راهنمای بازی رومیزی

راهنمای بازی پادشاهان دومینو (Kingdomino)

امپراطوری دومینویی

پس از آن که در مقاله‌های مختلف، بردگیم‌های جذابی را به شما معرفی کردیم، در این مطلب به بردگیمی می‌رویم که از نظر قوانین بسیار ساده بوده اما جذابیت فوق العاده‌ای دارد. این بازی که پادشاهان دومینو نام دارد، از روی بردگیم Kingdomino ترجمه شده است. بازی پادشاهان دومینو یک بازی استراتژیک است که قوانین آن بسیار سر راست بوده و می‌توانید با سرعت بسیار زیادی آن را یاد بگیرید. با پیکسل آرتس همراه باشید تا در این مطلب نگاهی به راهنمای بازی پادشاهان دومینو انداخته و این بازی جذاب را به شما معرفی کنیم.

اطلاعات کلی بازی

در این قسمت اطلاعات کلی بازی Kingdomino را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهیم.

تعداد نفرات: ۲ تا ۴ نفره (بهترین حالت ۲ و ۴ نفره)

مدت زمان بازی: ۱۵ دقیقه

سختی بازی:۱.۲۱ از ۵

درجه سنی: بالای ۸ سال

سبک بازی: خانوادگی

طبقه بندی: شهر سازی – قرون وسطی – ساختن قلمرو

اجزا بازی :

۴ عدد کاشی شروع بازی

۴ عدد قصر سه بعدی ( صورتی – زرد – سبز – آبی )

۴۸ عدد دومینو

۸ مهره چوبی پادشاه در ۴ رنگ ( صورتی – زرد – سبز – آبی )

1 2

اطلاعات کلی و راهنمای بازی پادشاهان دومینو

در بازی پادشاهان دومینو، شما پادشاهانی هستید که باید اقدام به گسترش امپراتوری خود کرده و نواحی مختلفی مثل مزارع گندم، دریاچه ها، کوهستان ها، روستاها، جنگل ها، و باغ‌ها را به امپراطوری خود اضافه کنید. البته باید مراقب باشید چون پادشاهان دیگر هم قصد دارند تا سرزمین‌ها را زودتر شما در اختیار بگیرند.

آموزش و راهنمای بازی پادشاهان دومینو

در این بازی پادشاهان دومینو شما باید امپراتوری خود را در محدوده ۵ × ۵ و با متصل کردن دومینوهایی که دارای ناحیه‌های هم شکل هستند، به وجود بیاورید. شما باید برای امتیاز گیری در بازی ناحیه ای‌هایی را درست کنید که در آن تاج بیشتری وجود دارد.

راهنمای بازی جالیز (Bohnanza)
خواندن

چیدمان اولیه بازی پادشاهان دومینو

برای چیدمان اولیه بازی باید به هر بازیکن با توجه به تعداد بازیکنان داخل بازی، پادشاه بدهید:

  • در بازی ۲ نفره: ۲ پادشاه هم رنگ
  • بازی ۳ و ۴ نفره: ۱ پادشاه

هر بازیکن یک کاشی شروع بازی ( به شکل یک مربع ) و قلعه هم رنگ خود را دریافت می‌کند. کاشی مربعی  شروع بازی را جلوی خود گذاشته و قلعه را بر روی آن قرار دهید.

همه دومینوها را بر زده و بر روی هم به نحوی که سمت دارای عدد آن قابل رویت باشد، روی هم قرار دهید. با توجه به تعداد بازیکن ها، لازم است تا تعدادی از دومینوها از بازی حذف شوند. قوانین حذف دومینوها در ابتدا بازی بر اساس زیر است:

  • بازی ۲ نفره: ۲۴ دومینو را به طور تصادفی انتخاب کنید. بقیه دومینو‌ها را از بازی کنار بگذارید.
  • بازی ۳ نفره: ۳۶ دومینو را به صورت تصادفی انتخاب کنید. بقیه دومینو‌ها را از بازی کنار بگذارید.
  • بازی ۴ نفره: از تمام ۴۸ دومینو استفاده کنید.

نحوه بازی بردگیم پادشاهان دومینو

از ردیف دومینوهایی که در بازی وجود دارد، به تعداد پادشاه‌های داخل بازی دومینو بردارید. آن‌ها به ترتیب عدد از بالا به پایین بچینید. به نحوی که دومینو با عدد کوچک تر، بالاترین دومینو و دومینو با عدد بزرگتر پایین ترین در ردیف ایجاد شده بازی باشد. حالا دومینوهای ردیف شده را بچرخانید تا روی آن‌ها معلوم شود.

ترتیب شروع بازیکنان را در ابتدا باید مشخص کنید. حالا بازیکنان به ترتیب باید پادشاه خود را بر روی یک دومینو بگذارند. به نحوی که بازیکن آخر تنها یک انتخاب دارد و باید پادشاه خود را بر روی آخرین کاشی بگذارد.

راهنمای بازی رومیزی Catan
خواندن

نکته: در بازی دو نفره، شاهد دو انتخاب هستیم. اولین بازیکن یک دومینو را انتخاب کرده و پادشاه خود را بر روی آن می‌گذارد. بازیکن بعدی دو دومینو و در نهایت بازیکن اول، پادشاه خود را بر روی آخرین دومینو می‌گذارد.

پس از آن که تمامی دومینوها انتخاب شدند، مثل مرحله اول، دوباره ردیف جدیدی از دومینوها در کنار این ردیف بسازید و آن‌ها را با توجه به اعدادشان به ترتیب مرتب کنید. سپس آن‌ها را به طرف رو بچرخانید.

بازیکنی که اولین دومینو ردیف اول را انتخاب کرده، حالا حق انتخاب دارد که پادشاه خود را بر روی هر یک از دومینوهای ردیف بعدی بگذارد و دومینو ردیف اول که پادشاه او بر روی آن قرار داشت را بردارد. به این ترتیب تمامی بازیکنان پادشاه خود را به دومینوهای ردیف دوم منتقل کرده و سپس دومینو انتخابی مرحله اول را بر می‌دارند تا به قلمرو خود اضافه کنند.

2 1

قوانین اضافه کردن دومینو به قلمرو

بازیکنان در هنگام قرار دادن هر دومینوی خود در کنار دیگر باید به چند نکته توجه کنند:

دومینو انتخابی یا باید به کاشی شروع متصل شود یا آن را به دومینو وصل کنید که حداقل از یک سمت با دومینو دیگر از نظر شکل یکسان باشند.

اگر نمی‌توانید یک دومینو را به امپراتوری خود متصل کنید، باید آن را از بازی حذف کنید.

نکته: دومینوهای شما باید در یک محدوده ی ۵ × ۵ قرار بگیرند.

4 2

پایان بازی

وقتی آخرین ردیف دومینوها نیز برداشته شد، وقت امتیاز شماری است. برای امتیاز شماری، باید قلمروهای به هم چسبیده یک شکل را شمرده و تعداد آن‌ها را ضربدر تعداد تاج‌های بر روی آن قلمرو کنید. به عنوان مثال اگر ۷ مربع جنگل متصل به هم داشته باشید و ۳ علامت تاج در این جنگل وجود داشته باشد، امتیاز بخش جنگل شما ۷ * ۳ = ۲۱ خواهد شد. به این ترتیب باید امتیاز تمامی بخش‌ها را حساب کرده و در نهایت با هم جمع کنید.

بهترین بازی‌های رومیزی سال ۲۰۲۱
خواندن

نکته: امتیاز ناحیه بدون تاج ۰ است.

در صورت تساوی، بازیکنی که بزرگ ترین قلمرو را داشته باشد، برنده است. در صورت تساوی بازیکن با بیشترین تاج برنده خواهد بود.

3 1

کجا بازی کنیم؟

اگر پس از مطالعه راهنمای بازی پادشاهان دومینو دوست داشتید تا این بازی را تجربه کنید، می‌توانید به سراغ روش‌های زیر بروید.

خرید نسخه اورجینال

نسخه اورجینال بازی پادشاهان دومینو با نام Kingdomino به بازار عرضه شده است که می‌توانید آن را خریداری کرده و این بازی جذاب را تجربه کنید.

6 2

خرید نسخه فارسی

برای تجربه نسخه فارسی بازی Kingdomino می‌توانید بردگیم پادشاهان دومینو را خریداری کنید. چند شرکت مختلف در داخل کشور اقدام به فارسی سازی این بازی کرده اند.

7

نسخه کامپیوترهای شخصی

نسخه مخصوص کامپیوترهای شخصی بازی پادشاهان دومینو قابل تجربه است و شما می‌توانید از طریق استیم بازی Kingdomino را با استفاده از استیم تجربه کنید.

8

نسخه دیجیتالی تحت وب

شما می‌توانید بازی پادشاهان دومینو را از طریق پلتفرم Board Game Arena به صورت آنلاین و تحت وب تجربه کنید.

9

سایر نسخه ها

علاوه بر بازی Kingdomino در سال ۲۰۱۹ بازی دیگری بر اساس این بردگیم به اسم Kingdomino Duel ساخته شد که محوریت آن تاس بود و نسخه پیشرفته تر و پیچیده تر پادشاهان دومینو محسوب می‌شود. این بازی قوانین خاصی دارد.

10

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به راهنمای بازی پادشاهان دومینو انداخته و این بردگیم جذاب را به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید نظرات خود را در مورد راهنمای بازی پادشاهان دومینو با ما به اشتراک بگذارید. اگر این بازی را تجربه کردید، خوشحال می‌شویم که نظر خود را در مورد این بازی در بخش کامنت‌ها بیان کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x