راهنمای بازی

راهنمای بازی Cyberpunk 2077 | نکاتی برای تازه‌واردان

نکاتی که هر تازه‌واردی باید آن‌ها را بداند

پس از مدت‌ها انتظار بازی Cyberpunk 2077 توسط «سی‌دی پروجکت رد» (CD Projekt Red) به بازار عرضه شد، عنوانی که شما را وادار می‌کند تا با غریزه‌ی خود مبارزه کنید؛ محتوای داستانی این بازی و سبک و سیاق آن بگونه‌ای است که به جرات می‌توان گفت در گذشته هرگز شاهد آن نبوده‌ایم، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا این راهنما را مخصوصاً برای افرادی آماده کنیم که قصد دارند این بازی را برای اولین بار اجرا کنند تا همچون ما، با سردرگمی در دنیای آن پیشروی نکنند.

در ادامه شاهد ۱۱ جزئیات قابل توجه از این بازی هیجان‌انگیز یا شاید هم منحصر بفرد خواهید بود که به شما کمک می‌کنند تا با نحوه‌ی اجرای آن آشنا شده و بیاموزید که:

  • چگونه قدم‌های خود را بردارید.
  • چگونه بهترین مکالمات را صورت دهید.
  • با کلاس‌ها و مهارت‌های مختلف بازی آشنا شوید.
  • چگونه یک «هدشات» (Headshot) موفقیت‌آمیز داشته باشید!
  • چگونه از پس ماموریت‌های فرعی بربیایید.
  • با نحوه‌ی پیدا کردن جعبه‌های لوت آشنا شوید.
  • و در نهایت بفهمید که چرا باید اهداف اختیاری را تا حد امکان پشت‌سر بگذارید.

راهنمای بازی Cyberpunk 2077: عجله‌ای در اجرای بازی نداشته باشید

بازی Cyberpunk 2077 یک عنوان در سبک اکشن نقش آفرینی است اما نه بصورت همزمان! منظورمان این است که یا باید محتوای نقش آفرینی این عنوان را جلو ببرید، یا محتوای اکشن آن را، ترکیبی از این دو سبک در این بازی وجود ندارد؛ در این عنوان ویدئویی یا باید به تحقیق، مسافرت به نقاط مختلف شهر، ایجاد روابط دوستی، نفوذ به نقاط مختلف، هک کردن و کاوش در شهر «نایت سیتی» (Night City) بپردازید یا آنکه صحنه‌های اکشنی که رقیب سرسختی برای فیلم‌های هالیوودی هستند را دنبال کنید. یادتان باشد که بازی Cyberpunk 2077 هیچگونه عجله‌ای برای پیشروی در داستان ندارد، پس شما هم هیچ عجله‌ای نداشته باشید.

آموزش خرید بازیکن در فیفا موبایل
خواندن

بازی Cyberpunk 2077

راهنمای بازی Cyberpunk 2077: کنجکاو باشید

این بازی را به عنوان فردی که توانایی بالایی در گفتگو دارد اجرا کنید و از هر فرصتی برای پرسیدن سوالات اختیاری (این سوالات به رنگ آبی مشخص می‌شوند.) استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد دنیای بازی بدست آورید؛ یادتان باشد که قرار است در این دنیا، ساعت‌های بسیاری را سپری کنید، پس چه بهتر که آگاهی زیادی در خصوص آن داشته باشید. دانش، بهترین پادزهر برای سردرگمی است و دنیای بازی Cyberpunk 2077 نیز سرشار از این سردرگمی‌ها و گیج‌کنندگی‌ها است، تنها دلیل آن هم این است که دنیای این بازی، تفاوت‌های بسیار زیادی با دنیای ما دارد.

راهنمای بازی Cyberpunk 2077: کلاس‌های بازی تفاوت خاصی با هم ندارند

کلاس‌های مختلف بازی Cyberpunk 2077

همچون هر بازی دیگری، در ابتدای این عنوان باید یکی از سه کلاس Nomad ،Streetkid و Corpo را انتخاب کنید، اما برخلاف سایر عناوین، این سه کلاس تنها داستان آغازین متفاوتی دارند و عملکرد آن‌ها همچون کلاس‌هایی که در سایر بازی‌های ویدئویی شاهد آن‌ها هستیم، نخواهد بود.

هر یک از سه کلاس گفته شده دارای ماموریت آغازین مربوط به خود هستند اما در تمامی آن‌ها، شخصیت اصلی بازی یک شخصیت واحد است و تغییری در ساختار آن ایجاد نمی‌شود؛ همانطور که گفته شده، تنها تفاوت این کلاس‌ها، نحوه‌ی روایت داستان ابتدایی بازی است که در هر کدام، اطلاعات مختلفی در مورد شخصیت اصلی بازی (که V نام دارد.) ارائه می‌شود.

پس از انتخاب هر یک از این کلاس‌ها، در مابقی قسمت‌های بازی تنها باید دست به کسب تجربه زده تا از طریق آن‌ها بتوانید شخصیت اصلی بازی را آنطور که دوست دارید ارتقاء دهید.

راهنمای بازی Elden Ring | بهترین کلاس برای شروع کدام است؟
خواندن

راهنمای بازی Cyberpunk 2077: امتیازات Attribute و Perk به شما امکان ارتقاء V را می‌دهند 

امتیازات Attribute و Perk به شما اجازه می‌دهند که توانایی‌های V را افزایش دهید و او را به مهارت‌های مختلفی مجهز کنید:

  • امتیازات Attribute: منجر به قدرتمندتر شدن V شده و وضعیت جسمی، عکس‌العمل‌ها، توانایی‌های تکنیکی، هوشیاری و خونسردی او را بهبود می‌دهند.
  • امتیازات Perk: پاداش‌های مهارتی را برای V به ارمغان خواهند آورد.

اگر قصد دارید که بازی خود را بصورت مخفی کاری اجرا کنید، می‌توانید امتیازات Attribute مربوط به خونسردی V را افزایش دهید تا بدین شکل، منجر به افزایش Crit Damages، «مقاومت» (Resistances) و «زمان تشخیص» (Detection Time) او شوید. اگر می‌خواهید بازی خود را بصورت مخفی‌ کاری مبتنی بر حرکات خاص اجرا کنید، امتیازات Perk خود را روی «اژدهای مخفی» (Hidden Dragon) متمرکز کنید؛ برای فعال کردن این قابلیت، یکی از دو مسیر زیر را دنبال کنید:

  • Cool > Stealth > Perk سپس توانایی «اجرای عملیات (بصورت غیر هوازی) نابودی اهداف ناآگاه» (perform non-lethal aerial takedowns on unaware targets) برای شما فعال خواهد شد.
  • Attribute > Skills > Perks سپس Cool > Stealth > Hidden dragon

دوست دارید هر دری که در این بازی می‌بینید را باز کنید؟ امتیازات شاخه‌ی جسمی (مقاومت) را افزایش دهید تا درها را بدون هیچ مشکلی باز کنید؛ یا آنکه توانایی‌های تکنیکی خود را افزایش دهید تا قفل تمام درها را بتوانید باز کنید.

دوست دارید بجای آنکه دشمنان خود را با یک سلاح در خیابان بکشید، بدن آن‌ها را هک کنید؟ امتیازات شاخه‌ی هوشیاری را افزایش دهید تا بدین شکل درصد ظرفیت Cyberdeck RAM شما افزایش یابد.

راهنمای بازی Back 4 Blood
خواندن

راهنمای بازی Cyberpunk 2077: امتیازات Attribute و Perk خود را تنها زمانی خرج کنید که در بازی تغییری ایجاد می‌کنند

بازی Cyberpunk 2077 از شما می‌خواهد در حالیکه هیچ چیزی از دنیای این عنوان نمی‌دانید، در مرحله‌ی ایجاد شخصیت اصلی بازی امتیارات قابل توجهی را خرج کنید! توجه داشته باشید در میان سوالاتی که در مرحله‌ی ایجاد شخصیت بازی از شما پرسیده می‌شوند، هیچ پاسخ اشتباهی وجود ندارد و نیازی نیست که جهت پیدا کردن پاسخ صحیح، دست به امتیازات ارزشمند خود بزنید و آن‌ها را خرج کنید؛ بنابراین هر پاسخی که دوست داشتید به سوالات بدهید و این را در نظر داشته باشید که تصمیمات ابتدایی شما، هیچگونه تاثیری رو استایل اجرای بازی شما نخواهند داشت.

بازی خود را اجرا کنید و به مرور زمان امتیازاتی را بدست آورید و این توصیه‌ی ما را همواره در نظر داشته باشید: تا زمانی که اطمینان حاصل نکرده‌اید که خرج کردن امتیازاتتان تاثیر قابل توجهی روی بازی ایجاد می‌کنند، از خرج کردن آن‌ها خودداری کنید.

امتیازات بازی Cyberpunk 2077

بطور مثال، ممکن است در این بازی مدت زمان زیادی را در یک گفتگو سپری کنید و ناگهان به دیالوگی برسید که برای انتخاب آن نیاز به خرج کردن مقدار مشخصی امتیاز Attribute دارید؛ همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در سمت راست دیالوگ روشن شده، آیکونی ایجاد شده است که حداقل امتیاز معین جهت انتخاب دیالوگ را نشان می‌دهد؛ آیکون ایجاد شده با شاخه‌ی «شخصیت» (Character) از امتیازات دسته‌ی Attribute مطابقت دارد و برای برطرف کردن مشکل در چنین مواردی، باید وارد منوی بازی شده و امتیازاتی را جهت افزایش شاخه‌ی مربوط به دیالوگ مورد نظر خرج کنید، این شاخه‌ها می‌توانند شامل «جسم» (Body)، «عکس‌العمل» (Reflexes)، «توانایی تکنیکی» (Technical Ability)، «هوشیاری» (Intelligence) و … باشند؛ پس از خرج کردن امتیاز در شاخه‌ی مرتبط، از منو خارج شده و به بازی برگردید، این بار مشاهده خواهید کرد که دیالوگ مورد نظر را می‌توانید بصورت رایگان انتخاب کنید.

راهنمای بازی Dauntless - نکاتی که باید در ابتدای بازی بدانید
خواندن

روش گفته شده در بالا، در باقی قسمت‌های بازی (بجز گفتگوها) نیز کاربرد دارد.

زمانی که با درب قفلی مواجه شدید، امتیازات Attribute خود را روی شاخه‌ی توانایی‌های تکنیکی خرج کنید تا به شما اجازه‌ی باز کردن درب‌ها را بدهد. اگر با ترمینال پیچیده‌ای روبرو شدید که قابلیت رد شدن از آن را نداشتید، مقداری امتیاز Perk در شاخه‌ی Almost In! خرج کنید که منجر به افزایش مدت زمان (به میزان ۲۰ درصد) باز کردن ترمینال می‌شود.

راهنمای بازی Cyberpunk 2077: هدشات نااُمید کننده

در هر بازیی، هدشات به معنی مرگ مطلق است اما در این بازی، هدشات تنها صدماتی را وارد می‌کند.

وضعیت هدشات بازی Cyberpunk 2077 بسیار گیج کننده است اما اگر بفهمید که این بازی صدمات وارد شده به بدن را چگونه محاسبه می‌کند، تفاوت عملکرد هدشات آن با سایر عناوین را درک خواهید کرد. برای بهبود عملکرد شلیک گلوله‌ها، سلاح‌های خود را اتقاء داده و همچنین امتیازات مربوط به میزان صدمات سلاح‌های خود را افزایش دهید تا شاهد بهبود عملکردشان باشید؛ توجه داشته باشید که هر دو عامل گفته شده (ارتقاء سلاح و افزایش امتیازات مربوط) را باید همزمان انجام دهید (نه آنکه صرفاً یکی را افزایش داده و دیگری را رها کنید.)، در غیر اینصورت تفاوت خاصی را مشاهده نخواهید کرد؛ باور کنید، در این بازی همه‌ی این عوامل به هم مرتبط هستند!

با صبوری، افزایش لول خود و همچنین ارتقاء سلاح‌ها، در نهایت موفق خواهید شد که به عملکرد رایج هدشات دسترسی پیدا کنید و اهداف خود را تنها با شلیک یک گلوله به سرشان نابود کنید. در این بازی محاسبات ریاضی زیادی وجود دارند که نحوه‌ی عملکرد هر گلوله را با دقت بررسی خواهند کرد.

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 6 - مراحل لیون (قسمت اول)
خواندن

راهنمای بازی Cyberpunk 2077: ماموریت‌های جانبی در هر کجای این بازی یافت می‌شوند، آن‌ها را مدیریت کنید

از همان اوایل بازی، شما تلفن‌ها و پیام‌هایی را از سوی افراد مختلف دریافت خواهید کرد که ماموریت‌های جانبیی را به شما محول خواهند کرد؛ نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که این ماموریت‌ها بصورت مستمر به شما داده می‌شوند، پس خود را خیلی نگران انجام دادن یا ندادن آن‌ها نکنید.

اگر فرصت نمی‌کنید که تمام ماموریت‌های جانبی را انجام دهید و با گذشت زمان، لیست مامویت‌های شما بسیار بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند و در بعضی موارد با حذف آن‌ها روبرو می‌شوید، خود را نگران آن‌ها نکنید؛ شما می‌توانید به راحتی از تمامی این ماموریت‌ها چشم‌پوشی کرده و به سراغ ماموریت اصلی خود بروید.

نکته‌ی قابل توجه در خصوص این بازی آن است که وقتی در نزدیکی شما یک ماموریت جانبی وجود داشته باشد، بازی بصورت خودکار به شما موقعیت این ماموریت را نشان می‌دهد و این امکان را برایتان فراهم خواهد کرد که وقتی در حال رسیدن به ماموریت اصلی خود هستید، سری هم به ماموریت فرعی زده و آن را انجام دهید.

نکته‌ای که در این بخش قصد گفتن آن را داشتیم، این است که برخلاف سایر بازی‌ها، ماموریت‌های جانبی در بازی Cyberpunk 2077 با محدودیت خاصی روبرو نیستند و چشم‌پوشی کردن از آن‌ها هیچ مشکلی را برای شما ایجاد نکرده و از سوی دیگر، ماموریت جانبی چیزی است که در این بازی بسیار پیدا می‌شود، پس توجه اصلی خود را روی ماموریت‌های اصلی بگذارید.

راهنمای بازی Cyberpunk 2077: دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است!!!

همواره رانندگی کردن در بازی‌های جهان باز احساس بسیار خوبی را به ما منتقل می‌کند اما اگر دوست ندارید همواره با پلیس شهر دست و پنجه نرم کرده و بدون ایجاد مشکلی، خود را به مقصدتان برسانید، به آهستگی رانندگی کنید.

راهنمای بازی Grim Soul: Dark Fantasy Adventure
خواندن

راهنمای بازی Cyberpunk 2077: ذخیره‌ی مستمر بازی

در هر زمان ممکن است که بر اثر اتفاقی مجبور شوید کارهایی را مجدداً تکرار کنید و این موضوع به مرور زمان خسته کننده می‌شود؛ مثلاً شاید پس از ۱۰ دقیقه رانندگی، خود را به محل مورد نظرتان برسانید اما بر اثر اتفاقی، شخصیت اصلی بازی کشته می‌شود و در نتیجه مجبور خواهید شد که آن مسیر را دوباره طی کنید، در چنین زمان‌هایی شاید حتی بازی را برای همیشه کنار بگذارید! برای پرهیز از چنین مواردی توصیه می‌کنیم که حتماً از قابلیت «ذخیره‌ی مستمر» (Quick Save) بازی Cyberpunk 2077 استفاده کنید؛ برای استفاده از قابلیت ذخیره‌ی مستمر، وارد منوی بازی شده، سپس کلید Triangle/Y/F5 را بفشارید و تمام، از این پس هر زمان که با مشکلی در بازی خود مواجه شدید، کافی است که تنها بازی را مجدداً بارگذاری نمایید.

راهنمای بازی Cyberpunk 2077: جهت پیدا کردن لوت‌ها، از قابلیت اسکن سریع استفاده کنید

هر زمان که وارد ساختمان، اتاق یا خیابان جدیدی شدید، با فشردن کلید L2/LB/Tab از قابلیت اسکن سریع استفاده تا به لوت‌های موجود در آن موقعیت دسترسی پیدا کنید؛ بطور مثال به تصاویر قبل و پس از اسکن زیر توجه کنید:

نتیجه‌ی اسکن موقعیت می‌تواند موارد مختلفی نظیر یک عکس یا متن بی‌فایده را به شما نشان دهد اما در اغلب موارد، نتیجه‌ی اسکن، جعبه یا آیتمی خواهد بود که درون آن مقداری لوت پنهان شده است و در صورت عدم استفاده از اسکن موقعیت، این امکان وجود دارد که آن جعبه را نادیده بگیرید.

راهنمای بازی Cyberpunk 2077: تکمیل اهداف اختیاری

قصد اسپویل نداریم اما اهداف اختیاری تاثیر قابل توجهی روی روند بازی دارند و نمی‌توان از قبل تاثیر آن‌ها را پیش‌بینی کرد؛ بطور مثال در یکی از مراحل ابتدایی بازی، از شما خواسته می‌شود که یا به ملاقات یکی از دوستان خود بروید یا آنکه از طریق یک مسیر انحرافی، به ملاقات کسی بروید که او را هرگز ندیده‌اید، هردوی این اهداف با ماموریت شما در ارتباط هستند؛ یکی از دو کار گفته شده را انجام دهید تا در پایان آن مرحله از بازی، شاهد تاثیرگذاری شخصیت‌های اعلام شده باشید.

راهنمای فنی بازی Microsoft Flight Simulator
خواندن

هیچیک از ما نمی‌دانیم که تکمیل یک هدف اختیاری چه تاثیری روی ماموریت و حتی داستان بازی دارد اما آن‌ها را با این تصور و اطمینان انجام دهید که روی داستان بازی شما تاثیرگذار خواهند بود. شاید مجبور شوید که جهت تکمیل یکی از اهداف، امتیارات یا پولی را خرج کنید اما اطمینان داشته باشید که در ادامه‌ی بازی، همان هدف تکمیل شده، مقدار پول اضافه‌ای را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

بازی Cyberpunk 2077 هم اکنون برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، گوگل استیدیا، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان در دسترس است و در سال ۲۰۲۱ نیز برای دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس وان سری‌ایکس و اس در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع
Polygon
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن