مقالات ترجمه‌ای

معرفی ۱۵ ویژگی بازی Immortals Fenyx Rising که باید از آن‌ها مطلع باشید

مهمترین جزئیات جدیدترین آ‌ی‌پی شرکت یوبی‌سافت

بازی Immortals Fenyx Rising یک «آی‌پی» (IP) جدید در سبک جهان باز است و از زمان معرفی آن توسط شرکت «یوبی‌سافت» (Ubisoft)، سازندگانش تغییرات بسیار زیادی را روی آن اعمال کرده‌اند و تجربه‌ی هیجان‌انگیز و جذابی را برای بازیکنان به ارمغان آورده‌اند؛ این بازی اخیراً در دسترس بازیکنان قرار گرفته است و جهت آشنایی شما با آن، بنظرمان رسید که بد نیست جزئیات مهمی از این عنوان را با شما به اشتراک بگذاریم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

داستان بازی

داستان بازی Immortals Fenyx Rising در دنیای اساطیر یونان بوقوع می‌پیوندد؛ گرچه استفاده از دنیای اساطیر یونان به امری متداول در عناوین ویدئویی امروزی و سالیان اخیر تبدیل شده است و شاید جذابیت سابق را برای بازیکنان نداشته باشد، اما بنظر می‌رسد که سازندگان بازی Immortals Fenyx Rising به این موضوع توجه کرده و این عنوان را به‌گونه‌ای ساخته‌اند که داستان آن همچنان برای بازیکنان هیجان‌انگیز باشد.

شخصیت اصلی این بازی یک سرباز یونانی به نام «فنیکس» (Fenyx) است؛ او که در جزیره‌ای به نام Golden به دام افتاده است، ماموریت دارد تا یک «تایتان» (Titan) به نام «تایفون» (Typhon) را نابود کند، چراکه تایفون در تلاش است تا از «زئوس» (Zeus) و تمام خدایانی که او را به «تارتاروس» (Tartaros) تبعید کرده‌ند، انتقام بگیرد. زئوس و «پرومتئوس» (Prometheus) که هر دو از اساطیر یونان به حساب می‌آیند، راویان داستان بازی Immortals Fenyx Rising هستند و شنیدن داستان توسط آن‌ها، اجرای این بازی را بیش از پیش هیجان‌انگیز می‌کند.

دنیای بازی

دنیای ازی Immortals Fenyx Rising

همچون سایر عناوین (در سبک جهان باز) این روزهای شرکت یوبی‌سافت، سازندگان بازی Immortals Fenyx Rising نیز به بازیکنان اجازه داده‌اند تا در یک دنیای بسیار وسیع و گسترده دست به اجرای این عنوان هیجان‌انگیز زنند. جزیره‌ی Golden به هفت منطقه‌ی مجزا تقسیم شده است که در هر یک از آن‌ها شاهد ساختارهای مکانیکی و دشمنان مختلفی خواهید بود. به گفته‌ی سازندگان بازی Immortals Fenyx Rising، این عنوان دارای آتش‌فشان‌ها، کوهستان‌های برفی، مزارع سرسبز و المان‌ها و چشم‌اندازهای مختلف و گوناگونی خواهد بود که تنوع جهان این بازی را بسیار زیاد کرده‌اند.

بهترین بازی‌های آنلاینی که هم‌اکنون می‌توانید تجربه کنید
خواندن

سفارشی‌سازی بازی

سفارشی‌سازی بازی Immortals Fenyx Rising

سازندگان این آی‌پی جدید گزینه‌های سفارشی‌سازی متعددی را در اختیار بازیکنان قرار داده و به آن‌ها اجازه داده‌اند تا شخصیت مورد نظر خود را آنگونه که دوست دارند (از جنسیت شخصیت اصلی بازی گرفته تا ظاهر و صدای او) طراحی کنند. گزینه‌های سفارشی‌سازی شخصیت اصلی بازی هیچگونه محدودیتی نداشته و شما قادر خواهید بود تا از این قابلیت، هر زمان که دوست داشتید استفاده کنید؛ این موضوع یکی از قابلیت‌های جذاب عنوان Immortals Fenyx Rising به حساب می‌آید چراکه در سایر عناوین، بازیکنان تنها در زمان شروع بازی قابلیت طراحی شخصیت اصلی آن  را دارند، نه در حین اجرای بازی.

همراهی به نام «فاسفر» (Phosphor)

همراهی به نام Phosphor

بازی Immortals Fenyx Rising تشابهات بسیار زیادی با بازی Assassin’s Creed Odyssey دارد و این موضوع را می‌توان در المان‌ها و جزئیات مختلف آن مشاهده کرد؛ بطور مثال همچون «بایک» (Bayek) که عقابی به نام «سنو» (Senu) او را همراهی می‌کرد یا «کاساندرا» (Kassandra) و «آلکسیوس» (Alexios) که پرنده‌ای به نام «ایکاروس» (Ikaros) آن‌ها را همراهی می‌کرد، فنیکس نیز توسط پرنده‌ای به نام فاسفر همراهی می‌شود و بازیکنان اجازه خواهند داشت تا کنترل این پرنده را در دست گرفته و از طریق آن به هر گوشه‌ی نقشه‌ی بازی به پرواز درآیند و به بررسی نقاط مختلف بپردازند؛ باید دید که نحوه‌ی کنترل فاسفر، چقدر با نحوه‌ی کنترل سنو و ایکاروس شباهت دارد.

سفر به نقاط مختلف نقشه‌ی بازی

سفر به نقاط مختلف بازی Immortals Fenyx Rising

به گفته‌ی سازندگان بازی، آن‌ها توجه بسیار زیادی به بحث مسافرت به نقاط مختلف نقشه‌ی بازی داشته‌اند و اینطور که بنظر می‌رسد، سیستم مسافرت در بازی Immortals Fenyx Rising همچون عناوین Assassin’s Creed و The Legend of Zelda: Breath of the Wild خواهد بود؛ در این بازی شما قادرید تا تقریباً از هر چیزی که در دنیای آن قرار دارد، بالا بروید، البته همچون بازی Breath of the Wild، باید مراقب توان جسمی فنیکس نیز باشید تا با مشکلی در بالا رفتن از اجزاء مختلف روبرو نشوید؛ همچون قابلیت پاراگلایدر موجود در عنوان Breath of the Wild، فنیکس می‌تواند از طریق بال‌های Daedalus، در هر نقطه از نقشه‌ی بازی پرواز کند؛ اطمینان داریم که ترکیب قابلیت بالا رفتن از هر چیزی و همچنین پاراگلایدر، ترکیب بسیار جذابی در بازی Immortals Fenyx Rising خواهد بود.

انتظارات ما از Far Cry 6
خواندن

کاوش در دنیای بازی

کاوش در دنیای بازی Immortals Fenyx Rising

همچون هر عنوان دیگری در سبک جهان باز، در بازی Immortals Fenyx Rising نیز قابلیت انجام هر کاری در نقشه‌ی آن وجود دارد و بازیکنان می‌توانند دست به کاوش در هر نقطه‌ای از آن بزنند؛ در دنیای این بازی شاهد همه چیز خواهید بود، از معماهای مختلف گرفته تا ماموریت‌های فرعی هیجان‌انگیز؛ سازندگان این بازی دست شما را بسیار باز گذاشته‌اند و می‌توانید بدون دنبال کردن ماموریت‌ها اصلی، خود را ساعت‌ها در نقشه‌ی این بازی سرگرم کنید. یکی دیگر از مشابهت‌های این بازی با عناوین Assassin’s Creed و Breath of the Wild، این است که بازیکنان جهت ادامه‌ی بازی خود و پیشروی در آن، باید از موقعیت‌های مرتفع بالا رفته و خود را به بالاترین نقطه‌ی آن‌ها برسانند تا بدین شکل، به قسمت‌های بیشتری از نقشه‌ی بازی دسترسی پیدا کنند.

سیاه چال‌های تارتاروس

سیاه چال‌های تارتاروس

در نقشه‌ی بازی شاهد قابلیتی به نام «تارتاروس ریفت» (Tartaros Rift) خواهید بود که به شما اجازه می‌دهد تا به سیاه چال‌های تارتاروس بروید؛ در هر سیاه چال شاهد معماهایی جدید، موانعی جهت عبور و دشمنانی خواهید بود که باید آن‌ها را شکست داده و پشت‌سر بگذارید.

دشمنان بازی

دشمنان بازی Immortals Fenyx Rising

تنوع دشمنان موضوع دیگری است که سازندگان بازی Immortals Fenyx Rising توجه زیادی به آن داشته‌اند؛ از شیر و «هارپی» (Harpy) گرفته تا «مینوتور» (Minotaur) و «سیکلوپ‌ها» (Cyclopes). دشمنان شما در این بازی تنها از نظر نوع گروه با هم متفاوت نیستند، بلکه آن‌ها (حتی اگر از یک گروه باشند.) حتی از نظر رفتار (نحوه مبارزه)، ظاهر، قدرت و ضعف نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

بهترین بازی‌های رایگان پلی‌استیشن ۴ در سال ۲۰۲۱
خواندن

جهت مبارزه با دشمنان و شکست آن‌ها، باید بطور همزمان از چندین سلاح و توانایی‌های شخصیت بازی استفاده کرد که این موضوع نشان از سرعت بسیار بالای مبارزات دارد؛ امیدواریم سیستم مبارزاتی طراحی شده برای این بازی، عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

قابلیت Corrupted Heroes

قابلیت Corrupted Heroes

قابلیت Corrupted Heroes یکی از ویژگی‌های جذاب بازی Immortals Fenyx Rising به حساب می‌آید؛ با پیشروی در دنیای این بازی و شکست دشمنان، موجب افزایش خشم تایفون خواهید شد و در نتیجه، او یکی از قهرمانان پیشین یونان (که اکنون به خدمت تایفون در آمده است.) را برای نابودی فنیکس ارسال می‌کند، در چنین موقعیتی، شاهد قرمز شدن آسمان و سپس مواجه شدن با قهرمان ارسالی از سوی تایفون خواهید بود. تا زمان به پایان رساندن بازی، مکانیزم Corrupted Heroes چندین بار فعال خواهد شد و بنظر می‌رسد در هر بار، با قهرمان جدیدی روبرو می‌شوید.

مبارزات بازی

مبارزات بازی Immortals Fenyx Rising

پیش از این در مورد تنوع دشمنان بازی و تفاوت در نحوه‌ی مبارزات آن‌ها صحبت کردیم اما هنوز جزئیات بیشتری در خصوص سیستم مبارزاتی این بازی وجود دارند؛ به عنوان مثال، بنظر می‌رسد که سازندگان این بازی تمرکز زیادی روی مبارزات هوایی داشته‌اند که با توجه به توانایی پرواز فنیکس از طریق بال‌های Daedalus، موضوع منطقیی بنظر می‌رسد؛ از طرف دیگر، بازی Immortals Fenyx Rising از سیستم‌های مبارزاتیی استفاده می‌کند که در بازی Assassin’s Creed Odyssey شاهد آن‌ها بوده‌ایم؛ جاخالی دادن سریع، باعث کُند شدن زمان شده و این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا دشمن خود را با چند ضربه‌ی مستقیم نابود کنید؛ همچنین به شما قابلیتی جهت از بین بردن تعادل دشمنان داده شده است و بوسیله‌ی آن قادر خواهید بود که آن‌ها را به سادگی نابود کنید.

برترین ناشران سال 2020
خواندن

سلاح‌های بازی

سلاح‌های بازی Immortals Fenyx Rising

یکی از عوامل مهم دیگر در سیستم مبارزات هر بازیی، مخصوصا‌ً بازی‌های جهان باز، سلاح‌های موجود در دنیای آن‌ها است که می‌توانند نتیجه‌ی نبرد را به شکل قابل ملاحظه‌ای تغییر دهند. در بازی Immortals Fenyx Rising شاهد سه سلاح منحصر بفرد خواهید بود:

  • در حملات سبک می‌توانید از شمشیر خود استفاده کنید.
  • در حملات سنگین می‌توانید از تبر بزرگ خود استفاده نمایید.
  • همچنین فنیکس می‌تواند از یک تیر و کمان برای نابودی دشمنان خود استفاده کند.

در ضمن در طول نبردها مراقب میزان «استامنیای» (Stamnia) فنیکس نیز باشید چراکه می‌توان در شرایط بسیار بحرانی، از آن استفاده و از وخیم‌تر شدن اوضاع جلوگیری کرد.

توانایی‌ها

توانایی‌ها

در کنار سلاح‌های موجود در دنیای بازی، سیستم مبارزاتی، قابلیت پرواز و تنوع دشمنان، توانایی‌های شخصیت اصلی بازی نیز نقش بسیار مهمی در میادین نبرد دارند. با پیشروی در دنیای بازی، به توانایی‌های جدیدی دسترسی پیدا خواهید کرد که هر کدام از آن‌ها مزایای منحصر بفرد مخصوص به خود را خواهند داشت؛ بطور مثال:

  • توانایی Hephaistos’ Hammer آسیب بسیار جدیی بر دشمنان وارد خواهد کرد.
  • توانایی Herakles’ Strength دشمنان را به دام انداخته و برای شما موقعیت بسیار خوبی را جهت نابودی آن‌ها فراهم می‌کند.
  • توانایی Ares’ Spears به شما امکان نابودی دشمنان را از طریق هوا می‌دهد.
  • و …

ارتقاء ابزار و تجهیزات شخصیت اصلی بازی

ارتقاء ابزار و تجهیزات شخصیت اصلی بازی

در طول بازی با تجهیزات و زره‌های مختلفی روبرو خواهید شد و همانطور که می‌توان انتظار داشت، تمامی آن‌ها قابلیت ارتقاء را دارا خواهند بود. جهت ارتقاء تجهیزات، باید دست به جمع‌آوری منابعی بزنید که در سرتاسر دنیای بازی Immortals Fenyx Rising پراکنده شده‌اند. البته از نحوه‌ی عملکرد سیستم ارتقاء این بازی اطلاعات کاملی در دست نیست اما با توجه به تشابهات زیاد این عنوان با بازی Assassin’s Creed Odyssey، انتظار داریم که سیستم ارتقاء آن‌ها نیز مشابه یکدیگر باشند.

لیست هواپیماهای بازی Microsoft Flight Simulator
خواندن

عملکرد بازی روی کنسول‌های نسل بعد

عملکرد بازی روی کنسول‌های نسل بعد

بازی Immortals Fenyx Rising برای کلیه‌ی پلتفرم‌های موجود (حتی «گوگل استیدیا» (Google Stadia)) در دسترس قرار خواهد گرفت؛ این بازی همچنین برای کنسول‌های نسل بعد نیز عرضه خواهد شد اما شما چه انتظاری از عنوانی دارید که آن را روی جدیدترین سیستم‌های بازی اجرا می‌کنید؟ این بازی روی دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری‌ایکس از قابلیت HDR، سرعت بالای بارگذاری نقشه‌ها و کیفیت ۴K با نرخ فریم ۶۰ پشتیبانی خواهد کرد. اگر این عنوان را روی ایکس‌باکس اجرا کنید، شاهد پشتیبانی آن از سیستم صدای «دالبی اتموس» (Dolby Atmos) خواهید بود که باعث ایجاد صدای سه بعدی شگفت‌انگیزی می‌شود؛ اما اگر این بازی را روی پلی‌استیشن ۵ اجرا کنید، به گفته‌ی یوبی‌سافت از صدای سه بعدی بهره‌مند شده و همچنین از قابلیت‌های دسته‌ی «دوال‌سنس» (DualSense) نیز بهره خواهید برد.

«سیزن پس» (Season Pass)

سیزن پس بازی Immortals Fenyx Rising

این بازی همچون سایر عناوین جهان باز شرکت یوبی‌سافت از سیزن پس بهره‌مند خواهد بود. به گفته‌ی این شرکت، پس از عرضه‌ی بازی شاهد انتشار محتوای جدیدی برای آن خواهیم بود که شامل ماموریت‌های فرعی، پاداش‌های درون بازی و قابلیت‌های جدیدی در گیم‌پلی خواهند بود که در قالب سه بسته‌ی «توسعه دهنده» (Expansion) در دسترس بازیکنان قرار خواهند گرفت.

بازی Immortals Fenyx Rising هم اکنون برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن ۴ و ۵، گوگل استیدیا، ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری اس و ایکس در دسترس است.

منبع
gamingbolt
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن