مطالب اختصاصیمنتخب سردبیر

مورد انتظار‌ترین بازی‌های استراتژیک سال ۲۰۲۲

استراتژی همه‌چیز است!

بازی‌های استراتژیک شاید بخش بزرگی از خاطرات ما را تشکیل می‌دهند، بازی‌های محبوبی چون جنگ‌های صلیبی، وارکرفت، جنرالز و بسیاری بازی دیگر موفق شدند بخش بزرگی از خاطرات کودکی و نوجوانی ما را تشکیل دهند. سری‌های قدیمی بسیاری هستند که شاید این روزها از طرف ناشرهای بزرگ بازی‌سازی با کم لطفی مواجه شده‌اند و دیگر ادامه پیدا نکرده‌اند. با پیشرفت صنعت بازی‌ سازی، سبک بازی‌های استراتژیک روز به روز ضعیف‌تر شد و دیگر از سوی ناشران بزرگ حمایت نشد. تا سال‌ها، ما بیشتر شاهد بازی‌های استراتژیک در سبک‌های مختلف از طرف استودیو‌های ایندی بودیم و در سال شاید یک یا دو بازی استراتژیک از طرف ناشران بزرگ دریافت می‌کردیم.

اما در اواخر سال ۲۰۲۱ همه چیز تغییر کرد، به جرعت می‌توان گفت که انتشار و موفقیت بازی Age Of Empires 4 در سال ۲۰۲۱ نقطه عطفی در تاریخ بازی‌های استراتژیک بود، چرا که باری دیگر به ناشران بزرگ بازی‌ سازی ثابت شد که بازی‌های استراتژیک هنوز می‌توانند جذاب و سودمند باشند. سال ۲۰۲۲ سال بازی‌های استراتژیک است و بسیاری از طرفداران این سبک انتظار چنین روزی را می‌کشیدند. امروز در این مقاله از وب سایت پیکسل آرتس، می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به چند عنوان مورد انتظار سال ۲۰۲۲ که می‌توانند موفقیت‌های بسیاری برای این سبک کسب کنند.

بازی Total War: Warhammer III

capsule 616x353 22

فرنچایز Total War یکی از فرنچایزهای قدیمی و بلند است که بیش از دو دهه از اولین‌ بازی آن می‌گذرد و بازی‌های مختلفی در دوره‌های مختلف چون شوگون ژاپن فئودالی، روم باستان، جنگ‌های ناپلئون و دیگر دوران دارد. سازندگان این فرنچایز در سال ۲۰۱۶ تصمیم بزرگ گرفتند و اولین بازی از سه گانه Total War: Warhammer را منتشر کردند که فرنچایز را از بازی‌های تاریخی به فانتزی منحرف کرد. این اتفاق برای بسیاری از طرفداران چندان رضایت بخش نبود، اما با وجود این موضوع، سری وارهمر به یکی از موفق‌ترین بازی‌های این فرنچایز تبدیل شد.

چرا گیمینگ در ایران به "آدم بده" ماجرا تبدیل شده است؟
خواندن

اکنون این سه گانه با Total War: Warhammer 3 به اتمام می‌رسد و بر اساس وعده‌های سازنده، نقشه کمپین نسخه سوم بازی دو برابر بزرگتر از نقشه نسخه دوم این بازی خواهد بود. تمدن‌های جدید، نقشه بزرگ و هر چیز دیگری که از نسخه پایانی این سه گانه انتظار می‌رود در این نسخه وجود دارد و به نظر می‌رسد که می‌تواند به خوبی رضایت طرفداران را به همراه داشته باشد.

بازی Company of Heroes 3

capsule 616x353 21

سری بازی‌های Company of Heroes یکی از پرطرفدارترین و خوش ساخت‌ترین در میان بازی‌های استراتژیک است که کمتر کسی از تجربه آن غافل شده است. بازی Company of Heroes 1 اولین بار در سال ۲۰۰۶ منتشر و افتخار‌ات بسیاری کسب کرد، به دنبال آن در سال ۲۰۱۳ نسخه دوم آن منتشر شد. سرانجام بعد از گذشت ۹ سال، استودیو Relic اعلام کرد که Company of Heroes 3 را در سال ۲۰۲۲ میلادی با کلی ویژگی جدید منتشر خواهد کرد.

بازی Company of Heroes 3 هم درست مانند دو عنوان پیشین خود در جنگ جهانی دوم دنبال می‌شود با این تفاوت که داستان بازی در جبهه آفریقا و ایتالیا قرار دارد. اتمسفر بازی کماکان مانند دو نسخه پیشین است اما سازندگان ویژگی‌های جدیدی اضافه کردند که بازی را پیش از هر زمان دیگری واقع‌گرایانه‌تر کرده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان، به اضافه شدن ارتفاع به عنوان یک عامل مهم در درگیری، تخریب‌پذیری بیشتر و طراحی با جزئیات نیروها اشاره کرد.

بر اساس گفته‌های سازنده، بازی در ابتدا تنها دارای سه کشور آلمان، بریتانیا و آمریکا خواهد بود و به محتوای جدید به تدریج به بازی اضافه خواهد شد. همچنین این بازی دارای کمپینی مشابه با سری بازی‌های Total War خواهد بود.

چگونه Watch Dogs و Orwell نمایی واقعی از دنیای مجازی را نمایش دادند؟
خواندن

بازی Victoria 3

capsule 616x353 20

اگر از علاقه‌مندان به مدیریت کشور و اقتصاد هستید قطعا با بازی‌های استودیو Paradox Interactive آشنایی دارید. این استودیو خالق سری بازی‌هایی چون Hearts of Iron IV و Crusader Kings III است که با سبک خاص و جذاب خود، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است و بازی‌های این استودیو در کشور خودمان ایران، طرفدارهای بسیاری دارد. استودیو پارادوکس بعد از ۱۲ سال تصمیم گرفت که به درخواست مخاطبان خود گوش کند و توسعه نسخه سوم سری Victoria را آغاز کند.

بازی Victoria 3 قرار است از دیگر عناوین این استودیو متفاوت‌تر باشد و بیشتر به جنبه‌های اقتصادی و سیاسی در حکمرانی بر یک کشور بپردازد. این بازی در سال‌های ۱۸۳۶ تا ۱۹۳۶ میلادی دنبال می‌شود و در طول این ۱۰۰ سال باید تجارت، سیاست، احزاب، صنعت، فرهنگ، منابع و موارد دیگر مرتبط به کشور را مدیریت کنید و به قدرت اول در جهان تبدیل شوید.

بازی Frostpunk 2

capsule 616x353 19

استودیو ۱۱ Bit Studio اعلام کرده است که نسخه دوم بازی خوش ساخت و محبوب Frostpunk در تاریخ نامعلومی در سال ۲۰۲۲ منتشر می‌شود. در این بازی درست مانند نسخه اول، مدیریت یک شهر آخرالزمانی را در اختیار دارید. جهان به دنبال زمستان و سرمایی بی‌انتها در برف و سرما پوشیده شده و شما وظیفه دارید که بازماندگان را پیدا کنید، زنده بمانید و پیشرفت کنید تا بتوانید به زندگی ادامه دهید.

اما مبارزه با سرما تنها مشکل شما نیست، کنترل منابع، جمعیت، مقابله با راهزنان و دیگر مشکلات از جمله مواردی است که باید با آن روبه‌رو شوید. بازی Frostpunk 2 قصد دارد که چالش‌ها و گزینه‌های بیشتری در زمینه مدیریت شهر نسبت به نسخه پیشین بدهد و بیشتر از هر زمان دیگری شما را با انقلاب صنعتی، کمونیست و کلی مورد جدید به چالش بکشد.

10 نکته از نسخه رایانه‌های شخصی Red Dead Redemption 2 که باید بدانید
خواندن

بازی The Settlers

image 40

در سال ۲۰۰۱، یوبی‌سافت تصمیم گرفت که استودیو Blue Byte، خالق دو فرانچایز محبوب Anno و Settlers را خریداری کند و از آن زمان تاکنون، این استودیو تمام تمرکز خود را روی این دو فرانچایز گذاشته است. اکنون بعد از گذشت ۱۲ سال، این سری محبوب مجدد با کلی ویژگی جدید بازسازی شده است.

در حال حاضر، این بازی همچنان در حال توسعه است و بعد از سال‌ها تاخیر خوردن، به نظر می‌رسد که امسال سالی است که شاهد عرضه این عنوان خواهیم بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این بازی در ابتدا دارای سه فکشن خواهد بود و نیروها، ساختمان‌ها، فناوری‌ و موارد دیگر بین هر سه فکشن متفاوت خواهد بود. همچینن به نظر می‌رسد که گیم‌پلی بازی تلفیقی از نسخه سوم و چهارم سری قدیمی Settlers است.

بازی Marvel’s Midnight Suns

capsule 616x353 18

معرفی بازی Marvel’s Midnight Suns از طرف استودیو ۲K سوپرایزی غیرمنتظره‌ بود که می‌تواند آینده بازی‌های استراتژیک را بیشتر از همیشه روشن‌‌تر کند. این بازی بر اساس کمیک بوک‌های دنیای مارول ساخته شده است که بر خلاف اکثر بازی‌های امروزی ابرقهرمانی که در سبک سوم شخص هستند، این بازی در سبک نقش‌ آفرینی تاکتیکی (Tactical RPG) است.

شما با استفاده از کارت‌هایی که توانایی قهرمانان شما هستند، دنیا را از دست نیروهای تاریک و شیطانی پس خواهید گرفت. برای نجات دنیا، باید تصمیمات مهمی بگیرید و اعضای تیم خود که متشکل از قهرمانانی چون کاپیتان آمریکا، مرد آهنی، دکتر استرنج، ولورین و دیگر قهرمانان دنیای مارول هستند، مدیریت کنید.

بازی Starship Troopers – Terran Command

capsule 616x353 17

این عنوان بر اساس بازی و فیلم‌های سری Starship Troopers ساخته شده است، یک مجموعه علمی تخیلی قدیمی که شاید بسیاری از ما با بازی‌ها یا فیلم‌های آن خاطراتی داشته باشیم. در این بازی شما کنترل تمام نیروهای سیاره را در اختیار دارید و باید از پایگاه در مقابل حملات حشرات بیگانه دفاع کنید. این بازی دارای یک کمپین داستانی با حفظ تمامی جذابیت‌های سری فیلم‌های Starship Troopers است که در کنار نبردهای چالش برانگیز، واحد‌ها و جوخه‌های منحصر به فرد، یک عنوان به یاد ماندنی را به شما هدیه می‌دهد.

ترتیب بازی‌های یاکوزا | به چه ترتیب بازی‌های سری Yakuza را تجربه کنیم؟
خواندن

بازی Homeworld 3

capsule 616x353 16

سری بازی‌های Homeworld یکی از شناخته‌شده‌ترین عناوین استراتژیک است که اولین نسخه آن در سال ۱۹۹۹ منتشر شده است و در همان سال موفق شد که محبوبیت‌ها و افتخارهای بسیاری کسب کند. با پیشرفت صنعت بازی‌ سازی، این بازی هم به سرنوشت دیگر عناوین استراتژیک آن زمان دچار شد و محبوبیت آن به سرعت کاهش یافت. در سال ۲۰۰۳ نسخه دوم آن منتشر شد اما موفق نشد که موفقیت نسخه پیشین خودش را به دست بیاورد و به سرعت فراموش شد.

طرفداران خواستار نسخه سوم این سری شدند و سرانجام در سال ۲۰۱۹ ساخته نسخه سوم اعلام شد. در گیم اواردز سال ۲۰۲۱ بود که این بازی برای انتشار در دسامبر ۲۰۲۲ مشخص شد و نوید یک کمپین داستانی گسترده در میان سیارات را می‌داد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این بازی قصد دارد که ویژگی‌های دو بازی پیشین که باعث محبوبیت فراوان آن‌ها شده بود را حفظ کند.

بازی Knights of Honor II: Sovereign

capsule 616x353 15

سری Knights of Honor یکی دیگر از بازی‌های خاطره‌انگیز و محبوب استراتژیک است که اولین بار در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و به لطف گیم‌پلی خاص و جذاب خود، موفق شد که محبوبیت بسیاری به دست بیاورد. در سال ۲۰۲۰ بود که THQ Nordic به صورت رسمی ساخت نسخه دوم این بازی محبوب را اعلام کرد. این بازی همچنان تاریخ انتشار دقیقی ندارد و به مدت دو سال است که تاخیر می‌خورد، اما به نظر می‌رسد ۲۰۲۲ سال انتشار این عنوان خواهد بود.

اما چه چیزی این بازی را خاص کرده است؟ تصور کنید که مشغول تجربه یکی از بازی‌های فرانچایز Total War هستید اما از جنبه‌های اقتصادی و سیاسی آن و عملکرد ضعیف آن در این زمینه ناامید هستید. بازی Knights of Honor آن عنوانی است که شما دنبالش هستید، بازی که نبردهای آن مشابه با بازی‌های Total War است اما در زمینه اقتصادی و سیاسی بسیار عالی و دقیق عمل کرده است.

بدترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ (براساس نمرات متاکریتیک)
خواندن

مدیریت دربار، مذهب، دیپلماسی دقیق، اقتصاد و نبردهای RTS جذاب از جمله ویژگی‌های این بازی است که می‌تواند به عنوان رقیب جدی برای بسیاری از بازی‌های استراتژیک این روزها تبدیل شود. لازم به ذکر است که این عنوان در قرون وسطی دنبال می‌شود و بر اروپا و بخشی از خاورمیانه متمرکز است.

بازی Dune: Spice Wars

capsule 616x353 23

این بازی که بر اساس دنیای رمان تلماسه (Dune) ساخته شده است در سبک RTS بوده و قرار است توسط استودیو Shiro Games، خالق بازی Northgard عرضه شود. تلماسه که به لطف ریبوت این فیلم در سال ۲۰۲۱ باری دیگر بر سر زبان‌ها افتاده، از عناوین قدیمی سبک استراتژیک است و بیشتر هم در سبک کلاسیک RTS شناخته می‌شود.

خوشبختانه استودیو Shiro Games با الهام از دیگر سبک‌ها در حال خلق بازی جدیدی است که مشابه با عناوین قدیمی بوده، اما بسیار گسترده‌تر است. در این بازی شما می‌توانید با کنترل فکشن‌هایی مانند آتریدیز و هارکونن بر سر کنترل ادویه، زمین و دیگر موارد با یکدیگر مبارزه کنید.

بازی Men of War 2

capsule 616x353 14

پس از موفقیت بازی Men of War: Assault Squad 2، ناشر این بازی ۱C Entertainment با یک عنوان جدید از سری قدیمی و مجبوب مردان جنگ با نام Men Of War 2 باز می‌گردد که دنباله Men of War 1 محصول سال ۲۰۰۹ است و از طرف همان سازندگان قدیمی (استودیو Best Way) ساخته می‌شود. سری مردان جنگ در جنگ‌ جهانی دوم دنبال می‌شود و از یک گیم‌پلی خاص بهره‌مند است که تا به حال در هیچ بازی خارج از این مجموعه دیده نشده است.

بررسی سیر تحول بازی No Man's Sky
خواندن

لازم به ذکر است که این بازی ابتدا تحت عنوان Soldiers: Arena در خارج از استیم منتشر شد که تماما آنلاین بود و با استقبال خوبی مواجه نشد. سرانجام تیم سازنده تصمیم گرفت که این بازی را کنار بگذارد و Men Of War 2 را توسعه بدهد. بازی Men Of War 2 از همان گرافیک Soldiers: Arena پشتیبانی می‌کند و تنها تغییراتی در گیم‌پلی اعمال کرده و بخش داستانی را به بازی بر گردانده است. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از طرف سازنده منتشر نشده است.

بازی Terminator: Dark Fate – Defiance

capsule 616x353 13

این بازی یکی دیگر از عناوین غافلگیرانه سال ۲۰۲۲ است که در ماه گذشته معرفی شد. این بازی که توسط استودیو Cats Who Play، خالق بازی جذاب Syrian Warfare در حال ساخت است شما را در میان جنگ بشیریت با ماشین‌ها می‌برد و از سری فیلم‌های معروف ترمینتار الگو گرفته است. اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست و تنها یک گیم‌پلی کوتاه از محیط بازی منتشر شده است. می‌توان گفت که این عنوان مانند دیگر بازی‌های سبک RTS است و بر روی مدیریت منابع، کنترل نیروها و جنگ در مقیاس بزرگ متمرکز است.

بازی Broken Arrow

capsule 616x353 12

این بازی یک عنوان جنگ تاکتیکی در مقیاس بزرگ است که از سری بازی‌های محبوب WarGame، ساخته استودیو Eugen Systems الگوبرداری کرده و قصد دارد که یک بازی واقع‌گرایانه و چالش‌ برانگیز‌ ارائه دهد. از جمله تفاوت‌های آن با سری بازی‌های WarGame می‌توان به آزادی بازیکن در شخصی سازی نیروها اشاره کرد. هر چند به نظر می‌رسد که باقی ویژگی‌های بازی عمدتا مشابه با سری وارگیم است و می‌توان گفت که Broken Arrow تنها رقیب جدی بازی‌های استودیو Eugen Systems خواهد بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این بازی در زمان انتشار دارای دو فکشن آمریکا و روسیه خواهد بود و بیش از ۲۰۰ واحد مختلف برای انتخاب و استفاده در بازی وجود خواهد داشت.

چرا به ریمیک Max Payne نیاز داریم؟
خواندن

بازی‌های استراتژیک مورد انتظار سال ۲۰۲۲ به این لیست ختم نمی‌شوند و عناوین بسیار دیگری هستند که می‌توانستند در این لیست حضور داشته باشند. نظر شما راجع به بازی‌های انتخابی چیست و بیشتر از همه منتظر کدام یک هستید؟ منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x