راهنمای بازی

راهنمای بازی FIFA 22 | چگونه در بازی فیفا ۲۲ دفاع کنیم؟

دفاع همه‌چیز است

چگونه در بازی فیفا ۲۲ دفاع کنیم؟ در بازی FIFA 22 وقتی روی درجات سختی بالا با هوش مصنوعی رقابت کنید یا در رقابتی آنلاین گیر حریفی حرفه‌ای بیفتید عملا آبکش می‌شوید! فنون تهاجمی بازی بسیار قدرتمند به نظر می‌رسند و به همین دلیل به‌راحتی می‌توان در این نسخه گل‌های زیادی به دست آورد. این یک شمشیر دولبه است؛ به این معنی است که شما گل‌های زیادی به ثمر خواهید رساند اما اگر در مقابل حریف سرسختی قرار بگیرید احتمالاً به همین تعداد گل خواهید خورد. در این راهنما قصد داریم نحوه دفاع موثر در بازی FIFA 22 را به شما آموزش دهیم.

چگونه در بازی فیفا ۲۲ دفاع کنیم؟

اول از همه اجازه دهید برخی از نکات واضح را از سر راه برداریم. برای اینکه در دفاع موثر باشید باید گزینه‌های مختلفی را که در اختیار دارید بشناسید پس ابتدا کنترل‌های بازی را به شما نشان می‌دهیم.

کنترل‌های دفاع در پلی‌استیشن و ایکس باکس

در زیر می‌توانید تمام کنترل‌های دفاعی فیفا ۲۲ روی پلی‌استیشن و ایکس باکس را پیدا کنید:

حرکت دفاعی کنترل‌های پلی‌استیشن کنترل‌های ایکس باکس
تغییر بازیکن L1 LB
سوییچ دستی بین بازیکنان R + Direction R + Direction
تکل و تنه زدن B
تکل سخت ◯ Press and Hold B Press and Hold
تکل سخت سریع R1 + ◯ RB + B
تکل کشویی X
تکل سخت در حالت VOLTA X
خالی کردن دفاع B
یارگیری L2 Tap LT Tap
گرفتن و نگه داشتن L2 Hold Down LT Hold Down
محدودسازی X Press and Hold A Press and Hold
محدودسازی با هم‌تیمی R1 Press and Hold RB Press and Hold
احاطه کردن حین دویدن L2 + R2 Hold Down LT + RT Hold Down
کشیدن و نگه داشتن حریف حین تعقیب ◯ Press and Hold B Press and Hold
سریع ایستادن بعد از تکل کشویی X
درگیری با محافظ حریف L2 + L Towards Shielding Dribbler LT + L Towards Shielding Dribbler
بیرون آمدن دروازه‌بان △ Press and Hold Y Press and Hold
مداخله ضربدری دروازه‌بان △ + △ Press and Hold Y + Y Press and Hold
راهنمای بازی Gears 5 - بخش Escape و فوت و فن‌های آن
خواندن

نکاتی برای دفاع در بازی FIFA 22

اکنون که کنترل‌ها را یاد گرفته‌اید باید بدانید دفاع در واقع تنها بدین معنی است که باید عقب بنشینید و منتظر رسیدن لحظه‌ای عالی برای اقدام باشید. در انجام این کار سه نکته کلیدی وجود دارد که به هر بازیکنی که به دنبال تقویت دفاع خود است توصیه می‌شوند.

چگونه در بازی فیفا ۲۲ دفاع کنیم؟

مدافعان را از موقعیت خود بیرون نکشید

این ممکن است بدیهی به نظر برسد اما انجام آن در گرماگرم لحظه‌ای که حریف شما در حال حمله است زیاد اتفاق می‌افتد. به زبان ساده نباید تا زمانی که کاملا مجبور به کنترل مدافعان خود هستید شروع به استفاده از آنان کنید. تمام مدافعان خود را بین مهاجمان و دروازه خود به‌عنوان آخرین خط دفاعی نگه دارید. در عوض از هافبک‌های خود برای ردیابی و به چالش کشیدن حریفان برای گرفتن توپ استفاده کنید.

اگر انتخاب کنید که یکی از مدافعان میانی خود را برای گرفتن توپ به جلو بفرستید، شکاف بزرگی پشت سر آن‌ها در خط دفاعی ایجاد می‌شود که به‌راحتی می‌تواند توسط یک مهاجم سریع حریف مورد سوی استفاده قرار گیرد. مدافعان خود را فقط در مواقعی حرکت دهید که کاملاً مجبور باشید.

وقتی نزدیک هستید از احاطه حریف استفاده کنید

وقتی توانستید یکی از بازیکنان مدافع خود را به اندازه کافی به حریف نزدیک کنید می‌توانید او را احاطه کنید. این نه تنها به بازیکن شما فرصت می‌دهد تا توپ حریف را بگیرد بلکه انجام هر کاری را برای وی دشوارتر می‌کند. این حرکت با فشار دادن و نگه داشتن L2 / LT انجام می‌شود. وقتی به نظر می‌رسد که مدافع شما مثل خرچنگ راه می‌رود و همیشه رو به توپ است یعنی که دارید به طور صحیح این فن را انجام می‌دهید.

راهنمای انتخاب بهترین مهاجمین FIFA 21
خواندن

تکل نزنید مگر مطمئن باشید توپ را به دست می‌آورید

به‌محض اینکه حریف از راه دور به محوطه شما نزدیک شد می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که یکی از مدافعان خود را با تکل کشویی یا ایستاده به سراغش بفرستید. این کار را نکنید زیرا ممکن است در موقعیت خطرناکی خطا کنید که می‌تواند مشکلات بیشتری را برای شما ایجاد کند. درعوض تنها زمانی از یکی از گزینه‌های تکل استفاده کنید که کاملا مطمئن هستید که توپ را می‌برید.

تکل‌های خطرناک نه تنها می‌تواند ضربات آزاد خطرناکی برای حریف به ارمغان بیاورد بلکه پویانمایی‌های تکل نیز کمی طول می‌کشند تا کامل شوند. اگرچه فقط یک ثانیه یا بیشتر این پویانمایی‌ها زمان می‌برند، اگر تکل خود را از دست بدهید یک مهاجم سریع می‌تواند از زمانی که بازیکن شما عقب می‌ماند استفاده کند تا از مدافع شما دور شده و خود را به دروازه‌بان برساند.

تاکتیک‌های سفارشی: در حین حمله عقب بمانید

تاکتیک‌های سفارشی به نظر ما کلید رقابت با بهترین بازیکنان در بازی FIFA 22 هستند. وقتی صحبت از دفاع در فیفا ۲۲ می‌شود یکی از تاکتیک‌های سفارشی کلیدی که می‌توانید استفاده کنید اصلاح دستورالعمل‌های مدافعانتان است.

به طور مشخص باید اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل‌های حمله‌ی دفاع چپ و راست شما بر روی گزینه «در حین حمله عقب ماندن» به جای «پیوستن به حمله» یا تنظیمات پیش‌فرض باشد. با این‌که پیوستن مدافعان کناری به حمله می‌تواند عرض بیشتری را برای حرکات تهاجمی شما فراهم کند این خطر وجود دارد که شما را به شدت در معرض یک ضد حمله قرار دهد.

راهنمای قدم به ‌قدم بازی Alcatraz: The Room Escape Game
خواندن

با تنظیم کردن مدافعان کناری خود برای عقب ماندن در هنگام حمله به طور پیش‌فرض، حین حمله تیم را از ضد حمله‌های رقیب محافظت خواهید کرد. داشتن بازیکنان آماده برای جلوگیری از ضد حمله، کلید دریافت گل‌های کمتر در بازی FIFA 22 است. به‌علاوه اگر می‌خواهید که مدافعان کناری‌تان در حمله شرکت کنند، حین بازی، با کلید D-pad به سادگی گزینه «حمله کاملا برگشتی» را فعال کنید.

منبع
www.twinfinite.net
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x