نقد و بررسی

بررسی بازی Monster Energy Supercross 2

فقط برای طرفداران موتورکراس

بازی‌های ورزشی مختلفی در دنیای بازی‌های ویدئویی وجود دارد که در کشور ما، به‌ آن‌ها توجه چندانی نمی‌شود. از نمونه‌های معروف‌تر مثل NHL و Madden NFL که توسط شرکت معروف الکترونیک آرتس به‌ بازار عرضه می‌شوند گرفته تا نمونه‌های مهجورتری مثل NBA Playgrounds و بازی‌های ریسینگی مثل Ride و Nascar. شاید بتوان علت کم‌طرفدار بودن این بازی‌ها در ایران را به کم‌طرفدار بودن ورزش‌های آن‌ها نیز نسبت داد. به هر حال، ورزش‌هایی مثل هاکی یا فوتبال آمریکایی در کشور ما طرفداران زیادی ندارند و در ورزش‌های مسابقه‌ای نیز، مسلما طرفداران بیشتری برای مسابقات فرمول یک وجود دارد تا کسانی که مسابقات ناسکار یا موتورکراس را دنبال کنند. اما با این حال، این ورزش‌ها هم در کشور ما طرفداران خاص خود را دارند که با شور و اشتیاق بسیاری، اتفاقات آن را دنبال می‌کنند. اگر از طرفداران ورزش موتورکراس باشید، قطعا با بازی Monster Energy Supercross آشنایی دارید. این عنوان، سال گذشته به بازار آمد. حالا، دنباله‌ای از آن به فاصله‌ی تقریبا یک سال از نسخه‌ی اول به بازار آمده که می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای طرفداران به موتورسیکلت‌ها و خصوصا، مسابقات موتورکراس باشد. займ быстро без отказа без проверки

1550822306 monster energy supercross 2 launch 08

بازی روی مسابقات موتورکراس تمرکز دارد. استودیوی ایتالیایی Milestone قبلا با ساخت نسخه‌ی قبلی این بازی و فرنچایزهایی چون Moto GP و Ride تجربه‌ی بالایی در زمینه‌ی ساخت بازی‌های موتورسواری به دست آورده بود و این تجربه، به‌خوبی در Monster Energy Supercross 2 خودش را نشان می‌دهد. بازی از آن‌جایی که جزو معدود بازی‌های موتورسواری است، شاید رقیب خیلی جدی و خاصی نداشته باشد ولی باز هم گیم‌پلی آن جذابیت بسیاری دارد. کنترل موتورسیکلت‌ها خیلی سخت و عجیب نیست و تازه‌واردها خیلی راحت و پس از سپری کردن چند مسابقه، به آن عادت می‌کنند. البته شما می‌توانید در حالت Compound به تمرین بپردازید و این یکی از نکات مثبت بازی به شمار می‌رود و می‌تواند زود شما را برای مسابقات آماده کند.

بررسی بازی eFootball PES 2021 Season Update
خواندن

1550822301 monster energy supercross 2 launch 05

بخش Career Mode نیز آمده تا شما را تبدیل به بهترین راننده‌ی موتورکراس کند. شما در این بخش پس از ساخت شخصیت خود، باید کارهای مختلفی را انجام دهید.  از چالش‌ها گرفته تا انجام مسابقات و مواردی از این دست. این نکته را باید در نظر گرفت که در بازی دو کلاس کلی ۲۵۰ سی‌سی و ۴۵۰ سی‌سی قرار داده شده است. پس از انتخاب کلاس مورد نظر، باید در آن تبدیل به یک ورزشکار درجه یک شوید. این بخش دو مشکل بزرگ دارد. اولی، این است که بازی شما را برای پیشروی مجبور به روی آوردن به Grind می‌کند و دومی، لودینگ‌های عذاب‌آور آن است. اگر بتوانید با این دو مشکل کنار بیایید بخش کریر بازی می‌تواند به‌خوبی شما را همراهی کند و راه تبدیل شدن به یک موتورسوار حرفه‌ای را به تصویر بکشد.

1550822303 monster energy supercross 2 launch 01

در مبحث مرتبط با بخش آنلاین هم باید به این نکته اشاره شود که اولا در رقابت‌های آنلاین، تنها ۱۲ نفر با هم مسابقه می‌دهند که اصلا رضایت‌بخش نیست. از سوی دیگر، عدم وجود امکاناتی مثل سیستم Matchmaking و لابی باعث می‌شود تا نتوان خیلی با این بخش هم ارتباط برقرار کرد و این مسئله جای تاسف دارد.

لایسنس شدن ورزشکاران و موتورها و تیم‌های حاضر در رقابت‌های موتورکراس، از جمله نکات مثبت بازی است که موجب می‌شود تا حس کنید واقعا مشغول به راندن در یک زمین مسابقه‌ی موتورکراس هستید و این به‌شدت لذت‌بخش است. با بهره‌گیری از موتور گرافیکی آنریل انجین ۴، بازی یک سری نقاط قوت گرافیکی دارد. مثلا، جو مسیرهای مسابقه بسیار باورپذیر و هیجان‌انگیز از آب درآمده و انگار شما به بطن مسابقات موتورکراس رفته‌اید. یک مشکل دیگر البته وجود دارد و آن هم عدم وجود گزارشگر برای بازی است که این حس را به شما منتقل می‌کند که سازندگان توجه چندانی به جزئیات این‌چنینی بازی نداشته‌اند.

بررسی بازی Mortal Kombat 11: Aftermath
خواندن

1550822351 monster energy supercross 2 launch 09

در انتها، باید گفت که نمی‌توان همه را به تجربه‌ی Monster Energy Supercross 2 دعوت کرد ولی اگر از طرفداران ورزش موتورکراس هستید، تجربه بازی می‌تواند مفرح و قابل قبول باشد.

Monster Energy Supercross 2
انتخاب سردبیر

در آخر باید گفت که نمی‌توان همه را به تجربه‌ی Monster Energy Supercross 2 دعوت کرد ولی اگر از طرفداران ورزش موتورکراس هستید، تجربه بازی می‌تواند مفرح و قابل قبول باشد.

گیم‌ پلی خوب
جو مناسب مسیرها
لودینگ‌های طولانی
محدودیت‌های بخش آنلاین
Grind در بخش کریر

امتیاز بازی : 6 [خوب ]
آیا ما این بازی را به شما پیشنهاد می‌کنیم؟ «اگر»های زیادی وجود دارد! طرفداران این ژانر ممکن است چیزهای جذابی در آن بیابند، اگر چشم‌های‌شان را برروی مشکلات متعددش ببندند! مطمئنا پس از تجربه این بازی بارها با خود می‌گویید «اگر» آن‌ها اینکار را می‌کردند، «اگر» آن‌ها این نکته را رعایت می‌کردند، «اگر»… نکاتی خوبی در این نوع بازی‌ها وجود دارد، ایده‌هایی جالب و ویژگی‌های قابل توجه که تماما با بی‌توجهی به پتانسیل خود نرسیدند و در این بین مشکلات آزاردهنده به تجربه شما لطمه می‌زنند.
قابل قبول
برچسب ها
عضویت
اطلاع از
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
بستن