راهنمای بازی

راهنمای بازی Axie Infinity | چطور از Axie Infinity پول دربیاوریم؟

هم بازی کنید، هم پول در بیاورید!

راهنمای بازی Axie Infinity، هر آنچه که باید از این بازی بدانید را به شما آموزش می‌دهد. بازی Axie Infinity یک بازی رمز‌ارز محور است که به تازگی منتشر شده و به‌دلیل شعار “هم بازی کنید، هم پول در بیاورید” محبوبیت بالایی را کسب کرده است. درست شنیدید! بازیکنان می‌توانند با بازی کردن در اوقات فراقت خود پول در بیاورند.  و امروز، ما راهنمایی برای شما از نحوه‌ی چگونگی گیم‌پلی این بازی فراهم کرده‌ایم که چطور این بازی را از صفر شروع کنید و در‌ کنار ‌میلیون‌ها نفر به بازی کردن و پول در‌آوردن بپردازید.

راهنمای بازی Axie Infinity
راهنمای بازی Axie Infinity

بررسی اجمالی گیم‌پلی بازی Axie Infinity | راهنمای بازی Axie Infinity

در بازی Axie Infinity، بازیکنان باید “Axie” ها ( بخوانید اَکسی ) که حیوانات خانگی مجازی خود هستند را برای مبارزه، پرورش بدهند؛ و مطمئنا تا اینجا متوجه شباهت این بازی با هم سبک‌های خود یعنی Pokemon Go و بازی‌های نوبتی کارتی مثل Hearthstone، شده‌اید. اما با این تفاوت که شما در این بازی بجای جمع کردن کلکسیونی از Pokemon ها، به پول در‌آوردن از Axie ها می‌پردازید.

Axie Infinity، بازیی است که بر محور Blockchain اجرا می‌شود و هر “Axie” یا حیوان خانگی، یک NFT یا توکن غیر‌قابل تعویض می‌باشد. ( البته اگر با Blockchain و NFT ها و اینطور اصطلاحات آشنا نیستید، پیشنهاد می‌دهیم که ابتدا درباره‌‌اش کمی تحقیق و مطالعه کنید ). برای شروع شما باید ۳ عدد “Axie” خریداری کنید و بعد از آن، می‌توانید “Axie” خود را پرورش بدهید و در بخش ماجراجویی بازی به مبارزه با هیولا‌های دشمن بپردازید تا سطح “Axie” شما بالا برود یا به اصطلاح، لول-آپ شود.

راهنمای بازی Chivalry 2
خواندن

 همچنین می‌توانید با تیم‌ها و “Axie” های دیگر در بخش میدان مسابقات یا Arena مبارزه کنید و در جدول امتیازات با یکدیگر رقابت کنید. در آخر، شما با بازی کردن هرکدام از حالت‌های بازی، “معجون عشق” یا SLP دریافت می‌کنید که اتفاقا مهم‌ترین دارایی شما و دیگر بازیکنان است و قرار است به پول واقعی تبدیلش کنید و برای خود کسب درآمد کنید که پایین‌‌تر، به شما نحوه این کار را بصورت کامل توضیح خواهیم داد؛ اما الان بیایید نگاهی به اصل مطلب بیندازیم: “Axie” ها اصلا چی هستند؟!

راهنمای بازی Axie Infinity

“Axie” ها، حیوانات خانگی مجازی شما در این بازی هستند که ۹ کلاس مختلف را شامل می‌شوند:

  • Plant
  • Reptile
  • Dusk
  • Beast
  • Bug
  • Mech
  • Aqua
  • Bird
  • Dawn

هر‌کدام از این کلاس‌ها نقاط قوت و نقاط ضعف مخصوص خود را دارند و معمولا نقش هر”Axie” را در تیم تایین می‌کنند. همچنین برای اطمینان از عادلانه بودن قدرت کلاس‌ها، سیستمی در بازی وجود دارد که هرکدام از کلاس‌ها، می‌توانند در برابر کلاس‌های دیگر قوی‌تر یا ضعیف‌تر باشد.

راهنمای بازی Axie Infinity

البته جدا از کلاس پایه‌ خود، “Axie” ها چهار ویژگی آماری نیز دارند:

  • سلامتی (HP): مثل همیشه مقدار سلامتی تعداد ضرباتی که حیوان خانگی شما می‌تواند تا قبل ناک-اوت یا حذف شدن تحمل کند را نشان میدهد.
  • سرعت (Speed): اینکه چه کسی در هر راند اولین ضربه را می‌زند را تایین می‌کند. “Axie” های با سرعت بیشتر اولین حمله ی هر راند را انجام می‌دهند.
  • مهارت (Skill): قدرت ضربات “Axie” شما را در هنگام انجام ضربات ترکیبی (Combo) افزایش می‌دهد.
  • روحیه (Morale): احتمال اینکه “Axie” شما یک ضربه ی قدرتمند (Critical Hit) به حریفتان بزند را بیشتر می‌کند؛ همچنین درصد شانس شما‌ و حیوان خانگی‌تان را برای رفتن به حالت مقاومت نهایی (Last Stand) که یعنی “Axie” شما می‌تواند قبل از مرگ چند ضربه بیشتر بزند و چند نوبت بیشتر زنده بماند را افزایش می‌دهد.
راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 6 - مراحل کریس (قسمت سوم)
خواندن

شما در Axie Infinity، می‌توانید برای هر حیوان خانگی‌تان تا سقف ۱۴۰ امتیاز جمع کنید تا در میان این چهار ویژگی تقسیم شوند. البته کلاس  اصلی “Axie” شما بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید. برای مثال کلاس Plants یا گیاهان، معمولا برای شروع از سلامتی یا HP بالاتری برخوردار هستند که آنها را به انتخابی خوب برای یک موقعیت دفاعی در تیم شما تبدیل می‌کند. و مثلا کلاس Beasts یا جانوران، سلامتی کمتری در برابر روحیه یا Morale دارند و یک‌ گزینه‌ی ایده‌آل برای موقعیتی تهاجمی در پشت خط‌ مقدم شما هستند.

راهنمای بازی Axie Infinity

راهنمای بازی Axie Infinity | اعضای بدن:

جدا از کلاس پایه، “Axie” ها همچنین دارای ۶ قسمت مختلف در بدن خود هستند که بسته به سبک بازی خود می‌توانید آنها را تغییر دهید. این اعضا شامل:

چشم ، گوش ، دهان، پوست ، شاخ‌ها و دم حیوان خانگی شما می‌شوند. هر عضو متعلق به یک کلاس است و بسته به نوع آن عضو و کلاس، ویژگی‌های اضافه ای به شما می‌دهد:

گیاهان (Plants) – ۳ سلامتی و ۱ روحیه

آبزیان (Aqua) – ۳ سرعت و ۱ سلامتی

خزندگان (Reptile) – ۳ سلامتی و ۱ سرعت

جانوران (Beasts) – ۳ روحیه و ۱ سرعت

حشرات (Bugs) – ۳ روحیه و ۱ سلامتی

پرندگان (Birds) – ۳ سرعت و ۱ روحیه

حیوان خانگی شما می‌تواند ترکیبی از عضو‌های مختلف را داشته باشد که این موضوع باعث می‌شود “Axie” هر کسی منحصر‌‌ به فرد باشد.

Axie Infinity Abilities Cards 600x392 1

راهنمای بازی Axie Infinity | قابلیت ها و حرکات:

و در آخر “Axie” ها دارای ۴ حرکت یا قابلیت هستند که در بازی آنها به‌عنوان کارت نمایش داده می‌شوند. در مجموع ۱۳۲ کارت در بازی وجود دارد. همچنین توانایی و حرکات “Axie” شما به عضو‌هایش بستگی دارد. قابلیت‌های “Axie” شما، می‌توانند تهاجمی باشند؛ مثلا به حریفتان ضربه‌هایی با قدرت بالا وارد کنند. یا برای مثال شما می‌توانید برای “Axie” خود، قابلیت‌های دفاعی بگیرید که می‌توانند سلامتی “Axie” شما را بازگردانند یا انرژی تیم حریف را بدزدند.

راهنمای بازی King of Avalon: Dragon Warfare
خواندن

یک “Axie” خوب، باید مجموعه‌ای متعادل از قابلیت‌‌های موجود داشته باشد که به او کمک کند تا نقش خود را در تیم به نحو احسنت انجام دهد. برای مثال کارت‌های یک “Axie” مهاجم باید شامل حرکاتی باشد که بیشتر روی وارد کردن حداکثر خسارت به تیم حریف تمرکز کرده باشند؛ در حالی که “Axie” های مهاجم بیشتر باید روی دفاع از تیم و کمک به بقای بیشتر آنها در میدان مبارزه تمرکز کنند.

axie game screen min

راهنمای بازی Axie Infinity | چطور شروع کنیم؟

برای شروع در Axie Infinity؛ شما باید یک تیم ۳ نفره از “Axie” ها برای خودتان بسازید. و برای ساختن این تیم باید حداقل ۳ عدد “Axie” بخرید:

۱ – ابتدا از یک صرافی رمزارز ETH یا اتریوم را به اندازه ای که می‌خواهید “Axie” داشته باشید بخرید.

۲ – یک کیف پول MetaMask بسازید و اتریوم خود را درون آن بریزید.

۳ – سپس یک کیف پول RoninWallet بسازید ( کیف پول رسمی Axie Infinity ) و اتریوم‌های خریداری شده‌‌ی تان را با استفاده از RoninBridge به آن منتقل کنید.

۴ – به فروشگاه Axie Infinity بروید و به کیف Ronin خود وارد شوید.

۵ – حداقل ۳ عدد “Axie” بخرید!

۶ – بازی Axie Infinity را از وبسایتش دانلود و نصب کنید ، تیم خود را بسازید و اماده نبرد شوید.

البته می‌توانید با خریدن WETH بصورت مستقیم از RoninWallet، دیگر هزینه‌های معامله یا Fee ندهید. همچنین قیمت هر “Axie” بستگی به قیمت اتریوم در حال حاضر و بسیاری از معیار‌های دیگر بستگی دارد.

راهنمای بازی Axie Infinity | چطور در Axie Infinity، پول در بیاوریم؟

در‌‌کل ۲ راه برای پول در آوردن در این بازی وجود دارد.

بهترین ابعاد مانیتور برای اجرای بازی‌ها چقدر است؟
خواندن

۱ – بدست آوردن معجون عشق یا SLP

۲ – پرورش “Axie” ها و فروش انها از طریق تولید مثل

حال بیایید نگاهی موشکافانه تر به این دو متود بیندازیم:

Axie Infinity Smooth Love Potion 600x367 1

راهنمای بازی Axie Infinity | بدست اوردن SLP

راحت ترین راه برای پول درآوردن در Axie Infinity جمع کردن SLP است که می‌توانید آن‌ را به سادگی و فقط با بازی کردن این بازی بدست آورید. و به بازیکنان دیگر در ازای پول واقعی آن‌ را بفروشید. اما چرا بازیکنان دیگر باید SLP های شما را بخرند؟ واضح است؛ چون SLP برای تولید مثل “Axie” ها بکار می‌رود! درحال حاضر نوشتن این مقاله، قیمت SLP حدود ۰.۰۹ سنت است. و در حالت میانگین بازیکنان می‌توانند

در هر روز، بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ عدد SLP در بیاورند. مثلا اگر شما امروز ۱۰۰ عدد جمع کردید باید به خودتان تبریک بگویید چون شما امروز ۱۰ دلار درآوردید! ولی احتمالا پیش خود بگویید که این زیادی خوب به ‌نظر می‌رسد. بله درست است، چون SLP هم مثل بقیه یک رمز‌ارز است و هر رمزارز هم یقیناً بالا و پایین‌های زیادی را دارد. مثلا مثل فروردین ماه امسال که تا ۰.۰۳ پایین رفت یا مثل خرداد که تا ۰.۳۶ بالا رفت!

جای گفتن است که قیمت هر رمزارز بر‌اساس موجودی آن و میزان درخواستش محاسبه می‌شود. اقتصاد ساده‌ است. نه؟ و نکته‌ی آخر این است که SLP شما بعد ۱۴ روز از ‌ثبت‌نام قابل برداشت می‌شود که این جلوی خراب کردن اقتصاد بازی را به‌دست ربات‌ها و افراد فریبکار را می‌گیرد.

SLP

راهنمای بازی Axie Infinity | در کل ۳ راه برای بدست آوردن SLP وجود دارد: 

۱ – بازی کردن مود ماجراجویی

راهنمای قدم به قدم بازی Resident Evil 2 - قسمت اول
خواندن

شما می‌توانید با بازی کردن مود داستانی و تک نفره ی این بازی و نبرد با هیولا‌ها برای خود SLP جمع کنید.

SLP پاداش

Level (سطح)

  ۱ ۱-۴
۲ ۵-۹
۴ ۱۰-۱۴
۶ ۱۵-۱۶
۵-۱۰ ۱۷-۲۰
۱۰-۲۰ ۲۱-۳۶

شما حداکثر می‌توانید ۵۰ عدد SLP را با هر برد در این مود کسب کنید. البته حالت ماجراجویی بهترین مود برای کسب EXP ( تجربه ) می‌باشد که به شما اجازه می‌دهد سطح “Axie” های خود را ارتقا دهید و بر قدرت تیم خود، اضافه کنید.

۲ – رقابت با بازیکنان دیگر در میدان نبرد

شما همچنین می‌توانید با ورود به میدان جنگ‌های PvP ( بازیکن در برابر بازیکن ) برای خود مقام و SLP  کسب کنید. و برعکس حالت ماجراجویی، هیچ محدودیتی برای SLP در این مود وجود ندارد، البته تا جایی که تیم شما انرژی کافی را برای ورود به مسابقات داشته باشد شما می‌توانید به نبرد ادامه دهید.

۳ – انجام دادن چالش‌های روزانه

درآخر شما با اتمام چالش‌های روزانه ( Daily Challenges) می‌توانید برای خود SLP درآورید که شامل چالش‌های زیر و بیشتر می‌شوند:

۱ – حداقل یک بار باز‌‌کردن بازی در روز

۲ – ۱۰ برد در حالت ماجراجویی

۳ – ۵ برد در میدان مسابقات (PvP)

این چالش‌ها بازیکنان را به بازگشت و بازی کردن بیشتر و بیشتر این بازی ترغیب می‌کنند که البته اگر شما هم می‌خواهید حداکثر درآمد را داشته باشید، باید به دنبال آنها بروید.

راهنمای بازی Axie Infinity | کسب SLP از پرورش و تولید مثل Axieها

همانطور که گفته شد، بازیکنان می‌توانند حیوانات خانگی خود را پرورش دهند تا “Axie” هایی با قابلیت‌ها و توانایی‌های بیشتری را به دنیا بیاورند. همچنین “Axie” ها برای تولید مثل به SLP نیاز دارند و هر “Axie” فقط ۷ بار قادر به تولید مثل می‌باشد. البته باید گفت که مقدار SLP ای که هر بار نیاز دارید، بستگی به تعداد تولید‌ مثل‌های “Axie” شما دارد :

راهنمای بازی Dreams - نکاتی برای شروع
خواندن
تعداد SLP مورد نیاز دفعات تولید مثل
۱۵۰ ۱
۳۰۰ ۲
۴۵۰ ۳
۷۵۰ ۴
۱۲۰۰ ۵
۱۹۵۰ ۶
۳۱۵۰ ۷

راهنمای بازی Axie Infinity | جمع بندی :

امیدواریم که از راهنمای بازی Axie Infinity، به اندازه‌ی کافی در‌ مورد نحوه‌ی عملکرد گیم‌پلی، چگونگی شروع کار و فرصت‌هایی که شما می‌توانید از آنها برای کسب درآمد استفاده کنید، بهره‌ی کافی برده باشید. احتمالا همه‌ی ما وقتی کودک بودیم آرزوی اینکه هم بازی کنیم و هم پول بدست بیاوریم را در سر‌‌های خود پرورانده‌ایم. و امروزه این امر به لطف فناوری Blockchain، بازی‌های این‌چنینی و NFT ها، دنیای بازی‌های ویدئویی را متحول خواهند کرد.

و به یاد داشته باشید که بازی Axie Infinity تازه شروع به کار کرده است و هنوز در مرحله ی آلفا به‌سر می‌برد و مطمئنا سازندگان بازی در آینده ویژگی‌های جذاب بیشتری را به این بازی اضافه خواهند کرد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x