راهنمای بازی

راهنمای بازی Horizon Forbidden West

دنیای وسیع غرب ممنوعه را کاوش کنید

در بازی Horizon Forbidden West هیچ کمبودی برای انجام فعالیت‌های جانبی وجود ندارد، تا جایی که ممکن است طاقت‌فرسا شوند. دنیای وسیع این بازی پر از سلاح‌ها و لباس‌هایی برای پیدا کردن و چند ده نوع موجود ماشینی برای شکار است. شما می‌توانید منابع جمع‌آوری کنید، مأموریت‌های جانبی را تکمیل کنید، در نبردهای گلادیاتوری رقابت کرده و صدالبته دنیا را در انتها نجات دهید.

در این مقاله راهنمای بازی Horizon Forbidden West را شاهد خواهید بود که شامل نکات، ترفندها و توصیه‌هایی برای تجربه بیش از صد ساعته بازی می‌شود. این نکاتی هستند که‌ای کاش خودمان در زمان شروع بازی می‌دانستیم. ما همچنین مواردی در مورد سخره نوردی و ناوبری، مدیریت منابع، نبردها، سلاح‌ها و موارد دیگر را به شما ارائه می‌دهیم.

بازی Horizon Forbidden West

نشانگرهای صعود را روشن کنید

رک و پوست‌کنده، سعود از ارتفاع در بازی Horizon Forbidden West کمی ناخوشایند است زیرا فقط در مکان‌هایی خاص و روی سنگ‌هایی خاص کار می‌کند. خوشبختانه می‌توانید قابلیت فوکوس خود را فعال کنید تا به‌طور موقت صخره‌های قابل بالا رفتن را با نشانگرهای زرد ببینید. اما بهتر است در منوی تنظیمات بازی و بخش تنظیمات بصری گزینه همیشه فعال بودن نشانگرها را انتخاب کنید، هرچند این کار بازی را آسان‌تر می‌کند.

به هر حال این کار جالبی است، انگار که الوی با عینک واقعیت افزوده دنیا را می‌بیند. نکته دیگر که بهتر است از بخش تنظیمات آن را فعال کنید زیرنویس است زیرا اتفاقات زیادی در جریان دیالوگ‌ها رخ می‌دهد و نیمی از شخصیت‌ها نیز به نظر می‌رسد که دیالوگ‌های خود را دارند با دندان‌های بسته ادا می‌کنند.

راهنمای قدم به قدم بازی Returnal
خواندن

حواستان به قلاب الوی باشد

در اولین مأموریت بازی  Horizon Forbidden Westابزار جدیدی به نام Pullcaster یا همان قلاب را خواهید ساخت. این یک قلاب است که در موقعیت‌های خاصی از آن استفاده خواهید کرد، مانند کشیدن درپوش دریچه‌ها یا جابجایی جعبه‌ها. مشکل این است که هیچ یادآوری واضحی روی صفحه بازی در مورد نحوه تجهیز این وسیله به شما نمایش داده نمی‌شود. از آنجایی که به‌ندرت از این وسیله استفاده خواهید کرد به‌راحتی می‌توان وجود یا نحوه کار این قلاب را از یاد برد. کافی است در حالی که L2 را نگه داشته‌اید مثلث را بزنید و برای بازگشت به سلاح قبلی‌تان هم دوباره مثلث را بفشارید تا به کمان خود برگردید.

همه چیز را همیشه و در همه حال بردارید

هیچ محدودیتی برای فهرست اموالتان در بازی وجود ندارد. توت‌های شفابخش، گل‌های رنگی، سنگ‌ها، چوب‌ها و جعبه‌ها و حتی قطعات اجساد ماشین‌ها را می‌توانید با خیال راحت بردارید. پس همه چیز را بردارید و موقعی هم که جیبتان پر شد سرریز اموالتان به صورت خودکار به انبار فرستاده می‌شود.

این انبار درواقع صندوقی است که می‌توانید در هر دهکده یا پناهگاهی به آن دسترسی داشته باشید. این ویژگی مهمی است زیرا چند چیز در بازی وجود دارند که به‌سرعت آن‌ها را مصرف می‌کنید، به‌خصوص توت‌های دارویی و چوب که برای ساخت تیرها به کار می‌آیند. توت‌های دارویی در نوع خود مورد جالبی هستند زیرا شما درواقع سه ظرف برای نگهداری آن‌ها دارید، یکی کیسه همراهتان، دیگری کیف مخصوص و در انتها صندوق انبار.

دارایی‌تان را در صندوق خود دوباره پر کنید

وقتی بیشتر از آنچه می‌تواند حمل شود جمع‌آوری کردید آن وسایل به‌طور خودکار به انبار شما می‌روند اما این یک سفر یک طرفه است و آن‌ها به‌طور خودکار از انبار شما خارج نمی‌شوند. هر زمان که انبار را باز کردید گزینه Restock All Categores را انتخاب کنید. این کار چیزهایی را که بیشتر استفاده می‌کنید، مانند منابع، معجون‌ها و تله‌ها را دوباره پر می‌کند. از آنجایی که طبق توصیه قبلی ما باید همه چیز را بردارید، انبار شما احتمالاً همیشه مقدار زیادی از اشیای مورد نیازتان را در خود داشته باشد.

راهنمای مراحل بازی Swipe Brick Breaker
خواندن

راهنمای بازی Horizon Forbidden West

ماشین‌ها معماگونه هستند

هر زمان که با روبات جدیدی روبرو شدید آن را با فوکوس اسکن کنید. بدین صورت اطلاعات جدیدی در دفترچه یادداشت خود دریافت خواهید کرد که حاوی نکات زیادی درباره مواردی مانند نقاط قوت، ضعف و تسلیحات آن موجود ماشینی است. همه این اطلاعات راه حلی برای معمای نحوه کشتن آنان و راهکار زنده ماندن در مبارزات را به شما می‌دهند. اولین چیزی که باید به آن توجه کنید واکنش ماشین متخاصم به عناصری مثل آتش و یخ است. پس باید بدانید چه عنصری بیشترین آسیب را به دشمنتان وارد می‌کند.

همان‌طور که اطلاعات مختلف را مرور می‌کنید به دنبال دو عبارت دیگر Detachable و Attack Removal هم بگردید. جدا کردن قطعات مهم ماشین‌ها چند کار را انجام می‌دهد. نخست این‌که بخش بزرگی از سلامتی آن ماشین از بین می‌رود، دیگر این‌که مواد ارتقا دهنده باارزشی را برای شما به ارمغان می‌آورد و درنهایت اینکه گاهی اوقات یک سلاح سنگین برای مقابله با ماشینی که در حال مبارزه با آن هستید به دست می‌آورید. حواستان باشد که در بسیاری از مواقع منابعی که به این شکل به دست می‌آورید با کشته شدن دشمن ناپدید می‌شوند. گزینه Attack Removal نیز مربوط به از کار انداختن یکی از انواع حملات دشمن است؛ حملات کمتر به این معنی است که احتمال زنده ماندن شما بیشتر می‌شود.

میزان آسیب عناصر به نوع سلاح بستگی دارد

سلاح‌های زیادی در Horizon Forbidden West وجود دارند که در نه دسته تقسیم شده‌اند، مواردی مانند کمان‌های کوتاه برد که سرعت پرتاب بالایی دارند یا کمان‌های تک تیراندازی با برد پرتاب بلند. هر سلاح انواع مختلفی از آسیب را وارد می‌کند. به‌عنوان مثال ممکن است یک کمان کوتاه برد پیدا کنید که به‌طور منظم آسیب آتش وارد می‌کند ولی یک کمان دیگر شبیه آن آسیب شوک به دشمن می‌زند.

راهنمای تروفی و اچیومنت‌های بازی Battlefield 5
خواندن

به همین دلیل است که تعداد زیادی جای خالی روی چرخ انتخاب سلاح تعبیه شده است. برای از بین بردن سریع ماشین‌ها باید راهکارهای متعددی برای مقابله با آنان داشته باشید. از این‌رو احتمالاً به‌طور هم‌زمان به کمک چندین دسته سلاح با دشمنان مبارزه خواهید کرد تا از چند عنصر مختلف بهره ببرید.

راهنمای بازی Horizon Forbidden West

همه چیز را فقط تا حدی ارتقا دهید که کارتان راه بیفتد

ارتقای سلاح‌ها میزان آسیب آنان را افزایش می‌دهد و می‌توانید عناصر آسیب‌زا را نیز به آنان بیفزایید. به‌طور مشابه ارتقای لباس‌هایتان نیز وضعیت آن‌ها را بهبود می‌بخشد و شکاف‌هایی برای اضافه کردن قابلیت‌های دیگر به هر لباس در دسترستان قرار می‌گیرند. با این همه ارتقای تجهیزات فرآیندی زمان‌بر و پرهزینه است. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم شما سلاح‌های بهتر را طی بازی هم پیدا خواهید کرد.

کمی ارتقای سلاح اشکال ندارد اما صرف تمام وقت و منابع برای ارتقای کامل سلاح‌ها و لباس‌های اولیه بازی احتمالاً بیهوده است؛ چراکه به‌زودی چیزهای بهتری پیدا خواهید کرد. تلاش برای ارتقای تجهیزات را به زمانی موکول کنید که موارد کمیاب با رنگ بنفش را پیدا کردید.

کاوش در محیط به تدریج آسان‌تر می‌شود

دنیای وسیع بازی Horizon Forbidden West فراتر مناظر زیبای صرف است. نقشه بازی پر از کارهایی است که باید انجام دهید و البته خیلی‌شان در اوایل بازی در دسترس نیستند. بخشی از هنر بازی این است که میل شما به کاوش در دنیای بازی و پیشبرد داستان را متعادل نگه می‌دارد. خبر خوب این است که این دو عامل یکدیگر را تقویت می‌کنند؛ یعنی می‌توانید در آینده برگردید و نقاط باقی مانده را زیر و رو کنید.

راهنمای بازی Marvel Snap
خواندن

در بازی ممکن است چیزهایی را بیابید که طی ده‌ها ساعت یا بیشتر هم نتوانید کامل کنید. البته اینکه به شما بگوییم این‌ها چه هستند لذت بازی را برایتان خواهد کاست. در حال حاضر توصیه کلی ما این است که اگر نمی‌توانید در عرض چند دقیقه چیزی را حل کنید بعداً به سراغش بیایید. شاید پس از اینکه با شخصیت خاصی آشنا شدید یا ارتقایی را دریافت کردید بتوانید از پس مانعی که سر راهتان است برآیید.

منبع
www.polygon.com
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x