راهنمای بازی

راهنمای بازی Dying Light 2 | نکاتی برای تازه‌واردین

زندگی در آخرالزمان هم قلق‌های خاص خودش را دارد!

عنوان Dying Light 2 به لطف سیستم منحصر به‌ فرد پارکور و ‌شخصی‌سازی جالب خود، در حال حاضر یکی از برترین عناوین زامبی محور اول شخص به‌شمار می‌رود. همانطور که می‌دانید، در این بازی شما در نقش شخصی به نام Aiden Caldwell قرار خواهید گرفت که برای پیدا کردن خواهرش که سال‌ها پیش او را گم کرده است، وارد شهری که بازی در آن جریان خواهد داشت می‌شوید. شهری که زنده ماندن در آن کار هرکسی نیست و اگر احتیاط نکنید، یا تبدیل به یکی دیگر از آن موجودات خون‌خواری خواهید شد که شهر را فرا گرفته‌اند، یا توسط راهزن‌ها کشته می‌شوید. با راهنمای بازی Dying Light 2 همراه پیکسل آرتس باشید.

در ادامه شاهد چند نکته‌ی مهم از جمله بهترین Skill‌ها و برترین مکان‌های لوت خواهید بود که به شما آموزش می‌دهند که چگونه در این شهر بی رحم زنده بمانید. شما همچنین می‌توانید بررسی این بازی به قلم سینا فراهانی را از اینجا مطالعه کنید

راهنمای بازی Dying Light 2

Skill‌ها ناجی جان‌ شما هستند | راهنمای بازی Dying Light 2

مسلما هر امتیازی که در شاخه‌های مبارزه و پارکور خرج کنید قرار است به سود شما باشد، اما داشتن چند Skill به‌خصوص به شما کمک خواهند کرد که حتی از سخت ترین شرایط بدون هیچ‌گونه آسیبی زنده بیرون بیایید. از Skill‌های قابل توجه در شاخه‌ی مبارزه می‌توان به Airkick اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد تا با یک لگد، مثل رعد روی سر دشمنان فرود بیایید، Head Stomp که باعث می‌شود سر دشمنانی را که روی زمین افتاده‌اند را مثل هندوانه له کنید. و به‌وسیله‌ی مهم‌ترین آن‌ها یعنی Dropkick خواهید توانست قوی‌ترین دشمنان بازی را از پای درآورید. همچنین Skill‌های مهم در شاخه‌ی پارکور Active Landing و Tic Tac هستند که به ترتیب به لطف آن‌ها می‌توانید از پرش از ارتفاعات بلندتر زنده بمانید و از دیوار‌هایی که در حالت عادی قادر به پرش از آن‌ها نیستید به راحتی عبور کنید.

راهنمای بازی Remnant: From the Ashes - نکات و ترفندها
خواندن

راهنمای بازی Dying Light 2

به سطوح مورد نیاز مناطق توجه کنید! | راهنمای بازی Dying Light 2

بازی Dying Light 2 شما را به گشت و گذار در یک دنیای جذاب و تقریبا عظیم (البته برای یک پارکور کار) دعوت می‌کند، اما همانند عناوین جهان باز RPG دیگر، مناطق مختلف نقشه با سطوح مختلف دسته بندی شده‌اند. بنابراین دفعه‌ی بعدی که خواستید به منطقه‌ی دلخواه‌تان بروید تا پشت بام‌ها را فتح کنید، ابتدا نگاهی به سطح مورد نیاز آن بیندازید تا توسط دشمنان غافلگیر و One-Shot نشوید!

راهنمای بازی Dying Light 2

از آمپول‌های Inhibitor به هیچ وجه دریغ نکنید | راهنمای بازی Dying Light 2

این آمپول‌ها با اختلاف از مهم‌ترین چیزهایی هستند که شما باید در Dying Light 2 به آن توجه کنید. با جمع آوری ۳ عدد از آن‌ها شما قادر خواهید بود تا مقدار سلامتی یا انرژی کاراکتر خود را ارتقا دهید و در کنار آن، Skill‌های جدید برای خود باز کنید.

همچنین کاراکتر شما یعنی Aiden یک کلید مخصوص را همراه خود دارد که به هنگام نزدیک شدن به یکی از این آمپول‌ها به شما اطلاعی می‌دهد و فاصله‌ی میان شما و آمپول را مشخص می‌کند. البته از آنجایی که پارکور بیشترین نقش را در Dying Light 2 دارد و با وجود انرژی کمی که کاراکتر شما در ابتدای بازی دارد، پیشنهاد می‌شود ابتدا به ارتقای انرژی Aiden بپردازید.

راهنمای بازی Dying Light 2

هر آنچه از آن توست، از آن من است! | راهنمای بازی Dying Light 2

اگر بازی را روی پایین‌ترین درجه‌ی سختی بازی نمی‌کنید باید تا الان متوجه شده باشید که آیتم‌های مورد نیاز برای ساخت و ساز و ارتقای سلاح‌ها و تجهیزات در بازی به سختی به ‌دست می‌آیند، پس تمامی صندوق‌ها، دشمنان، کیف‌ها و مخصوصا گیاهان روی پشت‌بام‌ها را لوت کنید تا دیگر برای آتش زدن زامبی‌ها با کوکتل مولوتوف یا تبدیل کردن سلاح‌تان به یک باربیکیوی خانوادگی کمبود وسایل نداشته باشید!

راهنمای بازی The Outer Worlds - نکاتی برای پول در آوردن
خواندن

راهنمای بازی Dying Light 2

حتما سری به محموله‌های نظامی و قرنطینه‌ها بزنید | راهنمای بازی Dying Light 2

بهترین مکان برای یافتن برترین لوت در بازی Dying Light 2، محموله‌های نظامی و مکان‌های قرنطینه شده هستند. محموله‌های نظامی معمولا توسط یک گله زامبی محافظت می‌شوند، اما در میان آن‌ها چندین کپسول گاز وجود دارد که می‌توانید با منفجر کردنشان، به  راحتی این گله را از بین ببرید و به لوت‌هایی که در آمبولانس‌ها، ماشین‌های زره‌دار و تانک‌ها وجود دارد دست بیابید و آن‌ها را با قیمت‌های خوبی بفروشید. اما به یاد داشته باشید که همیشه در روز به سراغ آن‌ها بروید؛ زیرا رفتن به فضا‌های باز، آن هم به صورت شبانه اصلا ایده‌ی خوبی نیست.

همچنین قرنطینه‌ها به دلیل داشتن بسیاری صندوق مخصوص و همچنین ۴ عدد آمپول Inhibitor، گزینه‌ی خوبی برای لوت محسوب می‌شوند چون در این مناطق سلاح‌های سطح بالا، لباس‌ها و مواد اولیه به وفور یافت می‌شوند. البته قابل ذکر است که برعکس محموله‌های نظامی، معقول است در شب به سراغ قرنطینه‌ها بروید، چون در شب‌ها اکثریت زامبی‌هایی که در این قرنطینه‌ها از نور خورشید پناه گرفته‌اند به خیابان‌ها می‌روند و شما می‌توانید با خیال راحت به لوت کردن بپردازید.

راهنمای بازی Dying Light 2

خانه‌های امن را در اسرع وقت باز کنید | راهنمای بازی Dying Light 2

اگر از آن دسته‌ بازیکنانی هستید که شب‌ها به مناطق مختلف می‌روید، مطمئنا شاهد زامبی‌های Howler شده‌اید. این زامبی‌ها به محض دیدن شما شروع به جیغ کشیدن می‌کنند و باعث می‌شوند تا سر و کله‌ی انواع زامبی‌ها پیدا شود و به دنبال شما بیافتند و تا شما را نخورند بی‌خیال نشوند. در چنین مواقعی شما دو راه خواهید داشت؛ یا اینکه شجاعت به خرج دهید و زامبی‌ها را سلاخی کنید که البته باید سلاح عزیزتان را فدای‌ آن‌ها کنید، یا اینکه به نزدیک ترین خانه‌ی امن بروید تا زامبی‌ها به‌خاطر نور‌های فرابنفش اطراف خانه‌های امن بالاخره دست از سر شما بردارند. همچنین بازکردن این خانه‌ها آنچنان هم کار سختی نیست و فقط باید یک موتور برق کوچک را راه بیندازید. پس از آن‌ها دریغ نکنید چون ممکن است شما را از مرگ حتمی نجات دهند.

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 6 - مراحل ایدا (قسمت ششم)
خواندن

راهنمای بازی Dying Light 2

سلاح‌های مناسب را برای هر نبرد انتخاب کنید | راهنمای بازی Dying Light 2

همانطور که می‌دانید، بازی Dying Light 2 میزبان تعداد زیادی از انواع سلاح‌های سرد است. اما به قول یک ضرب المثل قدیمی در Dying Light 2، “هر کاتانا جایی و هر پتک مکانی دارد”. این یعنی هرکدام از سلاح‌های بازی استفاده‌ی خاص خود را دارند و شما می‌توانید برای استفاده از تمام پتانسیل این سلاح‌ها، آن‌ها در زمینه‌ی مخصوص خودشان استفاده کنید.

برای مثال سلاح‌های تیز و بُرنده مثل شمشیر‌ها و قمه‌ها قدرت خود را در از پای درآوردن زامبی‌ها و قطع کردن دست و پای‌شان نشان می‌دهند و سلاح‌های سنگین مانند چوب بیسبال یا انواع پتک و چکش بیشتر در کشتن دشمنان انسان و زره پوش تبحر دارند. همچنین این موضوع در مورد ارتقا‌ دادن آن‌ها نیز صدق می‌کند؛ مثلا سلاح‌هایی که از ماژول آتش بر روی آنها استفاده شده روی زامبی‌ها بیشترین تاثیر را دارند و سلاح‌های ارتقا داده شده با ماژول برق هم روی انسان‌ها بیشترین قدرت را دارند.

راهنمای بازی Dying Light 2

مراحل فرعی را اولویت قرار دهید | راهنمای بازی Dying Light 2

یکی از بهترین چیز‌ها در مورد Dying Light 2، مراحل فرعی جذاب آن است که با انجام دادن آن‌ها می‌توانید به سلاح‌های قدرتمند دست پیدا کنید و همچنین مقدار زیادی تجربه برای ارتقای Aiden کسب کنید. جدا از این موضوع، بعضی از مراحل فرعی ممکن است بسته به انتخاب‌های شما در طول مراحل اصلی از بین بروند. بنابراین سعی کنید آن‌ها را به محض قبول کردن، انجام دهید.

راهنمای بازی Dying Light 2

لباس‌ها را با توجه به سبک بازی خود انتخاب کنید | راهنمای بازی Dying Light 2

همانند سلاح‌ها، تعداد زیادی از لباس‌های مختلف در Dying Light 2 وجود دارند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و مختص سبک بازی‌های مختلف هستند. همچنین شما باید برای بهره بردن از ویژگی مهم هر نوع لباس، یک ست کامل از آن را بپوشید. در حال حاضر لباس‌ها ۴ نوع سبک بازی را پیشنهاد می‌دهند که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید:

  • Medic: این نوع لباس بیشتر روی تقویت وسایل کمک‌های اولیه و حرکات پارکور تمرکز دارد.
  • Ranger: این نوع از لباس‌ها باعث افزایش میزان قدرت سلاح‌های از راه دور می‌شود.
  • Tank: همانطور که از اسم این نوع لباس مشخص است، باعث کاهش میزان خسارت ضربات وارده از سوی دشمنان بر شما می‌شود و قدرت شما را در استفاده از سلاح‌های سنگین افزایش می‌دهد.
  • Brawler: این نوع هم بیشتر بر روی مبارزات تن به تن با استفاده از سلاح‌های سبک تمرکز دارد و قدرت شما را با سلاح‌های سبک و تک دستی افزایش می‌دهد.
راهنمای انتخاب بهترین هافبک‌های FIFA 21
خواندن

قابل ذکر است که لباس‌ها هم همانند سلاح‌ها درجه‌ی کمیابی خودشان را دارند و طبیعتا هرچقدر کمیاب‌تر باشند، تاثیر بهتری روی کاراکتر شما خواهند داشت. شما می‌توانید بهترین لباس‌ها را در مناطق قرنطینه و محموله‌های نظامی یافت کنید.

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x