مقالات ترجمه‌ای

۱۰ ذهنیت که ۲۰۲۰ را به سال گیمینگ بهتری برای شما تبدیل خواهد کرد

امسال زمان خوبی است تا تغییراتی در خود ایجاد کنیم تا بتوانیم از بازی‌ها بهتر لذت ببریم...

سال ۲۰۲۰، قرار است یک نقطه عطف در تاریخ گیمینگ باشد. امسال سالی است که PlayStation 5 و Xbox Series X شروع نسل نهم را کلید می‌زنند، بازی‌های به‌شدت مورد انتظاری مثل The Last of Us Part II و Final Fantasy VII Remake درکنار Cyberpunk 2077 بالاخره عرضه می‌شوند. ۲۰۲۰ قرار است سالی باشد که این سرگرمی موردعلاقه‌ی ما به نقاط بالاتری رفته و تغییراتی به‌خود ببیند و این بدین معنی است که امسال زمان خوبی است تا تغییراتی در خود ایجاد کنیم تا بتوانیم از بازی‌ها بهتر لذت ببریم. در ادامه با چند ذهنیت جدید و مناسب که با توجه به تجارب سال‌‍‌های گذشته ما می‌باشد همراه باشید.

WCCFreddeadredemption276 

انبار بازی‌های به اتمام نرسیده‌ی خود را در ماه‌های اول سال خالی‌ کنید

امسال قرار است شاهد عرضه‌ی عناوین بزرگی باشیم منتها اکثر این بازی‌ها در اواسط تا اواخر سال عرضه می‌شوند که باعث می‌شود چند ماه اول سال عملا خالی باشد. بنابراین بهتر است در این مدت بالاخره از شر آن چند بازی‌ای که شاید سال گذشته قرار بود تمام کنید، خلاص شوید. من به شخصه قرار است Red Dead Redemption 2 را تمام کنم؛ البته برای بار سوم!

به معنای واقعی در یک بازی استاد شوید

علیرغم که باز‌ه‌ای که به آن اشاره کردیم قرار است از لحاظ عرضه بازی‌ها دیوانه‌کننده باشد ( FFVII Remake و Cyberpunk 2077 و Resident Evil 3 و بسیاری از بازی‌های دیگر)، اما در مجموع، ۲۰۲۰، سال انتقال و تحول باشد. همه چیز قرار است آرام‌تر از معمول حرکت کند مخصوصا اگر PS4 یا Xbox Series X را خریداری نکنید (در آن مورد نیز صحبت خواهیم کرد). این بدین معنی است که امسال سالی بسیار خوبی است در یک چیز واقعا استاد شوید. مثلا واقعا در عناوین مبارزه‌ای یا اکشن قوی شوید، یا آن بازی RPG جدید را ۱۰۰ درصد کنید. کاملا ماهر شدن در یک بازی و تمام کردن آن بسیار لذت‌بخش تر از نصف و نیمه بازی کردن تعداد زیادی بازی است و جیب‌تان نیز خالی نخواهد شد!

نگاهی به ۱۰ بازی با بالاترین هایپ و کمترین کیفیت
خواندن

WCCFcontrolepic

Steam یا Epic اموال شما نیستند که برایشان مبارزه می‌کنید!

خوشبختانه، بنظر می‌آید این مشکل تا حدودی حل شده است اما یکی از بی‌هدف‌ترین موضوعات ۲۰۱۹، بحث Steam vs Epic Games Store بود. این دو شرکت بسیار درآمدزا به هیچ وجه به شما نیاز ندارند که از آن‌ها دفاع کنید. نصب کردن یک لانچر اضافه قرار نیست آسمان را به زمین بیاورد و بالاخره هم شاهد پیشنهادهایی از هردو فروشگاه هستیم که حقیقتا به مشتری نفع می‌رسانند.

بنظر من نبردهای کنسولی و حتی NVIDIA vs. AMD را نیز کنار بزارید ولی خب بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ بدهد!

حواستان به روش‌های درآمدزایی سازندگان باشد

۲۰۱۹ سالی بود که Loot boxها به گور پیوستند و عامل این اتفاق هم بازیکنان معمولی بودند که به اعتراض و بایکوت کردن پرداختند، چون مشخص ناشران بزرگ بی‌دلیل این روش درآمدزایی سودآور را رها نمی‌کردند. با این حال باید حواستان به روش‌های درآمدزایی جدید آن‌ها باشد چون  ناشران همیشه روش‌هایی نوآورانه برای خالی کردن جیب شما پیدا می‌کنند!

PS5 یا XSX را در زمان عرضه خریداری نکنید

اگر حقیقتا شغل شما وابسته به این کنسول‌ها نیست و نیاز شدیدی به Series X یا PS5 ندارید، بهتر است مدتی صبر کنید تا آن‌ها را خریداری کنید. کنسول‌ها در زمان عرضه قیمت بیش از حد بالایی دارند (مخصوصا در کشور ما) و همچنین اولین بازی‌های “واقعا” نسل بعدی تا یکسال بعد از عرضه‌ی کنسول‌ها، عرضه نخواهند شد و همچنین باید کمی صبر کرد تا فهمید کدام کنسول موفق‎‌تر خواهد بود. PS5 و Xbox Series X قرار است مدت زیادی در دسترس باشند پس صبر کنید و با اطلاعات کامل و تصمیمی عاقلانه به خریدشان بپردازید.

بهترین بازی‌های تک تیرانداز برای اندروید
خواندن

اگر Switch ندارید خریداری کنید

اگر مقداری پول برای خرید یک کنسول جدید کنار گذاشتید، بهتر است یک Nintendo Switch خریداری کنید. بله! درست است که این کنسول قوی‌ترین دستگاه بازار نیست اما ۲۰۱۹ سالی بود که دستگاه کوچک Nintendo اثبات کرد توانایی‌های زیادی دارد. Switch دارای عناوین فرست-پارتی بسیار عالی‌ و همچنین چندین پورت شگفت‌انگیز از بازی‌های AAA کنسولی است.

WCCFtrine410

بازی ساختن کار آسانی نیست! با سازندگان مهربان باشید…

ما همه نسبت به سرگرمی مورد‌علاقه‌مان یعنی گیمینگ حساس هستیم. اما نباید این احساسات زمانی که یک بازی کاری که دوست دارید را انجام نمی‌دهد، تبدیل به عصبانیت شود. ناراحت شدن کاملا منطقی است اما باید در ذهن داشته باشید که بازی‌ها توسط آدم‌های واقعی ساخته می‌شوند که بیشتر آن‌ها تلاش می‌کنند چیزی بسازند که بازیکنان سرگرم شوند. بیشتر تصمیماتی که شما از آن ناراضی هستید توسط عده‌ای از افراد خاص در یک اتاق لوکس گرفته می‌شوند پس بهتر است عصبانیت خود را برای ناشران نگه دارید نه افرادی که بازی را می‌سازند. همواره باید پشتیبان سازندگان باشید چون توسعه‌دهندگان خوشحال بازی‌های بهتری می‌سازند و وضع مثبت محیط کار به همه سود می‌رساند.

1 4

با دوستان‌تان بیشتر بازی کنید

من همیشه اعتقاد داشتم که اوج لذت بازی‌ کردن زمانی است که با یک دوست نزدیک برروی کاناپه خانه بشینید و باهم بازی کنید. این قضیه در بازی‌های آنلاین نیز صادق است اما متاسفانه عادت کردن به بازی با افرادی رندوم بسیار راحت‌تر است چون به راحتی می‌توان افراد غریبه را بجای دوست به عنوان رقیب حساب آورد. بسیاری از بازی‌های مدرن مخصوصا عناوین Battle Royale چنین طرز فکری را تقویت می‌کنند. من تضمین می‌کنم اگر با دوستان‌تان به بازی کردن بپردازید لذت‌‎بخش تر از بازی کردن با ترول‌های اینترنتی خواهد بود!

راهنمای بازی پارک ژوراسیک ۲ | آموزش نحوه بازی Jurassic World Evolution 2
خواندن

چیز جدیدی را تجربه کنید…

همانطور که قبلا اشاره شد، ۲۰۲۰ سال انتقال و تغییر است، پس چه از آن بهتر امسال چیز جدیدی را تجربه کنید؟ یک ژانری که تاکنون بازی نکردید را امتحان کنید، یا شانس دیگری به یکی از سبک‌هایی که مدت‌ها پیش رهایش کردید بدهید. آن بازی مستقل عجیب و غریب را تجربه کنید. بسیاری از عناوین برتر ۲۰۱۹ سبکی عجیب و خارج از ژانرهای معمول داشتند و ۲۰۲۰ نیز همین‌گونه خواهد بود.

bioshock collection hero

از چیزی که دوست دارید شرم‌سار نباشید

علیرغم اینکه امتحان کردن سبک‌های جدید ارزشمند است اما از دوست داشتن عناوین عجیب و غریب خجالت نکشید! حتما نباید تظاهر کنید که بشدت عاشق Call of Duty یا Madden  بعدی هستید و در اعماق وجودتان ترجیح بدید Visual Novelهای ژاپنی عجیب و غریب یا بازی‌های استراتژی عمیق PC را بازی کنید. اگر واقعا CoD را دوست دارید باز هم مشکلی ندارد! بازار گیم هم‌اکنون پر از عناوین مختلف است پس از هر چیزی که دوست دارید لذت ببرید!

در پایان نظر خود را در رابطه با این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

عضویت
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
ابولفضل
ابولفضل
4 سال قبل

نکات جالبی بود متشکرم از مقاله خوبتون اقای والایی

دکمه بازگشت به بالا
1
0
Would love your thoughts, please comment.x