مقالات ترجمه‌ای

راهنمای بازی Star Wars: Squadrons

اهدافی برای جوخه شما

برخلاف سایر عناوینی که اخیراً از سری جنگ ستارگان منتشر شده‌اند، بازی Star Wars: Squadrons تماماً روی نبردهای فضایی تمرکز دارد. در طول این بازی، شما وظیفه خلبانی تعدادی از معروف‌ترین سفینه‌های تاریخ این سری را برعهده خواهید داشت – و اگر در واقعیت یک خلبان درجه یک نباشید، مطمئناً به نکات و راهنمایی‌هایی برای هدایت این سفینه‌ها نیاز دارید. در ادامه با راهنمای بازی Star Wars: Squadrons در سایت پیکسل آرتس در خدمت شما هستیم.

Star Wars Squadrons beginners guide

در این راهنمای بازی Star Wars: Squadrons برای تازه‌واردان، ما بهترین نکات و ترفندهای خود را گردآوری نموده‌ایم. در ادامه ما به شما کمک می‌کنیم تا کنترل‌های پرواز بازی را درک کنید، به صورت مؤثر به مدیریت اهداف خود در حین نبرد بپردازید، و پیشنهاداتی می‌دهیم که چگونه می‌توانید سریع‌تر از برخی بخش‌های بازی عبور کنید.

راهنمای بازی Star Wars: Squadrons – یادگیری کنترل‌ها

کنترل‌های بازی Star Wars: Squadrons مشابه عناوین شبیه‌ساز پرواز هستند. از این رو، ممکن است در ابتدای کار کنترل یک سفینه فضایی بسیار پیچیده به نظر برسد. در صورتی که از یک کنترلر استفاده می‌کنید، عملکردهای اصلی پرواز سفینه شما بین دو آنالوگ تقسیم شده‌اند. اگر هم که از موس و صفحه کلید استفاده می‌کنید، دستورات بازی بین این دو دستگاه تقسیم خواهند شد.

Star Wars Squadron guide controls

دریچه کنترل

برای کنترل شتاب سفینه خود، بجای گاز دادن یا ترمز گرفتن با استفاده از یک پدال (مانند خودروها)، شما باید با استفاده از دریچه کنترل (Throttle) به صورت دستی سرعت آن را تنظیم نمایید. هنگام استفاده از یک کنترلر، برای افزایش سرعت باید آنالوگ سمت چپ را به سمت جلو فشار داده، و برای کاهش آن نیز آنالوگ را به سمت عقب بیاورید. روی صفحه کلید، W سرعت را افزایش داده و S نیز آن را کاهش می‌دهد.

بدترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ (براساس نمرات متاکریتیک)
خواندن

چرخش

یکی از نکات مهم در راهنمای بازی Star Wars: Squadrons که باید حتماً نسبت به آن توجه داشته باشید، این است که زدن جهت راست و چپ روی آنالوگ سمت چپ (یا دکمه‌های A و D روی صفحه کلید)، سفینه شما را به سمت راست یا چپ حرکت نخواهد داد. این دکمه‌ها، چرخش (Roll) سفینه شما را کنترل می‌کنند. همانطوری که از نامش پیداست، استفاده از چرخش باعث چرخیدن سفینه شما به سمت چپ یا راست خواهد شد، انگار که فرضاً روی زمین در حال غلت زدن باشید. قابلیت چرخش آنچنان به کار شما نخوهد آمد، اما با این وجود زمانی که می‌خواهید سفینه خود را پیرامون دیگر سفینه‌های بزرگ‌تر بچرخانید، یا دوست دارید به صورت برعکس یا در جهت افقی حرکت کنید، این قابلیت می‌تواند مفید باشد.

درجه

برای بالا و پایین کردن دماغه سفینه خود، باید درجه (Pitch) آن را کنترل نمایید. برای تنظیم درجه، باید آنالوگ سمت راست خود را بالا و پایین کنید یا آن که موس را جلو و عقب ببرید. جهت حرکت دماغه سفینه شما به فعال بودن (یا نبودن) گزینه دید برعکس (Inverted) در بخش تنظیمات بستگی دارد.

انحراف

برای حرکت دادن دماغه سفینه به سمت چپ یا راست، باید انحراف (Yaw) آن را کنترل کنید. انجام این کار با جابجایی آنالوگ سمت راست یا موس به طرفین صورت می‌پذیرد. خوشبختانه در این مورد تنظیمات ویژه‌ای وجود ندارد. حرکت دادن آنالوگ یا موس به هر سمت، دماغه سفینه شما را نیز به همان سمت می‌برد.

طرح‌های کنترل

اگر شما با استفاده از یک کنترلر بازی کرده و تنظیمات فعلی برایتان گیج‌کننده هستند، به یاد داشته باشید که دو طرح کنترل دیگر نیز در تنظیمات بازی وجود داشته که کنترل‌های پرواز را تغییر می‌دهند. تنظیمات Aviator انحراف را روی آنالوگ سمت چپ گذاشته و چرخش را به آنالوگ سمت راست منتقل می‌کند. تنظیمات Southpaw درجه و انحراف را روی آنالوگ سمت چپ قرار می‌دهد که با انجام این کار تقریباً به تقلید از طرح کنترل‌های عناوین شوتر اول شخص می‌پردازد، در حالی که دریچه کنترل و چرخش نیز به آنالوگ سمت راست افزوده می‌شوند.

خیزش بازی‌های چینی در صنعت ویدیو گیم
خواندن

راهنمای بازی Star Wars: Squadrons – هرگاه شک داشتید، بین اهداف خود جابجا شوید

اجازه دهید در این بخش از راهنمای بازی Star Wars: Squadrons کمی به مبارزات این عنوان بپردازیم. در مبارزات این بازی، در هر لحظه توسط چندین هدف احتمالی محاصره خواهید شد. در بخش‌های ابتدایی بازی Star Wars: Squadrons شما خواهید آموخت که می‌توانید با برجسته کردن اهداف و انتخاب دستور Select Target Ahead، روی آن‌ها قفل کنید. انجام این کار باعث می‌شود تا بازی همیشه مکان هدف نسبت به شما را نشان دهد – و در مورد برخی از سفینه‌ها شما حتی می‌توانید جهت آن‌ها را نیز مشاهده کنید.

هنگام هدف‌گیری سفینه‌های بزرگ، انجام این کار آسان خواهد بود. هرچند، اگر گروهی از سفینه‌های دشمن دور شما را گرفته و لازم باشد که سریعاً آن‌ها را نابود کنید، ممکن است انتخاب بهترین هدف به صورت دستی کار دشواری باشد. برای آسان کردن مبارزات در چنین حالتی، از فرمان Cycle Targets (دکمه A روی کنترلر ایکس باکس، X روی کنترلر پلی‌استیشن ۴ و کلید F روی صفحه کلید) استفاده کنید.

Star Wars Squadron beginners guide targeting

انجام این کار نشانه شما را بسته به نوع هدف (که می‌توانید از طریق چرخه اهداف آن را تغییر دهید) روی نزدیک‌ترین سفینه به شما قفل خواهد نمود. به صورت پیش‌فرض، تنظیمات بازی تمامی اهداف را برای شما انتخاب نموده است، پس اگر در نزدیکی گروهی از سفینه‌ها فرمان Cycle Targets را انتخاب کنید، به صورت خودکار روی نزدیک‌ترین سفینه قفل خواهید کرد. در صورتی که هدف مأموریت شما از بین بردن گروهی از دشمنان بوده و مطمئن نیستید که از کجا باید کار خود را آغاز کنید، استفاده از این فرمان می‌تواند تاکتیک خیلی خوبی باشد.

۱۰ بازی ترسناکی که نباید از دست بدهید
خواندن

راهنمای بازی Star Wars: Squadrons – از تدارکات استفاده کنید

پس از انجام چندین مأموریت ابتدایی، شما بالاخره این گزینه را خواهید داشت که تدارکات (Loadout) سفینه خود را شخصی‌سازی کنید. شما می‌توانید هر بخش کشتی خود را تغییر دهید، از سلاح‌های اصلی گرفته تا سیستم‌های جانبی، که این موارد می‌توانند رویکرد شما نسبت به هر مرحله را تغییر دهند.

Star Wars Squadrons beginners guide loadout

بعضی تدارکات به شما اجازه می‌دهند تا با کاهش سرعت خود، دفاعتان را افزایش دهید. دیگر تدارکات اجازه استفاده از سیستم‌های اسلحه متفاوتی را فراهم کرده که سبک‌های بازی متفاوتی را ارائه می‌دهند. از آنجایی که احتمالاً مراحل را چندین بار تکرار خواهید کرد، خصوصاً اگر بخواهید تمام مدال‌ها را بدست آورید، توصیه می‌کنیم تا با استفاده از تدارکات مختلف، ببینید که کدام سبک بازی برای شما و مرحله مورد نظرتان مناسب هستند.

راهنمای بازی Star Wars: Squadrons – در مدیریت قدرت سفینه خود تبهر یابید

شما باید در طول مبارزات به صورت مداوم قدرت را بین سیستم‌های مختلف جابجا کنید، مثلاً بین مواردی چون داشتن نهایت سرعت، بیشترین قدرت سلاح‌ها و مؤثرترین قدرت دفاعی سپرها، جابجا شوید. توزیع قدرت فعلی در هر سفینه به وسیله سه چراغ مشخص شده است: چراغ‌های آبی برای موتور، قرمز برای سلاح‌ها و سبز برای سپرها. به صورت پیش‌فرض، سفینه شما قدرتش را به صورت مساوی بین هر سه بخش تقسیم خواهد کرد. هرچند، شما می‌توانید طبق نیاز خود قدرت را از بعضی سیستم‌ها گرفته و به سیستم‌های دیگر ببخشید. در این بخش از راهنمای بازی Star Wars: Squadrons نحوه انجام این کار را برای شما توضیح خواهیم داد.

تحلیلی بر بازی The Crew 2؛ کمیت، قاتلِ کیفیت!
خواندن

Star Wars Squadrons beginners guide power management

جهت تنظیم سیستم‌ها هنگام استفاده از یک کنترلر، دکمه‌های زیر را بزنید:

  • جهت چپ روی D-Pad برای دستیابی به حداکثر سرعت موتور (چراغ آبی)
  • جهت بالا روی D-Pad برای دستیابی به حداکثر قدرت سلاح‌ها (چراغ قرمز)
  • جهت راست روی  D-Pad برای دستیابی به حداکثر قدرت سپرها (چراغ سبز)

در صورتی که از موس و صفحه کلید استفاده می‌کنید، می‌توانید هر کدام از این قدرت‌ها را به حداکثر میزان خود برسانید، یا آنکه آن‌ها را افزایش دهید. نحوه انجام این کار بدین صورت است:

  • کلید ۱ را برای افزایش سرعت موتور فشار دهید (چراغ آبی)
  • کلیدهای CTRL + 1 را برای دستیابی به حداکثر سرعت موتور فشار دهید (چراغ آبی)
  • کلید ۲ را برای افزایش قدرت سلاح‌ها فشار دهید (چراغ قرمز)
  • کلیدهای CTRL + 2 را برای دستیابی به حداکثر قدرت سلاح‌ها فشار دهید (چراغ قرمز)
  • کلید ۳ را برای افزایش قدرت سپرها فشار دهید (چراغ سبز)
  • کلیدهای CTRL + 3 را برای دستیابی به حداکثر قدرت سپرها فشار دهید (چراغ سبز)

تغییر قدرت به سمت موتور، باعث افزایش نوار سرعت تقویتی (Boost) شما می‌شود. هرچه مدت زمان بیشتری را با داشتن قدرت در موتورهایتان پرواز کنید، میزان بیشتری از ذخیره سرعت تقویتی شما پر شده، که به شما اجازه می‌دهد تا برای مدت طولانی‌تری با سرعت تقویت یافته پرواز کنید.

تخصیص قدرت به سیستم سلاح‌هایتان، باعث می‌شود تا آن‌ها کشنده‌تر گردند. از این افزایش قدرت برای از بین بردن اهداف سریع‌تر و کوچک‌تر که معمولاً شلیک کردن به آن‌ها دشوارتر است، استفاده کنید.

تنظیم قدرت روی سپرهایتان تأثیرگذاری آن‌ها را افزایش داده و اجازه می‌دهد تا تیرهای بیشتری را از سوی دشمن دریافت کنید. در صورتی که توسط گروه بزرگی از دشمنان محاصره شده‌اید یا با یک سفینه فضایی غول‌آسا در حال نبرد هستید، این قابلیت می‌تواند کارایی بسیار زیادی برایتان داشته باشد.

آیا در سال ۲۰۲۰ هنوز هم Tera ارزش تجربه دارد؟
خواندن

راهنمای بازی Star Wars: Squadrons – بجای گزینه Skip، از گزینه Leave استفاده کنید

اگر برای گرفتن مدال‌هایی که از دست داده‌اید بار دیگر مشغول انجام مأموریت‌ها هستید، به یاد داشته باشید که شما باید تمام بخش‌های داستانی پیش از هر مأموریت را نیز انجام دهید. این بدین معناست که شما باید با تمام اعضای گروه خود صحبت کرده و بار دیگر تمام خلاصه مأموریت‌ها را مشاهده نمایید.

برای اینکه هر چه سریع‌تر از این بخش‌ها عبور کنید، تمام قسمت‌هایی که شخصیت‌ها در آن مشغول صحبت کردن هستند را رد کنید. هنگام رد کردن صحبت‌ها، بازی به شما دو گزینه می‌دهد: Skip (یا «Next Phase» اگر مشغول دیدن خلاصه مأموریت هستید) و Leave. توصیه ما این است که گزینه Leave را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Skip، شما صرفاً صحبت‌ها و فاز خلاصه مأموریت فعلی را رد نموده و باید باقی این موارد را گوش دهید، اما انتخاب گزینه Leave به شما این اجازه را می‌دهد تا به صورت کامل از گفتگو و خلاصه مأموریت خارج شوید. البته هنوز پیش از شروع یک مأموریت باید با تمام اعضای گروه خود صحبت کنید، اما بدین صورت به محض آغاز گفتگو، با زدن گزینه Leave می‌توانید کل آن گفتگو را رد نمایید.

راهنمای بازی Star Wars: Squadrons – تبهر یافتن در استفاده از دریفت

در سومین مأموریت بازی، شما مهارت پیچیدن به وسیله دریفت را خواهید آموخت. با وجود جذاب و پر زرق و برق بودن این توانایی، موردی نیست که در آینده نزدیک زیاد برای شما کاربردی داشته باشد. هرچند، برای به اتمام رساندن این مأموریت، شما باید حداقل یکبار این حرکت را انجام دهید. با وجود دستورالعمل‌های بازی در رابطه با نحوه اجرای این ترفند، ممکن است شما هنوز در پیاده‌سازی آن مشکل داشته باشید.

15 ویژگی جذابی که باید از بازی Ghost Recon: Breakpoint بدانید
خواندن

Star Wars Squadrons beginners guide how to drift

برای پیاده‌سازی آسان حرکت پیچیدن به وسیله دریفت، با استفاده از کنترل‌های پیش‌فرض بازی باید بدین صورت عمل کنید:

  1. با نزدیک شدن به علامتی که باید از آن عبور نمایید، سفینه خود را در حالت دریچه کنترل کاملاً باز (نهایت سرعت) قرار دهید.
  2. زمانی که به علامت رسیدید، دکمه Boost را بزنید. (به خاطر بسپارید که پس از زدن دکمه Boost، سفینه A-Wing به صورت مداوم در این حالت باقی خواهد ماند، پس حواستان باشد که زودتر از موعد (یعنی زمان پیچیدن) قابلیت Boost را فعال نکنید.)
  3. پس از عبور از دومین علامت، در حالی که هنوز در حالت Boost هستید به سختی بپیچید (با استفاده از انحراف یا همان Yaw).
  4. سپس باید هنگام پیچیدن، دریچه کنترل (سرعت) خود را به صورت کامل ببندید. بجای آن که همزمان با پیچیدن، دریچه کنترل را نیز به سمت عقب بکشید (ببندید)، ما به این نتیجه رسیده‌ایم که راحت‌ترین راه برای انجام حرکت «پیچیدن به وسیله دریفت»، این است که هنگام پیچیدن بار دیگر دکمه Boost را فشار دهید.

به عنوان مثال روی کنترلر ایکس باکس با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض، شما باید با فشردن آنالوگ سمت چپ وارد حالت Boost شوید، در این حالت به سمت جلو حرکت کنید، برای پیچیدن آنالوگ سمت راست را جابجا نمایید، و سپس – در حالی که هنوز آنالوگ سمت راست را برای پیچیدن نگه داشته‌اید – آنالوگ سمت چپ را فشار داده و دریچه کنترل را ببندید. اگر موفق شدید تا همزمان با (ادامه یافتن) عبور سریع خط‌های سرعت از روی صفحه‌تان، با سفینه خود بپیچید، مشخص می‌شود که عمل دریفت را به درستی انجام داده‌اید.

15 کار احمقانه که شخصیت‌های غیر قابل‌ بازی انجام می‌دهند
خواندن

ابتدا کمی طول می‌کشد تا به این حرکت عادت کنید، اما خوشبختانه پس از چند ساعت تجربه این بازی، بجز موارد نادری که مراحل این عنوان ما را مجبور به استفاده از این حرکت می‌کردند، نیاز خاصی به استفاده از آن نداشتیم.


با ذکر این مورد به پایان راهنمای بازی Star Wars: Squadrons می‌رسیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. بازی Star Wars: Squadrons هم‌اکنون روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی قابل دسترسی است.

منبع
Polygon
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن