مقالات ترجمه‌ای

زیباترین شهرهای بازی‌های ویدئویی

سفر به این شهرها از اوجب واجبات است!

همانقدر که شخصیت اصلی، گیم‌پلی و داستان در طول بازی مهم هستند، محیطی که بازی در آن روایت می‌شود و فضاسازی نیز مهم است! فضاسازی یک بازی می‌تواند آن را به عرش برده یا به شدت به فرش بکوبد. همیشه در بازی‌ها شاهد شهرهایی بوده‌ایم که به مراتب بهتر از محل زندگی ما هستند و بارها شده که آرزو کنیم حتی شده یک روز، در آن شهر زندگی کنیم. به همین دلیل امروز قصد داریم تا به سراغ چند تا از زیباترین شهرهای بازی‌های ویدئویی برویم که علاوه بر زیبایی، عناصر جذابی دارند که هر بازیکنی را به خود جلب می‌کنند. پس با من و پیکسل آرتس همراه باشید.

گاتام

batman chicago fan art gotham city wallpaper preview

بیایید روراست باشیم، چیزی که هر سه نسخه‌ی سری Arkham را پس از مدتی از دام تکراری شدن نجات می‌داد، فقط و فقط طراحی و ساختار شهر Gotham بود. بدون شک و بدون هیچ شبهه‌ای بتمن در یکی از نمادین‌ترین شهرهای ممکن به فعالیت مشغول است و ما نیز ناخوداگاه  هر وقت به Gotham سر می‌زنیم، دلمان می‌خواهد که حتی شده یک شب، در این شهر شلوغ و پر از هیاهو قدم بزنیم. خیابان‌ها همه روشن و نورانی، جو کلی شهر بسیار سنگین، آسمان‌خراش‌های بلند و زیبا و در نهایت خلافکارانی که از در و دیوار شهر بالا می‌روند. چه شهری می‌تواند برای یک گیمر رویایی‌تر از Gotham با این خصوصیات باشد؟ گاتام قطعا جزء زیباترین شهرهای بازی‌های ویدئویی در تاریخ است.

ونیز

86c46a8d8f233436d3a4ef3786538919

زمانی که Assassin’s Creed 2 عرضه شد، تقریبا هیچکس انتظار نداشت که با چنین شاهکاری روبرو شود. هنوز هم بسیاری بر این عقیده‌اند که این نسخه برترین نسخه در طول تاریخ سری Assassin’s Creed است. یکی از مهم‌ترین معیارهای موفقیت این بازی، شهر ونیز بود. شهری که با ساختار تاریخی بسیار دقیقی ساخته شده، تونل‌های زیرزمینی کاملا حساب شده داشت، آسمان‌خراش‌هایی داشت که تماما به هم راه  داشتند و راه را برای پارکور شما باز می‌کردند و در نهایت، مردمانی که حس زنده بودن را به شهر می‌دادند. شاید اکنون این مورد کمی مسخره به نظر بیاید، ولی در آن زمان، تعداد بازی‌هایی که بتوانند یک شهر زنده را به شما ارائه دهند، به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسید.

نگاهی دقیق‌تر به شرکت Tencent، بزرگ‌ترین شرکت بازی‌های ویدیویی جهان
خواندن

لس سانتوس

wp2455904 scaled

مگر می‌شود حرف از بازی جهان آزاد زد، حرف از شهر زد، حرف از لذت و آزادی عمل زد و نام GTA V به میان نیاید! راستش را بخواهید تقریبا در هر حیطه‌ای می‌توان نام GTA V را از نظر کیفیت بالای طراحی قرار داد. هنر لس سانتوس در دو زمینه نمایان می‌شود و در این دو زمینه، به جرئت کم‌تر شهری می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. مورد اول، آن که چقدر زیبا لس سانتوس توانسته تا شهر لس آنجلس را به تصویر بکشد! اصلا به هر کجای شهر که نگاه کنید، نشانه‌هایی از لس آنجلس پیدا می‌کنید که واقعا دقت سازندگان را نشان می‌دهد. مورد دوم که برگ برنده‌ی سری GTA نیز هست، آن بوده که لس سانتوس بهترین بستر ممکن برای تنوع فعالیت‌های درون بازی است. فرقی نمی‌کند که بخواهید آزادانه در شهر بچرخید و با ماشین دیگران را له کنید، بخواهید دختر مایکل را نجات دهید، به جان کسی سوء قصد کنید، به پرش ارتفاع بروید، روی دریا جت اسکی سواری کنید، با پلیس‌ها سر و کله بزنید یا… ولی بدانید که لس سانتوس به بهترین شکل ممکن بستر تمامی این فعالیت‌ها را برای شما فراهم می‌کند. با تمام این اوصاف، آیا می‌توان لوس سانتوس را میان زیباترین شهرهای بازی‌های ویدئویی ندانست؟ ابدا!

یارنام

Bloodborne Wallpaper Best image Background

زمانی که صحبت از داستان سرایی به واسطه‌ی محیط شود، بدون شک نام میازاکی در راس لیست می‌درخشد و در میان آثار میازاکی نیز بازی Bloodborne در این حیطه پرچمدار است. طراحی ویکتوریایی شهر نمایی زیبا به آن داده که با تاریکی و کوچه‌های خشن همراه می‌باشد. دقیقا همین مورد پارادوکسی را فراهم می‌کند که تقریبا در بازی دیگری شاهد نبودیم. طراحی ویکتوریایی شهر نوید یک شهر شاد و زیبا را می‌دهد، ولی اگر به باطن آن نگاه کنیم، یارنام شهری مملو از هیولاهای مختلف و تحت تاثیر بیماری مرگ‌بار است. مهم‌تر از همه چیز، داستان‌هایی هستند که در سرتاسر شهر پخش شده و اگر به سراغ تک تک آنان بروید، با یک داستان کامل و بسیار درگیرکننده روبرو خواهید شد. تازه تمام این موارد گذشته از رازهای فراوان و مکان‌های مخفی است که در سرتاسر شهر جاسازی شده‌اند. شهر یارنام در بازی Bloodborne در داستان سرایی غیر مستقیم و طراحی پارادوکس ظاهر و باطن، یکی از برترین‌های ممکن است.

توسعه‌دهندگان در مورد نسل بعدی و به خصوص ایکس‌باکس سری ایکس چه می‌گویند؟
خواندن

وایتران

Skyrim Landscape Wallpaper

بازی Skyrim در سال ۲۰۱۲ چنان دنیای عظیمی را به بازی‌بازان ارائه داد که شاید هنوز هم که هنوز است، اگر کسی آن را تجربه کند از بزرگی و جزئیات آن دنیا تعجب نماید. شهرهای مختلفی در بازی وجود داشت، غارهای مختلف، خرابه‌های عجیب، مقبره‌های جادویی و روستاهای آرام و سرسبز. در این میان، شهرهایی در بازی نظیر شهر وایتران نیز وجود دارند. این شهر نماد کامل یک شهر حقیقی در دنیای واقعی است! در قسمتی از آن شاهد مردمی هستیم که زندگی روزمره‌ی خود را می‌گذرانند و کاری نیز به کار کسی ندارند. در بالای شهر شاهد کاخ پادشاه وایتران می‌باشیم که اتفاقا بسیار با شکوه طراحی شده است. کمی پایین‌تر، مقر دسته‌ای از مبارزان به اسم Companion قرار دارد که زندگی خود را وقف مبارزه برای نیکی و درستی کرده‌اند و البته مبارزانی ماهر هستند. در مرکز شهر مردم به داد و ستد مشغول‌اند و هر کس تلاش دارد کالای خود را به دیگری بفروشد. در کنار خیابان یک گدا همیشه نیازمند سکه‌ای است که شاید پول غذایش را فراهم کند. شاید Skyrim در بعضی موارد غیر واقعی باشد، ولی وایتران یکی از واقعی‌ترین و جذاب‌ترین شهرهایی است که می‌توان در کل بازی‌های ویدئویی پیدا کرد.

رپچر و کلومبیا

سری بازی‌های Bioshock همیشه به قدری در فضاسازی و داستان‌سرایی محشر بوده‌اند که هیچ حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند. این سری شما را به اوج آسمان در کلومبیا و به قعر دریا در رپچر می‌برد. رپچر یک شهر زیبا در قعر دریا و با فضایی تاریک و دل گیر است. محیط شهر طراحی بسیار زیبایی دارد و هنگامی که بخواهد شاد باشد، منظره‌ای بسیار دلنشین را به بازی‌باز ارائه می‌دهد. از طرفی دیگر شهر زمانی که در سکوت است چنان وحشتناک و دلهره‌آور می‌باشد که واقعا از ته دلتان احساس ترس می‌کنید. از طرفی دیگر، کلومبیا شهری بر فراز ابرهای آسمان بوده و به قدری زیبا و شاد است که آن را به آرمان‌شهری خارق العاده تبدیل می‌کند. مردمان همه شاد، طراحی شهر فوق العاده و ساختمان‌ها همگی زیبا هستند. با این حال، در بطن شهر چنان ناراحتی، غم و اندوهی نهفته است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. Bioshock با این که دو تا از زیباترین شهرهای تاریخ را به ما نشان داد، ولی همچنین به ما ثابت کرد که ظاهر یک شهر می‌تواند با چیزی که واقعا در آن در حال رخ دادن است، متفاوت باشد. چه بخواهیم از رپچر نام ببریم و یا کلومبیا، هر دو جزء زیباترین شهرهای بازی‌های ویدئویی در کل تاریخ صنعت بازی هستند.

مایکروسافت و بازی‌های ابری
خواندن

دانوال

82fd09f3d4d7f7a5c45e819b8cf0b7d8

دوباره یک شهر زیبای دیگر که با الهام از طراحی ویکتوریایی ساخته شده است. اگر بخواهیم شهر دانوال از بازی Dishonored را توصیف کنیم، می‌توان آن را یک شهر تاریک با طراحی ویکتوریایی و مملو از بیماری و طاعون، به همراه تکنولوژی‌های عجیب و غریب و مردمانی عجیب‌تر معرفی کرد. بگذارید همین الان یک مورد را برای شما توضیح دهم. اگر تمام شهرهای قبلی جزء زیباترین شهرهایی بودند که تا کنون مشاهده کردیم و از حضور در آنان لذت می‌بردیم، دانوال دقیقا مخالف آن است. شهر زیبا است، ولی به قدری حس دلتنگی، عصبانیت و غم را به شما می‌دهد که فرار، بهترین راه حل ممکن برای شما می‌باشد. طراحی این شهر در بازی Dishonored 2 به اوج خود رسید و باید اقرار کرد که یکی از برترین طراحی‌های هنری در چند سال اخیر مربوط به همین عنوان است. اگر به دنبال یک شهر با مردمان طاعون‌زده و در شرف انقلابی شبیه به انقلاب صنعتی هستید، دانوال می‌تواند گزینه‌ای عجیب ولی بسیار عالی برای شما باشد.

بیوکلیر و نویگرد

17168093

Witcher 3 را با هر مقیاسی اگر بسنجیم، باز هم یک شاهکار است! تقریبا در همان اوایل بازی شما به شهری می‌روید که به عنوان اولین شهر بزرگ و پر جمعیت کل بازی شناخته می‌شود و آن نویگرد می‌باشد. زمانی که برای اولین بار به این شهر قدم بگذارید، از طراحی ساختمان‌های قرمز و نارنجی رنگ آن انگشت به دهان خواهید ماند. جمعیتی عظیم در هر کوچه و خیابان در حال عبور است و هر دست‌فروش و مغازه‌داری در تلاش بوده تا با تبلیغ کالای خود نان شبش را در بیاورد. اسکله‌های شهر عظیم، مملو از کشتی‌های بزرگ و کوچک بوده که در هنگام غروب آفتاب، منظره‌ای زیبا می‌سازند. ولی بیشترین چیزی که نویگرد را از دیگر شهرهای جدا می‌کند، اتفاقاتی است که در آن جریان دارد. در بازی هیچ کوچه و خیابان بدون حادثه‌ای وجود ندارد. حتی سیاسیون شهر نیز به کمک شما نیاز دارند و شما می‌توانید سرنوشت این شهر زیبا را تعیین کنید. طراحی شهر نویگرد بدون شک از زمان خود جلوتر بود و جزئیات آن به قدری زیاد است که هنوز هم در سال ۲۰۲۰ اگر به تجربه‌ی آن بپردازید، از دقت سازندگان تعجب خواهید کرد.

انتظارات ما از نسخه‌ی بعدی سری بازی Splinter Cell
خواندن

c97c28d05f1ce9c586e96b7679db026b

بیوکلیر نقطه‌ی مقابل نویگرد است. نویگرد یک شهر مثلا توسعه یافته در زمان خود می‌باشد. این شهر بیشتر به سراغ صنعتی شدن رفته و از زیبایی طبیعی بهره‌ای نبرده است، بلکه این طراحی و معماری خود افراد بوده که شهر را زیبا نموده. اما بیوکلیر شهری است که بر پایه‌ی طبیعت ساخته شده و روح آن را می‌توان در طبیعت جست و جو کرد. گل‌های سفید و قرمز، ساختمان‌های بلند سفید، طبیعتی سبز و زیبا، مردمانی شاد، قصری به باشکوهی چیزی که در سری Souls عادت به دیدن آن داریم و از همه مهم‌تر، دوباره اتفاقات بسیار زیاد و جذاب که در جای جای این شهر در حال رخ دادن است. بیوکلیر بدون شک و بدون هیچ ابهامی، یکی از زیباترین شهرهایی است که تاریخ بازی‌های ویدئویی به خود دیده، ولی با این حال در بطن آن دوباره شاهد داستانی خونین و تاریک هستیم که با ظاهر زیبای شهر پارادوکس کامل دارد. از نظر خود من بیوکلیر محیطی زیباتر از نویگرد داشته و به راحتی جزء ۳ الی ۴ شهر در میان زیباترین شهرهای بازی‌های ویدئویی قرار می‌گیرد.

عضویت
اطلاع از
guest

2 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
PNA
PNA
3 سال قبل

واقعا عجیبه که Dunwall تو لیست هست ولی خبری از City 17 نیست

trackback
مخوفترین شهرها در بازیهای ویدیویی - سی فارس
2 سال قبل

[…] (۶) زیباترین شهرهای بازیهای ویدئویی پیکسلزیباترین شهرهای بازیهای ویدئویی پیکسل آرتس […]

دکمه بازگشت به بالا
2
0
Would love your thoughts, please comment.x