اخبارمنتخب سردبیر

اتاق خبر ۱۰# – مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته

از معرفی کنسول نسل بعدی مایکروسافت تا مولتی‌پلتفرم شدن سری MLB

بار دیگر با بررسی مهمترین رویدادهای صنعت بازی در هفته‌ای که گذشت در خدمت شما هستیم.معرفی کنسول نسل بعدی مایکروسافت با نام Xbox Series X، مشخص شدن قیمت Dreams، مولتی‌پلتفرم شدن سری MLB، انتشار اطلاعات تکمیلی از Resident Evil 3، توسعه نسخه جدیدی از سری Bioshock و اضافه شدن حالت بتل رویال به Forza Horizon 4، از جمله مهمترین اخبار صنعت بازی در هفته گذشته بودند. با ما در ادامه همراه باشید.

maxresdefault 3

Xbox Series X کنسول نسل بعدی مایکروسافت

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، صحبت‌ها و شایعات مختلف در مورد پروژه نسل بعدی مایکروسافت با نام اسکارلت، این شرکت در مراسم The Game Awards 2019 به صورت رسمی از کنسول نسل بعدی خود رونمایی کرد؛ Xbox Series X.

رونمایی از Xbox Series X با نمایش ویدیویی سینمایی از عناوین مختلف این پلتفرم صورت پذیرفت و پس از آن تریلری از بازی جدید Senua’s Saga Hellblade 2، برای این کنسول به نمایش در آمد.

آقای فیل‌ اسپنسر به هنگام معرفی Xbox Series X اعلام کردند که این کنسول سریع‌ترین و قدرتمند‌ترین کنسول شرکت مایکروسافت بوده و استانداردهای جدیدی برای کنسول‌های خانگی در صنعت بازی به وجود می‌آورند. کنسول Series X قابلیت اجرای بازی‌های نسل قبلی Xbox One و Xbox 360 را داشته، و به گفته ایشان قدرت پردازشی Series X چهار برابر Xbox One X بوده و برخلاف کنسول‌های نسل حاضر، بازیکنان می‌توانند بر روی آن چندین بازی مختلف را به صورت همزمان اجرا و متوقف کنند.

همچنین تایید شده که بازیکنان می‌توانند از کنترلر Xbox Series X بر روی سایر کنسول‌های Xbox نیز استفاده نمایند. آقای فیل‌ اسپنسر در انتهای سخنان خود ذکر نمودند که هر ۱۵ استودیوی مایکروسافت مشغول ساخت عناوین انحصاری برای Xbox Series X می‌باشند.

داستان بازی Nioh
خواندن

شایان ذکر است که در هفته گذشته شایعاتی در مورد قدرت سخت افزاری دو کنسول لاکهارت (کنسول ضعیف‌تر و بدون دیسک) و آناکاندا (نسخه قدرتمند) ایکس باکس نیز منتشر شدند. طبق گزارش‌های سایت Windows Central، منابع نزدیک به مایکروسافت اعلام کرده‌اند که آناکاندا (Xbox Series X) همانند ادعای قبلی شرکت مایکروسافت، از قدرت محاسبه بسیار زیادی برخوردار است. به گفته گزارشات قدرت محاسبه این کنسول ۱۲ ترافلاپس بوده، که پیشرفت قابل توجه‌ای نسبت به Xbox One X با ۶ ترافلاپس و Xbox One S با ۱.۲ ترافلاپس است. همچنین طبق گزارش‌های این سایت، کنسول ضعیف‌تر لاکهارت نیز ۴ ترافلاپس قدرت محاسبه داشته که پیشرفت خوبی نسبت به ایکس باکس وان به حساب می‌آید.

با توجه به تایید قدرت حدودی Xbox Series X و نزدیک بودن آن به شایعات ذکر شده، به نظر می‌رسد می‌توان با اطمینان بیشتری این اطلاعات لو رفته را بررسی کرده، و احتمالا باید منتظر معرفی نسخه ضعیف‌تر کنسول نسل بعدی مایکروسافت در آینده نزدیک باشیم.

1556549053834 dreams listing thumb 01 ps4 us 11jun18

Dreams به هنگام عرضه ۴۰ دلار قیمت خواهد داشت؛ برنامه سونی برای حمایت از بازی پس از انتشار آن

هفته گذشته بالاخره در مراسم State of Play، شرکت سونی از تاریخ عرضه عنوان مورد انتظار Dreams رونمایی کرد. اما شاید خبری که به اندازه تاریخ انتشار این بازی برای هواداران خوشحال کننده باشد، قیمت کمتر آن و برنامه‌های سونی برای پشتیبانی از این عنوان پس از عرضه است.

استودیوی مدیا مولکول سازنده این بازی مورد انتظار، پس از رونمایی از تاریخ عرضه، از برنامه‌های خود برای این عنوان در بلاگ پلی‌استیشن سخن گفتند. این استودیو ابتدا با تشکر از هواداران برای حمایت از بازی در دوره عرضه زود هنگام (Early Access) آن، اعلام کردند که همانطور که پیش از این قول داده بودند، دارندگان نسخه زود هنگام به صورت رایگان نسخه کامل بازی را دریافت خواهند کرد.

مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۰
خواندن

این استودیو همچنین بیان نمود که به هنگام انتشار بازی در تاریخ ۱۴ فبریه (روز ولنتاین)، نسخه نهایی Dreams تنها ۴۰ دلار قیمت خواهد داشت. مدیا مولکول از برنامه‌های خود برای حمایت از بازی پس از انتشار نیز سخن گفته اما فعلا وارد جزییات نشدند. همچنین طبق اطلاعات منتشر شده، Dreams به هنگام عرضه یک بخش داستانی کامل به نام Art’s Dream خواهد داشت، که بازیکنان را با ژانرهای مختلف قابل توسعه در بازی آشنا نموده و شخصیت‌ها و موسیقی‌های جذابی را به آنان معرفی خواهد کرد.

مدیا مولکول همچنین از توسعه ابزاری جدید، آموزش‌های تازه و فصلی کاملا جدید برای این عنوان در نسخه نهایی خبر داده است. در نهایت این استودیو بار دیگر با قدردانی از هواداران بازی، اعلام کردند که در تاریخ ۲۶ ژانویه اولین مراسم IMPY Awards را برگزار کرده و بهترین عناوین ساخته شده توسط هواداران در بازی Dreams را مورد تقدیر قرار خواهند داد.

MLB The Show 19

سری MLB The Show از این به بعد مولتی‌ پلتفرم خواهد بود

شرکت سونی در کنار لیگ برتر بیسبال آمریکا، از تمدید قرارداد خود برای توسعه سری عناوین ورزشی سالانه MLB The Show در سال‌های پیش رو خبر داد. اما شاید خبر مهم‌تر در آمدن این عنوان از انحصار سونی باشد.

طبق قرارداد جدید شرکت سونی با لیگ برتر بیسبال آمریکا، از این به بعد سری عناوین MLB The Show به صورت مولتی‌ پلتفرم برای کنسول پلی‌استیشن و سایر کنسول‌ها عرضه خواهد شد. سری MLB The Show در چند سال گذشته با فروش بسیار خوبی روبرو بوده و مولتی پلتفرم شدن این عنوان در آینده، می‌تواند بیش از پیش به موفقیت این بازی ورزشی کمک کند.

خلاصه داستان سری بازی‌های Borderlands
خواندن

البته مولتی‌ پلتفرم شدن این بازی تاثیری بر روی استودیوی سازنده و روند ساخت آن نخواهد گذاشت. استودیوی San Diego سونی که پیش از این وظیفه توسعه عناوین انحصاری این مجموعه را برعهده داشت، همچنان به توسعه این مجموعه ادامه خواهد داد، پس نیازی نیست هواداران نگران کاهش کیفیت سری MLB The Show باشند.

شایان ذکر می‌باشد که این خبر برای همگان خوشایند نبوده است. تعدادی از هواداران شرکت سونی پس از شنیدن در آمدن این عنوان از انحصار، نسبت به عملکرد این شرکت واکنش منفی نشان داده و خواستار بازگشت قرارداد انحصاری این مجموعه بوده‌اند. با این وجود، مولتی پلتفرم شدن سری MLB The Show بدون شک برای هواداران ورزش هیجان‌انگیر بیسبال خبر خوشحال کننده‌ای بوده، و حال بازیکنان بیشتری می‌توانند از این سری عناوین لذت ببرند.

bioshock collection hero

نسخه جدیدی از مجموعه Bioshock در دست توسعه است

شرکت ۲K هفته گذشته از توسعه نسخه جدیدی از سری بازی‌های Bioshock توسط استودیوی Cloud Chamber خبر داد. استودیوی Cloud Chamber که تازه تاسیس شده، دارای دو شعبه در شهرهای سانفرانسیسکو و مونتریال خواهد بود. در این لحظه هیچ اطلاعات بیشتری در مورد این نسخه جدید از Bioshock نداریم و تنها می‌دانیم که این استودیو در حال توسعه آن است.

استودیوی Cloud Chamber به عنوان گروهی از داستان‌پردازان علاقمند برای پیشروی مرزهای سرگرمی با به وجود آوردن دنیاهایی سرگرم کننده، جذاب و گیرا توصیف شده‌اند. به گفته شرکت ۲K استودیوی Cloud Chamber قرار است چندین سال آینده را مشغول توسعه این عنوان باشد، پس نباید انتظار داشت به این زودی‌ها خبری در مورد Bioshock جدید بشنویم.

پرطرفداران‌ترین بازی‌هایی که تا به‌حال عرضه شدند
خواندن

شرکت ۲K در مورد سری Bioshock با ذکر آنکه آن‌ها همیشه به دنبال گسترش سری عناوین خود هستند، اشاره کرده که بی‌صبرانه منتظر آن بوده تا ببینند داستان و دنیای این عنوان معروف اول شخص در آینده به چه سویی خواهد رفت.

هر دو شعبه ذکر شده از استودیوی Cloud Chamber توسط Kelley Gilmore اداره می‌شوند، که پیش از این بر روی عناوین مختلفی از جمله Civilization و XCOM کار کرده است. ایشان هدف این استودیوی تازه تاسیس را ساخت دنیا و داستان‌های کاملا ناشناسی بیان کرده، که استانداردهای صنعت بازی در این زمینه را جابجا می‌کنند.

با توجه به معرفی زود هنگام این بازی، متاسفانه به این زودی‌ها نمی‌توانیم ثمره کار این استودیو را مشاهده کنیم، اما سری Bioshock پیش از این توانسته هواداران خود را با به تصویر کشیدن دنیاهایی خارق‌العاده محسور کند، پس بدون شک ایده تجربه دنیایی جدید در این مجموعه بسیار هیجان‌انگیز است.

forza horizon 4 6043430

اضافه شدن بخش بتل رویال به بازی Forza Horizon 4

شاید یکی از شوخی‌های رایج در میان هواداران صنعت بازی در ماه‌های اخیر، دادن ایده برای اضافه کردن بخش بتل رویال به بازی‌های نامرتبط و متنوع بوده باشد. حال شرکت مایکروسافت و دو استودیوی Turn 10 و Playground Games، این ایده عجیب را به صورت یک بخش مولتی‌پلیر برای عنوان مسابقه‌ای Forza Horizon 4 به واقعیت تبدیل کرده‌اند.

این بخش جدید که Eliminator نام دارد، به صورت یک به‌روزرسانی رایگان برای بازی منتشر شده، و در آن ۷۲ مسابقه‌دهنده باید خود را در منطقه مشخص شده نگه داشته تا آنکه نهایتا یک راننده باقی بماند. این بخش جدید در کشور بریتانیا اتفاق افتاده و در آن بازیکنان در یک محدوده مشخص شده به رقابت رو در رو پرداخته و یکدیگر را حذف می‌کنند.

جالب‌ترین پیش‌بینی‌های ده سال گذشته از آینده صنعت بازی
خواندن

بازیکنان می‌توانند با حذف کردن رقبای خود ماشین و وسایل جدید بدست آورده تا آنکه نهایتا با کوچک شدن محیط بازی، بازیکنان به اجبار علیه یکدیگر قرار گرفته و در انتها یک مسابقه پایانی برنده را مشخص خواهد کرد.

سبک بتل رویال به لطف عناوینی چون PUBG و Fortnite محبوبیت زیادی بدست آورده و حال کم کم راه خود را به سوی عناوین متفاوت و غیر شوتری چون تتریس پیدا نموده است. Forza Horizon 4 جدیدترین بازیی بوده که سبک بتل رویال را به خود اضافه کرده.

Forza Horizon 4 یک عنوان مسابقه‌ای دنیای باز در کشور بریتانیا بوده، که در آن مکانیزمی برای تغییرات فصل به صورت مداوم وجود داشته، و با آمدن هر فصل جدید، خیابان‌ها و پیست مسابقات تغییرات قابل توجه‌ای خواهند داشت.

resident evil 3 jill 1575989786055

انتشار جزییات تکمیلی از بازی Resident Evil 3

هفته گذشته شرکت کپکام پس از ماه‌ها شایعه و گزارش مختلف، بالاخره طی مراسم State of Play شرکت سونی، از نسخه بازسازی شده Resident Evil 3 به صورت رسمی رونمایی کرد. نسخه بازسازی شده Resident Evil 3 قرار است به عنوان یک بسته کامل، همراه با بخش مولتی‌پلیر Resident Evil Resistance که پیش از این معرفی شده بود، در تاریخ ۳ آپریل برای پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

در حالی که تریلر معرفی بازی جزییات متعددی را در مورد این عنوان مشخص نمود، از جمله چهره جدید شخصیت کارلوس و پیشنمایشی از دشمن معروف این عنوان یعنی Nemesis، این تریلر همچنین سوالاتی برای هواداران به وجود آورده است. بخش ابتدایی تریلر به صورت اول شخص بوده و تعقیب و گریزی حساس را نشان می‌داد که بعداً فهمیدیم میان شخصیت جیل ولنتاین و نمسیس بوده است.

اتاق خبر ۲# - مروری بر مهمترین اخبار هفته گذشته
خواندن

با وجود اول شخص بودن این بخش از تریلر، شرکت کپکام تأیید کرده است که عنوان Resident Evil 3 همانند نسخه بازسازی شده Resident Evil 2، از دوربین سوم شخص و روی شانه استفاده خواهد کرد. همچنین برای علاقمندانی که شاید کمی از لحاظ خط زمانی این عنوان نسبت به Resident Evil 2 گیج شده‌اند، باید بگوییم که وقایع این نسخه کمی قبل از Resident Evil 2 شروع شده، به صورت موازی با آن ادامه داشته و پس از آن نیز به اتمام می‌رسد.

کارگردان این عنوان اعلام کرده که نسخه اصلی Resident Evil 3 کمی اکشن‌تر از نسخه دوم این مجموعه بود، و این تغییر در این بازسازی نیز مشاهده خواهد شد. البته این موضوع از لحاظ داستانی نیز قابل درک بوده و توجیح شده است. برخلاف کلر و لئون که هر دو شخصیت‌هایی تازه‌کار در عنوان Resident Evil 2 بودند، جیل ولنتاین یک سرباز حرفه‌ای است که جز نیروهای ویژه S.T.A.R.S در شهر راکون سیتی می‌باشد، که پس از وقایع نسخه اول بازی در حال انجام تحقیقاتی در مورد شرکت Umbrella است.

کارگردان بازی همچنین بیان نموده که هیولای نمسیس در این عنوان راه‌های بیشتری برای ردیابی و کشتن جیل، نسبت به Mr. X در عنوان Resident Evil 2 خواهد داشت. شایان ذکر بوده که بخش مولتی‌پلیر این بازی بازیکنان را در یک رقابت ۴ علیه ۱ قرار داده، که در آن ۴ بازمانده مدت زمان محدودی فرصت دارند تا از دست زامبی‌ها و هیولاهای قرار گرفته در سر راه آن‌ها توسط یک بازیکن دیگر، فرار کنند. این حالت مولتی‌پلیر به هنگام عرضه Resident Evil 3 به عنوان بخشی از این عنوان برای هواداران منتشر خواهد شد.

چرا سری Gran Turismo افت کرد؟
خواندن

در خبری دیگر در مورد سری Resident Evil، هفته گذشته شرکت کپکام اعلام کرد که نسخه بازسازی شده عنوان محبوب Resident Evil 2 که اوایل سال جاری میلادی انتشار یافته بود، موفق شده تا به فروش ۵ میلیون نسخه‌ای برسد. با رسیدن به این میزان فروش، نسخه بازسازی این عنوان موفق شده تا از مجموع فروش نسخه اصلی Resident Evil 2 که ۴.۹۶ میلیون نسخه بود، عبور کند.

منبع
نام گذاری Xbox Scarlett قیمت Dreamsمولتی پلتفرم شدن MLB The Showنسخه جدید Bioshockبتل رویال و Forza Horizon 4اطلاعات Resident Evil 3
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x