مقالات ترجمه‌ای

بهترین سرویس‌های اشتراکی ویدیوگیم

هر چیزی که باید درمورد سرویس‌های اشتراکی بدونید

صنعت گیم روز‌به‌روز بیشتر شبیه نتفلیکس می‌شه، به‌جای این که دیسک بازی رو بخرید و بیاید اون دیسک رو در کنسول بازی‌تون بذارید می‌تونید از سرویس‌های مختلفی که توسط کمپانی‌های مختلف ارائه داده شده استفاده کنید. شرکت‌های سونی، انویدیا، مایکروسافت هرکدوم سرویس مربوط به خودشون رو ارائه دادن و با دریافت ماهیانه مبلغی مشخص سرویسی رو به مخاطبان‌شون ارائه می‌دن. با وجود تنوع سرویس‌ها انتخاب سرویسی که به کارتون بیاد سخته. پس بیاید یه نگاهی به هر کدوم داشته باشیم.

سرویس‌های پلی‌استیشن

اگر PS4 یا PS5 دارید می‌تونید سراغ یکی ۳ سرویس پلی‌استیشن پلاس بروید. هر کدوم از سرویس‌ها خدمات مخصوص به خودشون رو ارائه می‌دن که در پایین به سراغ توضیح‌ هر کدوم می‌ریم.

plus

پلی‌استیشن اسنشیال

با پرداخت ماهیانه ۱۰ دلار (یا سالیانه ۶۰ دلار) می‌تونید به سرویس پلی‌استیشن اسنشیال دسترسی داشته باشید. این سرویس لایه اول از PS Plus هست و مشترکان این لایه می‌تونن بازی‌های آنلاین رو بازی کنند، ماهیانه دو بازی رایگان بگیرند (لازم به ذکره که تا زمانی که مشترک سرویس هستید به این بازی‌ها دسترسی دارید)، دسترسی به فضای ابری ذخیره‌سازی خواهند داشت و اگر رو PS5 از سرویس استفاده می‌کنن به مجموعه PS Plus collection که شامل ۲۰ بازی از عناوین پرطرفدار هست هم دسترسی دارن. همچنین مشترکین این لایه تخفیفات اختصاصی هم دریافت می‌کنن.

پلی‌استیشن پلاس اکسترا

با پرداخت ماهیانه ۱۰ دلار (یا سالیانه ۱۰۰ دلار) شما به تمام خدماتی که لایه اسنشیال می‌ده دسترسی دارید، ولی این لایه به شما دسترسی به مجموعه‌ای بیش‌ از ۴۰۰ بازی رو می‌ده. در این لایه می‌تونید به ساخته‌های استودیوهای پلی‌استیشن و عناوینی از استودیوهای تردپارتی دسترسی داشته باشید. درحال حاضر بازی‌هایی مثل Death Stranding, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales,Returnal در این سرویس در دسترسند. لازم به ذکر هست که در آینده عناوین موجود در این سرویس تغییر می‌کنند و شاهد حذف و اضافه شدن بازی‌ها خواهیم بود.

چگونه در Twitch استریم کنیم؟ | آموزش استریم کردن روی توییچ
خواندن

پلی‌استیشن پلاس پریمیوم

با پرداخت ماهیانه ۱۸ دلار (یا سالیانه ۱۰۰ دلار) به تمامی خدمات دو لایه دیگه دسترسی دارید. اما اشتراک پریمیوم به شما ۳۴۰ بازی دیگه ارائه می‌ده، که این ۳۴۰ بازی شامل عناوین PS3 (که به واسطه استریم در دسترسن)، عناوین PS2 و PSP (به‌صورت دانلود و استریم) می‌شه. یکی دیگه از خدمات پلی‌استیشن پلاس پریمیوم ارائه یک دمو برای بازی‌هاست. شما به‌واسطه این ویژگی می‌تونید بازی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند رو برای چندساعت تجربه کنید، و اگر از دمو لذت بردید به سراغ خرید بازی برید.

 

سرویس‌های اشتراکی Xbox

سرویس‌‌های ممکنه یک مقدار پیچیده باشه. چندین سرویس مختلف وجود داره که هر کدوم به اون یکی سرویس مربوطه. در پایین در مورد این سرویس‌ها و فرق‌شون صحبت می‌کنیم.

gamepassxbox

اکس‌باکس لایو گولد

با پرداخت ماهیانه ۱۰ دلار (یا ۲۵ دلار برای هر سه ماه) مایکروسافت به شما اجازه می‌ده بازی‌های آنلاین رو با دوستان‌تون بازی کنید. به‌علاوه مشترکین این سرویس ماهیانه ۲ بازی رایگان همراه با تخفیفات ویژه هم دریافت می‌کنند.

اکس‌باکس گیم‌پس پی‌سی

همونطور که از اسمش معلمومه این سرویس مختص کاربران پی‌سیه و به مشترکین اجازه تجربه بازی‌ها روی پی‌سی رو می‌ده.

XboxAcc Gen9 XDL Wire HERO JPG

اکس‌باکس گیم‌پس آلتیمیت

این سرویس شامل تمامی ویژگی‌های سرویس‌های دیگه مایکروسافت می‌شه. با پرداخت ماهیانه ۱۵ دلار می‌تونید به تمامی بازی‌های موجود در گیم‌پس و EA Play روی کامپیوتر و کنسول دسترسی داشته باشید، به‌علاوه امکان تجربه آنلاین بازی‌ها (اکس‌باکس لایو ندارید) رو هم در اختیار مشترکین قرار می‌ده. همچنین با خرید اشتراک این سرویس شما به سرویس استریم بازی‌های مایکروسافت هم دسترسی دارید و می‌تونید بازی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند استریم کنید.

نگاهی به بازی‌هایی که هفته سوم دی‌ماه منتشر می‌شوند (13 تا 20 دی‌ماه)
خواندن

 

سرویس‌های نینتندو

سرویس‌های نینتندو نسبت به بقیه شرکت‌ها پیچیده‌‌گی ندارند و انتخاب سرویس مورد نیاز آسون‌تره. لازم به ذکره که نینتندو درحال حاضر تنها شرکتیه که پلن خانواده ارائه می‌ده.

nintendoonline

نینتندو سوییچ آنلاین

با پرداخت ماهیانه ۴ دلار (یا سه ماهه ۸ دلار یا سالی ۲۰ دلار) می‌تونید به سرویس نینتندو سوییچ آنلاین دسترسی داشته باشید. همچنین با پرداخت ماهیانه ۳۵ دلار در سال می‌تونید به پلن خانواده این سرویس که اجازه استفاده ۸ نفر رو می‌ده دسترسی داشته باشید. این سرویس به شما اجازه تجربه چند نفره بازی‌ها، استفاده از ذخیره‌سازی ابری، و ویس چت در بازی‌های پشتیبانی شده رو می‌ده. همچنین شما به مجموعه‌ بیش‌ از ۱۰۰ بازی NES و SNES دسترسی خواهید داشت.

نینتندو سوییچ آنلاین + اکسپنشن پک

هزینه اشتراک این سرویس ۵۰ دلار در سال یا ۸۰ دلار در سال برای پلن خانواده است. شما با اشتراک این سرویس به تمامی خدمات سرویس نینتندو سوییچ آنلاین دسترسی خواهید داشت، ولی این سرویس به شما اجازه دسترسی به لیستی از بازی‌های نینتندو ۶۴ و سگا جنسیس رو می‌ده.

سرویس‌های بازی موبایل

برای بازی‌های موبایل هم سرویس وجود دارد. اپل و گوگل هر کدوم سرویس مربوط به خودشون رو دارن. همچنین شما با خرید این سرویس‌ها از شر پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای و تبلیغات خلاص می‌شوید.google play pass

گوگل‌پلی‌ پس

با پرداخت ماهیانه ۵ دلار (یا سالیانه ۳۰ دلار) می‌تونید به بیش‌ از ۸۰۰ بازی گوگل‌پلی پس دسترسی داشته باشید. البته برخلاف اپل آرکید هیچ عنوان اختصاصی در گوگل‌پلی پس موجود نیست، فقط به بخشی از بازی‌های محبوب گوگل پلی دسترسی خواهید داشت.

۸ بازی با محوریت وایکینگ‌ها که در سال 2020 می‌توانید بازی کنید
خواندن

apple arcade

اپل آرکید

با پرداخت ماهیانه ۵ دلار یا سالیانه ۵۰ دلار می‌تونید به بیش‌ از ۲۰۰ بازی روی گوشی‌های آیفون‌تون دسترسی داشته باشید. هر ماه عناوین جدیدی به لیست عناوین اپل آرکید اضافه می‌شه و همیشه می‌تونید انتظار بازی‌های جدید رو داشته باشید. لازم به ذکره که اگر یکی از محصولات اپل رو خریداری کنید می‌تونید سه ماه اشتراک رایگان اپل آرکید دریافت کنید. یکی از ویژگی‌های اپل آرکید دسترسی به بازی‌های انحصاریی هست که فقط در اپل آرکید در دسترن.

سرویس‌های استریم بازی

مایکروسافت و سونی هر کدوم سرویس خودشون برای استریم بازی رو دارند. ولی این سرویس‌ها تمرکزشون به‌طور کامل روی استریم بازی هست.

stadia

گوگل استادیا پرو

مشترکین سرویس گوگل استادیا پرو با پرداخت ماهیانه ۱۰ دلار یه یک مجموعه کوچیک (بیش‌ از ۳۰ بازی) از بازی‌ها و تخفیفات دسترسی خواهند داشت و اگر اینترنت مناسبی داشته باشند می‌تونند بازی‌ها رو به‌صورت ۴k اجرا کنند. مخاطبین می‌تونن از گوگل استادیا رو اکثر گوشی‌های اندروید، آیفون، مک، ویندوز و بعضی تلویزیون‌ها استفاده کنند. استادیا یک پلن رایگان هم ارائه می‌ده چندین دمو بازی ارائه می‌ده و مشترکین رو به رزولیشن ۱۰۸۰p محدود می‌کنه. اگر کنسول ندارید ولی اینترنت خوبی دارید این سرویس مخصوص شماست.

سرویس جی‌فورس نو

سرویس انویدیا نسبت به بقیه سرویس‌ها متفاوته. سرعت اینترنت قویی نیاز داره (حداقل ۵۰Mbps) و شما باید اکانت استیم یا اپیک گیمزتون رو متصل کنید با بتونید بازی کنید. لازم به ذکره که بازیی که می‌خواید باید از جی‌فورس نو پشتیبانی کنه در غیر این صورت امکان استریم بازی نیست. هزینه سرویس انویدیا ماهیانه ۱۰ دلاره یا می‌تونید برای ۶ ماه ۱۰۰ دلار پرداخت کنید تا کارت گرافیک مورد استفاده شما به RTX 3080 تغییر کنه. اگر می‌خواید بازی‌ها رو با بالاترین کیفیت بازی کنید ولی کامپیوتر قدرت‌مندی ندارید، سرویس انویدیا بهترین گزینه هست.

پنج موردی که بازی Ghost of Tsushima را متمایز می‌کند
خواندن

106717120 1601028247916 Luna

سرویس آمازون لونا

سرویس آمازون لونا به بخش‌های مختلف تقسیم شده. بخش لونا که هزینه ماهیانه‌ش ۶ دلار هست دسترسی به بازی‌های مختلفی می‌ده، بخش یوبی‌سافت پلاس ماهیانه ۱۸ دلار است و به شما دسترسی به عناوین یوبی‌سافت رو می‌ده. شما می‌تونید از لونا روی موبایل، ویندوز، مک، و آیفون استفاده کنید.

پرایم گیمینگ

سرویس پرایم گیمینگ جزوی از سرویس آمازون پرایم هست. اگر اشتراک این سرویس رو دارید می‌تونید به‌واسطه پرایم گیمنیگ بازی‌های رایگان، اشتراک رایگان استریمرهای توییچ، و آیتم‌های درون بازی‌ها رو دریافت کنید.

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x