راهنمای خرید

بهترین پروژکتورهای بازی

پرتوهای زیبا و سریعی که مانعی در بازی شما ایجاد نمی‌کنند.

ما در زمانه‌ای هستیم که پروژکتورهای بازی دیگر تقریبا تأخیری بین ورودی و تصویر خروجی ایجاد نمی‌کنند. اگرچه ممکن است پروژکتورها کنتراست بدتری نسبت به یک پنل OLED گران قیمت داشته باشند، اما همچنان در تولید تصویری با کیفیت، توانا هستند. حالا که زمان پاسخگویی دیگر موضوعیت ندارد پروژکتورهای بازی با نرخ تازه‌سازی نمایشگرهای مخصوص بازی در حال رقابت هستند.

با توجه به اینکه پروژکتورها در حال حاضر از نظر تأخیر تصویر کم و قابلیت جابجایی فراتر از انتظارات ما شده‌اند، برای شرکت‌ها چندان سخت نیست که به محصولات خود لقب پروژکتورهای بازی را بدهند. مزایای زیادی در استفاده از تصویر بزرگ پروژکتور برای بازی، در برابر تلویزیون‌ها وجود دارد. پروژکتور علاوه بر صرفه‌جویی در فضا احتمال آسیب کمتری هم دارند و در نهایت این‌که جابجایی پروژکتور متناسب با فضای شما بسیار ساده‌تر از تلویزیون است.

ما طیف گسترده‌ای از پروژکتورها را آزمایش کردیم تا ببینیم چقدر برای تجربه بازی، فیلم و همچنین هر رسانه‌های دیگری که ممکن است بخواهید تصویر بزرگی داشته باشند کاربردی هستند. به علاوه تجربه اولیه بازی که هر پروژکتور ارائه می‌دهد را با تأخیر پخش تصویر در یک پنل بازی صد و چهل و چهار هرتزی مقایسه کرده‌ایم. البته طبعا تصاویر سریع و نورانی محصولی مثل ۴K Vava Chroma بسیار مطلوب بودند اما برچسب قیمت ۴۶۹۹ دلاری آن ممکن است به مذاق همه خوش نیاید. خوشبختانه برخی از پروژکتورها مقرون به صرفه‌تر هستند و هر کدام به روش خاص خود می‌درخشند پس حداقل یک گزینه برای همه وجود دارد.

پروژکتورهای بازی

BenQ X1300I

بهترین پروژکتور برای فاصله زیاد تا سطح نمایش تصویر:

مانیتور یا تلویزیون، کدام برای اجرای بازی‌ها مناسب‌تر است؟
خواندن

رزولوشن: ۱۰۸۰p

محدود پاسخگویی: ۸ ms

رفرش ریت: ۱۲۰ Hz

اندازه پخش: ۱.۳:۱.۵۶

صدا: ۲ x 5W Chamber

نور: ۳,۰۰۰ ANSI Lumens

طول عمر لامپ: ۳۰,۰۰۰ ساعت

ورودی‌ها: ۲ x HDMI 2.0, 1 x USB Type-A, 3.5 mm audio jack, Android TV dongle with dedicated HDMI port

وزن: ۶.۴ کیلوگرم

دلایل خرید کالا:

صد و بیست هرتز بودن دستگاه که برای بازی‌های با فریم بالا مناسب است

تصاویر خوب و روشن

عمر طولانی لامپ دستگاه

دلایل نخریدن کالا:

فاصله زیاد ایجاد تصویر روی سطح ممکن است مناسب فضای شما نباشد

بهتر است به سقف متصل شود

این کالا یکی از سریع‌ترین نرخ‌های تازه‌سازی تصویر را دارد. این به لطف زمان پاسخ‌دهی چشمگیر آن یعنی هشت میلی‌ثانیه است. به این معنی که می‌توانید بازی‌های رقابتی را در ابعادی بزرگ و بدون ترس از به خطر انداختن رتبه خود انجام دهید. البته ممکن است این پروژکتور به سرعت BenQ TK700STi نباشد اما در بازی کردن چیزهای مهم دیگری هم وجود دارد.

بلندگوهای داخلی به طرز شگفت‌آوری قوی هستند و عمر لامپ تصویر هم سی هزار ساعت است. یعنی مدتی طولانی‌تر از مدل سریع‌تر BenQ دوام می‌آورد، مشروط بر اینکه خنک کننده را مسدود نکنید. برای این منظور تا زمانی که بتوانید پروژکتور را روی سقف نصب کنید نباید مشکلی ایجاد شود. فقط قبل از اینکه بخواهید این پیشنهاد را بخرید مطمئن شوید که فضای لازم برای فاصله ایجاد تصویر را داشته باشید. این تصویر روشنایی فوق‌العاده‌ای هم دارد بنابراین نور روز نباید تجربه بازی شما را مختل کند.

پروژکتورهای بازی

BenQ TK700STi

سریع‌ترین محصول این فهرست:

رزولوشن: ۱۰۸۰p

بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ سال ۲۰۱۹
خواندن

محدوده پاسخگویی: ۴ ms

رفرش ریت: ۲۴۰ Hz

اندازه پخش: ۱.۰۸:۱

صدا: ۱ x 5W Chamber

نور: ۳,۰۰۰ ANSI Lumens

عمر لامپ: ۱۵,۰۰۰ ساعت

ورود‌ی‌ها: ۲ x HDMI 2.0, 1x USB 2.0, 3.5 mm audio jack

وزن: ۳.۱ کیلوگرم

دلایل خرید کالا:

تأخیر چهار میلی‌ثانیه

قابلیت افزایش مقیاس تصویر به ۴K

دلایل نخریدن کالا:

عمر کوتاه لامپ پروژکتور

بلندگوی تک کاناله ضعیف

پروژکتور گیمینگ BenQ TK700STi با زمان پاسخگویی مثال زدنی هشت میلی‌ثانیه هنگام پخش Full HD و صد و بیست هرتز و تأخیر چهار میلی‌ثانیه‌ای استثنایی‌اش در حالت دویست و چهل هرتز خودنمایی می‌کند. حتی زمانی که تصویر ۴K است هم نرخ شصت هرتز و سرعت پاسخگویی شانزده میلی‌ثانیه‌ای دریافت می‌کنید. این اعداد به خصوص برای بازی‌های رقابتی بیش از اندازه کافی هستند. همچنین این گزینه زمانی که می‌خواهید بافت‌های با کیفیت بازی‌های بزرگ مورد علاقه خود را درمقیاس UHD ببینید بسیار درخشان عمل می‌کند.

اگرچه این یک پروژکتور با تصویر ۴K خام نیست اما برای پخش آن به صورت آپ اسکیل شده از فناوری گسترش پیکسل خوبی استفاده می‌کند. همچنین فاصله پرتاب نور کوتاه آن نیز به این معنی است که جستجوی مکانی برای قرار دادن آن کار سختی نیست. این پروژکتور حتی روی میز قهوه‌خوری شما هم کار می‌کند بنابراین نیازی به آویزان کردن آن از سقف یا قرار دادنش در جایی پشت مبل نیست. همراه با روشنایی سه هزار لومنی، BenQ TK700STi باید تجربه سینمایی عالی را حتی در روز روشن به شما بدهد. با این همه عمر لامپ آن در بهترین حالت فقط حدود پانزده هزار ساعت است و بلندگوی این پروژکتور هم ضعیف بوده و باید از بلندگوهای جدا استفاده کنید.

در هنگام خرید یک مانیتور بازی باید به چه چیزهایی توجه کرد؟
خواندن

پروژکتورهای بازی

Vava Chroma

پروژکتوری با پرتوهای ۴K واقعی:

رزولوشن: ۴K

محدود پاسخگویی: ۱۶ ms

رفرش ریت: ۶۰ Hz

اندازه پخش: ۰.۲۳:۱

صدا: ۲ x 60W Harman Kardon

روشنایی: ۲,۵۰۰ ANSI Lumens

عمر لامپ: ۲۵,۰۰۰ hours

ورودی‌ها: ۳ x HDMI 2.0, 1 x USB Type-A 1 x AV 3.5, 1 x USB 2.0, 3.5 mm audio jack

وزن: ۱۰ کیلوگرم

دلایل خرید کالا:

دارای تلویزیون اندروید و الکسا

۴K واقعی

روشنایی خوب

قابلیت تصحیح اعوجاج تصویر

به خاطر فاصله ایجاد تصویر، راحت جایگزین تلویزیون می‌شود

دلایل نخریدن کلا:

بسیار سنگین

بسیار گران

این محصول رنگ‌های غنی و صدایی قوی با یک جفت بلندگوی پرطنین شصت واتی دارد که آن را برای تجربه سینمایی باورنکردنی و کیفیت بالای نمایش بازی‌ها مناسب می‌کند. تنها ایراد اساسی اما قیمت آن است. ممکن است وزن ده کیلویی این کالا نیز خیلی زیاد باشد اما قدرت زیادی در پشت این حجم وجود دارد و البته خوشبختانه نیازی به پیچ کردن آن به سقف هم نیست. به لطف فاصله پرتاب نور بسیار کوتاه، می‌توان پروژکتور را روی پایه تلویزیون خود به دیوار بچسبانید و در فاصله صد اینچی، از تصویر شگفت‌انگیز آن بهره ببرید و به علاوه می‌توانید در صورت نیاز تصویر را بچرخانید.

زمانی که صحبت از بازی به میان می‌آید Vava Chroma با فرکانس شصت هرتزی با زمان پاسخگویی شانزده تا بیست میلی‌ثانیه تکمیل می‌شود. اگر هم بهترین کارت‌های گرافیکی را در اختیار داشته باشید در اجرای بازی‌ها با کیفیت ۴K مشکلی نخواهید داشت. با این حال شاید شصت هرتز بودن دستگاه برای بازی‌های آنلاین رقابتی ایدئال نباشد. ولی اگر احساس می‌کنید نیاز دارید که در دنیای جادویی کنسول‌های قدیمی هم کنکاش کنید، درگاه ورودی AV برای راحتی شما فراهم شده است. اگرچه انبوه ویژگی‌های ممتاز این کالا با قیمتی بالا نیز همراه است اما این پروژکتور با دو سال ضمانت دارد. همچنین لامپ بیست و پنج هزار ساعتی آن اگر حدود یازده ساعت هر روز روشن بماند هم این دستگاه به مدت شش سال عمر می‌کند.

بهترین مانیتورهای گیمینگ سال 2020
خواندن

پروژکتورهای بازی

Xgimi Elfin

پروژکتوری کوچک و ارزان:

رزولوشن: ۱۰۸۰p

محدود پاسخگویی: ۲۶.۵ ms

رفرش ریت: ۶۰ Hz

اندازه پخش: ۱.۲:۱

صدا: ۲ x 3W Harman Kardon

روشنایی: ۸۰۰ ANSI Lumens

عمر لامپ: ۳۰,۰۰۰ ساعت

ورود‌ی‌ها: ۱ x HDMI 2.0, 1x USB 2.0, 3.5 mm audio jack, Bluetooth 5.0

وزن: ۹۰۰ گرم

دلایل خرید کالا:

جایگیری و تنظیم راحت در محیط

طراحی جمع‌وجور

زیبا و قابل حمل

دلایل نخریدن کالا:

اندکی تأخیر در زمان پاسخگویی

کاهش کیفیت در مناطق تاریک بزرگ

سیستم صوتی نه‌چندان قوی

عدم پشتیبانی از نتفلیکس

پروژکتور Xgimi Elfin یکی از کوچک‌ترین پروژکتورهای موجود در این لیست است و همین امر آن را بسیار قابل حمل می‌کند. با این‌که این محصول باتری برای استفاده قابل حمل ندارد ولی بازهم به اندازه کافی آسان است که آن را در کیف قرار دهید و به خانه دوستانتان ببرید. تا زمانی هم که دیواری به اندازه کافی بزرگ داشته باشید می‌توانید تصویری به وسعت سه متر از فاصله کمی بیش از سه متری دریافت کنید.

البته به خاطر داشته باشید کیفیتی تصویر Full HD است بنابراین سه متر ممکن است کمی زیاده‌روی باشد، اما حداقل این دستگاه ارزان‌تر از یک پروژکتور ۴K در می‌آید. علاوه بر این شما به سیستم قدرتمندی نیاز ندارید و می‌توانید بازی‌ها را با نرخ فریم بالاتر اجرا کنید. دستگاه یک حالت بازی دارد که برای آثار غیررقابتی خوب است اما فریم بازی را ممکن است به کمتر از عدد شصت برساند.

این دستگاه حتی به‌عنوان یک بلندگوی بلوتوثی نیز عمل می‌کند و دارای Chromecast داخلی است. یکی دیگر از مواردی که Elfin را بسیار قابل حمل می‌کند توانایی بالای آن در فوکوس خودکار و تنظیم تصویر است. این وسیله همچنین توسط سی هزار ساعت عمر لامپ که معادل ده ساعت در هر روز برای حدود هشت سال است پشتیبانی می‌شود که البته این بستگی به نحوه استفاده شما از آن هم دارد.

راهنمای خرید موس گیمینگ | بهترین موس‌های گیمینگ در سال ۲۰۲۰
خواندن

پروژکتورهای بازی

Xgimi Halo

بهترین پروژکتور قابل حمل:

رزولوشن: ۱۰۸۰p

محدود پاسخگویی: ۴۰ ms

رفرش ریت: ۶۰ Hz

اندازه پخش: ۱.۲:۱

صدا: ۲ x 5W Harman Kardon

روشنایی: ۸۰۰ ANSI Lumens

عمر باتری: در حالت استاندارد ۲ الی ۳ ساعت

عمر لامپ: ۳۰,۰۰۰ ساعت

ورودی‌ها: ۱ x HDMI 2.0, 1 x USB 2.0, 3.5 mm audio jack, Bluetooth 5.0

وزن: ۱.۶ کیلوگرم

دلایل خرید کالا:

بسیار قابل حمل با عمر باتری عالی

دارای بلندگوی بلوتوثی

عمر لامپ بسیار زیاد

صدای قوی

دلایل نخریدن کالا:

نداشتن اصلاح اعوجاج تصویر در حالت بازی

زمان پاسخ کند

بدون نتفلیکس

با کمی پول بیشتر، این گزینه قابلیت حمل‌ونقل بهتری را به شما ارائه می‌دهد. این وسیله با باتری جامد همراه است که حداقل در حالت استاندارد به مدت سه ساعت دوام می‌آورد و حتی می‌توان از آن به‌عنوان یک بلندگوی بلوتوثی قابل حمل استفاده کرد. این پروژکتور قابلیت اتصال به سقف هم دارد هرچند وقتی این کار را انجام می‌دهید خنک کننده‌ها مسدود می‌شوند.

وقتی صحبت از حالت بازی به میان می‌آید، این پروژکتور نسبت به سایر موارد موجود در این مقاله به تأخیر بیشتری برخورد می‌کنید اما زمان پاسخ همه چیز نیست؛ به خصوص که در بازی‌های آهسته یا نوبتی مشکلی ایجاد نمی‌شود. این یک دستگاه هوشمند اندرویدی است که به سرعت هم راه اندازی می‌شود و برای داشتن صفحه نمایش با اندازه خوب نیازی به فاصله چند متری از دیوار ندارد. شایان ذکر است که اگر می‌خواهید از حالت بازی استفاده کنید، پروژکتور باید به صورت مربعی نمایش داده شود، زیرا بدین صورت از اعوجاج تصویر جلوگیری می‌شود.

راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگ در سال ۲۰۲۰
خواندن

در نهایت چگونه یک پروژکتور بازی انتخاب کنم؟

اگر به دنبال انجام بازی‌های رقابتی آنلاین هستید، به دنبال پروژکتور بازی با نرخ تازه‌سازی بالا و تأخیر کم باشید. به این ترتیب اطلاعاتی که نیاز دارید می‌توانند سریع‌تر به چشمان شما برسند و موقعی که سعی می‌کنید عکس‌العمل نشان دهید، احساس نمی‌کنید که شخصیت شما کند حرکت می‌کند. اگر بازی‌های رقابتی مورد توجه شما نیستند می‌توانید به تأخیر بالاتری رضایت دهید. معمولاً برای گیمرغیر حرفه ای فقط تأخیری بالای شصت میلی‌ثانیه قابل درک است. نرخ تازه‌سازی بالاتر تصویر تنها زمانی به شما مرتبط می‌شود که سخت‌افزارتان هم بتواند بیش از شصت فریم بر ثانیه تولید کند، در غیر این صورت یک پروژکتور شصت هرتزی کافی است.

بسیاری از پروژکتورهای بازی با سیستم‌های صوتی چشمگیر، طیف رنگی پرجنب‌وجوش، وضوح بالا و عمر طولانی لامپ همراه هستند. همه این‌ها بسته به اینکه کدام ویژگی برایتان مهم‌تر است، هنگام انتخاب یک پروژکتور باید در نظر گرفته شوند. همچنین باید مطمئن شوید که فضای کافی برای پروژکتور خود داشته باشید. اگر آن را پشت سر خود یا بالای سرتان می‌گذارید، پروژکتوری با پرتاب نور طولانی بهترین گزینه خواهد بود. اگر به دنبال پروژکتوری هستید که روی میزی کوچک جای گیرد، پروژکتوری با پرتاب کوتاه نور عالی کار خواهد کرد. اگر هم می‌خواهید آن را روی دیوار قرار دهید پروژکتوری با پرتاب بسیار کوتاه لازم دارید.

آیا پروژکتورهای بازی ارزش خرید دارند؟

امروزه پاسخ بله است. تعداد زیادی پروژکتور بازی با نرخ تازه‌سازی سریع و تأخیر کم، حتی با قدرت تفکیک ۴K وجود دارد بنابراین می‌توانید واقعاً از نزدیک جزئیات دقیق تصویر را بررسی کنید. اگر می‌خواهید بازی‌های خود را روی صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از آنچه تصور می‌کردید بازی کنید، پروژکتورها راه حلی عالی هستند. البته قبل از اینکه تلویزیون خود را رها کرده و آن را با یک پروژکتور بازی جایگزین کنید، فضای پیرامونی خویش و ویژگی‌هایی که برایتان مهم است را هم در نظر بگیرید.

منبع
pcgamer.com
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x