راهنمای بازیمنتخب سردبیر

راهنمای بازی Metro Exodus – نکاتی که قبل از شروع باید بدانید

بدرود مسکو...

Metro Exodus می‌تواند بازی سختی برای انجام باشد، بخصوص زمانی که با سبک و سیاق و سیستم مبارزات بر پایه سلامتی اندک/ آسیب بالای آن آشنایی نداشته باشید. این عنوان یک بازی تیراندازی اول شخص داستان‌محور است که دارای تعدادی مرحله جهان‌بار نیز می‌باشد. حتی اگر کنترل پروتاگونیست اصلی بازی یعنی آرتیوم را در Metro 2033 و Metro: Last Light بدست گرفته باشید، همچنان نکاتی وجود دارد که ممکن است دوست داشته باشید پیش از شروع سفر خود در روسیه از آن‌ها با خبر شوید.

بررسی بازی Metro Exodus
خواندن

نکات ضروری برای بقا و بخش‌های مهم داستان که شاید در جریان بازی آن‌ها از دست بدهید مواردی هستند که قبل از شروع بازی باید بدانید. این مطلب فاقد اسپویل است و تلاش می‌کند تا بهترین نتیجه را از داستان و مواردی که برروی پیامدهای بازی تاثیرگذار هستند بگیرید.

راهنمای بازی Metro Exodus – محل یافتن تمامی ارتقا دهنده‌ها
خواندن

به یاد داشته باشید که رابط کاربری (UI) در درجه سختی Ranger Hardcore غیرفعال است. یعنی اینکه ممکن است حتی متوجه پایه‌ای‌ترین مکانیزم‌های بازی نشوید. پس اگر می‌خواهید یک راست به سراغ این درجه سختی و چالش‌های آن بروید، بهتر است این مورد را در نظر بگیرید. اما با این حال ما نکاتی گردآوری کردیم که به شما در این راه کمک خواهد کرد. این مطلب تمام جزئیات بازی را پوشش نمی‌دهد، بنابراین اگر در طول تجربه خود به موردی برخوردید که در متن به آن اشاره نشده در بخش نظرات آن‌ را با ما درمیان بگذارید.

تحلیل فنی | بررسی عملکرد و فناوری‌های بازی Metro Exodus
خواندن

اگر می‌خواهید در مورد بازی اطلاعات بیشتری کسب کنید و نظر پیکسل آرتس را در مورد عملکرد آن بدانید، بهتر است بررسی بازی Metro Exodus را مطالعه کنید.

 

اسلحه تمامی دشمنان را برای جمع‌آوری ملحقات، منابع و مهمات بیشتر Dismantle (باز کنید/ از بین ببرید) کنید

علاوه‌بر برداشتن آیتم‌ها و منابع دشمنان کشته شده، می‌توانید اسلحه آن‌ها را نیز باز کنید/ از بین ببرید. با انجام اینکار به ملحقات و تجهیزاتی دست خواهید یافت که به شما در ساخت زراد خانه شخصی‌تان کمک خواهد کرد. مهم است که سلاح‌های مورد علاقه‌تان را به بهترین لوله تفنگ‌ها، دوربین‌ها و قنداق‌ها مجهز کنید، زیرا بدون وجود آن‌ها ممکن است شرایط واقعا سخت شود. شاید شگفت‌زده شوید که چطور ممکن است یک هفت‌تیر معمولی با استفاده از ملحقات مناسب به یک اسلحه دور برد کشنده تبدیل می‌شود. همچنین باز کردن اسلحه دشمن نیز موجب جمع‌آوری مهمات بیشتر و منابع موردنیاز برای ساخت و ساز می‌شود. ممکن است جستجوی مداوم مناطق پس از درگیری‌ها کمی عذاب آور باشد، اما مطمئن باشید که ارزشش را خواهد داشت.

Metro Exodus 0

فقط از طریق میزکار (Workbench) پایگاه می‌توانید سلاح‌های خود را عوض کنید

استفاده از سیستم ساخت و ساز بازی در ابتدا ممکن است کمی سخت و گیج‌کننده باشد، اما تعویض سلاح‌های همراه شما (این نکته را در نظر داشته باشید که منظور ما تعویض سلاح است نه ارتقا و بهبود آن‌ها) در بازی نیاز به استفاده از میزکار موجود در Aurora  دارد. علاوه‌بر امکان برداشتن اسلحه دشمن‌ها این میزکار تنها نقطه‌ای است که می‌توانید در آن اقدام به تغییر سلاح خود کنید. این نکته را برای آن متذکر شدیم که شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا در سایر میزکارهای بازی نمی‌توان چنین کاری را انجام داد.

Metro Exodus 09

مهمات اصلی تنها در میزکارها قابل ساخت هستند

میزکارها تنها مکانی هستند که می‌توانید برای سلاح‌های اصلی خود (شاتگان، رایفل، هفت‌تیر و تک تیراندازها) مهمات بسازید. البته که مهمات در محیط‌های بازی قابل یافت هستند، اما قطعا همیشه می‌خواهید قبل از شروع یک مرحله بزرگ تمام و کمال آماده باشید.

Metro Exodus 08

آشنایی با کوله پشتی و کاربردهای آن

در نظر داشته باشید که با استفاده از کوله پشتی می‌توان به ساخت گلوله‌های فولادی برای اسلحه Tikhar و یا تیر برای کمان Helsing پرداخت. این به شما اجازه می‌دهد تا در زمان مواجهه با کمبود مهمات سلاح‌های اصلی کمتر به مشکل بخورید. همچنین بانداژ و فیلتر ماسک از دیگر مواردی است که می‌توانید با استفاده از کوله پشتی خود اقدام به ساخت آن‌ها کنید، بنابراین در صورت داشتن منابع کافی هیچوقت به مشکل میزان سلامتی برنخواهید خورد. یکی دیگر از امکانات کوله پشتی تغییر ملحقات اسلحه است؛ این ویژگی به شما کمک می‌کند تا در مواقع لزوم خود را با شرایط مختلف تطبیق دهید. بعنوان مثال اگر زمانی درگیر مبارزات دور بُرد شدید و تنها اسلحه‌هایی با بُرد نزدیک دارید، در صورت داشتن دوربین می‌توانید کوله خود را باز کرده و سلاح خود را به آن تجهیز کنید.

Metro Exodus 07

تمیز کردن سلاح‌ها بسیار حائز اهمیت است

سلاح‌ها در طول زمان کثیف خواهند شد، بنابراین حواستان به تمیزی‌شان باشد. این مورد توسط خاک و گِل برروی اسلحه نمایان می‌شود و زمانی که از میزِکار استفاده می‌کنید نواری اختصاصی برای نمایش وضعیت کثیفی سلاح وجود دارد. تمیز کردن اسلحه نیاز به منابع قابل توجهی ندارند، بنابراین هر زمان که فرصتی پیش آمد اینکار را انجام دهید. اسلحه کثیف مرتبا گیر و یا داغ می‌کند (این مورد بیشتر در مسلسل‌ها پیش می‌آید و در سایر سلاح‌ها کثیف شدن موجب کاهش قدرت و پایداری آن‌ها می‌شود) و قطعا کسی دوست ندارد در زمان مبارزات نفس‌گیر چنین اتفاقی برایش رخ دهد.

Metro Exodus 06

جایگاه (slot) سوم اسلحه تنها مختص Tikhar یا کمان است، از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنید

با اینکه در Metro Exodus می‌توانید دو اسلحه اصلی با خود حمل کنید، اما سومین جایگاه مختص استفاده از سلاحی بنام Tikhar است که با پمپ هوا کار می‌کند. نمی‌توان از آن بعنوان اسلحه‌ای قدرتمند یاد کرد، اما اگر بدرستی نشانه‌گیری شود می‌تواند خسارات قابل توجهی وارد کند و همچنین بخاطر بی‌صدا بودش می‌تواند انتخاب مناسبی برای مواقع مخفی کاری باشد. همین موارد برای کمان Helsing نیز که در مراحل بعدی بدست خواهید آورد صدق می‌کند؛ خسارت وارده آن بیشتر است اما نرخ شلیک پایینی دارد. در نهایت اگر می‌خواهید در مصرف مهمات اصلی خود صرفه‌جویی کنید از سلاح‌های ذکر شده استفاده کنید، زیرا در هر زمان و در هر مکان می‌توانید با کمک کوله پشتی خود برای ساخت مهمات آن‌ها اقدام کنید.

Metro Exodus 05

در مناطق باز از درگیری با جهش‌ یافته‌ها خودداری کنید

در مراحل جهان‌باز شما آزاد هستید تا به گشت و گذار بپردازید. در این مناطق جهش‌یافته‌ها حکمران هستند و از آنجایی که اغلب گروهی حرکت می‌کنند، می‌توانند به راحتی برای شما دردسر ایجاد کنند. شما باید از این درگیری‌ها دوری کنید، زیرا آن‌ها علاوه‌بر اینکه خطرناک‌اند، مجبورتان خواهند کرد تا مهمات و بانداژ‌های خود را مصرف کنید. برخلاف انسان‌ها، پس از کشته شدن جهش یافته‌ها هیچ مهمات و منابعی قابل دریافت نیست. همچنین بدلیل اینکه میزان دویدن شما محدود است، فرار کردن از دست آن‌ها کار سختی‌ خواهد بود.

Metro Exodus 04

چرت بزنید، مخفی کاری در شب آسان‌تر است

با معرفی چرخه شب و روز در عنوان Metro Exodus، آشکار شدن شما در مناطق جهان‌باز می‌تواند به مقدار قابل توجهی تغییر کند. کسانی که علاقه بیشتری به مخفی کاری دارند مطمئن شوند که در شب وارد مناطق شدیدا محافظت شده بشوند، زیرا از تاریکی می‌توانند بعنوان پوشش خود استفاده کنند. فراموش نکنید در این موارد حواستان به نشانگر میزان آشکاری‌ که شما را از افشاء شدن یا نشدن آگاه می‌کند، باشد. تخت‌ خواب در پایگاه‌ها/ خانه‌های امن به شما این اجازه را می‌دهند که بدون هیچ پیشامدی چرخه روز را تغییر دهید. از آن برای برتری خود استفاده کنید.

Metro Exodus 03

ماسک گاز زندگی‌تان را نجات می‌دهد

ماسک آرتیوم کاملا زندگی شما را نجات خواهد داد و باید بدانید که چه زمانی از آن استفاده کنید. اگر در هر بخشی از محیط نفس نفس ‌زدن او را شنیدید، در استفاده از ماسک درنگ نکنید. بعلاوه مدت زمان استفاده از هر فیلتر محدود است و نیاز به تعویض خواهند داشت، به صدای بیپ/ بوق توجه داشته باشید که زمان تعویض فیلتر را به شما اعلام می‌کند.

Metro Exodus 02

ماموریت‌های فرعی (علامت سوال‌های روی نقشه) می‌توانند منجر به پاداش شوند

این ماموریت‌ها را می‌توانید بعنوان مراحل فرعی در نظر بگیرید. با انجام آن‌ها نه تنها تکه‌هایی از داستان که ممکن است در درک بهتر وقایع آینده کمک کنند را بدست خواهید آورد بلکه می‌توان تجهیزات مفیدی را نیز پیدا کرد. بعنوان مثال در مرحله Volga دوست شما Duke به پایگاهی اشاره می‌کند که ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد. اگر گروگان‌ها را در آنجا نجات دهید به شما کلیدی خواهند داد که در ماموریت‌های بعدی دری را باز می‌کند که در نهایت منجر به یافتن عینک دید در شب می‌شود. بعنوان مثالی دیگر شاید خرس عروسکی در دسته تجهیزات قرار نگیرد، اما با پیدا کردن آن در یکی از ماموریت‌های فرعی برای کودکی بنام Nastya امتیازی برای اخلاق دریافت خواهید کرد.

Metro Exodus 01

به حرف دیگران گوش دهید، ممکن است منجر به پاداش شود

دیالوگ‌ها نقش مهمی را در Metro Exodus ایفا می‌کنند. بیشتر این دیالوگ‌ها برای پیشبرد داستان‌ هستند اما گاهی اوقات ممکن است اشاره‌ای به پاداش‌های مختلف داشته باشند که ممکن است تجربه شما را تحت الشعاع قرار دهند. بعنوان مثال در جریان ماموریتی در Caspian Desert همراه شما Damir به شما می‌گوید که به افراد بی‌گناه آسیبی وارد نکنید، اما دستتان برای صدمه به دشمنان کاملا باز است. اگر شما به حرف او گوش دهید یک امتیاز اخلاق دریافت خواهید کرد که برروی وقایع آینده بازی تاثیر می‌گذارد.

Metro Exodus 00

غلاف کردن اسلحه‌تان می‌تواند به موارد جالبی ختم شود

شاید نکته کوچکی باشد، اما در Metro Exodus می‌توانید اسلحه خود را غلاف کنید. با اینکه از تاثیر همه وضعیت‌ها با خبر نیستیم، اما می‌دانیم که این قضیه می‌تواند به نتایج جالبی منجر شود. بعنوان مثال می‌توان به دو مرد ماهیگیر حاضر در مرحله Volga اشاره کرد که اگر با اسلحه نشانه رفته به سمت آن‌ها نزدیک شوید، با واکنش منفی مواجه خواهید شد.

Metro Exodus 088

تعداد زیادی از دشمن‌ها را از بین ببرید تا باقی آن‌ها تسلیم شوند

یکی از ویژگی‌های جالب بازی نحوه واکنش دشمنان به میزان خسارتی است که به پایگاه آنان وارد می‌کنید. در مواقع خاص کشتن دشمن‌ها در محیط می‌تواند منجر به تسلیم شدن باقی آن‌ها شود. در اینصورت اسلحه خود را برروی زمین می‌گذارند، دستانشان را بالا می‌برند و مدام خواهش می‌کنند که به آن‌ها آسیبی وارد نکنید. اگر دوست ندارید آن‌ها را بکشید اما می‌خواهید که غارت‌شان کنید، فقط آن‌ها را بیهوش کنید.

Metro Exodus 78

همیشه نیاز به جنگیدن نیست

برخی از قسمت‌ها قبل از پیشروی شما را مجبور به پاکسازی گروهی از جهش یافته‌ها و یا انسان‌ها می‌کند. اما بخاطر داشته باشید که در Metro Exodus همیشه نیاز به مبارزه نیست؛ نه لزوما برای بیهوش کردن دشمن‌ها یا مخفی کاری بلکه برای خودتان. هیچ مشکلی وجود ندارد اگر از یک شرایط سخت فرار کنید.

Metro Exodus 65

در طول بازی زمانی را با همراهانتان بگذرانید

در جریان بازی و در بین مراحل شما در قطار Aurora هستید، همراهانتان نیز با توجه به شرایط مرحله مشغول انجام کاری هستند. می‌توانید زمانی را با آن‌ها بگذرانید و به حرف‌هایشان، تجربه‌هایشان، افکارشان گوش کنید و یا اینکه نحوه تعامل آن‌ها با یکدیگر را مشاهده کنید. این‌‌ها بهترین بخش‌های بازی هستند که ممکن است به سادگی از آن‌ها عبور کنید.

Metro Exodus 43

دفترچه خاطرات خود را بخوانید و به رادیو گوش دهید

با پیشروی بازی آرتیوم در دفتر خاطرات خود در مورد مکان‌هایی که قبلا بوده، دشمن‌هایی که با آن‌ها جنگیده و تجهیزاتی که جمع‌آوری کرده توضیحاتی می‌دهد. همچنین او در مورد همرزمان خود، احساساتش نسبت به گروه و انگیره‌های‌‌شان می‌نویسد. این نکات در پرورش شخصیتی که در طول سفر همراهی‌اش می‌کنید کمک خواهند کرد.

در کنار این دفتر رادیویی وجود دارد که با کمک آن می‌توانید موج‌های مختلفی را بگیرید. با استفاده از کانال‌های رادیو می‌توان گفتگوی میان ایستگاه‌های مختلف در محیط بازی را استراق سمع کرد که در اکثر مواقع به رویدادهای بازی گره خورده‌اند. علاوه‌بر این‌ها تعدادی فرکانس وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها به موسیقی گوش دهید.

Metro Exodus 11

اگر بدنبال پایانی خوش هستید، فرد خوبی باشید

مشخص شده که Metro Exodus دارای چندین پایان‌بندی است. اگر بدنبال پایانی خوش هستید بهتر است درست بمانند نسخه‌های گذشته از هر فرصتی برای کسب امتیاز اخلاق استفاده کنید. باری دیگر متذکر می‌شویم که صدمه نزدن به افرادی که آسیب زدن به آن‌ها لزومی ندارد و انجام کارهایی که مردم از شما تقاضا می‌کنند به شما در کسب امتیاز اخلاق کمک می‎‌کنند.

Metro Exodus 90

می‌توانید سوت قطار را به صدا درآورید

در آخر شاید این مورد کمکی به سفرتان نکند اما قطعا در یک دنیای پسا آخرالزمانی ظالمانه سبب افزایش روحیه خواهد شد. اگر در یکی از فصول سرد به قسمت جلویی قطار Aurora بروید می‌توانید بوق قطار را به صدا درآورید.

Metro Exodus 33

عضویت
اطلاع از
guest

5 Comments
بیشترین رای
جدیدترین دیدگاه‌ها قدیمی‌ترین دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

ماسک گاز شکسته نمیدونم چه کنم هرجا میرم که هوا سمیه با اینکه ماسک زدم ولی باز نفس نفس میزنه

عرفان
عرفان
4 سال قبل

سلام بچه ها من تو مرحله سوم‌گیر کر م با چه دکمه ای میدوه

Pooria100
Pooria100
3 سال قبل

چطوری اسلحه رو غلاف کنم

matin
matin
4 سال قبل

سلام اقا من از پایین تو عکس سومی گیر کردم چطور این مرحله رو میشه رد کرد؟

دکمه بازگشت به بالا
5
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن