نقد و بررسی

بررسی بازی Cloud Gardens

پسا آخرالزمان در میان ابرها

بازی Cloud Gardens اثری مستقل است که به وسیله تنها یک نفر ساخته شده. خوشبختانه سازنده ماهیت یک بازی مستقل را به معنای واقعی کلمه درک کرده و با توجه به محدودیت‌هایش محصول بسیار خوبی را تولید کرده است.

کلود گاردنز داستان ندارد، موسیقی چندانی در آن به گوش نمی‌رسد، گرافیکش دقیقا مثل بازی‌های بیش از بیست سال پیش است. خلاصه خیلی چیزهای معمول که شاید در خیلی بازی‌های دیگر انتظار دارید ببینید در اینجا یا بسیار مختصر یا اصلا غایب است. اما این نه تنها به بازی آسیب نزده بلکه بدین صورت محصولی مینیمالیستی به وجود آمده که برای شما لحظاتی آرامش بخش را به ارمغان آورده و شما را درگیر چیزهای حاشیه‌ای نمی‌کند.

این بازی زیرمجموعه سبک پازل قرار می‌گیرد. شما در هر مرحله صحنه پسا آخرالزمانی کوچکی در میان ابرها دارید که باید در آن به گونه‌ای گیاه بکارید که تصویر تا حدودی مملو از پوشش گیاهی شود. وقتی به اندازه کافی گیاه کاشتید درصدی که در گوشه تصویر قرار دارد به صد درصد می‌رسد و می‌توانید به مرحله بعدی بروید.

روند بازی بسیار ساده است؛ شما یک سری گیاه در اختیار دارید که شکل، میوه و عملکردهای گوناگونی دارند. وقتی گیاهان را بکارید می‌توانید اشیایی مثل خودروهای پوسیده یا تابلوهای کنار جاده‌ای را بر زمین بیندازید تا گیاهانی که در محدوده آن اشیا هستند رشد کنند و میوه دهنده؛ با چیدن میوه‌ها نیز می‌توانید گیاهان بیشتری بکارید.

اگر جایی در عملکردتان سهل انگاری کردید، مثلا گیاه یا چیزی را اشتباه در محیط قرار دارید می‌توانید با استفاده از دکمه بازگشت (Undo) عملی که انجام داده‌اید را برعکس کنید یا با کمک اره برقی گیاهان مورد نظرتان را از بین ببرید.

بررسی بازی When The Past Was Around
خواندن

بازی cloud gardens

بازی اصلا سخت نیست و در واقع توسعه دهنده به هیچ وجه نمی‌خواسته در حین تجربه بازی احساس انزجار یا خستگی کنید. حتی اگر یک مرحله به نظرتان سخت آمد به سادگی می‌توانید از آن صرف نظر کرده و به مرحله بعدی بروید.

صداگذاری‌های بازی هم به گونه‌ای هستند که گوش‌نواز و آرام کننده باشند و هیچ هیجان کاذبی را القا نکنند. حتی گرافیک بازی با تمام سادگی و پیکسلی بودنش به خاطر سرسبزی و استفاده از رنگ‌های سرد بر دل‌نشینی بازی می‌افزاید.

بازی Cloud Gardens بی ایراد هم نیست. مدت زمان بخش اصلی خیلی کوتاه بوده و به خاطر تعداد مراحل بسیار کم تعداد باید بگویم قیمت بیش از هفده دلاری آن بسیار بالا است.

البته یک حالت بازی آزاد هم برای مخاطب در نظر گرفته شده شده که می‌توانید در آن با ابزار و اشیایی که در بخش مرحله‌ای به دست آورده‌اید صحنه‌ها و باغات دلخواه خود را بسازید. با این وجود این بخشِ خلاقانه به شما امکان اشتراک مراحل دست سازتان با سایر بازیکنان را نمی‌دهد. فقط بازی یک حالت عکاسی محدود دارد که با آن می‌توانید از ساخته‌های خود تصویر تهیه کنید.

در مجموع می‌توان گفت بازی Cloud Gardens محصول بسیار آرامش بخش اما کم محتوایی است که اگر با قیمت به مراتب پایین‌تری در دسترس قرار گیرد تهیه آن به همگان توصیه می‌شود.

بررسی بازی Cloud Gardens

بازی Cloud Gardens محصول بسیار آرامش بخش اما کم محتوایی است که اگر با قیمت به مراتب پایین‌تری در دسترس قرار گیرد تهیه آن به همگان توصیه می‌شود.

بسیار ساده و آرامش بخش
کمبود محتوا

امتیاز بازی : 7 [خوب ]
تجربه یک بازی «خوب» حداقل انتظاری است که باید از یک بازی داشته باشیم، غیر از این است؟ دلایل مختلفی برای گرفتن این امتیاز وجود دارد. ممکن است بازی هیچگونه ایده تازه‌ای نداشته و تنها ایده‌های دیگر بازی‌ها را، هرچند خوب، باز استفاده می‌کند، گیم‌پلی تکراری و یا مشکلات فنی نیز می‌تواند از گونه مشکلاتی انگشت شماری باشد که این بازی با آن سر و کله می‌زند با این وجود بازی مخاطب خاص خود را خواهد داشت و در گوشه کنار دنیای خود چیز جذابی برای عرضه دارد/ به‌‌صورت کلی تجربه آن مفرح است.
خوب
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x