دشمنان قرار ندارند. شما همچنین می‌توانید یکی از مسیرهای موجود بر روی تپه را انتخاب نموده و از دشمنان سمت راست یا چپ عبور کرده و سپس از پشت سر به آسانی آن‌ها را غافلگیر کنید.

اگر کار به تیراندازی کشیده شد، پشت اشیای موجود در محیط سنگر بگیرید. همچنین حواستان به سیلندرهای گازی سفید رنگ نیز باشد زیرا در صورت برخورد گلوله با آن‌ها، انفجار رخ خواهد داد. صرف‌ نظر از روش انتخابی شما برای درگیر شدن با دشمنان این منطقه، حواستان باشد که دست کم یک گارد از بخش‌های بالایی خرابه، منطقه را تحت نظر داشته (بالای دروازه بزرگ و بسته این منطقه) و میدان دید وسیعی دارد. شاید بخواهید این گارد را با یک اسلحه دارای صدا خفه کن‌ (پایین‌تر می‌آموزید که کجا می‌توانید چنین سلاحی بدست آورید) از میان بردارید.

هنگام حضور در خرابه‌های بزرگ شما توانایی بدست آوردن دو راز مخفی دیگر را خواهید داشت. اولین آن‌ها جعبه قفل شده (۱/۱) موجود در تصویر بالا است. این جعبه در پشت یک کامیون قرار داشته و معمولاً یک نگهبان از آن محافظت می‌کند. شما برای باز کردن آن به یک قفل بازکن (Lock pick) احتیاج خواهید داشت. درون جعبه در کنار موارد دیگر، یک اسلحه صدا خفه کن نیز بدست می‌آورید.

دقت کنید – این موقعیتی خوبی بوده تا تروفی I Was Never Here را بدست آورید. برای گرفتن این تروفی شما باید بدون درگیری با مزدوران موجود در این منطقه، ابتدا جعبه‌ی که در تصویر بالا نشان دادیم را باز کنید.

دومین راز موجود در این منطقه را باید بعد از پاکسازی مزدوران انجام داد. پس از کشتن تمامی دشمنان، به مکان نشان داده شده در تصویر بالا رفته تا از این منظره عکس بگیرید. (۳/۳)

بیرون رفتن از خرابه‌های بزرگ

برای بیرون رفتن از این منطقه باید به یک دروازه کوچک برسید. از تیرک‌های عمودی که در کنار دروازه وجود دارند بالا رفته و خود را به بالکن برسانید. مکانیزمی در آنجا وجود داشته که پس از تعامل با آن دو راه برای شما باز خواهد شد. نیدین ماشین را از دروازه رد کرده و شما نیز از ورودی کوچکتری که در بالا برایتان باز شده است عبور می‌کنید.

راهنمای بازی Grounded
خواندن

به سمت گنجینه (۴/۴ – Mango Crystal Scent Flask) سفید و نارنجی که در تصویر بالا – در سمت راست جیپ – نشان داده شده است، بپرید. حال می‌توانید سوار ماشین شده و مسیر خود را ادامه دهید. به زودی مرحله جدیدی از این عنوان آغاز خواهد شد.

۴. گهات غربی – نقشه (The Western Ghats – Map)

نقاط مهم در منطقه The Western Ghats

نقشه بالا نشان دهنده The Western Ghats است – مکانی که در بازی Uncharted: The Lost Legacy شما به گشت و گذار در آن خواهید پرداخت. این مکان تفاوت قابل توجه‌ای با مناطق دیگر بازی دارد. مرحله چهارم Uncharted: The Lost Legacy بسیار بزرگ بوده و بازیکنان می‌توانند به هر ترتیبی که دوست دارند، مأموریت‌های اصلی یا فرعی موجود در این مرحله را انجام دهند. شما در ادامه توضیحات کاملی در مورد هر یک از این مأموریت‌ها مشاهده خواهید نمود.

فعالیت‌های اجباری

اولین مأموریت شما رسیدن به ۳ قلعه است. شما می‌توانید این قلعه‌ها را به هر ترتیبی که دوست دارید انجام دهید:

  • قلعه The Parashurama (علامت گذاری شده با یک تیر و کمان) – نقطه شماره ۳ در نقشه ما
  • قلعه Shiva (تبر) – نقطه شماره ۴ در نقشه
  • قلعه Ganesha (عصای سه دندانه) – نقطه شماره ۵ در نقشه

در هر قلعه شما تقریباً یک کار مشابه را انجام خواهید داد. حرکت خود را با یافتن مسیری به داخل قلعه آغاز کنید. به هنگام جستجو در این قلعه‌ها شما باید پازل‌های موجود در هر قلعه را حل کرده و دشمنانی که بر سر راهتان قرار دارند را از بین ببرید. هر قلعه در بالای یک بلندی و با پازلی که دارای یک مکانیزم چرخشی است به پایان خواهد رسید – شما می‌توانید نمونه‌ای از این دستگاه را در تصویر بالا مشاهده کنید.

پس از جستجو در تمامی قلعه‌ها و حل کردن تمام پازل‌ها، شما می‌توانید به دروازه غول‌آسای Halebid، که در بخش شمال غربی گهات وجود دارد بروید. این دروازه با نقطه شماره ۷ در نقشه ما نشان داده شده است. باز کردن این دروازه شما را به مرحله پنجم بازی خواهد برد.

مأموریت‌های جانبی در این مرحله

یکی از مأموریت‌های فرعی در این مرحله، جستجو در برج مرکزی نقشه بوده که از ابتدای این مرحله بر روی نقشه کلویی علامت گذاری شده است. می‌توانید این برج را در تصویر بالا مشاهده کنید. ما آن را با نقطه شماره ۲ در نقشه خود علامت گذاری نموده‌ایم. تنها هدف از بالا رفتن از برج، شناسایی نقاط مهم موجود در این منطقه است، از این رو اگر برنامه دارید تا این راهنما را دنبال کنید، می‌توانید از برج بالا نروید.

یک فعالیت فرعی بسیار جذاب‌تر بازدید از خرابه‌های موجود در بخش‌های شمالی نقشه است که ما آن را با شماره ۶ علامت گذاری کرده‌ایم. در آنجا شما نقشه‌ای از مکان Tokenها (یادبودها) پیدا می‌کنید (تصویر بالا) و با استفاده از آن می‌توانید به جستجو برای آن‌ها بپردازید (برای پیدا کردن یادبودها لازم نیست ابتدا حتماً این نقشه را بیابید). پیدا کردن هر ۱۱ یادبود و آوردن آن‌ها به این مکان شیء باستانی بسیار با ارزش‌تری را برای شما به ارمغان خواهد آورد – Queen’s Ruby.

در گهات غربی رازهای بسیاری وجود دارند. ۱۹ گنجینه، ۹ نقطه برای عکس گرفتن، ۴ گفتگوی اختیاری و ۱۱ جعبه قفل. بعضی از این رازها در مکان‌های باز و همیشه قابل دسترس بوده و بعضی دیگر را تنها می‌توان به هنگام جستجو در قلعه‌ها پیدا نمود.

۴. رسیدن به برج

در این بخش به شما یاد می‌دهیم که چگونه می‌توانید به برج موجود در مرحله چهارم Uncharted: The Lost Legacy برسید. شما می‌توانید در مرحله چهارم از این برج بالا بروید، اما به یاد داشته باشید که این تنها یک فعالیت جانبی است. رسیدن به بالای این برج به کلویی اجازه می‌دهد تا نقاط مهم نقشه را برای خود علامت گذاری کند. شما می‌توانید این بخش را به صورت کامل نادیده بگیرید – زیرا نقشه با جزییات کامل در بخش قبلی راهنما قرار گرفته است.

برج در بخش میانی نقشه و شمال نقطه‌ای که مرحله را در آن آغاز می‌کنید قرار دارد. از همان ابتدای مرحله، مکان برج بر روی نقشه کلویی علامت زده شده است – شما می‌توانید به صورت مداوم آن را بررسی نموده تا مطمئن شوید که مسیر درست را طی می‌کنید. در محیط پیرامون این برج خرابه‌های کوچکی وجود داشته اما، نباید دشمنی در آنجا حضور داشته باشد.

پس از رسیدن به برج از ماشین خارج شده و دور برج راه بروید. شما می‌توانید در مکان نشان داده شده در تصویر بالا، صعود خود از این برج را آغاز کنید.

اتاق مرکزی با دریچه‌ها و یک بالابر

به هنگام بالا رفتن از برج، شما چند باری مجبور به استفاده از قلاب خود خواهید شد. هر بار که اینکار را انجام می‌دهید باید کمی تاب خورده و به سمت یک لبه سنگی بپرید. مقصد شما اتاق دایره‌ی با چندین در می‌باشد. شما می‌توانید از هر در عبور کرده تا مناطق مهم موجود در این ناحیه را کشف کنید (سه قلعه، دروازه Halebid و خرابه‌های که نقشه یادبودها در آن وجود دارد – تمامی این نقاط بر روی نقشه شما علامت زده خواهند شد).

پس از جستجو در برج، با مکانیزم مرکزی آن، که مشخص می‌شود یک بالابر است، تعامل داشته باشید تا به سطح زمین بازگردید.

۴. جستجو و پیشروی در قلعه‌ها

قلعه Parashurama

شما در ناحیه گهات غربی به جستجو در این قلعه خواهید پرداخت. رسیدن به این قلعه برای باز کردن دروازه Halebid اجباری است (شما همچنین باید دو قلعه دیگر را نیز کامل کنید که در سایر بخش‌های این راهنما توضیح داده شده‌اند).

قلعه Parashurama در گوشه جنوب غربی نقشه واقع شده است. شما می‌توانید مکان دقیق این قلعه را با بالا رفتن از برج، یا بررسی نقشه‌ای که ما پیش از این در ابتدای راهنمای مرحله چهار قرار دادیم، بدست آورید. مقصد شما در تصویر بالا نشان داده شده است، شما می‌توانید به راحتی با ماشین خود به آنجا برسید.

پس از رسیدن به ورودی، ابتدا بر روی نماد تیر و کمان زوم کنید تا گفتگویی اختیاری با نیدین برایتان فعال شود. پس از باز کردن این راز، به ماشین خود بازگشته و با استفاده از وینچ دروازه قلعه را باز کنید.

شما می‌توانید دشمنان را از لبه پرتگاه به پایین هل دهید

حال شما باید از لبه‌های سنگی باریک عبور کرده و بالا بروید. مواظب نقاطی باشید که دشمنان بالای سر نیدین و کلویی پدیدار می‌شوند. شما می‌توانید به هنگام آویزان بودن به آن‌ها شلیک کرده یا آنکه سریعاً بالا رفته با استفاده از حملات دستی آن‌ها را از میان بردارید. همچنین می‌توانید آن‌ها را در کنار لبه‌ها به درون پرتگاه بی‌اندازید.

راهنمای قدم به قدم بازی Uncharted: The Lost Legacy (قسمت دوم)
خواندن

پس از شکست دادن دشمنان، ماجراجویی خود را ادامه دهید. به هنگام بالا رفتن شما باید در یک مکان خاص از طناب و قلاب خود برای پیشروی استفاده نمایید.

تک تیرانداز بسیار دردسر ساز است

شما باید خود را به خرابه‌های بالایی برسانید. در آنجا با گروه قابل توجه‌ای از دشمنان روبرو خواهید شد. بار دیگر شما می‌توانید به آرامی و با مخفی‌ کاری دشمنان را از پای در آورده یا آنکه با سرعت هرچه تمام‌تر وارد یک تیراندازی سنگین شوید. اگر راه دوم را انتخاب کردید، قبل از شروع مبارزه اطمینان حاصل کنید که پس از شکست دادن یکی از دشمنان پیشین، اسلحه قوی‌تری از او برداشته باشید.

در صورت مخفی‌ کاری، از گیاهان بلند و قلاب خود برای جابجایی سریع در محیط استفاده نمایید. در صورت استفاده از روش مبارزه مستقیم، حواستان به تک تیر‌اندازهای دشمن نیز باشد.

پس از پاکسازی خرابه‌ها، سعی کنید تا مکانیزمی که در تصویر بالا نشان داده شده است را بیابید – این مکانیزم در بالای یکی از ساختمان‌های سنگی بلند قرار دارد. تعامل با این مکانیزم دروازه اصلی را باز نموده که به شما اجازه می‌دهد تا وارد مکان پازل اصلی این قلعه شوید.

به آنجا رفته و پس از رسیدن به پرتگاه، در سمت راست از قلاب خود استفاده نمایید تا کار را برای خودتان کمی آسان‌تر کنید. یکی از لبه‌ها را گرفته و با حرکت در یک سمت، تلاش نموده و خود را به صخره‌های کناری برسانید. رسیدن به آن‌ها نباید کار دشواری باشد.

هدف شما رسیدن به راه پله‌ای است که شما را به مهم‌ترین تپه در این بخش خواهد برد، که در مجاورت پرتگاه قرار دارد. در اینجا پازلی وجود داشته که باید با استفاده از سنگ‌های دایره‌ای آن را حل نمود. راه حل آن در بالا قرار گرفته است. کار خود را با چرخاندن بزرگترین دایره بیرونی آغاز کنید (این دایره دو دایره دیگر را نیز حرکت خواهد داد). پس از آنکه آن را با شکل بیرون هماهنگ کردید سراغ دایره میانی بروید. پس از هماهنگ کردن آن نیز دایره کوچک‌تر را حرکت داده و درست کنید. بعد از چرخیدن صفحه‌ای که کمان بر روی آن قرار گرفته است، کل این مکانیزم را فشار دهید.

میان‌پرده‌ای نشان داده شده که به شما می‌گوید یکی از آبشارهای نزدیک دروازه Halebid فعال شده است (در مجموع سه آبشار وجود داشته که همه آن‌ها باید فعال شوند). در انتها با استفاده از طناب و قلاب خود به بیرون بازگشته و حال (بسته به نحوه انجام پازل‌ها) به سمت دو قلعه دیگر یا دروازه Halebid بروید.

قلعه Shiva

شما در ناحیه گهات غربی به جستجو در این قلعه خواهید پرداخت. رسیدن به این قلعه برای باز کردن دروازه Halebid اجباری است (شما همچنین باید دو قلعه Parashurama و Ganesha را نیز کامل کنید که در سایر بخش‌های این راهنما توضیح داده شده‌اند).

قلعه Shiva در بخش شمالی نقشه قرار دارد. شما می‌توانید مکان دقیق این قلعه را با بالا رفتن از برج، یا بررسی نقشه‌ای که ما پیش از این در ابتدای راهنمای مرحله چهار قرار دادیم، بدست آورید. مقصد شما نیز در تصویر بالا نشان داده شده است – شما می‌توانید با استفاده از مخزن آب غربی به این قلعه دسترسی پیدا کنید.

اگر به ورودی این قلعه رسیده‌اید، کار خود را با زوم کردن بر روی نماد تبر آغاز نمایید – این عمل مکالمه اختیاری با نیدین را برای شما باز خواهد کرد. با پیشروی به سوی ورودی قفل شده مسیر خود را ادامه دهید. به جیپ خود بازگشته تا وینچ را بردارید و سر دیگر آن را پیش در قلعه ببرید. جیپ را به سمت عقب حرکت دهید – دروازه خرد شده و مسیر شما باز می‌شود.

جستجوی خود را با بررسی یک مجسمه آغاز کنید. به درون آب پریده و با شیرجه زدن به زیر آب، تونل آبی نشان داده شده در تصویر بالا را یافته و به مسیر خود ادامه دهید.

در منطقه جدید به سطح آب شنا کرده و یکی از لبه‌ها را بگیرید. هدف شما رسیدن به یکی از میخ‌های بلندی است که دیوار سفید رنگ را سوراخ کرده‌اند. آن را در آورده و به سمت نیدین بی‌اندازید، سپس میخ دومی را نیز برای خود بردارید. این آیتم جدید عمل بالا رفتن را راحت‌تر نموده اما باید حواستان باشد که به هنگام رسیدن به لبه، دکمه مربع را بزنید، زیرا بدون زدن این دکمه کلویی به صورت خودکار خود را به بخش جدید دیوار نخواهد گرفت.

صعود خود را ادامه دهید (که در آن هر از چندگاهی باید پس از یک پرش بلند میخ خود را درون دیوار فرو کنید) و از یک تونل نیمه غرق شده عبور نمایید تا به بخش جدیدی از این خرابه‌ها برسید که دشمنان در آن حضور دارند.

اگر می‌خواهید دشمنان متوجه حضورتان نشوند، از حوضچه برای شنا کردن در این منطقه استفاده نموده تا دشمنان را با حملات مخفیانه غافلگیر کنید. اگر شما شناسایی شدید یا به سمت مزدوران شلیک کردید، از ستون‌ها کناری و سایر موانع استفاده نمایید تا از این تیراندازی جان سالم به در ببرید. شما می‌توانید از این موقعیت برای بدست آوردن سلاحی بهتر (به عنوان مثال P90) استفاده نمایید. پس از پاکسازی این منطقه، خود را به دیوار نشان داده شده در تصویر بالا رسانده تا به صعود خود ادامه دهید.

اولین اتاق سکوبازی

شما به زودی به اولین اتاقی که دارای سکوهای مختلف است خواهید رسید. کار خود را با چرخاندن مکانیزم موجود در این اتاق آغاز کنید. هدف شما استفاده از سکوهای مربعی برای رسیدن به سمت دیگر اتاق است، بدون آنکه تبرها به شما ضربه بزنند. هر بار لمس کردن یک سکو به عنوان یک عمل (دور) حساب می‌شود – تبرها (همراه با جسمه‌ها) با تغییر مکان خود یا ضربه زدن (در صورتی که آماده ضربه زدن باشند) نسبت به عمل شما واکنش نشان می‌دهند. اگر شما درجه سختی بالاتری انتخاب کرده باشید (درجه سختی بالاتر از Medium)، هر ضربه تبر به آسانی کلویی را خواهد کشت، و شما را مجبور می‌کند تا این بخش را دوباره از اول آغاز کنید.

ترتیب درست برای عبور از این اتاق به این صورت است (قبل از هر پرش باید خود را در جهت ذکر شده تنظیم کنید): جلو، جلو، راست، چپ، چپ، عقب (بازگشت به سکوی قبلی)، چپ، راست، جلو، راست. نیدین نیز در انتهای اتاق به شما خواهد پیوست.

دومین اتاق سکوبازی

شما برای مدت کوتاهی از خرابه‌ها بیرون می‌آید – در اینجا از موقعیت خود برای عکس گرفتن از منظره (۱/۱) استفاده کنید. ترتیب درست برای دومین اتاق سکوبازی این است: جلو، راست، عقب (به سکوی آغازین برگردید)، راست، چپ، راست، چپ، راست، راست، چپ، مستقیم، راست.

راهنمای تروفی و اچیومنت‌های Resident Evil 3 Remake
خواندن
سومین و آخرین اتاق سکوبازی

پس از آن به اتاق سوم بروید. ترتیب صحیح برای آخرین اتاق بدین صورت است: جلو، جلو، راست، عقب (به سکوی قبلی بازگردید)، عقب (سکوی که دو یادبود بر روی آن وجود دارد)، جلو، چپ، راست، چپ، راست، چپ، چپ، عقب، عقب (بار دیگر، سکوی که یادبود طلایی بر روی آن وجود دارد)، جلو، راست، جلو.

مسیر خود را با بالا رفتن از پله‌ها ادامه دهید. هدف فعلی شما حل کردن معمایی بوده که به شما اجازه می‌دهد تا یکی از آبشارها را فعال کنید. در این معما صفحه دارای سه بخش قابل چرخش می‌باشد (در تصویر بالا نشان داده شده است). کار خود را با هماهنگ کردن دو حلقه داخلی و میانی با یکدیگر آغاز نمایید (با زدن دکمه X بخشی که فعال است را تغییر دهید)، سپس حلقه میانی را با حلقه بزرگ هماهنگ کنید. نهایتاً، بیرونی‌ترین حلقه را تغییر داده تا تصویر یک تبر را درست کنید. نقاشی فعال شده و یک مکانیزم قابل چرخاندن را به شما نشان می‌دهد.

میان پرده‌ای نمایش داده شده که فعال شدن یک آبشار را نشان خواهد داد (هدف شما فعال کردن تمامی آبشارها بوده که در مجموع سه عدد می‌باشند). زمان آن رسیده تا به جیپ بازگردید. نیدین را دنبال نموده و از خرابه‌ها پایین بیایید. راه شما به سمت پایین شامل آویزان شدن به میخ‌تان پس از انجام یک پرش طولانی (برای آویزان شدن در بخش‌های سفید دیوار) و عبور از موانع با استفاده از طناب و قلاب‌تان می‌باشد. حال شما می‌توانید به سمت آخرین قلعه یا (اگر تمام آبشارها را فعال کرده‌اید) به سمت دروازه Halebid بروید.

قلعه Ganesha

شما در ناحیه گهات غربی به جستجو در این قلعه خواهید پرداخت. رسیدن به این قلعه برای باز کردن دروازه Halebid اجباری است (شما همچنین باید دو قلعه Parashurama و Shiva را نیز کامل کنید که در سایر بخش‌های این راهنما توضیح داده شده‌اند).

قلعه Ganesha، در بخش جنوب شرقی نقشه قرار دارد. شما می‌توانید مکان دقیق این قلعه را با بالا رفتن از برج مرکزی، یا بررسی نقشه‌ای که ما پیش از این در ابتدای راهنمای مرحله چهار قرار دادیم، بدست آورید. تلاش نکنید که به صورت مستقیم خود را به نماد این قلعه در نقشه برسانید، بجای آن به سمت شرق حرکت نموده و از آن جهت به قلعه نزدیک شوید. از سمت شمالی قلعه به آن دسترسی یافته و ورودی که در تصویر بالا نشان داده شده، که در کنار یک رودخانه بزرگ و یک کامیون پارک شده قرار دارد را، پیدا کنید.

قبل از هر چیز بر روی نشان عصای سه دندانه زوم کنید (این عمل یک گفتگوی اختیاری با نیدین را فعال خواهد کرد). برخلاف دو قلعه پیشین، دروازه این قلعه از قبل باز بوده و نیازی نیست برای ورود به آن کار خاصی انجام دهید.

در حیاط بزرگی که پس از دروازه قرار گرفته، تعداد قابل توجه‌ای از نیروی‌های دشمن حضور دارند. توصیه من این بوده که این بخش را به صورت مخفی کاری انجام دهید زیرا یک تیراندازی بزرگ می‌تواند به ضرر شما تمام شود (ممکن است دشمنان به صورت غافلگیرانه‌ای شما را محاصره کنند). با استفاده از بزرگی محیط و گیاهان بلند، دشمنان خود را یکی یکی با کمک حملات مخفیانه یا اسلحه صدا خفه‌ کن از پای در آورید. شما همچنین می‌توانید با بالا رفتن از برج‌های موجود در محیط، دشمنانی که بر روی زمین قرار داشته را از پای در آورده یا خود را از چشم نگهبانان موجود در این منطقه دور نگه دارید.

حواستان به دشمنانی که از نقاط مرتفع دفاع می‌کنند باشد، خصوصاً نقطه‌ای که در تصویر بالا نشان داده‌ایم. در صورت شروع تیراندازی، از شلیک کردن به سمت تمامی دشمنان خودداری نموده و با عقب نشینی مداوم و پنهان شدن از میدان دید دشمنان، بار دیگر از ابتدا به آن‌ها نزدیک شوید.

پس از پاکسازی منطقه، به سوی دیگر این حیاط رفته و مسیر مسدود شده‌ای که در آنجا قرار دارد را بررسی نمایید، زیرا هدف بعدی شما باز کردن آن می‌باشد. برای باز کردن مسیر شما باید ۵ صفحه سنگی قابل تعامل را پیدا کنید. تعدادی از این صفحه‌ها روی زمین قرار دارند، در حالی که بعضی از آن‌ها همانند تصویر بالا درون دیوار جای گرفته‌اند. پیدا کردن این صفحه‌ها نباید آنچنان مشکل باشد، خصوصاً که نیدین نیز به شما در یافتن آن‌ها کمک خواهد کرد (هنگامی که ما این بخش را بازی می‌کردیم، دو تا از صفحه‌ها را نیدین فعال نمود).

به مسیر مسدود شده بازگشته و اینبار دستگاه بزرگی که بر روی دیوار قرار دارد را فعال نمایید تا سنگ از سر راه برداشته شود.

مسیر تازه باز شده به راه پله‌ای رسیده که به یکی دیگر از پازل‌های چرخشی ختم می‌شود (شما می‌توانید نماد کامل شده این پازل را در تصویر بالا مشاهده کنید). کار خود را با تنظیم کردن درونی‌ترین حلقه آغاز نمایید (با استفاده از دکمه X می‌توان میان حلقه‌ها جابجا شد). سپس شما باید بخش متوسط و دومین بخش درونی را با بیرونی‌ترین حلقه (بزرگترین بخش) هماهنگ کنید. پس از فعال شدن این مکانیزم از آن برای راه اندازی آبشار استفاده نمایید (البته دو بار باید اینکار را بکنید زیرا یکی از دسته‌ها خواهد شکست).

میان پرده‌ای فعال شدن آبشار را نشان می‌دهد (در مجموع شما باید سه آبشار را فعال کنید).

مسیر بازگشت به سمت ماشین

مسیر برگشت شما توسط گروه جدیدی از مزدوران که پس از کشته شدن گروه اول توسط شما از حضورتان خبردار شده‌اند، مسدود خواهد شد.

از همان استراتژی قبلی برای مقابله با آن‌ها استفاده کنید، در گیاهان بلند و زخیم جابجا شده و برای دیده نشدن توسط دشمنان، از برج‌ها بالا بروید. علاوه بر آن، شما می‌توانید تمامی این دشمنان را نادیده گرفته و سریعاً از این منطقه خارج شوید. حال شما می‌توانید به دروازه Halebid بروید، البته به شرط آنکه هر سه آبشار را فعال کرده و بخش‌های فرعی این مرحله را انجام داده باشید (البته اگر بخواهید این بخش‌های فرعی را انجام دهید).

۴. یادبودهای هویسالا و یاقوت ملکه (Hoysala’s Tokens and the Queen’s Ruby)

  • نقاط سبز = مکان یادبودها
  • نقطه آبی = خرابه‌ی که نقشه سنگی یادبودها در آن قرار دارد

در این بخش از راهنما، مکان و نحوه بدست آوردن یادبودها (Token) در مرحله چهارم بازی Uncharted: The Lost Legacy را برای شما بیان خواهیم نمود. به یاد داشته باشید که این یادبودها یک فعالیت اختیاری هستند – بدست آوردن هر ۱۱ یادبود و بازگردانی آن‌ها پیش نقشه سنگی، شیء باستانی Queen’s Ruby را برای شما به ارمغان آورده که در بخش‌های بعدی بازی برای یافتن گنجینه‌ها کمک شایانی به شما خواهد کرد.

راهنمای بازی Gears 5 - بهترین سلاح‌ها
خواندن

نقشه سنگی

در حقیقت، شما می‌توانید از همان ابتدای مرحله چهارم بازی این یادبودها را جمع‌آوری نمایید، اما شاید بهتر باشد ابتدا خرابه‌ی که نهایتاً یادبودها را باید به آنجا ببرید، بررسی کنید. خرابه‌های یاد شده با نقطه آبی‌رنگ (شماره ۱)، در بخش شمال شرقی نقشه قرار دارد. علاوه بر آن، شما همچنین می‌توانید این خرابه را در تصویر بالا نیز مشاهده کنید (در سمت راست شما نیز تعدادی میمون وجود دارند – از این موقعیت استفاده کرده و از آن‌ها عکس بگیرید).

پس از وارد شدن به خرابه‌ها نقشه سنگی که در تصویر مشخص بوده و ۱۱ مجسمه بالای آن قرار دارند را بررسی نمایید. به مکانیزمی که پایین نقشه قرار دارد نگاه کنید، متوجه خواهید شد که باید ۱۱ یادبود Hoysala را به آنجا بیاورید. مکان حدودی این یادبودها بر روی نقشه شما پدیدار خواهند شد – شما همچنین می‌توانید به نقاط سبز رنگ در نقشه ما رجوع کنید.

حال می‌توانید لیست ما را دنبال نموده یا بسته به نظر خودتان به هر ترتیبی که دوست دارید این یادبودها را جمع آوری نمایید. شایان ذکر است که با رجوع به هر معبد (که در کنار یک یادبود‌ وجود دارد)، می‌توانید مکان آن یادبود را بر روی نقشه خود علامت‌گذاری کنید، هر چند یک بار مراجعه به نقشه سنگی و مشخص کردن مکان تمامی یادبودها بر روی نقشه، عملاً این معابد را بی استفاده خواهد کرد. حتماً تمامی یادبودها را جمع کرده و پاداش آن (Queen’s Ruby) را بدست آورید، زیرا این شیء در بخش‌های جلویی بازی کمک شایانی به شما خواهد نمود.

یادبود ۱/۱۱

یادبود شماره ۱ را می‌توان در بخش جنوبی نقشه، نزدیک نقطه‌ای که مرحله چهار را از آنجا آغاز می‌کنید، پیدا کرد. با در نظر گرفتن نماد این یادبود بر روی نقشه شما، کمی به سمت شرق آن حرکت نمایید – با یک معبد و مکانی برای بالا رفتن روبرو خواهید شد که شما را به یک تیرک چوبی بیرون زده (که در تصویر بالا می‌توانید آن را ببینید) می‌رساند. از تیرک بالا رفته و با استفاده از قلاب و طناب خود از روی سه شاخه تاب بخورید (در اینجا شما از یک جعبه مهمات رد خواهید شد – این یک راز متفاوت بوده که بر روی یکی از لبه‌ها قرار دارد).

به دیوار آسیب دیده نزدیک شده و با استفاده از یک نارنجک یا پرتاب‌کننده نارنجک، آن را خراب کنید. در صورتی که مواد منفجره‌ای همراه خود ندارید، پیش جعبه‌ای که بالاتر ذکر کردیم برگشته تا چندین نارنجک پیدا کنید.

وارد غار کوچک شوید – یادبود بر روی میز و روبروی دومین خروجی قرار دارد.

یادبود ۲/۱۱

یادبود شماره ۲ زیر مخزن آب بزرگی در جنوب غربی نقشه واقع شده است. به دنبال معبدی بگردید که در کنار مجسمه بسیار بزرگ یک فیل (که در تصویر بالا قابل مشاهده است) قرار دارد. درون این آبگیر به دنبال مکانی بگردید که کلویی در آن بتوانید به اعماق شنا کند، و سپس از تونل زیر آبی گذر نمایید.

تونل شما را به یک غار کوچک خواهد رساند – منطقه را برای پیدا کردن یادبود جستجو کنید. این یادبود همانطوری که در تصویر بالا قابل مشاهده بوده، در یک شکاف تاریک قرار گرفته است.

یادبود ۳/۱۱

یادبود شماره ۳ در جنوب غربی نقشه در مکانی که توسط دشمنان اشغال شده است، قرار دارد. شما می‌توانید بسته به سلیقه خود مزدوران موجود در این منطقه را شکست دهید، نبرد رو در رو و سنگین یا استفاده از روش مخفی‌کاری با سلاح صدا خفه کن و حملات غافلگیرانه دستی.

پس از پاکسازی این منطقه به دنبال دیوار تخریب شده‌ای بگردید که در کنار یک معبد قرار دارد. با استفاده از نارنجک، نارنجک‌انداز یا یک RPG که می‌توانید در کنار جسد یکی از مزدوران پیدا کنید، این دیوار را خراب نموده و یادبود را بردارید.

یادبود ۴/۱۱

یادبود شماره ۴ در کنار خرابه‌های گسترده‌، در مجاورت برج مرکزی موجود در گهات غربی قرار دارد. شما باید خود را به مکانیزم نشان داده شده در تصویر بالا برسانید، که در بالای یکی از بلندترین ساختمان‌های این منطقه قرار گرفته است (معبدی نیز در نزدیکی آن وجود دارد).

با استفاده از قلاب خود از یک ساختمان بر روی ساختمان دیگر بپرید

این مکانیزم یک چالش زمانی (Time-attack) را فعال می‌نماید. هدف شما استفاده از درخت‌های این منطقه برای تاب خوردن و پریدن بر روی ساختمان‌های بلند بوده، تا آنکه بتوانید خود را به صفحه‌های فشارسنج موجود در کنار هر فواره آب برسانید. برای جابجایی در محیط حتماً از شاخه درخت‌ها تاب خورده و در صورت یک فرود بد، به حرکت خود ادامه داده و سریعاً از ساختمان مورد نظر خود بالا بروید.

اگر موفق شدید تا تمامی صفحه‌های موجود در منطقه را در زمان مشخص شده فعال کنید، به مکان آغازین این چالش بازگردید تا با لمس کردن آخرین مکانیزم، یادبود قرار گرفته در این بخش را بدست آورید. اگر در انجام اینکار شکست خوردید، به مکانیزم ابتدایی بازگشته و دوباره از اول شانس خود را امتحان کنید.

یادبود ۵/۱۱

این یادبود در خرابه‌های واقع شده در شمال غربی نقشه (در نزدیکی قلعه Shiva) قرار دارد. شما می‌توانید این خرابه را در تصویر بالا مشاهده کنید – از سمت چپ آبشار با استفاده از لبه‌ها، از دیوار بالا رفته و وارد این خرابه شوید.

شما در اینجا با معمای بسیار پیچیده‌ای روبرو شده که در آن باید سه عنصر قابل تعامل در سمت چپ (شماره‌های ۱، ۲ و ۳ در تصویر ما) را به بخش مرکزی این مکانیزم وصل کنید. در ادامه می‌توانید راهنمای کامل این معما را مشاهده نمایید:

  1. بیرونی‌ترین حلقه را چرخانده تا شیء شماره ۳ را به آن وصل کنید (اشیای قابل تعامل را می‌توان با دکمه مثلث چرخاند).
  2. حلقه‌های بیرونی را در جهت عقربه‌های ساعت بگردانید و با زدن دکمه مثلث شیء را در نقطه ۴ قرار دهید.
  3. حلقه‌های بیرونی و میانی را چرخانده تا شیء شماره ۲ را برداشته و آن را به حلقه میانی وصل کنید.
  4. بیرونی‌ترین حلقه را به نقطه ۴ برده و شیء بزرگ را به آن وصل کنید.
  5. بیرونی‌ترین حلقه را در جهت مخالف چرخانده و شیء بزرگی که به آن وصل بود را در مکان شماره ۳ قرار دهید.
  6. بیرونی‌ترین حلقه و حلقه میانی را بچرخانید تا شیء متوسط را در نقطه شماره ۵ بگذارید.
  7. بیرونی‌ترین حلقه را بچرخانید تا روبروی نقطه ۳ قرار بگیرد و بار دیگر شیء بزرگ را به آن وصل کنید.
  8. بیرونی‌ترین حلقه را چرخانده و شیء بزرگ را در نقطه ۴ قرار دهید.
  9. تمام حلقه‌ها را چرخانده تا درونی‌ترین (کوچک‌ترین) حلقه را به شیء ۱ متصل کنید.
  10. بیرونی‌ترین حلقه را گردانده تا روبروی نقطه ۴ قرار بگیرد و بار دیگر شیء بزرگ را به آن وصل کنید.
  11. بیرونی‌ترین حلقه را خلاف عقربه‌های ساعت چرخانده و شیء بزرگ را درون نقطه ۳ بفرستید.
  12. حلقه‌های بیرونی و میانی را چرخانده تا آنکه شیء موجود در نقطه ۵ را به حلقه میانی وصل کنید.
  13. نهایتاً بیرونی‌ترین حلقه را به نقطه شماره ۳ برده و شیء بزرگ را دوباره به آن متصل کنید.
چگونه کنترلر پلی‌استیشن 5 را خاموش کنیم
خواندن

با انجام تمامی این مراحل شما می‌توانید سه عنصر مختلف را با حلقه‌ها ترکیب نمایید. حلقه‌ها را هماهنگ کرده تا تصویر یک اسب (پازل تکمیل شده در تصویر بالا مشخص است) به وجود آمده و به مکان باز شده بروید تا یادبود را بردارید.

یادبود ۶/۱۱

این یادبود در خرابه‌های محافظت شده در بخش شمالی نقشه واقع شده است. حواستان به تک تیرانداز و سایر مزدوران موجود در محیط بوده و با استفاده از گیاهان بلند از شناسایی شدن توسط آن‌ها خودداری نمایید.

پس از پاکسازی تمامی دشمنان، به کامیون نزدیک شده و جعبه قفل را باز کنید تا یادبود شماره ۶ و یک راز دیگر را بدست آورید.

یادبود ۷/۱۱

یادبود شماره ۷ در خرابه‌های بوده که نقشه سنگی (که در پاراگراف اول این بخش به آن پرداختیم) در آنجا قرار دارد. به نقشه سنگی بزرگ موجود در این مخروبه نگاه کنید، زیرا پس از آن یک اتاق فرعی باز شده که یادبود شماره ۷ در آن قرار دارد.

یادبود ۸/۱۱

این یادبود را می‌توان در مقر کوچکی در بخش مرکزی نقشه پیدا کرد. کار خود را با بالا رفتن از ساختمانی که یک آرواره بزرگ دارد آغاز کنید. خود را به انتهای تیرک رسانده و قلاب خود را به چاه وصل نمایید.

حالا از روی سقف بپرید!

شما نمی‌توانید به تنهایی این تخته سنگ را بلند کنید، هرچند خوشبختانه می‌توان با پریدن از روی تیرک، از وزن کلویی به نفع خود استفاده نمایید. تخته سنگ بلند شده و به شما اجازه دسترسی به اتاق مخفی و یادبود شماره ۸ را می‌دهد.

دقت کنید – پس از ورود به اتاق مخفی، گروهی از مزدوران در این خرابه پدیدار خواهند شد. شما می‌توانید با آن‌ها درگیر شده یا آنکه به سادگی از این محیط بگریزید.

یادبود ۹/۱۱

یادبود شماره ۹ در بخش شرقی نقشه پیدا خواهد شد. هدف شما خرابه‌های واقع در تصویر بالا هستند. پس از رسیدن به این مکان، به دنبال لبه‌ای بگردید تا از آن بالا رفته و به محیط داخلی خرابه وارد شوید.

با استفاده از یک سلاح گرم به اولین زنگ و سایر زنگ‌های موجود در حیاط شلیک کنید

زنگ بزرگی که در کنار دروازه قفل شده قرار دارد را بیابید، سپس با اسلحه خود به آن شلیک کنید تا صدایش در آید. از خرابه‌ها بیرون آمده و به زنگ‌های موجود در حیاط شلیک کنید. در صورتی که تمام زنگ‌ها را فعال کرده باشید، دروازه قفلی که درون خرابه وجود داشت باز شده و شما می‌توانید یادبود شماره ۹ را بدست آورید.

یادبود ۱۰/۱۱

یادبود شماره ۱۰ در بخش شرقی نقشه قرار دارد. از سنگ‌ها بالا رفته تا به معبد برسید و با چرخیدن به سمت راست و بالا رفتن از لبه‌ها، مسیر خود را ادامه دهید.

از برجی که در سمت چپ شما قرار دارد بالا بروید – یک شاخه قابل تعامل وجود داشته که با استفاده از آن می‌توانید تاب خورده و بر روی ستون واقع در سراشیبی بپرید – به هنگام پرش خود دقت نمایید زیرا در صورتی که اشتباه بپرید، به پایین این منطقه لیز خورده و باید تمام این مرحل را دوباره تکرار کنید. اگر پرش شما موفقیت آمیز بود، ستون‌ها را دنبال کرده و آخرین ستون را نیز نادیده بگیرید تا به غار نشان داده شده در تصویر بالا برسید.

یادبود ۱۱/۱۱

آخرین یادبود در مکان جنوبی نقشه، در نزدیکی قلعه Ganesha واقع شده است. شما باید از رودخانه پایین آمده یا از پلی که در کنار نقطه مرتفع مرکزی نقشه قرار دارد استفاده نمایید. هدف شما دسترسی به خرابه‌های نشان داده شده در تصویر بالا بوده که توسط نیروهای مزدور بسیار زیادی از آن مراقبت می‌شود. در این مکان با مخفی کاری پیش بروید زیرا یک مسلسل سنگین ثابت وجود داشته که در صورت دیده شدن شما، یکی از دشمنان از آن استفاده خواهد کرد. علاوه بر آن، گروه موجود در این منطقه توانایی درخواست دادن برای نیروهای پشتیبانی را نیز دارند (که البته شما می‌توانید با استفاده از مسلسل ذکر شده آن‌ها را از بین ببرید).

پس از پاکسازی این منطقه، به دنبال دیوار ضعیفی در کنار یک معبد گشته و با استفاده از نارنجک (می‌توانید در جعبه مهمات موجود در منطقه چندین نارنجک‌ پیدا کنید) آن را از بین برده و آخرین یادبود را بدست آورید.

نقشه سنگی و یاقوت ملکه

پس از یافتن تمامی یادبودها، به نقشه سنگی بازگشته و با مکانیزم موجود در این خرابه تعامل داشته باشید – یادبودها به درون نقشه سنگی منتقل شده، و قفسی که دارای یاقوت ملکه است پدیدار خواهد شد (تصویر بالا – شما با انجام اینکار تروفی Yas Queen را نیز باز می‌کنید). پس از آن شما همچنین به حیاط/مخفی‌گاهی که میمون‌ها در آن حضور دارند دسترسی پیدا خواهید نمود – حتماً این منطقه را بررسی کنید زیرا ۳ گنجینه مختلف در آن وجود دارد.

یاقوت ملکه هنگامی که شما به گنجینه‌ای نزدیک می‌شوید، صدایی از خود ساطع خواهد کرد. اگر به هر دلیلی شما نمی‌خواهید در طول بازی از راهنمایی این یاقوت استفاده کنید، توانایی آن را دارید تا این شیء باستانی را از درون تنظیمات غیر فعال نمایید.

۴. خارج شدن از گهات غربی

در این بخش به پیش نیازها برای ترک کردن گهات غربی خواهیم پرداخت. شما در مرحله چهارم عنوان Uncharted: Lost Legacy به منطقه گهات غربی خواهید رفت، و فعال نمودن راه خروج از این منطقه و ترک کردن آن مرحله پنجم این عنوان را آغاز خواهد نمود.

هدف اصلی شما در این منطقه، بازدید از سه قلعه مرکزی (Parashurama ،Shiva و Ganesha) بوده که هر کدام با یک معمای چرخشی که باید در آن نماد قلعه را درست کنید، به پایان می‌رسند. کامل کردن هر معما یک آبشار را در کنار دروازه Halebid فعال می‌کند. این دروازه در بخش شمال غربی نقشه قرار داشته و شما می‌توانید تصویری از آن را در بالا مشاهده کنید.

از مکانیزم چرخشی برای باز کردن دروازه استفاده نمایید

در صورتی که هر سه آبشار را فعال نموده‌اید، با استفاده از مکانیزم چرخشی موجود در این محل، دروازه Halebid را باز نموده و مرحله ۵ این عنوان را آغاز کنید (حواستان باشد که تمامی مأموریت‌های فرعی را کامل کرده باشید زیرا پس از رفتن به مرحله بعدی، در صورت بازگشت به این منطقه باید مأموریت‌های فرعی کامل نشده آن را دوباره از اول انجام دهید).

در اینجا به پایان بخش اول راهنمای بازی Uncharted: The Lost Legacy می‌رسیم. برای مطالعه بخش دوم این راهنما می‌توانید روی این لینک کلیک کند.

منبع
Game Pressure
برچسب ها
عضویت
اطلاع از
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
بستن
بستن