راهنمای بازی

راهنمای بازی Lies of P

آسان‌تر لندن تخیلی را کاوش کنید!

Lies of P اثری کامل و بسیار لذت بخش است. داستان این عنوان در شهری الهام گرفته شده از شهر لندن در انگلستان، به نام Krat روایت می‌شود. در شهر Krat شما وظیفه نابود کردن عروسک‌های مکانیکی به سبک بازی‌های FromSoftware را دارید. در بازی Lies of P شما با انواع مختلفی از مبارزات، جاخالی دادن‌ها و… روبرو می‌شوید. همچنین دلیل نام‌گذاری این عنوان به این دلیل است که شما در نقش پینوکیو وارد دنیای Lies of P می‌شوید. درسته، همان عروسک خیمه شب بازی در دنیای دیزنی را می‌گوییم.

در این راهنما، قصد داریم شما را با  ۹ موردی که باید در ساعات اولیه‌ی بازی Lies of P رعایت کنید، آشنا کنیم.

۸: مبارزات بازی حول محور دفاع کردن است

lies of p parry

Lies of P ممکن است از لحاظ ظاهری بیشترین شباهت را به بازی Bloodborne داشته باشد؛ اما در واقع این بازی در رابطه با دفاع کردن بیشترین شباهت را به بازی Sekiro: Shadow Die Twice دارد. در بازی شما می‌توانید از حملات دشمنان جاخالی بدهید مخصوصا هنگامی که به رنگ قرمز در می‌آیند و عملا ضرباتشان غیر‌قابل دفاع کردن می‌شود، به جاخالی دادن نیاز خواهید داشت. ولی بازی شما را بیشتر تشویق می‌کند که در این شرایط با سلاحتان از خود محافطت کنید. بعد از جلوگیری از ضربه دشمنان، حمله دوباره آن‌ها بسیار سریعتر صورت می‌گیرد. همپنین می‌توانید خیلی سریع از حالت حمله به حالت تدافعی بروید.

هنگامی که گارد گرفتید اگر از سمت دشمنان آسیبی به شما وارد شود درصد کمی از دمیج را (بسته به سلاح خود) دریافت می‌کنید و اثری به نام Guard Regain را دریافت می‌کنید. بازی بعد از دریافت Guard Regain این اجازه را به شما می‌دهد که با حمله به دشمنان و وارد کردن ضرباتی به آن‌ها، بخشی از سلامتی خود را که به تازگی از دست داده‌اید، دوباره بدست آورید. این سیستم یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های این بازی به شمار می‌رود.

راهنمای بازی Escape From Darkmoor Manor
خواندن

البته که می‌توانید همچنان بدون دفاع کردن و گارد گرفتن بازی را جلو ببرید، ولی به خاطر داشته باشید که اگر در زمان درستی جاخالی ندهید، تمام ضربه را دریافت می‌کنید و نمی توانید با حمله مجدد به دشمنان آن مقدار از دست رفته را دوباره بازیابی کنید.

۷: در بهترین زمان ممکن گارد بگیرید

How to Parry With Perfect Guard in Lies of P

اگر درست زمانی که توسط حمله دشمن مورد اصابت ضربه قرار می‌گیرید گارد بگیرید، شما یک گارد کامل (perfect guard) گرفته‌اید.

اگر perfect guard بگیرید، هیچ آسیبی نمی‌بینید و نه تنها از خط سلامتی شما ذره‌ای کم نمی‌شود بلکه حتی پتانسیل به اصطلاح staggered کردن دشمن را نیز بدست می‌آورید. در بعضی موارد هم با انجام این کار می‌توانید سلاح دشمنتان را بشکنید. پس از این که به مقدار کافی به صورت کامل ضربات دشمن را بلاک کردید (این مقدار به دشمنان بستگی دارد) نوار سلامتی دشمن به رنگ سفید در می‌آید. اگر بتوانید به دشمن ضربه سنگینی وارد کنید، دشمن را staggered می‌کنید. او به روی زمین می‌افتد و شما فرصت این را دارید که به دشمن خود ضربات مهلکی را وارد کنید.

این روش، یکی از بهترین راه‌ها برای کشتن و از شکست دادن باس فایت‌ها و دشمنان بزرگ و قوی است. بنابراین به الگو حمله دشمنان بسیار دقت کنید تا بتوانید در بهترین زمان ممکن حملات آن‌ها را بلاک کنید.

۶: از مصرف کردن Pulse Cell‌های خود نهراسید

lies of p pulse cells

Pulse Cell‌ها در بازی Lies of P آیتمی برای پر کردن نوار سلامتی می‌باشد. در ابتدا شما یک Pulse Cell دارید؛ولی با گذشت زمان و پیشروی در بازی به مقدار بیشتری از این آیتم دسترسی پیدا می‌کنید. این آیتم با هر بار استراحت در Stargazer ها پر می‌شوند. ولی این تنها راه برای پر کردن Pulse Cell ها نیست.

راهنمای بازی NBA 2K21 | بهترین بیلدها برای بخش My Player
خواندن

هنگامی که تمام Pulse Cell‌هایی را که داشتید مصرف کردید، هر ضربه‌ای که به دشمنان خود وارد می‌کنید باعث می‌شود به آرامی نوار Pulse Cell پر شود. پس از پر شدن کامل این نوار شما یک Pulse Cell دریافت می‌کنید. شما نمی توانید بعد از گرفتن یک Pulse Cell با ادامه دادن به وارد کردن ضربه به دشمنان، Pulse Cell‌های بعدی خود را نیز پر کنید. در صورتی این امر امکان پذیر است که Pulse Cell خود را مصرف کنید و مقدار آن را دوباره به صفر برسانید. می‌توانید این کار را بار‌ها و بار‌ها تکرار کنید.

این بدین معناست که هنگامی که Pulse Cell‌‌های خود را تمام کردید محکوم به مرگ نیستید. در عوض، شما فقط باید دقت خود‌را بالا ببرید و ضربات خود را محتاطانه‌تر وارد کنید تا بتوانید دوباره Pulse Cell خود را شارژ کنید.

۵: برای برداشتن Ergo‌های خود عجله کنید

واحد پول در بازی Lies of P آیتمی در بازی به نام Ergo می‌باشد. در بازی شما با کشتن دشمنان و گشت‌و‌گذار در محیط بازی موفق به کسب Ergo می‌شوید. از Ergo می‌توانید برای آپگرید کردن اسلحه‌ها، لول آپ کردن و…. استفاده کنید. هنگامی که در بازی می‌میرید همانند تمام بازی‌های هم‌سبک خود، Ergo‌هایی را که همراه خود داشتید در محلی که مردید می‌افتد و شما باید برای برداشتن دوباره‌ی Ergo‌های خود باید به محلی که مردید برگردید. مکانیزم جالبی در بازی وجود دارد که به این صورت عمل می‌کند که هنگامی که می‌خواهید برگردید و Ergo‌های از دست‌ رفته خود را احیا کنید، اگر در مسیر مورد اصابت حملات دشمنان قرار بگیرید از مقدار Ergo‌هایی که قصد برداشتنشان را داشتید کاسته می‌شود.

راهنمای قدم به قدم بازی Nobodies
خواندن

با این حال، اگر مورد اصابت ضربات مختلف قرار گرفتید و Ergo‌های خود را از دست دادید، می‌توانید با کشتن دشمنان مقداری از آن‌ها را برگردانید. خوشبختانه هر Ergo‌ ای را که هنگام مبارزه با باس‌ها از دست می‌دهید، قبل از محوطه‌ی ورود به باس‌فایت قابل برداشتن است.

۴: سلاح خود را تیز نگه دارید

lies of p weapon repair

هنگامی که از سلاح خود برای دفاع کردن و حمله کردن استفاده می‌کنید، به تدریج دوام خود را از دست می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از آیتم Grinder که اول بازی بدست می‌آورید، دوام سلاح خود را بازیابی کنید و سلاح خود را تیز کنید. بعد از گذشتن چند ثانیه حتی در میانه‌ی مبارزه‌ای سهمگین، با استفاده از آیتم Grinder می‌توانبد اسقامت سلاحتان را بازیابی کنید. این یکی از مکانیک‌هایی است که هرگز آن را تا زمانی که سلاحتان شکسته شود درک نخواهید کرد. اگر دوام سلاحتان به صفر برسد، سلاحتان شکسته می‌شود و نسبت به حالت عادی میتوانید آسیب خیلی کمتری را به دشمنان وارد کنید.

اگر سلاحتان دچار شکستگی شود، تا زمانی که به یک Stargazer بر نگردید و در آن استراحت نکنید، سلاحتان به حالت قبل بر نمی‌گردد. شما بدون نیاز به بازیابی استقامت سلاحتان می‌توانید اکثر دشمنان بازی را شکست دهید؛ ولی در بعضی از باس‌فایت‌های طولانی و یا هنگامی که دچار مسمومیت می‌شوید، خط استقامت سلاح شما به سرعت افت می‌کند و باید هرچه سریعتر برای بازیابی آن اقدام کنید.

۳: در هنگام مبارزه با باس‌ها صبور باشید

lies of p boss list all bosses

باس فایت‌ها در بازی Lies of P می‌توانند بسیار سخت باشند.به خصوص وقتی که سعی می‌کنید مانند بازی‌های FromSoftware  با جاخالی دادن از باس دور شوید. اما همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، این بازی بیشتر بر پایه‌ی گارد گرفتن است تا جاخالی دادن. برای شکست دادن باس‌ فایت‌هایی مانند Watchman Scrapped و یا Fallen ANDREUS شما واقعا نیز دارید که نوع حملاتشان را آنالیز کنید.

راهنمای بازی Rainbow Six: Extraction
خواندن

برای ضربه زدن به باس‌ها نباید عجله کنید. ابتدا از منطقه خطرناکی که احتمال می‌دهید که در آنجا باس بتواند به شما آسیب برساند خارج شوید، سپس حرکات آن‌ها‌ را زیر نطر بگیرید و هنگامی که احساس کردید برای مبارزه با باس آماده هستید به آرامی به منطقه خطر برگردید و به مبارزه با باس بپردازید. در هنگام مبارزه با باس تلاش کنید که در بهترین زمان ممکن گارد بگیرید تا گارد گرفتنتان تبدیل به یک perfect guard بشود.

اینگونه می‌توانید باس‌ها را به راحتی شکست دهید و با مهارت کافی از سد باس‌ها رد شوید. نه این که فقط امیدوار باشید که بتوانید باس‌ها را شکست دهید.

۲: از فروشندگان سلاح‌های مختلفی تهیه کنید

dd22b 16949892414078 1920 11zon

در اول بازی به شما اجازه انتخاب بین سه اسلحه مختلف داده می‌شود. این سلاح به شما به صورت رایگان داده می‌شود؛اما با کمی پیشروی در روند بازی و رسیدن به اولین فروشنده در بازی، می‌توانید دو سلاح دیگر را از فروشنده خریداری کنید. هر اسلحه و دسته‌ی آن دارای قابلیت‌های متفاوتی هستند و شما با خرج کردن Fable می‌توانید از قابلیت‌هایی که برای هر اسلحه و دسته آن متفاوت است استفاده کنید. این قابلیت‌ها می‌تواند به صورت‌ یک ضربه قدرتمند و یا اضافه کردن المنت‌های مختلف و…. ظاهر شوند.

با پیشروی در بازی، قابلیت ترکیب سلاح‌های مختلف را پیدا می‌کنید. با توجه به این که هر سلاح Fable Attack متفاوتی دارد، می‌توانید سلاحی بسازید که از نظر شما بیشترین کارایی را دارد. البته که سلاح‌هایی در بازی وجود دارند که قابلیت شخصی سازی ندارند؛ ولی نگران نباشید این گونه سلاح‌ها به اندازه کافی قدرتمند و کارآمد هستند.

راهنمای استفاده از کنترلرهای پلی‌استیشن و اکس‌باکس بر روی دستگاه‌های اپل
خواندن

۱: از دسته‌ی سلاح برای تعیین اندازه آن استفاده کنید

Lies of P Weapons 09 06 23

درواقع دسته اسلحه شما، تعیین کننده نوع سلاحتان می‌باشد. برای مثال اگر می‌خواهید بیلد strenght داشته باشید ولی به استفاده کردن از سلاح‌های سنگین عادت ندارید، می‌توانید یک تیغه سریع را به یک دسته مناسب برای بیلد strenght متصل کنید این سیستم واقعا پیچیده و جذاب است. در واقع سیستم بازی به شما این امکان را می‌دهد که سلاح کاملی بسازید که با سبک بازی شما مطابقت کامل داشته باشد. حتی با پیشرفت در بازی می‌توانید دسته سلاح‌های خود را همانند تیغه‌ها در هتل کرات ارتقا دهید.

 

منبع
polygon
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x