مقالات ترجمه‌ای

بهترین مکان‌های احتمالی برای بازی Far Cry 6

این بار کجا سفر خواهیم کرد؟

مدتی پیش بود که شرکت بزرگ Ubisoft رسما تایید کرد که آن‌ها تا مارس سال ۲۰۲۱ پنج بازی مختلفِ AAA بزرگ برای عرضه کردن دارند. نکته مورد توجه این است که سه تای این بازی‌ها عناوینی هستند که پیش از این معرفی شده و قرار بود عرضه شوند اما با یک تاخیر طولانی مواجه شدند. این بازی‌ها شامل Watch Dogs Legion ،Rainbow Six Quarantine و همینطور Gods and Monsters بوده که کم و بیش با آن‌ها آشنایی داریم. با این وجود، هنوز با دو عنوان دیگر از این پنج بازی آشنایی کامل نداشته و نمی‌دانیم چه بازی‌هایی هستند اما بر اساس حرف و حدیث‌ها و شایعات به گوش رسیده، ظاهرا یکی از آن‌ها نسخه بعدی سری Assassin’s Creed خواهد بود که بر اساس گزارشات Ragnarok نام دارد و دارای تم وایکینگی است. عنوان دیگر نیز ظاهرا قرار است Far Cry 6 باشد که امروز قصد داریم کمی در مورد آن صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

البته این موضوع زیاد هم نباید غافلگیر کننده و چندان عجیب و غیر منتظره باشد چرا که همه‌ی این‌ها (به جز Gods and Monsters که یک IP جدید است و هنوز از آینده آن خبر نداشته و نمی‌دانیم ادامه خواهد یافت یا خیر)، جزء بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فرنچایز‌های Ubisoft به شمار می‌روند. ما شایعات Assassin’s Creed Ragnarok را هم برای مدت زیادی است که در این چند وقت دیده‌ و شنیده‌ایم که نشان می‌دهد قطعا چیزی وجود داشته که این همه شایعات متعدد از آن پخش شده است. با این حال، تنها عنوانی که در این جمع کم‌تر از همه درمورد آن بحث شده، Far Cry 6 است و شاید امروز برای اولین بار باشد که می‌خواهیم نگاهی جدی به آن داشته باشیم و وضعیت احتمالی آن در آینده را بررسی کنیم. با وجودی که می‌دانیم قطعا نسخه بعدی این سری (چه برای کنسول‌های نسل فعلی چه برای کنسول‌های نسل بعد) در راه است و دیر یا زود از راه می‌رسد، اما تا به حال هنوز آنچنان که باید و شاید به این بازی به طور جدی نگاه نکرده‌ایم. به همین علت نیز بحث کردن درمورد آن بیش از بقیه برایمان تازگی و جذابیت خواهد داشت. یکی از بزرگ‌ترین سوالاتی که درمورد این بازی داریم، این است که Far Cry 6 چطور به نظر خواهد رسید؟ مخصوصا با در نظر گرفتن این که این فرنچایز همیشه دارای فرمول مشخص و از پیش تعریف شده‌ای بود که ما را در یک منطقه جالب و جذاب قرار می‌دهد تا با یک آنتاگونیست دیوانه به نبرد بپردازیم و او را از سلطنت در ناحیه‌ی فرضی خلع کنیم. بنابراین، لوکیشن و دشمنان اصلی همیشه جزء مهم‌ترین فاکتورهای هر نسخه جدید از این فرنچایز بوده‌اند و به همین علت نیز ما تصمیم گرفتیم امروز یکی از این فاکتورها را انتخاب کرده و از نزدیک نگاهی جدی به آن بیاندازیم. ما امروز قصد داریم لوکیشن‌های احتمالی نسخه بعدی سری Far Cry را همراه با شما بررسی کنیم.

معرفی بهترین کلاس بازی Demon's Souls | راهنمایی برای تازه‌واردان
خواندن

برای بررسی این موضوع در نسخه بعدی این سری بهتر است ابتدا با هم نگاهی به لوکیشن‌هایی که در نسخه‌های قبلی این سری به آن‌ها سفر کرده بودیم بیاندازیم زیرا یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای بررسی این موضوع و احتمالات آن این است که بدانیم این فرنچایز پیش از این، به کجاها سفر کرده است چرا که تا به حال هیچ یک از نسخه‌های اصلی Far Cry وجود نداشته که دارای لوکیشن کاملا یکسان با نسخه قبلی خود باشد (البته این موضوع برای برخی از نسخه‌های فرعی این سری از جمله Far Cry New Dawn که پایه‌ی لوکیشن آن‌ها مطابق نسخه قبلی خود بوده، صدق نمی‌کند). با نگاهی به گذشته و بررسی لوکیشن‌های قبلی این سری می‌توان تا حد زیادی برخی از گزینه‌ها که پیش از این انتخاب شده بودند را کنار گذاشت. اولین نسخه Far Cry در Micronesia جریان داشت و ما در نسخه دوم این سری نیز به آفریقا سفر کردیم. Far Cry 3 ما را با آنتاگونیست مجنون و دیوانه‌ی خاطره انگیز این سری یعنی Vaas به جزیره‌ای به اسم Rook Island در Montenegro برد که در اقیانوسیه واقع شده بود. نسخه‌ی شماره‌دار بعدی این سری ما را به رشته‌ کوه‌های هیمالیا برد تا علیه Pagan Min مبارزه کنیم و آخرین نسخه‌ی شماره‌دار این سری به اسم Far Cry 5 نیز بازی‌بازان را به Montana برده و در یک جنگ تمام عیار علیه یک گروه مذهبی افراطی قرار داد که باعث جار و جنجال‌های زیادی هم شد که متاسفانه در این مطلب فرصتی برای پرداختن به آن‌ها وجود ندارد. این‌ها لوکیشن‌هایی بودند که ما فقط در نسخه‌های اصلیِ شماره‌دار این سری به آن‌ها سفر کرده بودیم و یک سری لوکیشن دیگر هم وجود دارند که در نسخه‌های فرعی آن‌ها را دیده بودیم که ممکن است اقتباس گرفته شده از لوکیشن‌های نسخه‌های اصلی شماره‌دار باشند. بنابراین، یک بار دیگر به این سوال می‌رسیم که پس Far Cry 6 در کجا جریان خواهد داشت؟ زیرا می‌دانیم که احتمالش تقریبا صفر است که به لوکیشن‌های قبلی که در نسخه‌های اصلی شماره دار این سری وجود داشته‌اند، بازگردیم.

تحلیلی بر بازی The Crew 2؛ کمیت، قاتلِ کیفیت!
خواندن

Alaska

wp1837508

باید به این نکته اشاره کرد که خود Ubisoft نیز پیش از این یک نظرسنجی برای انتخاب کردن یا بررسی گزینه‌های احتمالی برای لوکیشن نسخه بعدی این سری بر پا کرده بود که یکی از گزینه‌ها نیز یک بازی در سبک بقا، واقع در سرزمین آلاسکا بود. به عبارت دیگر، در کنار مبارزه کردن با آنتاگونیست و شخصیت منفی اصلی در این ناحیه، شرایط آب و هوایی سخت و طاقت فرسای آلاسکا نیز می‌تواند یکی از فاکتورهای مهم برای افزودن المان‌های بقای بیشتر به Far Cry 6 باشد تا بازی‌بازان را بیش از پیش با این بازی درگیر نگه دارد تا برای نجات پیدا کردن مبارزه و تلاش بیشتری کنند و با شرایط سخت‌تری مواجه شوند. این ناحیه با جمعیت کم خود در کنار تنوع بسیار زیاد مناطق مختلف و متنوع از قبیل کوهستان Denali و همینطور جزایر Aleutian و همچنین با توجه به این که اقتصاد این ناحیه نیز متکی به شکار، ماهیگیری، نفت و صنایع سوخت و پتروشیمی است، می‌تواند از پتانسیل بسیار زیادی برای انتخاب شدن به عنوان لوکیشن Far Cry 6 برخوردار باشد. چه این بازی تصمیم بگیرد برای تعیین جناح مخالف از دشمنان خیالیِ زاده ذهن سازندگان خودش استفاده کند، چه تبهکاران و قاچاقچیان فاسد نفت و یا حتی نیروهای مسلح و ارتشیِ ایالات متحده آمریکا، آلاسکا می‌تواند تعادل بسیار خوبی میان محیط و دشمنان احتمالی برای پیدا کردن در سطح نقشه‌ی Far Cry 6 به وجود بیاورد و کاملا با تم این فرنچایز مطابقت خواهد داشت. همچنین باید اضافه کنم که با توجه به این که خود Ubisoft هم در نظرسنجی خود به این منطقه اشاره کرده بود، آلاسکا را می‌توان یک گزینه مهم و جدی برای لوکیشن نسخه بعدی سری Far Cry به شمار آورد.

راهنمای بازی پابجی | نکات و ترفندها بازی PUBG
خواندن

Peru

اگر قرار نباشد نسخه‌ی بعدی این سری که می‌دانیم قطعا در راه است و در زمانی نامشخص از راه خواهد رسید، بار دیگر به آمریکا بازگردد، کشور پرو و جنگل‌های انبوه آن نیز می‌توانند یک گزینه‌ی احتمالی خوب به عنوان لوکیشن نسخه بعدی این سری به شمار بیایند. نه تنها محیط‌های بکر و دست نخورده‌ی طبیعی می‌توانند با رگ و ریشه‌های این فرنچایز همخوانی و مطابقت کامل داشته باشند، بلکه تمرکز روی مواد مخدر و صنعت کوکائین که در پرو رواج بسیار زیادی دارد، نیز می‌تواند کاملا برای یک نسخه جدید از این فرنچایز مناسب باشد. حتی اغلب بخش‌های Far Cry 6 می‌تواند در دره‌ی کوکائین نیز رخ دهد اما یک فاکتور مهم دیگر نیز وجود دارد که باید آن را در نظر گرفت که به احتمال بسیار زیاد می‌تواند به معنی عدم رخ استفاده از این مکان برای نسخه بعدی Far Cry باشد.

در این جا باید به این نکته نیز اشاره کوتاهی داشت که پرو و بولیوی یک مرز مشترک هم با هم دارند که این موضوع می‌تواند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد زیرا ما را سریعاً یاد عنوان دیگری از شرکت Ubisoft به نام Ghost Recon Wildlands می‌اندازد. اگر این بازی را تجربه کرده باشید و به خاطر بیاورید، Wildlands دارای نقاط مشترک زیادی از نظر فضا، تم و محیط با سری Far Cry بوده و اکنون این سری می‌تواند به چیزی که به آن تعلق دارد، بازگردد. علاوه بر این، یک حقیقت غیر قابل انکار نیز وجود دارد که باید از آن آگاهی داشته باشیم که دولت بولیوی به خاطر عنوان Ghost Recon Wildlands چندان دل خوشی از Ubisoft ندارد چرا که عقیده داشتند به وجهه این منطقه در چشم مردم دنیا لطمه زده است. بنابراین، این شرکت بازی سازی بزرگ قطعا از این به بعد به دنبال دردسرهای کم‌تری می‌گردد و به همین خاطر ممکن است گزینه‌های دیگری را دنبال کند.

آیا در سال ۲۰۲۰ هنوز هم Tera ارزش تجربه دارد؟
خواندن

wp3973730

کره‌شمالی

در هر صورت، اگر این سری تا به حال به کره شمالی سفر نکرده است، شاید اکنون کره شمالی یکی از ستینگ‌های احتمالی Far Cry 6 باشد. نه تنها این منطقه دارای آب و هوا و محیط‌های متنوع و گوناگونی است، بلکه این کشور از یک فصل برخوردار بوده که موسم بارندگی است که این امر می‌تواند یک لایه عمیق دیگر نیز به فاکتور گیم پلی Far Cry 6 اضافه کند. در حقیقت، کره شمالی یکی از مناطقی است که طرفداران این سری برای مدت زیادی خواستار آن هستند. بنابراین، دیدن این که یک بازی به سیاست‌های کره شمالی قدم می‌گذارد، می‌تواند یک خدمت بسیار عالی در حق طرفداران سری Far Cry به شمار برود که مدت زیادی است دوست دارند به این منطقه سفر کنند. اما آیا کره شمالی هم آماده این همکاری است؟ باید ببینیم در صورت مهاجرت احتمالی سری Far Cry به این منطقه، واکنش سران این کشور به این امر چه خواهد بود. در هر صورت،‌ همین دلیل خود به تنهایی می‌تواند علیه Far Cry 6 عمل کند و برای سازندگان آن دردسر ساز شود. اگرچه راه حل‌های احتمالی می‌توانند به اندازه کافی، کاملا ساده و سر راست باشند. مثلا این که Ubisoft این بازی را در آینده‌ای نزدیک و یا در زمان گذشته بسازد که مجبور نباشد برای نقض قوانین خاصی پاسخگوی شخص خاصی شود اما در هر صورت، جریان داشتن Far Cry 6 در کره شمالی شاید نسبت به سایر گزینه‌های موجود در این مطلب از شانس کم‌تری برای محقق شدن برخوردار باشد و به همین علت نیز زیاد محتمل به نظر نمی‌رسد. اما گشت و گذار در یک منطقه ممنوعه‌ی سیاسی واقعا می‌تواند جذاب و هیجان انگیز شود. چرا که نه؟ Watch Dogs Legion هم از Brexit الهام گرفته شده است. بنابراین، باید منتظر باشیم و ببینیم آیا Ubisoft تمایلی به اجرا کردن و پیاده سازی این تم در بازی خود دارد یا خیر.

چگونه بازی‌های ویدیویی می‌توانند باعث تندرستی و سلامت جسمی شوند؟
خواندن

ژاپن

به طور کلی، این روزها در صنعت بازی‌های ویدئویی نه تنها برای سری Far Cry، بلکه برای تمام بازی‌ها و فرنچایزهای دیگر نیز درخواست‌های بسیار زیادی وجود دارد که در کشور ژاپن جریان داشته باشند چرا که ظاهرا مردم به تازگی به پتانسیل‌های این ناحیه آگاهی پیدا کرده‌اند که شاید آن را مدیون بازی‌هایی از قبیل Sekiro: Shadows Die Twice و یا Ghost of Tsushima باشیم که زیبایی‌های این منطقه را بیش از پیش به مردم نشان داده‌اند و به شناسایی آن‌ها کمک بسیار زیادی کردند که تاثیر گذاری آن‌ها در افزایش میل و علاقه مردم به این کشور را غیر قابل انکار نموده است. در حقیقت، برای این دسته از دل باخته‌های ژاپن، تفاوتی ندارد که عنوان مورد نظرشان در دوره‌ی سامورایی‌ها جریان داشته باشد یا دوران مدرن و ظهور گروه‌های گنگستری مختلف از قبیل یاکوزا، چرا که در هر صورت همه‌ی آن‌ها از پتانسیل‌های بسیار زیادی برخوردار هستند و فضای بسیار مناسب و خوبی برای گشت و گذار دارند. بنابراین، شاید اکنون بهترین زمان ممکن باشد تا Ubisoft هم یکی از فرنچایزهای خود را به ژاپن بفرستد. از آنجایی که سری Assassin’s Creed همچنان از این ناحیه‌ی بسیار محبوب دوری می‌کند (چرا که علی‌رغم تمایل بسیار شدید طرفداران این سری، شایعات زیادی وجود دارند که اشاره می‌کنند احتمال این که نسخه بعدی این سری دارای تم وایکینگی باشد و در این دوره جریان داشته باشد، زیاد است) بنابراین، فرصت برای این که Far Cry 6 به ژاپن سفر کند، بسیار خوب بوده چرا که دیدن این موضوع می‌تواند بسیار جالب باشد. البته باید اشاره کرد که اگر Far Cry 6 در ژاپن مدرن و امروزی جریان داشته باشد، از نظر تئوریک می‌تواند دارای تم “شهری” بیشتری نسبت به نسخه‌های دیگر و پیشین این سری داشته باشد اما نباید فراموش کنیم که قبل از عرضه شدن Far Cry 5 هم عده بسیار زیادی وجود داشتند که جریان داشتنِ این فرنچایز در Montana را غیر ممکن تصور می‌کردند اما در نهایت دیدیم که Ubisoft به آنجا هم رفت.

معرفی بازی Spiritfarer
خواندن

thumb 1920 260561

استرالیا

یکی دیگر از مناطق پر درخواست و واقع گرایانه، استرالیا است. یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می‌گوید: “هر چیزی که در استرالیا هست، می‌خواهد تو را به قتل برساند.” این ضرب المثل برای این سری و مخصوصا Far Cry 6 می‌تواند بسیار منطقی به نظر برسد زیرا دقیقا همان تعریفی است که همه ما از این فرنچایز در ذهن خود داریم. چه حیات وحش این منطقه و حیوانات وحشی و خطرناکی از قبیل شتر مرغ استرالیایی، مار، کروکودیل یا کوسه باشند و چه طوفان و شرایط آب و هوایی سخت و طاقت فرسا مثل خشک سالی، طوفان و یا آتش سوزی‌های گسترده جنگلی. فاکتورهای بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند جریان داشتن Far Cry 6 در استرالیا را توجیه کنند. در حقیقت، می‌توان حرف‌های زیادی از نقش بزرگی که محیط استرالیا می‌تواند در این فرنچایز ایفا کند، مطرح کرد.

علاوه بر این، با توجه به این که استرالیا نیز مانند Micronesia در ناحیه‌ی اقیانوسیه واقع شده است، می‌تواند یک فرصت بسیار خوب و منحصر به فرد به وجود بیاورد که نسخه اولیه سری Far Cry را برای آن دسته از افرادی که هیچ وقت موفق به تجربه و بازی کردن آن نشده‌اند، به نحوی مجددا بازسازی کند. با این حال، Ubisoft پیش از این نیز نشان داده بود که در انجام دادن این کار سابقه دارد. به عنوان مثال اگر به خاطر داشته باشید، نسخه سیزن پس نسخه پنجم این سری، به همراه Far Cry 3: Classic Edition همراه شده که نسخه سوم این سری را مجددا بازسازی و احیا کرده بود. این موضوع به این معنی است که اگر Far Cry 6 نیز قصد ادامه دادن و دنبال کردن همین الگو را داشته باشد، می‌تواند در غالب دو بازیِ متفاوت به دست بازی‌بازان برسد.

بررسی بتای بازی Marvel’s Avengers
خواندن

در حال حاضر، شایعات و حرف و حدیث‌هایی که از گوشه و کنار به گوش می‌رسند، به ما اعلام می‌کنند که Far Cry 6 در دست توسعه و ساخت قرار داشته که با توجه به سیاست‌ها و استراتژی‌های کاری Ubisoft در چند سال اخیر، کاملا منطقی به نظر می‌رسد اما هنوز نه به طور رسمی تایید شده، و نه حتی کوچک‌ترین اطلاعاتی از آن رسما فاش شده است. اما به احتمال بسیار زیاد، Far Cry 6 برای کنسول‌های نسل بعدی سونی و مایکروسافت یعنی PS5 و Xbox Series X در دست توسعه و ساخت قرار دارد اما نمی‌توان زمان انتشار آن را فعلا تخمین زد.

منبع
gamerant
عضویت
اطلاع از
guest

2 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
مهدی
مهدی
4 سال قبل

احتمال میدم تو ژاپن باشه چون قبلا شایعه شده بود نسخه ششم تو ژاپنه

ساسان
ساسان
Reply to  مهدی
4 سال قبل

نه ژاپن خیلی احتمالش کمه مهدی
به نظرم کره شمالی جاییه
میره یه کشور دورافتاده که بتونه بدمن رو توش جا بده ژاپن نمیشه به نظرم حالا باید دید
من خودم دوست دارم بره استرالیا اونجا هم طبیعت بکری داره هم حیوون واسه شکار زیاده و تنوع داره

دکمه بازگشت به بالا
2
0
Would love your thoughts, please comment.x