راهنما

۱۲ نکته که باید در مورد بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening بدانید

نکاتی که باید در مورد بازسازی این بازی کلاسیک بدانید

بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening که عموما به عنوان یکی از بهترین بازی‌‌ها از سری زلدا به حساب می‌آید، از جایگاه خاصی در قلب هواداران این مجموعه برخوردار است. با وجود انتشار نسخه اولیه این بازی بر روی پلتفرم گیم‌بوی، محدودیت‌های این سخت افزار نتوانست جلوی تبدیل این بازی به یکی از بهترین عناوین از سری زلدا را بگیرد. ناگفته مشخص است که هواداران بسیاری چشم انتظار بازسازی این عنوان بوده‌اند، و تعدادی نیز در مورد تغییرات احتمالی ایجاد شده در آن نگرانی‌هایی داشتند. بازسازی عناوین کلاسیک همیشه به همین صورت بوده و این نوع اشتیاق و نگرانی‌ها را میان هواداران ایجاد می‌کند.

در حالی که آماده بازگشت به جزیره Koholint می‌شویم، در این مقاله با بررسی بعضی موارد کلیدی این بازسازی به شما می‌گوییم که چرا باید مشتاق تجربه آن باشید. پس بدون معطلی به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

مکان و داستان بازی

بگذارید با اساسی‌ترین نکته شروع کنیم – چیزی که هواداران نسخه اصلی از آن آگاه بوده، اما ممکن است تازه‌واردان در مورد آن اطلاعاتی نداشته باشند. برخلاف اکثر عناوین سری زلدا، Link’s Awakening در سرزمین Hyrule اتفاق نمی‌افتد. بجای آن این نسخه در جزیره‌ای به نام Koholint اتفاق افتاده، مکانی شاد و مفرح با مردمانی عجیب و دوست داشتنی و هیولا‌های همیشه آشنا سری زلدا. در ابتدای بازی کشتی Link اسیر طوفان می‌شود. پس از بیدار شدن، Link خود را درون جزیره‌ای یافته و متوجه می‌شود که دختری به نام Marin او را نجات داده است. از آنجا ماجراجویی Link برای فرار از جزیره Koholint آغاز خواهد شد. برای رسیدن به این مهم او باید موجودی به نام Wind Fish را بیدار کند، که برای بیدار نمودن او نیز به ۸ وسیله مختلف نیاز خواهید داشت که جمع‌آوری آن‌ها شما را به نقاط مختلفی از جزیره Koholint خواهد فرستاد.

استایل هنری جدید

نسخه اولیه Link’s Awakening بر روی پلتفرم گیم‌بوی به نظر می‌آمد دنباله‌ای برای استایل هنری عنوان A Link to the Past باشد (البته با در نظر گرفتن محدودیت‌های کنسول گیم‌بوی). اما در بازسازی این عنوان برای پلتفرم نینتندو سوییچ، شرکت نینتندو به دنبال سبک متفاوتی رفته است. بازسازی عنوان Link’s Awakening از استایل هنری «قدیمی-مدرن» (retro-modern) بهره برده، که شخصیت‌ها در آن حالت اسباب‌بازی داشته و دنیای آن نیز به صورت یک ژرفنما به تصویر کشیده شده است. این استایل هنری تفاوت قابل توجه‌ای نسبت به سایر عناوین موجود در این مجموعه دارد، هرچند با توجه به آن که در مورد بازسازی Link’s Awakening صحبت می‌کنیم، پس باید انتظار داشته باشیم که این عنوان «عجیب» و «متفاوت» باشد.

تغییرات در نحوه ارائه بازی

Link’s Awakening اصلی از طراحی مربعی و کاشی مانند در نقشه خود بهره می‌برد، که در آن تمامی دنیا و سیاه‌چال‌های مختلف آن هر یک بر روی کاشی‌های متفاوت قرار داشتند. وقتی بازیکنان به مرز یک کاشی می‌رسیدند، صفحه بازی به کاشی بعدی رفته و بازی ادامه پیدا می‌کرد. حال که دیگر سخت افزار گیم‌بوی و محدودیت‌های آن در این بازسازی نقشی ندارند، این عنوان مطمئنا از آن طراحی قدیمی استفاده نخواهد کرد – با این وجود باید بگوییم که بعضی باس‌‌ها و سیاه‌چال‌های بازی همچنان به طور کامل درون صفحه بازی قرار نمی‌گیرند، زیرا طراحی اولیه آن‌ها بر اساس آن سبک کاشی مانند بوده است.

راهنمای بازی Gears 5 - نکاتی برای شروع بخش داستانی
خواندن

بازسازی Link’s Awakening همچنین با تکنیک ایجاد افکت شیب مانند به هنگام رسیدن به انتهای صفحه، سعی خواهد داشت تا عمق دنیای این عنوان را برای بازیکنان به تصویر بکشد. به گفته تهیه کننده این مجموعه آقای ایجی آونوما (Eiji Aonuma)، این عمل برای بازسازی افکت گرافیکی نسخه اصلی و به وحود آوردن حس انجام نسخه اولیه این عنوان در این بازسازی پیاده‌سازی شده است.

استودیوی سازنده

بازسازی عنوان The Legend of Zelda: Link’s Awakening توسط استودیوهای داخلی شرکت نینتندو صورت نمی‌گیرد. استودیوی سازنده این عنوان Grezzo نام داشته، که پیش از این بازی نقش‌آفرینی Ever Oasis را برای کنسول دستی ۳DS ساخته بود. این استودیو همچنین بر روی ریمستر عنوان Luigi’s Mansion بر روی پلتفرم دستی ۳DS کار کرده، و مهمتر از آن تجربه کار بر روی عناوین مجموعه زلدا را نیز داشته، و پیش‌تر وظیفه ساخت و ریمستر کردن دو عنوان Ocarina of Time و Majora’s Mask را برای کنسول دستی ۳DS عهده‌دار بوده است.

COLOR DUNGEON

بازسازی این عنوان بر روی پلتفرم نینتندو سوییچ اولین باری نیست که نینتندو به Link’s Awakening بازگشته است- آن‌ها ریمستری از این عنوان تحت نام Link’s Awakening DX را برای پلتفرم Game Boy Color منتشر کردند، که در کنار بهبود گرافیکی، این ریمستر دارای یک سیاه‌چال جدید به نام Color Dungeon نیز بود. همانطور که تا الان مطمئنا حدس زده‌اید، Color Dungeon درون این بازسازی نیز حضور دارد، پس تمامی محتویات ساخته شده برای نسخه‌های مختلف Link’s Awakening، درون بازسازی این عنوان برای نینتندو سوییچ نیز حاضر خواهند بود.

تجهیزات

به دلیل وجود محدودیت در تعداد دکمه‌های موجود در دسته پلتفرم گیم‌بوی، نسخه اصلی و اولیه Link’s Awakening بازیکنان را مجبور می‌کرد تا برای مقابله با دشمنان و پازل‌های مختلف موجود در بازی تجهیزات و آیتم‌های خود را به صورت مداوم عوض کنند. بدون شک این تغییرات مداوم در دراز مدت برای بازیکنان کمی آزاردهنده می‌شدند. شایان ذکر بوده در این بازسازی شرکت نینتندو تغییرات خوبی در این زمینه در بازی ایجاد کرده است. ابتدا لازم است بگوییم که حال شمشیر و سپر شما به صورت دائم در دستانتان قرار داشته و دیگر لازم نیست به صورت پشت سر هم آن‌ها را با تجهیزات و آیتم‌های دیگر عوض کنید. علاوه بر این، برخی آیتم‌های دیگر نیز همانند Pegasus Boots (کفش‌های پگاسوس) و Power Bracelet (دستبند قدرت) پس از بدست آوردنشان به صورت دائم فعال و قابل استفاده خواهند بود.

مینی‌گیم‌ها و بخش‌های دو بعدی

کسانی که نسخه اصلی Link’s Awakening را بازی کرده باشند مطمئنا به یاد دارند که آن بازی بخش‌های دو بعدی منحصر به فرد و جذابی در خود داشت. با وجود آنکه Link’s Awakening تنها بازی از مجموعه عناوین زلدا نبوده که از بخش‌های دو بعدی استفاده کند، وجود این بخش‌ها هنوز برای این مجموعه یک ویژگی خاص به حساب می‌آید. بخش‌های دو بعدی این عنوان در بازسازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening نیز حضور خواهند داشت. علاوه بر آن، بازیکنان می‌توانند انتظار دیدن تغییراتی در مینی‌گیم‌های این عنوان نیز داشته باشند. به عنوان مثال مینی‌گیم گرفتن اشیا با استفاده از چنگک، حال از فیزیک‌ طبیعی‌تر بهره خواهد برد.

آیا قرارگیری کنسول ایکس‌باکس وان بصورت عمودی عاقلانه است؟
خواندن

سایر موارد اضافه شده به بازی

علاوه بر تغییراتی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم، موارد دیگری نیز به این بازسازی اضافه شده‌اند. به عنوان مثال، حال بازی Fairy Bottles (بطری‌های پری) خواهد داشت که می‌توانید با انجام Chamber Dungeonها آنان را بدست آورید. علاوه بر آن، در حالی که میزان نهایت سلامتی در نسخه اصلی ۱۴ قلب بود، حال این تعداد به ۲۰ قلب در این بازسازی افزایش یافته است.

حال که صحبت از Chamber Dungeonها شد…

Chamber Dungeons

خیلی وقت است که هواداران سری زلدا خواهان یک ویرایشگر مرحله همانند عنوان Mario Maker هستند. با وجود آنکه هنوز دقیقا به همچین چیزی نرسیده‌ایم (و شاید هیچوقت به آن نرسیم)، بازسازی Link’s Awakening ویژگیی مشابه این مورد خواهد داشت. با پیشروی در بازی و اتمام سیاه‌چال‌های مختلف، شما اتاقی برای هر سیاه‌چال به پایان رسانده دریافت خواهید کرد. پس از آن شما می‌توانید با مراجعه به شخصیت Dampe در خانه او، این اتاق‌ها را به یکدیگر متصل کرده و سیاه‌چال مخصوص خود را درست نمایید.

TIME ATTACK

شاید Chamber Dungeonها آزادیی که از طراحی یک مرحله به صورت کامل بدست می‌آید را به شما ارائه ندهند، اما باز بهانه خوبی برای تکرار بازی و بالا بردن ارزش تکرار آن هستند، خصوصا که این عنوان آنچنان هم طولانی نیست. اما در کنار این سیاه‌چال‌ها محتویات دیگری نیز برای تجربه کردن در این بازسازی وجود دارند. بازیکنان می‌توانند این سیاه‌چال‌ها را به صورت Time Attack (با محدودیت زمانی) نیز به پایان برسانند. با به پایان رساندن سیاه‌چال‌ها در این بخش، شما می‌توانید Fairy Bottlesهای که پیش‌تر در مود آن‌ها صحبت کردیم را بدست آورید.

پشتیبانی از Amiibo

پشتیبانی از Amiibo‌ها یکی از انتظارات همیشگی ما از عناوین شرکت نینتندو بوده و بازسازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening نیز از این قاعده مستثنا نیست. بازیکنان می‌توانند با استفاده از Amiiboهای خود Chamber Dungeonها را پیشرفته‌تر کنند. به عنوان مثال استفاده از Amiibo جدید Link که قرار است همراه با این بازسازی منتشر شود، شخصیت Shadow Link را به Chamber Dungeonها اضافه خواهد نمود. Shadow Link با دنبال کردن بازیکنان در سیاه‌چال، میزان سختی آن را بالا برده و در ازای آن بازیکنان به دلیل بالاتر بودن میزان سختی آن سیاه‌چال، پس از اتمام آن پاداش‌های بهتری دریافت خواهند کرد.

نسخه‌های ویژه

افرادی که می‌خواهند بازسازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening را به صورت فیزیکی خریداری نمایند، دو گزینه متفاوت برای تهیه نسخه ویژه این عنوان خواهند داشت. ابتدا باید به نسخه Dreamer Edition این بازی اشاره کنیم که ۷۰ دلار قیمت داشته و علاوه بر بازی، یک کتاب از تصاویر هنری این عنوان با جلد سخت را نیز برای شما به ارمغان خواهد آورد. اما نسخه دوم آن که Limited Edition نام داشته، به نظر می‌رسد تنها در اروپا و استرالیا قابل خریداری باشد. این نسخه ۷۰ پوند قیمت داشته و علاوه بر بازی، یک کتاب هنری ۱۲۰ صفحه‌ای از این عنوان و همچنین یک کاور و قاب گیم‌بوی مانند برای این بازی را به همراه خود خواهد داشت.

منبع
gamingbolt
برچسب ها

نظر شما چیست ؟

avatar
  عضویت  
اطلاع از
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن