نقد و بررسی

بررسی بازی Ace Combat 7: Skies Unknown

آسمان از آن من است!

بازی Ace Combat 7: Skies Unknown فرایند سختی را در عرضه خود گذراند. ابتدا در سال ۲۰۱۵ شاهد معرفی بازی بودیم و قرار بر این بود که در سال ۲۰۱۷ شاهد عرضه بازی باشیم اما مشکلات توسعه و بهبود آن باعث تاخیر دو ساله بازی شد تا بالاخره در سال ۲۰۱۹ شاهد انتشار آن باشیم.

همانند نسخه‌های پیشین، Ace Combat 7: Skies Unknown نیز در دنیای خیالی خود جریان دارد. رویدادهای بازی در ادامه داستان نسخه چهارم و پنجم بازی است. Osean Federation پیمان صلح بین Erusea و بقیه کشورهای Usean را شکسته و IUN شکل می‌گیرد تا باری دیگر صلح را به دنیا بازگرداند.

در Ace Combat 7: Skies Unknown شما به‌عنوان شخصیتی بی‌صدا بازی می‌کنید و چهره او را هیچگاه نمی‌بینید. با این وجود داستان اصلی بازی در میان‌پرده‌ها گفته می‌شود که توسط شخصیتی دیگر روایت می‌شود. متاسفانه نخستین مشکل بازی را در اینجا شاهد هستیم که شکافی بین بازیکنان قدیمی سری و بازیکنان تازه وارد ایجاد می‌کند. برای فهمیدن بسیاری از تکه‌های داستانی و قرار دادن آن‌ها کنار هم، شما باید نسخه پنجم (عرضه در سال ۲۰۰۴) و ششم (عرضه در ۲۰۰۷) را تجربه کرده باشید؛ در غیر این صورت دیالوگ‌ها، اتفاقات و رفتارهای شخصیت‌ها برای شما مفهومی ندارد و پس از اینکه ساعتی را درصفحات ویکی بازی می‌گذرانید تازه بسیاری از نکات و اتفاقات را درک می‌کنید. با این وجود داستان بازی می‌تواند برای تازه‌واردین نیز قابل توجه باشد.

ماموریت‌های بخش داستانی به‌خوبی متنوع هستند، و به‌غیر از مواردی محدود، جذابیت و کشش خود را تا پایان بازی نگه می‌دارند. از مخفی‌کاری و فرار از رادارها گرفته تا بمب‌باران پایگاه‌های استراتژیک دشمن، Ace Combat 7 چیزی برای نشان دادن به همه سلیقه‌ها دارد. با این وجود بعضی از ماموریت‌های بازی وقت زیادی می‌برند (حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه) و در این بین اگر شکست بخورید یا هواپیماتان منفجر شود، که به راحتی با برخورد دو موشک کارتان تمام است، باید از ابتدای ماموریت بازی را آغاز کنید چرا که چک‌پوینت بعد پایان رساندن کامل ماموریت انجام می‌پذیرد. این اتفاق می‌تواند باعث کلافه شدن شود چراکه در ماموریت‌های پایانی بازی، دشمنان قوی‌تر و هوشمندتر شده و ممکن است پس از اینکه ۲۰ دقیقه درحال نبرد بودید و تنها یک قدم به پایان مانده است، منفجر شده و از ابتدا آغاز کنید.

بررسی بازی DiRT Rally 2.0
خواندن

Ace Combat 7 Skies Unknown 1

Skies Unknown تلاش کرده تا مکانیزم‌های گیم‌پلی خود را تا جای امکان ساده کند، نتیجه آن فوق‌العاده بوده، جاخالی دادن از موشک‌ها با حرکات چرخشی، منفجر کردن دشمنان با موشک‌ و تیراندازی به آن‌ها به‌زیبایی قابل انجام است. جت شما قابل ارتقا، تغییر و شخصی‌سازی بوده و از بخش‌های تاثیرگذار در گیم‌پلی بازی است. جت‌های بازی به‌خوبی پیاده سازی شده‌اند و هرکدام حس متفاوتی از کنترل را برای شما ایجاد خواهند کرد. تاثیر ارتقاها به وضوح در بازی حس می‌شود و بهبود تجربه آن کمک شایانی می‌کنند.

Ace Combat 7 Skies Unknown 2

محیط بازی نیز حال در Skies Unknown اهمیت یافته است. آب‌وهوا، نزدیکی به زمین و حتی ابرها بر جت شما و کنترلش تاثیر گذارند. ابرها در بازی اهمیت یافته‌اند، آن‌ها می‌توانند به شما در یک حمله غافل‌گیرانه کمک شایانی کنند اما رفتن طولانی مدت در بین ابرها باعث می‌شود جت شما دچار یخ‌زدگی شود و یا ممکن است رعد و برق به شما برخورد کند که هردو باعث از دست دادن کنترل جت برای مدتی می‌شوند و شما را به‌راحتی به هدفی ثابت برای موشک‌های دشمنان تبدیل می‌نماید.

Ace 7

وقتی به گرافیک بازی می‌رسیم، حقیقتا باید Project Aces را بخاطر توجه ویژه به‌جزئیات تحسین کرد. دنیای بازی بزرگ است و شما را بارها وادار به فراموشی از ماموریت و توجه به محیط می‌کند. خوشبخانه مشکلات فنی در بازی دیده نشد و Project Aces به‌خوبی توانسته سطح قابل قبولی از دستاورد فنی را در بازی پیاده کند. موسیقی و صداگذاری نیز در بهترین شکل ممکن پیاده شده و کاملا با فضا و دنیای بازی همخوانی دارد. موسیقی به‌خوبی در هنگام نبرد اوج می‌گیرد و صداگذاری شلیک موشک و صدای سوخت جت به‌خوبی پیاده شده است.

بررسی بازی Call of Duty: Modern Warfare
خواندن

در بخش چندنفره شاهد دو قسمت Team Deathmatch و Battle Royal هستیم و به‌جرئت می‌توان گفت جزو بهترین بخش‌های بازی هستند. تجربه چندنفره در Skies Unknown فوق‌العاده بود و شما دائما تشویق به بازی می‌شوید. در هر دو مود هشت بازی‌باز به رقابت می‌پردازند، تنها تفاوت در این است که در Team Deathmatch شما به‌همراه تیم‌تان به مقابله حریف می‌روید اما در Battle Royal همه در مقابل هم هستند. جت‌هایی که در قسمت چندنفره قابل استفاده بوده درواقع همان جت‌های باز شده در بخش تک‌نفره هستند. قوانین مختلفی هم می‌توان برروی بازی چندنفره قرار داد، برای مثال می‌توانید جت‌های قوی بازی که در مراحل پایانی بازی قابل استفاده هستند را در بخش چندنفره غیرفعال کنید یا استفاده سلاح‌های خاص را خاموش نمایید. همچنین می‌توان هزینه ساخت (Build Cost) برای جت‌ها قرار داد. برای مثال قرار دادن هزینه ساخت ۲۰۰۰تایی باعث می‌شود بازی‌باز توجه ویژه‌ای به قطعات استفاده شده در جت‌اش نماید و با استراتژی هرچیز را استفاده نماید. نقشه‌های بخش چندنفره درواقع همان نقشه‌های بخش تک‌نفره بوده و چیز جدیدی را در این بخش ارائه نمی‌کند.

Ace Combat

بیش از یک دهه از عرضه نسخه متعلق به سری اصلی و شماره‌ای Ace Combat می‌گذرد و طرفداران بی‌صبرانه در انتظار تجربه آن بودند. داستانی مناسب درکنار گیم‌پلی‌ای جذاب همراه با گرافیکی مناسب و بخش چندنفره فوق‌العاده، ارزش صبر طرفداران را داشته است. اگر از طرفداران سری هستید، Ace Combat 7: Skies Unknown به‌راحتی یک خرید اجباری برای شماست. اگر نیز برای نخستین بار است که قصد ورود به این سری دارید، بهتر است سری به نسخه‌های پیشین بزنید و یا داستان آن‌ها را مطالعه کنید تا از بخش داستانی بازی لذت بیشتری ببرید.

Ace Combat 7: Skies Unknown
انتخاب سردبیر

بیش از یک دهه از عرضه نسخه متعلق به سری اصلی و شماره‌ای Ace Combat می‌گذرد و طرفداران بی‌صبرانه در انتظار تجربه آن بودند. داستانی مناسب درکنار گیم‌پلی‌ای جذاب همراه با گرافیکی مناسب و بخش چندنفره فوق‌العاده، ارزش صبر طرفداران را داشته است. اگر از طرفداران سری هستید، Ace Combat 7: Skies Unknown به‌راحتی یک خرید اجباری برای شماست. اگر نیز برای نخستین بار است که قصد ورود به این سری دارید، بهتر است سری به نسخه‌های پیشین بزنید و یا داستان آن‌ها را مطالعه کنید تا از بخش داستانی بازی لذت بیشتری ببرید.

موسیقی و صداگذاری عالی
تنوع جت‌ها، ارتقاها و تاثیر قابل حس آن‌ها
بخش چندنفره
گیم‌پلی
داستان بازی به‌راحتی برای تازه‌واردین به سری قابل فهم نیست
ذخیره‌سازی (چک‌پوینت) ضعیف بازی

امتیاز بازی : 8 [عالی ]
این بازی ارزش زمان و هزینه شما را دارد. این بازی تغییری «پایه‌ای» در ژانر خود ایجاد نمی‌کند و تنها به تقویت پایه‌های گذاشته شده توسط بازی‌های بزرگ بسنده می‌کند. مطمئنا طرفداران ژانر بازی از آن لذت می‌برند. در این بین مشکلاتی نیز در بازی دیده می‌شود که البته بخاطر کیفیت دیگر بخش‌ها، تاثیر آن‌ها را به‌ندرت حس می‌کنیم. ممکن است در این بین مشکلاتی وجود داشته باشد اما به‌هیچ‌عنوان به تجربه اصلی بازی لطمه‌ای وارد نمی‌کند.
عالی
برچسب ها
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن