اخبارمنتخب سردبیر

اتاق خبر ۸# – مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته

از گزارش‌هایی در مورد بازسازی Resident Evil 3 تا فروش موفقیت‌آمیز Star Wars Jedi: Fallen Order

بار دیگر با بررسی مهمترین رویدادهای صنعت بازی در هفته‌ای که گذشت در خدمت شما هستیم. گزارش‌هایی در مورد بازسازی Resident Evil 3، برنامه Bioware برای نجات بازی Anthem و ساخت نسخه جدیدی از Mass Effect، عدم تمرکز کنسول نسل بعدی ایکس باکس بر روی واقعیت مجازی، کوتاه‌تر بودن Cyberpunk 2077 از Witcher 3 و فروش موفقیت آمیز Star Wars Jedi: Fallen Order، از جمله مهمترین خبر‌های صنعت بازی در هفته گذشته بودند. با ما در ادامه همراه باشید.

RE3

معرفی نسخه بازسازی شده Resident Evil 3 به زودی

گزارش‌های منتشر شده از منابع نزدیک به شرکت کپکام، از بازسازی عنوان Resident Evil 3 برای کنسول‌های نسل حاضر خبر می‌دهند.

پس از عرضه موفقیت آمیز نسخه بازسازی شده Resident Evil 2 در سال جاری میلادی، شاید آنچنان تعجب‌آور نباشد که کپکام نسخه سوم از این مجموعه عناوین کلاسیک و محبوب را نیز بازسازی کند. حال گزارش‌های منتشر شده از سوی یکی از کاربران معتبر سایت یوتیوب به نام Spawn Wave، از عرضه بازسازی نسخه سوم این مجموعه در سال ۲۰۲۰ خبر داده است.

شاید گزارش یک شبکه یوتیوب به تنهایی از اعتبار کافی برای قبول کردن چنین خبر بزرگی برخوردار نباشد، که خب خوشبختانه بعد از انتشار این گزارش سایت‌های بزرگ و معتبر‌تری چون یوروگیمر نیز با انتشار این خبر، اعلام کرده‌اند که آن‌ها نیز در مورد بازسازی این عنوان برای کنسول‌های نسل حاضر شنیده و می‌توانند این گزارش را تایید کنند.

پیش از این شایعات متعددی در مورد نسخه بازسازی Resident Evil 3 منتشر شده بود که بعضی از آن‌ها از ساخت این عنوان توسط یک استودیوی خارجی خبر می‌دادند. همچنین دیگر شایعات پیرامون این بازسازی از یک بخش مولتی‌پلیر و رقابتی می‌گفتند، که البته ممکن است در این مورد خبرهای انتشار یافته اشتباها پروژه Project Resistance را با عنوان بازسازی Resident Evil 3 اشتباه گرفته باشند.

چگونه برای بازی‌ها داستان بنویسیم؟
خواندن

منابع نزدیک به پیکسل‌ آرتس از معرفی زودهنگام این عنوان خبر داده و می‌گویند که ممکن است قبل از مراسم The Game Awards 2019 شاهد معرفی این عنوان باشیم. باید منتظر ماند و دید که در هفته‌های آتی چه اتفاقی خواهد افتاد. شایان ذکر است که جدیدترین گزار‌ش‌های منتشر شده از لیست عناوین قابل بازی شرکت کپکام در مراسم Jump Festa 2020 (که در ماه دسامبر سال جاری برگزار می‌شود)، شامل یک بازی معرفی نشده و قابل بازی از سوی کپکام می‌باشد. آیا ممکن است این عنوان همان باز‌سازی Resident Evil 3 باشد؟

در هر صورت چیزی که حال با اطمینان می‌توان در مورد آن صحبت کرد، ساخته شدن نسخه بازسازی Resident Evil 3 برای کنسول‌های نسل حاضر است.

Anthem

برنامه Bioware برای بهبود Anthem و ساخته نسخه جدیدی از سری Mass Effect

سکوت اخیر استودیوی بایوور باعث شده تا اکثر هواداران بر این باور باشند که عنوان Anthem دیگر مرده است، اما گزارش‌های منتشر شده از منابع نزدیک به این استودیو حکایتی کاملا متفاوت را بیان می‌کنند؛ شرکت بایوور به دنبال ایجاد تغییر و تحولاتی بزرگ در عنوان Anthem می‌باشد.

جیسون شرایر نویسنده خوش‌نام و معروف سایت کوتاکو، طی گزارشی از توسعه به‌روزرسانی قابل توجه‌ای برای این عنوان توسط استودیوی بایوور خبر داده است. به گفته تعدادی از اعضای این استودیو، در حال حاضر توجه آن‌ها بر روی ایجاد تغییرات اساسی در سیستم‌های پایه‌ای بازی Anthem، از جمله لوت، سیستم ماموریت‌ها و دنیای بازی بوده که همگی پس از انتشار این به‌روزرسانی به صورت چشم‌گیری تغییر خواهند کرد.

البته بایوور هنوز نمی‌داند دقیقا به چه صورتی می‌خواهد این سیستم‌ها را تغییر دهد. شرکت بایوور هنوز در مورد نحوه عرضه این آپدیت، که در گفتگو‌های داخلی شرکت با نام Anthem Next یا Anthem 2.0 از آن یاد می‌کنند، تصمیم‌گیری نکرده است. این شرکت حتی به عرضه این آپدیت به عنوان یک دنباله رسمی و نسل بعدی برای این عنوان می‌اندیشد، که البته شاید این مورد کمی بعید به نظر برسد. (دست کم بسیار بعید است که شرکت بایوور بازیکنان Anthem را مجبور کند تا این به‌روزرسانی را با قیمت کامل و ۶۰ دلار بخرند)

۱۰ نکته برای بدست آوردن پیروزی در بازی eFootball PES 2020
خواندن

به گفته یکی از سازندگان این عنوان، شرکت بایوور در ماه‌های گذشته مشغول بررسی سیستم‌های بازی بوده و با یافتن اشکالات هر سیستم، ایده‌هایی برای بازسازی و بهبود آن‌ها فراهم آورده و به دنبال دوباره‌سازی هر سیستم است.

عنوان Anthem اوایل سال جاری میلادی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شده و با بازخوردهای بسیار منفی از سوی منتقدین و هواداران روبرو شد. در کنار باگ‌های متعدد و مشکلات تکنیکی این بازی، سیستم‌هایی همانند لوت و طراحی کلی ماموریت‌های بازی با انتقادات بسیار شدید روبرو شده بودند. شرکت بایوور چندی پیش با کنسل کردن برنامه قبلی خود برای انتشار محتویات جدید در طول فواصل مشخص شده برای بازی، اعلام کرده بود که به دنبال ارائه به‌روزرسانی قابل توجه‌ای برای بازی می‌باشد، که با این گزارشات جدید به نظر می‌رسد آن‌ها مصمم هستند تا به این وعده خود وفا کنند.

در بخش دیگری از گزارش منتشر شده توسط آقای شرایر، ایشان از ساخت نسخه جدیدی از سری بازی‌های محبوب Mass Effect خبر دادند. به گفته آقای شرایر این عنوان هنوز در مراحل ابتدایی توسعه خود قرار داشته و توسط آقای مایک گمبل، تهیه کننده قدیمی این سری عناوین، در استودیوی اصلی بایوور در شهر Edmonton توسعه خواهد یافت. پیش از این استودیوی بایوور در تاریخ ۷ نوامبر در روز مخصوص سری Mass Effect که N7 Day نام داشته، از هواداران پرسیده بود که دوست دارند در نسخه‌های بعدی این مجموعه چه چیز‌هایی ببینند.

VR

فیل اسپنسر: کنسول نسل بعدی ایکس باکس اسکارلت بر روی واقعیت مجازی تمرکز نخواهد کرد

آقای فیل اسپنسر، رییس بخش Xbox در شرکت مایکروسافت و نایب رییس بخش بازی‌های ویدیویی در این شرکت، تایید کرده که واقعیت مجازی یکی از تمرکز‌های این شرکت برای کنسول نسل بعدی ایکس باکس اسکارلت نخواهد بود.

نگاهی مختصر به تاریخ اورک‌ها در صنعت بازی
خواندن

سایت Stevivor در مصاحبه اخیر خود با آقای اسپنسر در مراسم X019، نظر مایکروسافت را در مورد واقعیت مجازی جویا شد. پیش از این در سال ۲۰۱۶ طی مراسمی در شهر سیدنی استرالیا، آقای اسپنسر بیان کرده بود که واقعیت مجازی زمانی به ایکس باکس وان ایکس (که آن زمان Project Scorpio نام داشت) خواهد آمد که بازی‌های آن حس «دمو و عناوین آزمایشی» را نداشته باشند.

آقای اسپنسر در مصاحبه اخیر خود با یادآوری سخنان پیشینش چنین گفت:

«بله، من صحبت‌ها قبلی خود را زیاد دوست ندارم زیرا نمی‌خواهم زحمات افرادی که بر روی واقعیت مجازی کار می‌کنند را کم جلوه دهم.

شخصا من مشکلاتی با واقعیت مجازی دارم – این سخت افزار شما را (از دنیای پیرامون‌تان) جدا می‌کند و زمانی که من به بازی‌های ویدیوی می‌اندیشم، آن‌ها را یک چیز جمعی و تجربه‌ای همگانی می‌دانم. ما پاسخ‌گوی خواسته‌های هوادارانمان هستیم و…. هیچ یک از آن‌ها از ما نمی‌خواهد تا واقعیت مجازی را بر روی کنسول خود بیاوریم. بخش عظیمی از مشتریان ما آگاه هستند که می‌توانند تجربه واقعیت مجازی خود را از مکان‌های دیگری تهیه کنند. ما واقعیت مجازی‌های بسیاری را بر روی رایانه‌های شخصی و سایر پلتفرم‌ها مشاهده کرده‌ایم.»

البته آقای اسپنسر منکر این قضیه نشدند که بخشی از این تصمیم به سودآوری نه چندان قابل توجه واقعیت مجازی ارتباط داشته، زیرا «هنوز هیچ شرکتی نتوانسته میلیون‌ها نسخه از این تکنولوژی را بفروشد.»

آقای اسپنسر اضافه کردند: «به نظرم ممکن است در آینده بالاخره ما نیز به بازار واقعیت مجازی وارد شویم. اما بله، در حال حاضر تمرکز ما بر روی این تکنولوژی نیست.»

خلاصه داستان سری بازی‌های Borderlands
خواندن

کنسول نسل بعدی شرکت مایکروسافت که در حال حاضر از نام موقت ایکس باکس اسکارلت استفاده می‌کند، قرار است در اواخر سال آینده میلادی منتشر شود. پیش از این آقای اسپنسر در دیگر صحبت‌های خود در مورد این پلتفرم، اعلام کرده بودند که این کنسول به هنگام عرضه از لحاظ قدرت و قیمت، قابل رقابت با کنسول نسل بعدی شرکت سونی یعنی پلی‌استیشن ۵ خواهد بود.

CP2077

CDPR: بازی Cyberpunk 2077 کوتاه‌تر اما «قابل تکرار‌تر» از Witcher 3 خواهد بود

به گفته یکی از شرکت کنندگان در مراسم برگزار شده توسط این شرکت برای هواداران لهستانی خود که به صورت سالانه اجرا می‌شود، شرکت CDPR اعلام کرده که داستان اصلی این عنوان کوتاه‌تر از داستان اصلی Witcher 3 بوده، اما در عین حال این بازی قابلیت تکرار بسیار بالایی نسبت به Witcher 3 خواهد داشت.

شرکت CDPR هنوز اعلام نکرده که با در نظر گرفتن داستان اصلی و محتویات فرعی این بازی، مدت زمان نهایی آن چقدر خواهد بود، اما دست کم تایید شده که داستان اصلی و داستان‌های فرعی بزرگ‌تر این عنوان، نسبت به Witcher 3 در مدت زمان کوتاه‌تری به پایان خواهند رسید.

سایت معروف How Long To Beat که مدت زمان بازی‌های ویدیویی مختلف را می‌سنجد، مدت زمان داستان اصلی Witcher 3 به صورت میانگین را ۵۱ ساعت اعلام کرده است.

در بخش دیگری از این مراسم، شرکت CDPR اطلاعات بیشتری در مورد ماموریت‌های فرعی موجود در بازی Cyberpunk 2077 منتشر نموده، که ظاهرا قرار است پیچیده‌تر از عناوین قبلی این شرکت باشند.

در توصیف ماموریت‌های فرعی عنوان Witcher 3، شرکت CDPR آن را به شاخه‌ای خطی تشبیه کرده که شاخه‌های کوچک‌تری از کنار شاخه اصلی آن بیرون آمده بودند، در حالی که به گفته این شرکت ماموریت‌های فرعی در Cyberpunk 2077 معمولا خود به ماموریت‌های فرعی جدیدی تکامل یافته که در ادامه می‌توانند بر روی سایر ماموریت‌های فرعی و یا حتی داستان اصلی بازی تاثیر بگذارند.

هر چیزی که باید از شخصیت‌های Borderlands 3 بدانید
خواندن

یکی از طراحان عنوان Cyberpunk 2077 پیش از این بیان کرده بود که ماموریت‌های فرعی این عنوان یکی از بخش‌های حیاتی بازی را تشکیل می‌دهند. آقای مکس پیرز در ماه سپتامبر در مورد ماموریت‌های فرعی بازی چنین گفته بود:

«من نمی‌توانم وارد جزییات بشوم ولی… ما در مورد یک ماموریت فرعی صحبت می‌کردیم، که من نمی‌دانستم اصلا می‌توان آن را انجام داد یا چرا کسی باید آن را انجام دهد.

ای کاش می‌توانستم در مورد آن صحبت کنم، زیرا یک ماموریت فرعی بوده – و باور کنید وقتی می‌گویم زمانی که به آن برسید خودتان متوجه خواهید شد – که دیوانگی محض است. در آن تعامل‌های بی‌نظیری نه تنها با محیط بلکه با شخصیت‌های بازی وجود دارد.»

عنوان Cyberpunk 2077 قرار است در تاریخ ۱۶ آپریل ۲۰۲۰ برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی عرضه شود. شرکت CDPR اعلام کرده که این عنوان در آینده ممکن است برای کنسول‌های نسل بعدی نیز انتشار یابد، ولی به هنگام عرضه بر روی آن کنسول‌ها منتشر نخواهد شد.

شایان ذکر است که در گزارش اخیر شرکت CDPR به سرمایه‌گذاران خود، این شرکت از رسیدن پروسه ساخت بازی به مراحل پایانیش خبر داده، پس هواداران می‌توانند امیدوار باشند که بازی بدون هیچ تاخیری در تاریخ عرضه اعلام شده، منتشر شود.

Star Wars Jedi Fallen Order

فروش موفقیت آمیز Star Wars Jedi: Fallen Order رکوردشکنی کرد

تنها دو هفته پس از عرضه عنوان Star Wars Jedi: Fallen Order، شرکت EA از فروش موفقیت آمیز این عنوان خبر داده است. در حالی که EA از فروش دقیق این عنوان رونمایی نکرده، این ناشر اعلام نمود که Jedi Fallen Order در مدت زمان دو هفته‌ای پس از انتشار خود، موفق شده تا به بیشترین میزان فروش دیجیتالی در میان تمامی عناوین از سری Star Wars برسد. شرکت EA همچنین اعلام کرده که Jedi Fallen Order بیشترین میزان فروش بر روی رایانه‌های شخصی در میان سری بازی‌های Star Wars را داشته است.

هر آنچه که از X019 باید بدانید
خواندن

البته مطمئنا موفقیت این عنوان بر روی رایانه‌های شخصی نباید آنچنان تعجب بر‌انگیز باشد، زیرا ماه گذشته شرکت EA اعلام کرده که بالاخره قرار است بار دیگر عناوین خود برای رایانه‌های شخصی را بر روی شبکه غول‌آسای استیم منتشر نماید و این کار را با عرضه موفقیت آمیز Jedi Fallen Order بر روی این پلتفرم آغاز نمود.

نکته قابل توجه دیگر از این موفقیت، آن بوده که حتما لازم نیست تمامی بازی‌ها یک سرویس زنده و در حال تغییر باشند تا به موفقیت دست‌ یابند. این موضوع در مورد سری بازی‌هایی چون Star Wars بیش از پیش صادق است. اکثر هواداران این مجموعه خواستار تجربه‌ای مانند Destiny 2 نبوده و نمی‌خواهند صدها ساعت از وقت خود را صرف انجام یک بازی کنند. همچنین نیازی نیست هر بازی حتما مایکروترنزکشن داشته باشد. در حقیقت نبود محتویات پولی، احتمالا یکی از نکات مثبت برای Jedi Fallen Order بوده که باعث جذب هواداران بیشتری به این بازی شده است.

پس از انتشار گزارش‌های شرک EA در مورد فروش موفقیت آمیز عنوان Star Wars Jedi: Fallen Order، استودیوی Respawn در مصاحبه با سایت گیمزرادار از علاقه خود برای ساخت دنباله‌ای برای این عنوان سخن گفته است. این استودیو با یادآوری آن که یک تیم کاملا جدید این عنوان را ساخته بود، از علاقه خود برای توسعه داستان‌های جدیدی در دنیای Star Wars خبر داد.

عنوان Star Wars Jedi: Fallen Order در تاریخ ۱۵ نوامبر برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی، منتشر شد.

منبع
بازسازی Resident Evil 3به‌روزرسانی Anthem و ساخت نسخه جدید Mass Effect عدم تمرکز مایکروسافت بر روی واقعیت مجازیجزییات بیشتری از Cyberpunk 2077موفقیت استاروارز
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x