اخبارمنتخب سردبیر

اتاق خبر ۵# – مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته

از گزارش‌ مالی شرکت‌های EA، سونی و نینتندو تا کاهش ۹۳ درصدی در‌آمد یوبی‌سافت

بار دیگر با بررسی مهمترین رویدادهای صنعت بازی در هفته‌ای که گذشت در خدمت شما هستیم. گزارش مالی شرکت نینتندو، کنسل شدن NBA Live 20، تایید عناوین مختلف توسط شرکت EA، تبدیل شدن پلی‌استیشن ۴ به دومین کنسول خانگی پرفروش در تاریخ صنعت بازی، سخنان اد بون در مورد آینده مورتال کامبت و کاهش درآمد چشم‌گیر شرکت یوبی‌سافت و تغییر رویه این شرکت، از جمله مهمترین اخبار صنعت بازی در هفته گذشته بودند. در ادامه با ما همراه باشید.

Fire Emblem Three Houses 17.0

گزارش مالی شرکت نینتندو: موفقیت تجاری دو عنوان Fire Emblem و Zelda

با رسیدن به اواخر ماه اکتبر، شرکت‌های مختلف صنعت بازی گزارش‌های نیم سال اولی مالی خود (از ابتدای آپریل ۲۰۱۹ تا پایان سپتامبر ۲۰۱۹) منتشر کرده‌اند. در این بین ابتدا نگاهی به گزارش مالی شرکت نیننتندو خواهیم داشت.

دو عنوان Fire Emblem: Three Houses و بازسازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening موفق‌ترین عناوین عرضه شده شرکت نینتندو در نیمه ابتدایی سال مالی ۲۰۱۹ این شرکت بودند. Fire Emblem: Three Houses با فروش ۲.۲۹ میلیون نسخه‌ای خود توانسته به یکی از پر فروش‌ترین عناوین در سری بازی‌های Fire Emblem تبدیل شود. با توجه به آنکه این عنوان تنها دو ماه پس از عرضه توانسته به چنین فروشی دست‌ یابد، هیچ بعید نیست در آینده به فروش نهایی بالای سه میلیون نسخه رسیده و لقب پرفروش‌ترین عنوان در سری Fire Emblem را از آن خود کند.

از سوی دیگر بازسازی عنوان The Legend of Zelda: Link’s Awakening نیز تنها ۱۰ روز پس از انتشارش در تاریخ ۲۰ سپتامبر، موفق شده تا فروشی بیش از ۳.۱۳ میلیون نسخه‌ داشته باشد.

بررسی وضعیت گذشته، حال و آینده بازی Scalebound
خواندن

در کنار موفقیت‌های نرم‌افزاری دو عنوان ذکر شده، شرکت نینتندو همچنین از افزایش چشم‌گیر درآمد سخت‌افزاری خود به لطف انتشار کنسول دستی Switch Lite در نیمه ابتدایی سال مالی ۲۰۱۹ خبر داد. به گفته شرکت نینتندو عرضه Switch Lite باعث شده تا فروش نینتندو سوییچ با رشد ۷۲٪ در ژاپن، ۲۵٪ در آمریکای شمالی و ۲۵٪ در اروپا، روبرو شود.

طبق آمار نینتندو ۵۷٪ از خریداران Switch Lite کسانی بوده‌اند که پیش از این کنسول نینتندو سوییچ را نداشته‌اند، و ۴۳٪ دیگر نیز Switch Lite را به عنوان دومین نینتندو سوییچ خود برای استفاده سایر اعضای خانواده‌شان خریداری کرده‌اند.

NBA Live 19.0

گزارش مالی شرکت EA: کنسل شدن NBA Live 20، تمرکز بیشتر بر روی بازی‌ها به عنوان یک سرویس

شرکت EA گزارش مالی خود را با خبری ناامید کننده برای هواداران مجموعه NBA Live آغاز نمود. بازی NBA Live 20 کنسل شده و دیگر منتشر نمی‌شود.

EA اعلام کرده که سری NBA Live در حال تغییراتی بوده و به یک پروژه جدید تبدیل خواهد شد. قرار است سال آینده جزییات بیشتری در مورد این پروژه بشنویم، هرچند با توجه به صحبت‌های EA به نظر می‌رسد که با یک عنوان نسل بعدی روبرو هستیم.

EA همچنین در این گزارش با اشاره به عناوین پایه‌ای این شرکت چون The Sims 4 و سرویس‌هایی چون Fifa Ultimate Team و Fifa Online از سود‌آوری چشم‌گیر و بیش از انتظار این سرویس‌ها خبر داده است. مدیرعامل این شرکت تاکید کرده که از این به بعد تمرکز آن‌ها بیش از پیش بر روی ارائه عناوینی بوده که مدت زمان بیشتری بازیکنان را درگیر خود کرده و باعث می‌شوند آن‌ها زمان و پول بیشتری را برای هر بازی صرف کنند.

آیا سونیک واقعا به ماریو باخت؟
خواندن

به عقیده EA تمرکز بر این موارد باعث افزایش سود‌آوری شرکت در سال جاری و سال‌های پیش رو خواهد بود.

نهایتا این شرکت اشاره‌ای به سرویس EA Access داشته و اعلام کرده که سرویس ذکر شده بر روی پلی‌استیشن ۴، رشد بیشتری نسبت به زمان عرضه این سرویس بر روی ایکس‌ باکس وان داشته است. همچنین لازم بوده اشاره‌ای داشته باشیم به بازگشت عناوین EA به فروشگاه محبوب استیم. از این به بعد نه تنها عناوین آینده این شرکت چون Jedi Fallen Order بر روی استیم منتشر شده، بلکه سرویس EA Access نیز بر روی شبکه استیم قابل دسترسی و خریداری خواهد بود.

48790761922 b9a81a53dd o

گزارش مالی شرکت سونی: پلی‌استیشن ۴ دومین کنسول خانگی پرفروش تاریخ صنعت بازی

شرکت سونی بالاخره ۶ سال پس از عرضه کنسول پلی‌استیشن ۴ توانست لقب دومین کنسول خانگی پرفروش تاریخ صنعت بازی را از چنگ دیگر محصول این شرکت یعنی پلی‌استیشن ۱ در آورد.

در سه ماهه قبلی (جولای تا سپتامبر) سال ۲۰۱۹، کنسول سونی توانست با فروش ۲.۸ میلیون سخت‌افزار، به فروش کلی ۱۰۲.۸ میلیونی رسیده و جایگاه دومین کنسول پرفروش تاریخ صنعت بازی را از آن خود کند. پیش از این کنسول پلی‌استیشن ۱ با فروش ۱۰۲.۴۹ میلیونی خود پس از پلی‌استیشن ۲ (که بیش از ۱۵۵ میلیون نسخه فرخته است)، دومین کنسول خانگی پرفروش در صنعت بازی بود. حال با کسب این مقام توسط پلی‌استیشن ۴، کنسول خانگی نینتندو Wii بالاخره رتبه سومی خود با ۱۰۱.۶۳ میلیون نسخه فروش را از دست داده، و سه کنسول خانگی پرفروش تاریخ صنعت بازی همگی متعلق به شرکت سونی هستند.

داستان بازی Horizon Zero Dawn
خواندن

در کنار دستیابی به این مهم، شرکت سونی همچنین در گزارش مالی خود از رسیدن مشترکین سرویس PS Now به یک میلیون کاربر خبر داد، که پیش از کاهش قیمت این سرویس تعداد کاربران آن حدودا ۷۰۰ هزار نفر بودند. سونی در ادامه با اشاره به خریداری استودیوی Insomniac Games، اعلام کرد که در آینده به دنبال موقعیت‌های مشابه جهت خریداری استودیوهای قدرتمند خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که شرکت سونی پیش‌بینی قبلی خود برای درآمد این شرکت در نیمه دوم سال مالی ۲۰۱۹ را کاهش داده، و تایید کرد که این کاهش پیش‌بینی به دلیل تاخیر عنوان The Last of Us Part II، و عرضه آن در سال مالی ۲۰۲۰ می‌باشد.

شاید برای خوانندگان جالب باشد که بدانند شرکت سونی با وجود مشخص نکردن قیمت پلی‌استیشن ۵ به هنگام عرضه، اعلام نموده که آن‌ها با بررسی وضعیت فعلی بازار به دنبال قیمتی مناسب و قابل تهیه برای مشتریان هستند.

نهایتا جا دارد اشاره‌ای داشته باشیم به کنسل شدن سرویس نمایشی PlayStation Vue از اوایل سال آینده میلادی. به گفته شرکت سونی دلیل تعطیل شدن این سرویس پایین بودن سرعت تغییرات در میان شبکه‌های کابلی و قراردادهای بسته شده برای خریداری فیلم و سریال‌های تلویزیونی بوده که سودآوری مورد نظر شرکت سونی از این سرویس را برآورده نکرده‌اند. سرویس نمایشی PlayStation Vue در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ از دسترس مخاطبین خارج خواهد شد.

Mortal Kombat Theme FI

Ed Boon: داستان سری Mortal Kombat تمام شده اما سال آینده سورپرایز بزرگی برای این سری داریم

در میان گزارش‌های مالی طولانی و گیج کننده شرکت‌ها در هفته‌ای که گذشت، خالق سری مورتال کامبت آقای اد بون در مورد پایان داستان این سری عناوین در مورتال کامبت ۱۱ و آینده این سری بازی‌ها سخن گفت.

با شروع نسل نهم، نینتندو چگونه Switch را در عرصه‌ی رقابت نگه خواهد داشت؟
خواندن

آقای بون هفته گذشته در نمایشگاه Brasil Game Show در جواب سوال یکی از هواداران که از او در مورد آینده سری مورتال کامبت سوال کرده بود چنین پاسخ داد:

«(در مورد) داستان مورتال کامبت، ما تقریبا این عنوان (مورتال کامبت ۱۱) را پایان داستان این سری می‌دانیم، اما بدون شک کار ما با سری مورتال کامبت تمام نشده است. همانطور که می‌دانید هنوز شخصیت‌های بیشتری در راه این عنوان هستند، و ما سال آینده سورپرایز بزرگی برای سری مورتال کامبت داریم.»

شخصیت قابل دانلود Sindel قرار است در ماه جاری میلادی برای مورتال کامبت ۱۱ عرضه شود، و شخصیت‌های جوکر و Spawn نیز در ماه‌های آتی پس از آن برای این عنوان منتشر خواهند شد. باید منتظر ماند و دید که سال آینده این سورپرایز بزرگ برای عنوان مورتال کامبت چه خواهد بود. آیا ممکن است منظور اد بون عرضه شخصیت‌های قابل بازی بیشتری برای مورتال کامبت ۱۱ باشد؟

آقای بون همچنین در مصاحبه دیگری اعلام کرده بود که در ابتدای ساخت مورتال کامبت ۱۱، دوست داشته شخصیت مهمانی از سری Street Fighter را در لیست شخصیت‌های بازی قرار دهد. شاید عجیب‌تر از آن باید به علاقه آقای بون به حضور شخصیت معروف جان ویک در عنوان مورتال کامبت ۱۱ اشاره داشت. با وجود آنکه هیچ یک از این شخصیت‌ها نهایتا در عنوان مورتال کامبت ۱۱ حضور نداشتند، ممکن است منظور آقای بون از سورپرایزی بزرگ برای مورتال کامبت آمدن شخصیت‌های عجیبی چون جان ویک به این مجموعه باشد؟

MassEffect 1

EA از ساخت عناوین جدید و ریمستر بازی‌های محبوب هواداران خبر داد

در هفته‌ای که گذشت شرکت EA به سهام‌داران خود قول ساخت بازی‌های متعددی را داده و در مورد عناوین معرفی شده این شرکت چون Dragon Age 4 با آن‌ها سخن گفت.

راهنمای بازی Gears 5 - بخش Escape و فوت و فن‌های آن
خواندن

ابتدا بیایید نگاهی به عناوین تازه تایید شده شرکت EA داشته باشیم. EA به هنگام ارائه گزارش مالی خود به سهام‌داران این شرکت تایید کرد که استودیوی Motive در حال ساخت یک IP کاملا جدید است. این شرکت همچنین از ساخت پروژه‌های جدیدی در استودیوی‌های Bioware ،Maxis ،Dice و Criterion خبر داد.

در کنار این عناوین، EA در مورد ساخت بازی‌های ورزشی جدید توسط‌ استودیوهای داخلی خود و ساخت بازی‌های جدیدی برای گوشی‌های هوشمند، با سهام‌داران خود سخن گفت. با وجود تایید عناوین مختلف، شرکت EA جزییات بیشتری در مورد این پروژه‌های جدید منتشر نکرده است.

در بخش دیگری از صحبت‌های EA، این شرکت با اشاره به عناوین قدیمی خود، از ریمستر کردن بازی‌های کلاسیکش برای کنسول‌های نسل حاضر خبر داده و اعلام کرد که این عناوین تا قبل از اتمام سال مالی ۲۰۲۰ (تا قبل از مارس ۲۰۲۱) عرضه خواهند شد. با وجود آنکه EA در این مورد نیز جزییات بیشتری منتشر نکرده، منابع نزدیک به پیکسل‌آرتس از احتمال ریمستر سه گانه Mass Effect و بازسازی عنوان Battlefield Bad Company 2 خبر داده‌اند.

در کنار عناوین ذکر شده، شرکت EA همچنین اعلام نموده که عنوان Dragon Age 4 که سال گذشته در مراسم Game Awards معرفی شد، حداقل تا بعد از آپریل ۲۰۲۲ عرضه نمی‌شود. پس هواداران سری Dragon Age دست کم سه سال دیگر باید منتظر تجربه این عنوان باشند.

در آخر شرکت EA با رونمایی از میزان فروش دو نسخه قبلی Star Wars Battlefront، انتظارات خود در مورد میزان فروش Star Wars Jedi Fallen Order را بیان نمود. دو نسخه ابتدایی از سری بازی‌های Battlefront موفق شده‌اند مجموعه بیش از ۳۳ میلیون نسخه فروش داشته باشند. شرکت EA انتظار دارد بازی Jedi Fallen Order که دو هفته دیگر عرضه می‌شود نیز بتواند تا پایان مارس ۲۰۲۰، به فروشی بین ۶ تا ۸ میلیون نسخه دست‌ یابد.

اتاق خبر ۸# - مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته
خواندن

thumb 1920 1013218

کاهش درآمد ۹۳ درصدی شرکت یوبی‌سافت و تغییر رویه این شرکت در ساخت بازی‌های جدید

همانطور که در اتاق خبر قبلی در مورد آن صحبت کردیم، شرکت یوبی‌سافت به دلیل عملکرد ضعیف سه عنوان Far Cry New Dawn ،Division 2 و Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint سه ماهه مالی خوبی را تجربه نکرده و مجبور شد تا ۳ عنوان جدید خود را تا سال مالی ۲۰۲۰ به تعویق بی‌اندازد.

حال گزارش‌های جامع منتشر شده این شرکت برای سه ماهه مالی قبل، خبر از کاهش درآمد ۹۳ درصدی این شرکت می‌دهند! شرکت یوبی‌سافت دلیل اصلی این موضوع را عملکرد ضعیف عنوان Ghost Recon Breakpoint اعلام کرده است.

با وجود این کاهش شدید در درآمدزایی شرکت یوبی‌سافت در سه ماهه قبلی، مدیرعامل این مجموعه آقای Yves Guillemot با اشاره به نسل جدید کنسول‌های خانگی و همکاری این شرکت با مجموعه Tencent برای توسعه عناوین موبایلی جدید و عرضه آن‌ها در بازارهای آسیا، از آینده‌ای روشن و پر درآمد برای شرکت یوبی‌سافت خبر داده است.

در کنار کاهش درآمد قابل توجه یوبی‌سافت، به نظر می‌رسد عملکرد ضعیف Ghost Recon Breakpoint باعث شده تا این شرکت تغییرات اساسی در روند ساخت عناوین جدید خود ایجاد کند. به گفته آقای جیسون شرایر نویسنده معروف و خوش‌ آتیه سایت کوتاکو، یوبی‌سافت رویه خود در مورد ساخت بازی‌های جدید را به صورت قابل توجه‌ای تغییر داده است. حال سازندگان برای ساخت عناوین جدید باید ایده‌ای بسیار خاص ارائه نموده یا آنکه سیستم‌های گیم‌پلی منحصر به فردی داشته باشند. به گفته سازندگان موجود در این شرکت، جو بسیار عجیب و غیرقابل باوری در شرکت یوبی‌سافت حس می‌شود.

راهنمای بازی Devil May Cry 5 – نکاتی در مورد شخصیت‌های بازی
خواندن

آقای شرایر همچنین از دلایل تاخیر دو عنوان Gods & Monsters و Watch Dogs Legion سخن گفتند.

به گفته ایشان Gods & Monsters که توسط تیم سازنده Assassin’s Creed Odyssey در حال ساخت بوده، تا قبل از این تاخیر، زمان‌بندی بسیار کوتاه و سختی را برای عرضه خود دنبال می‌نموده. صحبت‌های سازندگان این عنوان پس از E3 امسال نیز بیانگر عنوانی بوده که از روند ساختی شلوغ و ناکارآمد رنج می‌برده است.

در مورد Watch Dogs Legion نیز که قرار بود در ابتدا پاییز امسال منتشر شود، به نظر می‌رسد دلیل اصلی تاخیر آن پیچیده بودن سیستم اصلی گیم‌پلی این بازی باشد.

منبع
گزارش مالی نینتندوNBA 20 Live کنسل شدگزارش مالی سونیآینده مورتال کامبتعناوین جدید EAتغییر رویه یوبی‌سافت
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x