نقد و بررسی

بررسی بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge

بازگشت بازی لاک پشت‌های نینجا

بازی لاک پشت‌های نینجا سرانجام اومد و واقعا هم خوش اومد. بازی دقیقا همون چیزیه که توی نمایش‌هاش می‌دیدیم و ازش انتظار داشتیم. یک اکشنِ دوبعدیِ کارتونی و بسیار روان، درست شبیه بازی‌های کلاسیک این سری روی کنسول‌های میکرو و سگا. اما اتفاقا گیرِ کارم همینه که بازی شاید برای گیمرهای نوجوان که خاطره‌ای از آن سال‌های دور ندارن خیلی آش دهان سوزی نباشه. وقتی من اولین نوار بازی میکرویی که نزدیک سی سال پیش داشتم بازی لاک پشت‌های نینجا داشته طبعا حسم با کودک و نوجوانی که با فورتنایت یا در بهترین حالت کانتر استرایک گیمر شده، صد و هشتاد درجه متفاوت خواهد بود.

گیمر ناآشنا احتمالا فقط یک بازی اکشن ساده اما خوش‌ساخت رو تجربه می‌کنه اما من یک شاهکار خاطره‌انگیز رو مقابلم مشاده می‌کنم که در لحظات فراوانی از بازی به کنار دستیم میگم عه این دشمنه، عه اون مرحله و… پس باید بگیم بازی زیادی روی احساسات گیمرهای قدیمی‌تر تکیه کرده و شاید این از معدود ضعف‌هاش باشه. هرچند به هر حال همه از کوچک و بزرگ به نوعی با لاک پشت‌های نینجا به لطف کارتون و فیلم‌های مختلف آشنا هستند و حداقل از کنترل اون آبیه یا اون موشه هیجان‌زده خواهند شد!

بازی لاک پشت‌های نینجا شبیه آثار کلاسیک هست اما خیلی از اونا روان‌تر، شلوغ‌تر و البته آسان‌تر ساخته شده. بازی شونزده تا مرحله در شهر نیویورک داره که شما باید توی اونا نیروهای شردر خبیث رو از بین ببرین و نقشه هاشون رو متوقف کنین. مراحل بازی خیلی کوتاه و سرراست هستن و زود به باس آخر مرحله می‌رسین. تنوع این باسا هم از نظر عملکردی که دارن بد نیست، بعضی‌هاشون حرکات چندان خلاقانه‌ای ندارن ولی برخی دیگه کارهای جالبی انجام میدن.

بررسی بازی Journey To The Savage Planet
خواندن

بازی لاک پشت‌های نینجا

بازی در تنوع دشمنان معمولی که به سراغتون می‌فرسته بیشتر می‌درخشه اما بازی اساسا این‌قدر شلوغه که خیلی فرصت ندارین برای ناکار کردن هر کدوم از اونا برنامه خاصی بچینین. اینطوریه که شما عملا اکثر بازی در حال چند تا کار تکراری هستین و یک سری از فنونی که در اختیار دارین عملا به کارتون نمیان. بهترین قدرتی هم که دارین یک چند ضرب ویژه هست که هم با کتک زدن دشمن‌ها و هم با اجرای یک حرکت نمایشی خسته کننده فعال میشه.

استفاده از این ضربه قدرتی برخلاف بازی‌ای مثل Streets of Rage 4 برای شما ریسکی به همراه نداره و این خیلی بازی رو آسون می‌کنه. به همین دلایل بهتره همون اول کار، بازی رو روی بالاترین درجه سختی آغاز کنین؛ به‌خصوص که بازی خیلی کوتاهه و توی سه ساعت تموم میشه، مگر بخواین همه آیتم‌های مخفی رو پیدا کنین و چالش‌های بازی رو پشت سر بزارین.

خوشبختانه بازی لاک پشت‌های نینجا در کنار حالت آنلاین، بخش چند نفره محلی هم داره و شما با چند دسته می‌تونین توی دورهمی‌هاتون از بازی لذت ببرین. شما در کنار چهار نینجای اصلی سه تا کاراکتر دیگه هم می تونین کنترل کنین که در ظاهر از نظر قدرت و سرعت با هم فرق دارن اما باور کنین این تفاوت‌ها به چشم نمیان.

درمجموع بازی لاک پشت‌های نینجا یک تجربه شاد، خاطره‌انگیز و تا حدودی مهیجه که بهتره اون رو روی سرویس‌های اشتراکی بازی انجام بدین یا بعد از تخفیف خوردن بخرین.

بررسی بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge

بازی لاک پشت‌های نینجا اکشنی بسیار خاطره انگیز است اما برای مخاطب جدید چنین معنایی ندارد.

گرافیک پیکسلی کلاسیک
بازی چند نفره محلی
اکشن خوب و روان
بسیار خاطره انگیز
ساده بودن بازی
کوتاهی بازی

امتیاز بازی : 8 [عالی ]
این بازی ارزش زمان و هزینه شما را دارد. این بازی تغییری «پایه‌ای» در ژانر خود ایجاد نمی‌کند و تنها به تقویت پایه‌های گذاشته شده توسط بازی‌های بزرگ بسنده می‌کند. مطمئنا طرفداران ژانر بازی از آن لذت می‌برند. در این بین مشکلاتی نیز در بازی دیده می‌شود که البته بخاطر کیفیت دیگر بخش‌ها، تاثیر آن‌ها را به‌ندرت حس می‌کنیم. ممکن است در این بین مشکلاتی وجود داشته باشد اما به‌هیچ‌عنوان به تجربه اصلی بازی لطمه‌ای وارد نمی‌کند.
عالی
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x