راهنمای بازی

راهنمای بازی Rainbow Six: Extraction

درست مثل قدیم، همکاری حرف اول را می‌زند!

بازی Rainbow Six Extraction، جدیدترین عنوان از مجموعه‌ی تام کلنسی (Tom Clancy) و محصول جدید شرکت یوبیسافت (Ubisoft) است. این اثر در واقع یک اسپین آف از نسخه‌ی قبلی این مجموعه به‌ نام Rainbow Six Siege است که در آن بازیکنان باید در قالب تیم‌های ۳ نفره به مناطق قرنطینه شده بروند و عملیات‌های مختلفی را انجام بدهند. عملیات‌هایی که بدون هماهنگی و کار تیمی قابل انجام نیستند. در راهنمای بازی Rainbow Six Extraction با پیکسل آرتس همراه باشید.

راهنمای بازی Rainbow Six: Extraction

انتخاب اپراتور مناسب | راهنمای بازی Rainbow Six: Extraction

 

پیش تر گفتیم، هماهنگی و کار تیمی در این بازی حرف اول را می‌زنند. اگر حالت Outbreak را که پیش تر در عنوان Rainbow Six: Siege شاهد آن بودیم تجربه کرده باشید، این منظور را کاملا متوجه خواهید شد. اپراتورهای زیادی در Rainbow Six: Extraction وجود دارند که کاربران می‌توانند طبق سبک بازی‌شان یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و به جنگ این ویروس عجیب و غریب بروند. همانطور که اطلاع دارید، هرکدام از این اپراتورها قابلیت‌های منحصر به فرد خود را دارند که در مواقع مختلف به کار بازیکنان می‌آید و حتی جانشان را نجات می‌دهد.

در حال حاضر ۱۸ اپراتور در Rainbow Six: Extraction در دسترس بازیکنان وجود دارد، بنابراین پیشنهاد می‌شود اپراتور‌هایی را انتخاب کنید که نقش مهمی را در تیم شما ایفای کنند.

راهنمای بازی Rainbow six: Extraction

هیس! اپراتورها فریاد نمیزنند | راهنمای بازی Rainbow Six: Extraction

 

هدف شما در Rainbow Six: Extraction ساده است، ماموریت‌هایی که در هر منطقه به شما سپرده می‌شود را با موفقیت به اتمام برسانید و در نهایت از همه‌ی این ماموریت‌ها جان سالم به در ببرید و از محل مورد نظر خارج شوید.

چگونه در Mortal Kombat 1 همه کاراکترها و کمئوها را باز کنیم
خواندن

اگر یک بازیکن با تجربه در Rainbow Six: Siege باشید، (و اگر تصمیم به تجربه‌ی Rainbow Six: Extraction گرفته‌اید، احتمالا هستید). باید به شما بگویم که از همین الان فکر هجوم بردن به فضایی‌ها یا به اصطلاح راش (Rush) دادن را از سر خود بیرون کنید! چون بهترین راه برای پیش بردن ماموریت‌ها، پیشروی بی سروصدا است که باعث تسریع روند انجام ماموریت‌ها و جلوگیری از خسارت‌های بیهوده برای شما و تیم‌تان می‌شود.

راهنمای بازی Rainbow six: Extraction
Tom Clancy’s Rainbow Six® Extraction_20220118171521

به ماده‌ی سیاه رحم نکنید! | راهنمای بازی Rainbow Six: Extraction

 

اگر می‌خواهید جلوی چنین ارتش عجیب و غریبی از فضایی‌ها بایستید، به سرعت عمل بالایی نیاز خواهید داشت تا بتوانید در اطراف نقشه‌ی بازی با سرعت مناسبی مانور دهید و جان سالم به در ببرید. با این وجود بزرگترین دشمن شما برای این کار ماده‌ی سیاهی به‌ نام Sprawl خواهد بود که در اطراف نقشه (اغلب در شعاع لانه‌ها یا Nest‌ها) پراکنده شده است.

راه رفتن روی این ماده به شدت از سرعت شما کم می‌کند، اما شما می‌توانید با شلیک کردن به‌ آن تا شعاع مناسبی از محل تیر خود را از این ماده پاک کنید. پس خشاب خود را پر کنید چون قرار است زمین را تیرباران کنید!

راهنمای بازی Rainbow six: Extraction

نابود کردن لانه‌ها را در اولویت قرار دهید | راهنمای بازی Rainbow Six: Extraction

 

چیز مهم دیگری که در گوشه و کنار نقشه‌ی بازی Rainbow Six: Extraction وجود دارد لانه‌ها یا Nest‌ها است. این لانه‌ها در ابتدای مراحل غیرفعال هستند، اما می‌توانند بر اثر یک حرکت اشتباه از سوی شما فعال شوند و حسابی اوضاع را به‌هم بریزند. پس بی سروصدا آن‌ها را نابود کنید پیش از اینکه‌ آن‌ها شما را نابود کنند!

آیا قرارگیری کنسول ایکس‌باکس وان بصورت عمودی عاقلانه است؟
خواندن

راهنمای بازی Rainbow six: Extraction

از صدا‌خفه‌کن استفاده کنید! | راهنمای بازی Rainbow Six: Extraction

فکر نکنم بیشتر از این باید روی بی سروصدا بودن تاکید کنم! تقریبا تمامی اسلحه‌های بازی (به جز برخی از شات‌گان‌ها( از صداخفه‌کن یا Supressor‌ها پشتیبانی می‌کنند. از آن‌جایی که Rainbow Six: Extraction عنوانی رقابتی نیست، پیشنهاد می‌دهم همه‌ی اسلحه‌های خود را به صدا‌خفه‌کن مجهز کنید تا نا‌خواسته با موجی از فضایی‌های عصبانی روبه‌رو نشوید!

راهنمای بازی Rainbow six: Extraction

از نارنجک‌های دود‌زا استفاده کنید | راهنمای بازی Rainbow Six: Extraction

 

همانند Rainbow Six: Siege، نارنجک‌های دودزا یکی از مهم ترین ابزار شما در Rainbow Six: Extraction هستند. این نارنجک‌ها می‌توانند فضایی‌ها را کور کنند یا حتی در مواقعی که ماموریت شما از پای در‌آوردن یک فضایی Elite می‌باشد، به شما اجازه‌ی Takedown کردن یا کشتن آن‌ها را در یک حرکت می‌دهد.

راهنمای بازی Rainbow six: Extraction

از محیط بهره ببرید! | راهنمای بازی Rainbow Six: Extraction

 

درست مثل Rainbow Six: Siege شما می‌توانید کاملا از تخریب پذیری محیط استفاده کنید و ضرب المثل ” یا راهی خواهیم یافت، یا راهی خواهیم ساخت” را عملی کنید! پس اگر نمی‌خواهید از مسیری که پر از لانه‌ها و فضایی‌های زیادی است عبور کنید، مسیر جدیدی برای خود بسازید. شما همچنین می‌توانید به هنگام انجام ماموریت‌هایی همچون Sabotage، محیط اطراف خود را مستحکم یا Reinforce کنید تا جلوی ورود فضایی‌ها را بگیرید.

راهنمای بازی Rainbow six: Extraction

تحقیقات یا Study‌ها را کامل کنید | راهنمای بازی Rainbow Six: Extraction

 

در این بازی شما می‌توانید سطح اپراتور‌های خود را ارتقا دهید تا آن‌ها را تقویت کرده و به قابلیت‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید. برای انجام این کار، شما باید با به اتمام رساندن ماموریت‌ها و Study‌ها، XP جمع کنید. “تحقیق‌ها” یا Study‌ها، چالش‌هایی مختص به هریک از نقشه‌های بازی هستند که بازیکنان می‌توانند با کامل کردن‌ آن‌ها، به مقادیر زیادی XP دست پیدا کنند.

راهنمای بازی Assassin’s Creed Valhalla | چگونه زره و پتک ثور را به دست آوریم؟
خواندن

راهنمای بازی Rainbow six: Extraction

از قابلیت Ping استفاده کنید | راهنمای بازی Rainbow Six: Extraction

 

Ping کردن یا علامت دادن یکی از قابلیت‌های مهم در Rainbow Six: Extraction است که به شما اجازه می‌دهد تا جای موارد مختلف همچون دشمنان، لانه‌ها، تجهیزات و.. را برای تیم خود مشخص کنید و آن‌ها را از محل دقیق این موارد آگاه کنید.

راهنمای بازی Rainbow six: Extraction

ریسک نکنید! | راهنمای بازی Rainbow Six: Extraction

 

این مورد شاید یکی از مهم‌ترین عناوین این لیست باشد، بنابراین می‌شود با قاطعیت گفت که ریسک کردن در این بازی فقط یک معنا خواهد داشت، مرگ. در نتیجه اگر مقدار سلامتی و مهمات شما و هم‌تیمی‌های خود تقریبا به پایان رسیده و به زنده ماندن‌تان در هجوم بعدی فضایی‌ها شک دارید، ریسک نکنید و تیم خود را از محل عملیات بیرون ببرید تا آن‌ها را از مرگ نجات دهید.

راهنمای بازی Rainbow six: Extraction

اپراتور‌های MIA خود را نجات دهید | راهنمای بازی Rainbow Six: Extraction

صحبت از مرگ شد! اگر به اتفاق یکی از اپراتورهای تیم‌ شما تسلیم چنگال‌های مرگ اما از نوع فضایی آن شد، به یاد داشته باشید که هنوز هم امید هست. شما می‌توانید با ورود دوباره به مرحله‌ای که اپراتور شما در آن دار فانی را وداء گفت شوید و او را از درختی که مانع نجاتش می‌شود، رها کنید. بهترین راه برای انجام این کار، مستحکم کردن منطقه‌ی دور درختی است که اپراتور شما در آن گیر افتاده است. پس از آن، یک نفر باید اپراتور را بیرون بکشد و افراد دیگر هم به رگه‌های درخت که حاوی مواد قرمز رنگ هستند شلیک کنند تا مانع ورود آن‌ها به درخت و به تعویق انداختن پروسه‌ی نجات شوند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x