راهنمای بازی

راهنمای بازی Age of Empires 4

نکات و ترفندهای اولیه که شما را به پیروزی می رسانند

راهنمای بازی Age of Empires 4 سعی می‌کند تا نکات مهمی از این بازی را به شما آموزش دهد. بازی Age of Empires 4 یک اثر عمیق با استراتژی‌های قابل اجرای فراوان است که ورود بی‌مهابا به آن می‌تواند سخت باشد. اگر با سری Age یا به طور کلی ژانر استراتژی هم‌زمان آشنا نیستید برخی از نکات و ترفندهای اولیه می‌توانند کمک زیادی به شما کنند تا اولین پیروزی خود را کسب کنید.

این نکات و ترفندهای کلی صرف نظر از نوع تمدن انتخابی شما قابل اعمال هستند. بدون شک نکات و ترفندهای بی‌شمار دیگری برای بازی Age of Empires 4 وجود دارند اما این ده مورد باید شما را به یک نقطه شروع مطلوب برسانند.

هرگز اجازه ندهید مرکز شهر شما بیکار باشد | راهنمای بازی Age of Empires 4

این یک اصل کلاسیک در سری Age of Empires بوده که همچنان در قسمت چهارم مهم است. روستاییان باارزش‌ترین دارایی شما و ستون فقرات اقتصاد هستند. همیشه باید فرض کنید که دشمن شما دائماً روستایی ایجاد می‌کند و شما نیز نباید عقب بمانید.

نداشتن روستاییان کافی برای جمع‌آوری منابع و ساخت سازه‌های جدید باعث می‌شود که دشمن شما از نظر اقتصادی و نظامی پیش بیفتد. هنگامی که می‌توانستید، ساخت مراکز جدید را نیز در نظر بگیرید تا سرعت ایجاد دهکده را بهبود بخشید.

این اصل در هنگام بازی مرحله‌ای نیز صدق می‌کند. علیرغم این‌که در بیشتر مراحل ارتش عظیمی برای کار کردن دریافت می‌کنید بازی به گونه‌ای تنظیم می‌شود که شما را به ایجاد یک اقتصاد قوی و واحدهای اضافه ملزم می‌کند.

راهنمای بازی Age of Empires 4

از قایق‌های ماهیگیری برای تعمیر کشتی‌های نظامی استفاده کنید | راهنمای بازی Age of Empires 4

اگر روی نقشه آبی هستید و اسکله‌ای برای جنگ دریایی ساخته‌اید به احتمال زیاد ناوگانی از کشتی‌های ماهیگیری در حال حرکت خواهید داشت. از آنجایی که کشتی‌های جنگی بسیار گران هستند هوشمندانه است که کشتی‌های آسیب‌دیده را از مبارزه بیرون بکشید.

راهنمای بازی Township | ترفند‌ها و نکاتی که به شما کمک می‌کنند
خواندن

بازگرداندن آن‌ها به خط ساحلی خویش برای تعمیر توسط روستاییان در شماره دوم از این سری ضروری بود اما بازی جدید همه چیز را کمی تغییر داده است. قایق‌های ماهیگیری اکنون می‌توانند کشتی‌های جنگی را تعمیر کنند.

فقط مطمئن شوید که آن‌ها محافظت می‌شوند زیرا در صورت تمرکز آتش روی آنان، سریع نابود خواهند شد. راستی خوب است بدانید که در صورت نیاز روستاییان هنوز هم می‌توانند کشتی‌هایی را که نزدیک خشکی هستند تعمیر کنند.

ماهیگیری در ساحل و اعماق دریا را نادیده نگیرید | راهنمای بازی Age of Empires 4

اگر مرکز شهر شما در نزدیکی خط ساحلی افتاده است حتماً مراقب نقاط ماهیگیری در امتداد ساحل باشید. این‌ها غذای زیادی را بدون سرمایه‌گذاری زیاد ارائه می‌دهند و اگر گوسفند اهلی و گوزن وحشی پیدا نشد راهی سریع برای تقویت اقتصاد شما هستند. روستاییان می‌توانند غذا را در اسکله بار بزنند که این، روند کار را حتی بیشتر تسریع می‌کند.

نقاط ماهیگیری در اعماق دریا نیز در نقشه‌های آبی فراوان هستند. برخلاف Age of Empires 2 که این نقاط تمام شد و دوباره پر نمی‌شدند اکنون می‌توان در آن‌ها طی بازی در حد اعتدال ماهیگیری کرد. برای ماهیگیری نیز دیگر تله چوبی لازم ندارید، این در برخی از نقشه‌ها که درختان کمیاب هستند بسیار مهم است.

به مناطق تحت تاثیر اطراف ساختمان‌ها توجه کنید | راهنمای بازی Age of Empires 4

بازی Age of Empires 4 با مناطق تحت تاثیر اطراف بسیاری از ساختمان‌های خود کارهای جالبی انجام می‌دهد. برای مثال کارخانه‌های انگلیسی‌ها را در نظر بگیرید. مزارع ساخته شده در شعاع اطراف آن‌ها پنجاه درصد چوب کمتری نیاز دارند و پانزده درصد سریع‌تر به مرحله برداشت می‌رسند.

راهنمای بازی FIFA 20 - نکاتی کلیدی برای دفاع کردن
خواندن

به طور مشابه معادنی که در محدوده درختان ساخته شده‌اند طلای بیشتری تولید می‌کنند. هر تمدن نوعی مکانیک تأثیرگذار در بازی دارد و درک چگونگی بهره برداری از هرکدام یک امتیاز بزرگ خواهد بود.

راهنمای بازی Age of Empires 4

روی فناوری منسوجات تحقیق کنید | راهنمای بازی Age of Empires 4

فناوری منسوجات کشتن روستاییان شما را سخت‌تر می‌کند، نسبتاً ارزان است، در عصر فئودال در دسترس قرار می‌گیرد و تقریباً برای هر بازیکنی باید در اولویت باشد. اگر به منابع در جای دیگری نیاز دارد، ممکن است مجبور شوید تحقیقات آن را به تعویق بیندازید اما در غیر این صورت هر چه زودتر قابلیت تولید پارچه را تهیه کنید بهتر است.

واحدها را روی دیوارهای سنگی خود قرار دهید | راهنمای بازی Age of Empires 4

دیوارهای سنگی در بازی Age of Empires 4 بیش از هر زمان دیگری نقش دارند زیرا برای اولین بار در این سری، واحدها را می‌توان بالای آن‌ها نصب کرد. این عمل را می‌توان بر یک برج، دروازه یا بخش ویران شده یک دیوار انجام داد. هنگامی که واحدها روی دیوار قرار می‌گیرند می‌توانند روی آن راه بروند.

واحدهای روی دیوار آسیب کمتری از حملات دریافت می‌کنند و می‌توانند بهتر شلیک کرده و آسیب بیشتری به دشمنان پایین دیوار وارد کنند. مراقب باشید که فقط کمانداران را روی دیوارهای خود نصب نکنید. در واقع اختلاط با پیاده نظام برای محافظت بیشتر از دیوار و کمانداران توصیه می‌شود.

محل قرارگیری اسلحه را به دفاع خود اضافه کنید | راهنمای بازی Age of Empires 4

در این بازی محل‌های پاسگاه‌ها و برج‌ها از یکدیگر جدا هستند. پاسگاه‌ها به عنوان سازه‌های مستقل اولیه می‌توانند به طور گسترده ارتقا یابند. از سوی دیگر برج‌ها باید بر روی دیوارهای سنگی ساخته شوند. پس از ساخت می‌توانید آن‌ها را با محل اسلحه و سایر فناوری‌هایی که به تقویت دفاع شما کمک می‌کند ارتقا دهید. برخی تمدن‌ها برای این قابلیت ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

راهنمای بازی Tricky Doors | راهنمای کامل مراحل بازی
خواندن

از مکانیک آتش به نفع خود استفاده کنید | راهنمای بازی Age of Empires 4

بازی Age of Empires 4 مکانیکی برای آتش گرفتن ساختمان‌ها دارد. هنگامی که سلامتی یک ساختمان به کمتر از بیست‌وپنج درصد برسد آتش می‌گیرد و یک نماد شعله در بالای آن ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد شعله‌ور است.

در این مرحله شما به عنوان یک مهاجم می‌توانید به سراغ ساختمان دیگری بروید زیرا ساختمانی که توسط یک روستایی تعمیر نشده رها شده و در آتش می‌سوزد سرانجام از بین می‌رود. هرچند می‌توانید هر ساختمان را به طور کامل تخریب کنید اما این ضروری نیست.

اگر در نقش مغول‌ها بازی می‌کنید بدانید که آتش زدن ساختمان‌ها منابع رایگانی به شما می‌دهد. اما اگر مقابل مغول‌ها بازی می‌کنید یا فقط می‌خواهید محافظت بیشتری داشته باشید فناوری‌هایی در دسترس هستند که زره آتش را اضافه می‌کنند.

از تجهیزات محاصره به خوبی استفاده کنید | راهنمای بازی Age of Empires 4

تجهیزات محاصره بخش مهمی از عمل محاصره دشمن است به خصوص اکنون که دیوارهای سنگی نقش بزرگی را ایفا می‌کنند. پیاده نظام می‌تواند قوچ‌های کوبنده و برج‌های محاصره را بسازد که هر دو ابزار مؤثری برای شکستن دفاع دشمن هستند. برج‌های محاصره اساساً آسانسورهایی هستند که به بالای دیوارهای دشمن می‌رسند، در حالی که میله مخصوص شکستن دروازه‌ها می‌تواند هر ساختمانی را خراب کند.

اگر می‌خواهید فاصله خود را حفظ کنید چیزی مانند منجنیق یا توپ منطقی‌تر است. این واحدها به دلیل نیاز به منابع بالا باید به هر قیمتی محافظت شوند. در صورتی که مقابل تجهیزات محاصره دشمن ضعیف هستید تیراندازهای بزرگ ابزارهای مؤثری هستند که در برابر سایر تجهیزات محاصره دشمن آسیب بیشتری وارد می‌کنند. آن‌ها حتی می‌توانند روی برج‌ها ساخته شوند.

راهنمای بازی Insurgency: Sandstorm | بهترین اسلحه‌های بازی
خواندن

راهنمای بازی Age of Empires 4

مثلث جنگی بازی را درک کنید | راهنمای بازی Age of Empires 4

در بازی Age of Empires 4 مثل نسخه‌های قبلی از یک مثلث رزمی کلاسیک استفاده می‌شود. بدین معنی که واحدهای دوربرد مانند کمانداران در برابر سواره نظام ضعیف هستند، واحدهای سواره مانند شوالیه‌ها در برابر نیزه‌داران ضعیف هستند و پیاده‌نظام‌هایی نظیر نیزه‌داران در برابر کمانداران ضعف دارند. نبردها به طو ر کلی حول همین سازوکار می‌چرخند و درک درست آن منجر به پیروزی‌های بیشتری در میادین نبرد خواهد شد.

پس این هرگز ایده بدی نیست که ترکیبی از واحدها را در دسترس داشته باشید تا در برابر هر چیزی که دشمن به سمت شما می‌فرستد محافظت شوید. جستجوی خوب نیز بسیار مهم است زیرا شما ایده‌ای از آنچه باید برای مقابله با دشمن خود بسازید خواهید داشت. اگر دشمن در حال جمع‌آوری شوالیه‌ها است بدون شک می‌خواهید نیزه‌داران خود را ارتقا دهید.

اگر هم می‌دانید که دشمن پایگاه شما را شناسایی کرده و متوجه شده است که شما در حال انجام چه کاری هستید تغییر سریع تاکتیک‌ها و جلوگیری از نزدیک شدن مجدد پیشاهنگ‌ها می‌تواند دشمن را به عقب براند.

منبع
www.windowscentral.com
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x