نقد و بررسی

بررسی بازی DiRT Rally 2.0

سفرهای خطیر در دل جاده‌های خاکی

درت رالی ۲ از همان ابتدا نشان می‌دهد که بازی خاصی است و مخاطبان خاصی را هم نشانه گرفته. وقتی که به بازی و بخش اصلی آن یعنی Career Mode می‌روید، خیلی زود باید خودروی خود را انتخاب کنید و مسابقات را از مسیر لهستان شروع کنید. بازی بدون هیچ مقدمه‌چینی خاصی سعی می‌کند تا شما را به بطن مسابقه ببرد و نشان دهد که در یک مسابقه‌ی رالی باید چه کارهایی را انجام داد تا به پیروزی رسید. شما خودتان استاد کار خودتان هستید و باید بتوانید گلیم خود را در درت رالی ۲ از آب بیرون بکشید. взять микрозайм онлайн на банковскую карту срочно

DiRT Rally 2.0 2

بازی شبیه‌سازی بسیار شگفت‌انگیزی از مسابقات رالی انجام داده و این از همان اولین مسابقه خودش را به خوبی نشان می‌دهد. شما باید به دقت به حرف‌ها و راهنمایی‌های نقشه‌خوانی که کنار دست‌تان نشسته گوش بدهید تا بتوانید به مسیر ادامه داده و به سلامت از خط پایان عبور کنید. خبری از یک نقشه در گوشه‌ی صفحه برای نشان دادن مسیر به شما نیست و شما باید مثل یک راننده‌ی واقعی با تکیه بر توانایی‌های خود و راهنمایی‌های ارزشمند نقشه‌خوان، مسیر را ادامه دهید.

DiRT Rally 2.0 ۱

از طرف دیگر، اینجا نمی‌توانید به‌مانند سری فورتزا زمان را به عقب برگردانید و اگر جایی خراب‌کاری کنید، برای برگرداندن خودرو به حالت اولیه ۵ ثانیه به زمان کلی شما اضافه می‌شود و این می‌تواند به ضررتان تمام شده و باعث شود که نتوانید به رتبه‌های خوب بازی دسترسی پیدا کنید. از سوی دیگر هدایت خودروها در ورزش رالی کار سختیست و این سختی در درت رالی ۲ هم کاملا ملموس است. شما کنترل کاملی روی ماشین‌ها ندارید و هر لحظه امکان سر خوردن آن‌ّها و تصادف کردن وجود دارد پس این نکته را در نظر بگیرید که باید در هنگام پیچ‌ها خیلی هوشمندانه عمل کنید و صرفا به پدال گاز اتکا نکنید.

بررسی بازی Earth Defense Force: Iron Rain
خواندن

1552291461 dirtrally2 2606193b

در بازی حالت‌های دیگری هم به جز Career Mode وجود دارد که شامل مسابقه ساده و مسابقه‌ی آنلاین و مسابقات تاریخی ورزش رالی می‌شود و همگی از جذابیت بالایی برخوردارند. تعداد مسیرهای تعبیه شده در بازی مناسب است و از طرف دیگر، ماشین‌ها نیز تعداد قابل قبولی دارند و طراحی‌ آن‌ها هم به شکل بسیار خوبی صورت پذیرفته است. شما وقتی که به درت رالی ۲ نگاه می‌کنید، واقعا حس می‌کنید که در حال تجربه‌ی یک مسابقه‌ی رالی با یک ماشین رالی در یک مسیر مسابقه‌ی رالی منطبق بر واقعیت هستید که این حس خیلی خوبی را منتقل می‌کند.

درت رالی ۲ از نظر گرافیکی خیلی عملکرد خوبی ندارد. با اینکه بازی روان اجرا می‌شود و از این حیث حداقل به بازی ایراد خاصی وارد نیست، ولی کیفیت بصری بازی درست به مانند بازی‌های قبلی کدمسترز در این نسل است و مثلا با درت ۴ بازی هیچ تفاوت گرافیکی خاصی ندارد که اندکی توی ذوق می‌زند. در مجموع، باید گفت که درت رالی ۲ بازی بسیار خوبی است ولی فقط برای افرادی که به این سری و مسابقات رالی علاقه دارند. از آن جایی که بازی بسیار سخت است، نبود یک بخش آموزشی جامع در بازی باعث می‌شود تا مخاطبان جدید ارتباط خیلی خوبی با آن برقرار نکنند و این شاید بزرگ‌ترین مشکل بازی است.

DiRT Rally 2.0
انتخاب سردبیر

در مجموع، باید گفت که درت رالی ۲ بازی بسیار خوبی است ولی فقط برای افرادی که به این سری و مسابقات رالی علاقه دارند. از آن جایی که بازی بسیار سخت است، نبود یک بخش آموزشی جامع در بازی باعث می‌شود تا مخاطبان جدید ارتباط خیلی خوبی با آن برقرار نکنند و این شاید بزرگ‌ترین مشکل بازی است.

شبیه‌سازی خوب مسابقات رالی
تعداد مسیرها و ماشین‌ها بالاست
وجود حالت‌های مختلف
نبود یک بخش آموزشی جامع

امتیاز بازی : 8.5 [عالی ]
این بازی ارزش زمان و هزینه شما را دارد. این بازی تغییری «پایه‌ای» در ژانر خود ایجاد نمی‌کند و تنها به تقویت پایه‌های گذاشته شده توسط بازی‌های بزرگ بسنده می‌کند. مطمئنا طرفداران ژانر بازی از آن لذت می‌برند. در این بین مشکلاتی نیز در بازی دیده می‌شود که البته بخاطر کیفیت دیگر بخش‌ها، تاثیر آن‌ها را به‌ندرت حس می‌کنیم. ممکن است در این بین مشکلاتی وجود داشته باشد اما به‌هیچ‌عنوان به تجربه اصلی بازی لطمه‌ای وارد نمی‌کند.
عالی
برچسب ها
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن